Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meisjes

wat een drukte he

popje ook jij welkom!

Ik ben ook lastig, ga om de meest zinloze dingen in discussie met mijn man die deze week ook thuis werkt. We zitten samen in ons bureau en ik zeur om het minste ;) maar gelukkig probeert hij heel veel begrip op te brengen.

s avonds plof ik meestal in de zetel, tv kijken en wat lezen, dat zijn ook voor mij de makkelijkste uren. In bed s avonds wrijf ik stiekem over mijn buik maar over het algemeen denk ik er minder paniekerig over. Ik slaap goed. Heb wel nog altijd pijn rechts en vooral s avonds steekjes. Ook wel emotioneel

• Reacties 879
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, de eerste twee dagen zitten er op. Nog twaalf!!! te gaan.

Ik heb dit nu al 3 keer eerder meegemaakt, maar lijkt wel op de wachtweken steeds erger worden. Bah!! Kan ik niet gewoon slapen tot het de 10e is???

Ik heb trouwens al vanaf het moment van de TP een soort menstruatiekrampen. Dan kan dus nog geen innesteling zijn, maar wat wel?

Afstoten van de emmy's?? Of gewoon van de hormonen?? Of van het slangetje waarmee de emmy;s zijn ingebracht??

Ik lees zoveel verschillende verhalen op internet.

De ene zegt dat het juist een goed teken is, die was zwanger toen ze dit had. De ander zegt weer dat het een slecht teken is. (dat je baarmoeder dan samentrekt omdat er iets "vreemds" in zit en door het samentrekken de emmy's er uit gaan.

Iemand ervaring??

liefs ikketje

Geplaatst

Hey Ikketje, erg he dat wachten...ik zou ook wel willen slapen tot de testdag. Vind het echt steeds moeilijker worden. Ook omdat ik van alles voel en te moe en beroerd ben om afleiding te zoeken.

Menstruatiekrampen heb ik gehad vanaf twee dagen na de punctie, dus voor de terugplaatsing al. En het is wel minder geworden, maar af en toe heb ik het nog steeds. Vooral sochtends als ik uit bed kom, maar ook na het plassen. Ik zoek er ook van alles achter, maar je weet het toch niet. Ik probeer me ook te herinneren of ik dit de vorige keer ook had. Geloof het wel, maar minder. Denk dat het zowel positief als negatief kan zijn. Het lullige is gewoon dat veel zwangerschapsymptomen gelijk zijn aan pre-menstruatiesymptomen.

Geplaatst

oh meiden, moeilijk hè, al die dingen die je voelt of ineens niet voelt!

Om helemaal gek van te worden!!!

En die progesteron bolletjes die zorgen voor allerlei zwangerschapverschijnselen, daar hadden ze al voor gewaarschuwd in het ziekenhuis.

Vandaag gewerkt, maar ik had me toch een kort lontje!! Vreselijk, ik liep de heletijd te klagen over van alles en nog wat.....ik werd gewoon moe van mezelf!! Maar gelukkig is dat een beetje gezakt.

Ja, de eerste week zit erop. Nog een dikke week te gaan, misschien toch maar stiekem wat eerder testen.....Henne mag ook al op de 4e testen en we hebben op dezelfde dag de tp gehad!

succes allemaal in deze lange dagen!!

Geplaatst

Het is zo herkanbaar wat jullie allemaal schrijven...

Bij alles wat je in je lijf voelt denk je meteen...zal het dit...zal het dat...moet ik dit...

Om gek van te worden!

Ik vind het nu wel echt superspannend worden en 'Ja'...de laatste loodjes wegen echt het zwaarst...sorry ladies...jullie moeten nog even!

Ben er nu erg veel mee bezig!

Nou kan dat ook niet anders...deze week zijn 3 vriendinnen bevallen...de hele week al babykledingzaken aan het afstruinen...net nog op kraamvisite geweest...heerlijk dat geluk dat je bij anderen ziet!

Nu ook graag bij ons (allemaal!!)!

Nog 2 nachtjes slapen...dan ga ik thuis testen (vandaag 2 testen gehaald...) en maandag bloedonderzoek in het ziekenhuis!

Please!!!

Geplaatst

Oh Krullie wat spannend, en wat moeilijk is dat wachten dan toch weer!! Ik duim heel hard voor je hoor! Ik heb het al eens gezegd maar meiden ik leef echt met jullie mee, zelf vond ik die tweede week ook het moeilijkste stukje binnen het hele traject.

Geplaatst

Hey meiden!

Zijn we weer met de grote vraag: Hoe gaat het hier???

We zijn hier ook alweer een dagje verder. Gisteren even een off-day.. Had chilli gegeten woensdag avond en werd in de nacht wakker met mega buikpijn... Gelukkig kwam het van mijn darmen, maar schrok me wel rot.. Gisteren nog last van de buik gehad en gelukkig is het vandaag weggetrokken...

De pijn in de mijn onderrug is er nog wel, maar dat ligt er maar net aan hoe ik zit...

Verder alleen heel erg moe. Ben in de avond echt het zonnetje in huis...tot half 8..dan gaat mijn lampje uit hahaha

Weer ff wat reacties:

Dani: De 2e week is idd een ramp.. De dagen gaan zo langzaam... voor jou alweer bijna een nieuwe echo...

Krullie: Voor jou inmiddels nog 1 nachtje slapen en dan de test!! Spannend hoor!

Smile: Fijn he die bolletjes!?? Ik heb gelukkig weinig bijwerkingen gehad.. dacht zelf dat ik ongesteld zou worden aangezien ik 3 dagen voor de testdag ineens last van mijn onderrug kreeg. Dat is bij mij altijd het teken, maar wonder boven wonder was het deze keer een goed teken. Veel succes deze week.

Henne: Voor jou komt de datum ook dichterbij.. Ben je inmiddels al aan het werk of nog lekker thuis?

Ikketje: Ik heb tot een dag na de TP krampen gehad, maar de gyn vertelde ons dat het erbij hoorde en dat het nog een week of zo aan kon blijven. Gelukkig is het vrij snel weggetrokken. Het kan erbij horen! Dat hoor je heel erg vaak..alles komt goed!!

Sofie: Hahaha lekker he! Even ongegeneerd over je buik aaien hahaha.. lekker doen hoor meissie!

Popje: Leuk dat jij ook bij het erasmus zit.. Qua vriendelijkheid is het te doen. Niet altijd hoor.. met mijn miskraam vorig jaar ben ik schandalig behandeld door de IVF assistent. Ook twijfel ik over het invriezen van de eitjes.. Slaap lekker bij en geef er inderdaad gewoon aan toe!

Michelle: Ga je maandag al testen?? Spannend hoor!!! Nee, geen spierpijn gevoel in mijn buik gehad, wel om en om steken onderaan mijn buik..

Krullie: testen 01-03 - 1 8-cellige emmy teruggeplaatst!

Henne: testen 04-03, 1 eigenwijs plakkertje

Michellem: testen 05-03 - 1 emmy 8 cellig

Jane: testen 07-03 - 2 emmy's, beide 8-cellig

Smile: testen 07-03 - 2 emmy's, beide 7-cellig

Honeybee: testen 07-03 - IUI, 1 hele grote follikel

Moon74: testen 09-03 - 1 ukkie teruggeplaatst.

Linda27: testen 09-03 - IUI 2 follikels

Luna: testen 9-03 -1 emmy, 6-cellig

Leonore: testen 10-03 - 2 emmys, 6 en 6+ cellig

Sofie: testen 10-03 - 2 cuties 6 cellig

Ikketje: testen 10-03 - 2 emmy's, 8 en 6-cellig

Popje: testen 10-03 - embryo

Gerreber: testen 11-03 - 1 draakje

Geplaatst

Hoi meiden!

Trekken jullie het nog een beetje??

Voor een aantal is het volgende week al testen!! En... gelukkig nog geen rode duivels gesignaleerd.. :twisted:

Ik ben al lekker 2 dagen vrij, alles om de volledige rust te pakken. Zij geven aan dat het de 1e drie dagen innesteld.. Daar gaan we dan maar voor!!

Ik blijf het bijzonder vinden om het verschil per ziekenhuis te zien. Wij mogen pas 14 dagen na tp testen en dan met een bloedtest... Maar goed, als ik die testdatum haal zonder de rode duivels dan is de hoop groot!! Vorige keer werd ik al met dag 10 ongi..

AAAAhhhh... en ik moet nog wel zo'n 12dagen!!

Blijven zitten meiden, klampen ons gewoon aan elkaar vast!!

Geplaatst

hey gerreber, hebben ze dat gezegd van die drie dagen... dan is het bij mij al achter de rug ... voortgaande op wat ik hier eerder las (rond dag 4) dacht ik me vandaag extra rustig te houden om ze te laten innestelen maar mmm niet dus...

ik ga toch eens googlen. ik vraag me vaak af of ze er nog zijn, je weet dat niet he en mijn rode duivels blijven altijd uit tot na de testdatum door de utrogestan dus daar moet ik het ook niet van hebben

Geplaatst

Dit komt van ww UZ Gent

In de baarmoeder ondergaan de embryo's nog verschillende delingen tot wanneer ze 4 tot 5 dagen later klaar zijn voor de eigenlijke innesteling. Er is geen enkel bewijs dat rust onmiddellijk na de terugplaatsing of de dagen erna de innesteling van de embryo's bevordert. Of zwangerschap al dan niet optreedt, hangt voornamelijk af van de kwaliteit van de embryo's. De kans op innesteling van embryo's is gemiddeld 30 tot 40 % (en nooit meer dan 50%).

Geplaatst

Wow! Het is gezellig druk hier op de bank. Houden jullie maar elkaar lekker vast en blijf zitten.

Ik lees niet mee elke dag het is voor mij nog te pijnlijk maar ik denk aan jullie elke dag. Ik wens voor jullie allemaal HEEL VEEL SUCCESS!!!!!!

liefs

Kris

Geplaatst

Meiden de vorige keer heb ik alles gedaan en ook gelaten om het innestelen te bevorderen maar het heeft niet geholpen. Ik denk dat de sleutel ook een hoop geluk is. En of je lichaam goed in balans is en rust van binnen hebt. Vorige keer was ik erg onrustig van binnen en ik denk zelf dat het er veel mee te maken heeft gehad. Ik vraag me af hoe het deze keer zal gaan verlopen. Ik hoop in de loop van volgende week/eind volgende week bij jullie aan te schuiven, houden jullie me dan goed vast?/

Groetjes en iedereen heel veel succes

Geplaatst

Kris, wat lief dat je ons toch in gedachten nog volgt. Ik begrijp heel goed dat het allemaal even te veel is, ik had dat ook na IVF en cryo 1. Neem al je tijd om even tot rust te komen, heel veel sterkte

Geplaatst

Hi Lucky, ik las net op diezelfde site van Uz Gent dat het vaak ook te maken heeft met idd toeval maar ook natuurlijke selectie, dus dat het eitje niet gezond is en kans of afwijkingen heeft, sorry de embryo bedoel ik.

Ik denk ook dat stress grote rol speelt maar volgens die site dus in mindere mate. Ik ben nu ook rustiger innerlijk maar doe het ook rustiger aan lichamelijk en mijn lichaam is gezonder. Wat ik ongelooflijk vind is hoe weinig last ik heb. Zowel met IUIs (lijkt al eeuwen geleden), IVF 1 als cryo had ik heel erg veel last lichamelijk. Misselijk, hoofdpijn, en dat heb ik nu helemaal niet dus gezonde geest in gezond lichaam zal zijn vruchten dus toch afwerpen, hopelijk ook om onze emmies te houden:angel10:

Meiden de vorige keer heb ik alles gedaan en ook gelaten om het innestelen te bevorderen maar het heeft niet geholpen. Ik denk dat de sleutel ook een hoop geluk is. En of je lichaam goed in balans is en rust van binnen hebt. Vorige keer was ik erg onrustig van binnen en ik denk zelf dat het er veel mee te maken heeft gehad. Ik vraag me af hoe het deze keer zal gaan verlopen. Ik hoop in de loop van volgende week/eind volgende week bij jullie aan te schuiven, houden jullie me dan goed vast?/

Groetjes en iedereen heel veel succes

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat een spanning hier. Krullie, je mag bijna testen. Kan met voorstellen dat de spanning niet meer te houden is. Je bent zóóó dicht bij je droom. Ik vindt het nu al erg en ik moet nog een hele week.

Hopelijk komt iedereen de dag weer een beetje door vandaag!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Krullie de laatste loodjes....ik merk het ook...het begint echt steeds zwaarder te worden. Nog twee nachtjes slapen..of slaap je al niet meer? De vorige keer heb ik de laatste nacht wakker gelegen van de zenuwen. Ooh, ik duim zo voor je! Heb je ook nog 'symptomen' of let je daar al niet meer op?

Ik heb steeds meer verschijnselen waardoor ik overtuigd ben dat ik al ongesteld ga worden. Vanacht heel erg liggen zweten, iets wat ik normaal wel eens heb de laatste dagen voor m'n menstruatie. En ook weer meer krampjes die komen en gaan. Ik weet het, het zegt allemaal niks. Maar op het moment maakt het me wel een beetje moedeloos.

Je word ook echt verscheurd tussen twee gedachten. Want tegelijk met die pre-menstruatieklachten had ik gistermiddag opeens hele vreemde trek, stond bijna poffertjes te bakken. En chips die ik normaal eet vond ik stinken. En vanochtend werd ik wakker van een vreemd luchtje in de slaapkamer...dat was de douchegel van mijn vriend...vanuit de badkamer..!!?? Ja, dat zijn dan weer dingen waardoor je gaat denken 'zou het??' Maar misschien had ie wel gewoon de deur open staan...

Oooohhhh wat is het toch frustrerend dat je maar af moet wachten en er zelf geen invloed op hebt! Ik heb echt neiging om secondelijm in te brengen in plaats van progesteron haha. Hoewel die van ons van zichzelf natuurlijk al plakte...

Ik heb trouwens gehoord dat de innesteling meestal tussen dag 3 en 7 na je ovulatie is. Maar het komt ook voor dat een vruchtje langer door de baarmoeder 'zweeft' op zoek naar een plekje. Kijk naar sloppyslayer, die is volgens de echo een week minder lang zwanger dan ze zelf dacht. Waarschijnlijk door een late innesteling. Weet je, ik denk dat ze het gewoon niet echt goed weten. Dit zijn echt de twee 'black box' weken in de hele procedure. Kijk maar naa de protocollen met progesteron, dat is overal anders omdat ze overal van iets anders uitgaan. Terwijl het prikken toch wel ongeveer overal gelijk is.

Ik duik weer in bed, ben dus nog niet aan het werk voel me nog niet fit en wil geen risico's nemen.

Veel succes allemaal! Wees lief voor je emmie(s) :angel8:

Ik denk aan jullie, liefs, Henne

Geplaatst

hey henne, ja al die dingetjes die we voelen, het is me wat. ik had vorige keer ook verbeterde reukzin maar dan was ik niet zwanger dus ... ik probeer er niet meer op te letten maar enkel rustig te blijven, me niet te vermoeien en te blijven hopen. Door te werken ben ik ook wel afgeleid en daarnaast is mijn man begonnen om de keuken te ontruimen en te schilderen dus ben ik ook wel door afgeleid al is het verboden terrein voor mij wegens stof en verfgeur. ;) rust jij maar lekker hoor

groetjes !

Geplaatst

I know....ben bij onze enige iui echt de laatste paar dagen sochtends kotsmisselijk geweest. Maar het was drie keer niks. En nu met die progesteron weet je helemaal niet meer wat daardoor komt en wat niet.

Ik ben normaal echt wel geduldig hoor.... :tongueP:

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat een berichten weer allemaal.

Heb vandaag een enorme dip. Heb het gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Ik durf al niet meer naar het toilet omdat ik bang ben... Ik stond echt op met dit gevoel, heb er de afgelopen anderhalve week helemaal niet aan gedacht... Zucht. Hoop dat mijn voorgevoel niet klopt...

Groetjes, Michelle

Geplaatst

Oh Michelle, kop op meis. Wat zijn dit ook een ellendige rotweken! Je wordt zo heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees.

Hou vol, je moet gewoon bij ons blijven zitten, we houden je goed vast hóór!

Een dikke knuffel voor jou,

Liefs Jane

Geplaatst

Ja Henne, volgens mij heb je gelijk. Dit zijn de twee weken waar ze gewoon het minste van af weten. Zij tasten zelf ook een beetje in het duister.

Voor ons zijn deze twee weken zenuwslopend.......al met al zijn ze niet echt populair, die wachtweken!!

Van dat aan je buik zitten heb ik vooral als ik in bed lig!!! Dan heb ik zoiets van......zitten jullie nog lekker warm??

Poeh.....zo spannend!!!

Geplaatst

Hey Michelle, ik kan me goed inbeelden hoe je je voelt maar alles wat je nu voelt kan vanlles zijn het kan even goed zijn dat ze zich nestelen, dat je baarmoeder zich klaar maakt om goed voor ze te zorgen. Probeer positief te denken, rustig te blijven, je gedachten een beetje te verzetten

We laten je alleszins niet van de bank verdwijnen!

Geplaatst

Ohw meiden, dat gevoel van onzekerheid is echt heftig. Je voelt, ziet merkt ineens dingen die er anders nooit waren...

Ik zal vanaf volgende week (dag 8-10 na TP) weer extra gespannen zijn.. Daar ging het de vorige keer mis...

Ik blijf me vast houden aan de stelling; Geen bloed geeft moed!!

Volhouden en met z'n allen elkaar vasthouden..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden