Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn voorkeur gaat uit naar een natuurlijke bevalling. Uiteraard alleen als het kan. Het wordt mn eerste bevalling maar een keizersnee blijft toch gewoon een buikoperatie. Ach, als je op het laatst loopt dan wil je vlgs mij maar 1 ding en dat is dat ze zo snel mogelijk komen!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Snoeske,

van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. Het zal de komende tijd nog best spannend zijn. Maar vooral veel geluk samen! Rutger zal vast en zeker een vechtertje worden.

Jane en Michelle,

als 1 van de kleintjes met het hoofdje naar beneden ligt, kan je vaginaal bevallen. Is bij mij ook gelukt. Bij mij lagen ze beiden met het hoofdje naar beneden. Het zoontje, dat het laagst lag, is als eerste geboren.

Het schiet op aanstaande tweelingmoeders! Allen al met (vervroegd) verlof?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

hey meiden, om 20.03 zijn wij papa en mama geworden van Justin. verhaal volgt.

liefs Dani.

Geplaatst

Snoeske en partner Van Harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Rutger . Wel schrikken hoor zo vroeg al.Geniet van jullie wondertje. Hoop dat alles goed gaat met de kleine Rutger en jou en dat hij snel sterker word.

Dani en partner ook jullie van Harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Justin. We wachten op je verhaal. Geniet van de jullie wondertje.

Geplaatst

Goedemorgen,

Wat een babynieuws hier gister!

@ Dani - onwijs gefeliciteerd met de geboortje van jullie zoontje. Ook al zo'n leuke naam! Ik vind je wel een bikkel; hij is om 20.03 geboren en dat kom je hier 2 uur later al melden! Wow, volgens mij is de bevalling dan wel heel voorspoedig gegaan. Zijn jullie nog in het ziekenhuis of is Justin gewoon thuis?

Met al het babynieuws vind ik het opeens allemaal toch wel heel dichtbij komen hoor... Maar goed dat ik vandaag weer een dagje vrij ben om Jasmijn's kamer af te maken. Gevoelsmatig ben ik dan weer een stap 'klaarder' voor deze baby...

Heb het lijsjte maar weer eens opgetrommeld, misschien leuk om ook de geboortes te melden?

Augustus:

24: Michelle VK

29: Tammy pretecho (27.2 wk)

September:

01: Tammy VK

02: Ange controle nijmegen

08: Ange VK 30 weken echo

Uitgerekende datum:

27 augustus: Dani

7 september: Abc

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Bevallen:

14 augustus: Snoeske, van zoon Rutger

20 augustus: Dani, van zoon Justin

Groetjes, Michelle

Geplaatst

Leuk idee om de bevallingen erbij te zetten!!

Ik heb gelijk de lijst ook bijgewerkt. (even de dames eruit gehaald die zijn bevallen!!)

Augustus:

28: Chantal groeiecho (32.1 week)

September:

01: Chantal VK

Uitgerekende datum:

6 september: Elke

Bevallen:

14 augustus: Snoeske, van zoon Rutger / was uitgerekend op 21 november

20 augustus: Dani, van zoon Justin / was uitgerekend op 27 augustus

Geplaatst

Lieve Dani,

Van harte met de geboorte van jullie Justin! Hopelijk gaat t goed met jullie! Geniet maar lekker van elkaar!

Liefs, Jane

Geplaatst

Dani onwijs gefeliciteerd met jullie Justin, ( leuke naam trouwens).

Hoop dat alles goed gaat en dat jullie het allebei goed maken..

Dikke kus

Mijnbaby

Geplaatst

Hoi Stéphanie,

Ik ben vanaf deze week gestopt met werken. Het gaat niet meer, zeker met deze hitte. Ben nu dus voor 100% in de ziektewet en mn verlof gaat in op 28/9. Ben blij dat de kogel door de kerk is, heb een staand beroep en er kon geen vervangend zittend werk geregeld worden. Er valt een hele last van mn schouders af nu.

Liefs, Jane

Geplaatst

Zo gisteren even niet meer gekeken en wat een leuk bericht van je Dani.

GEFELICITEERD met de geboorte van jullie zoon Justin (leuke naam). Is volgens mij wel heel heel snel gegaan, om 2003 geboren en om 2243 al ee berichtje plaatsen....

Ben erg benieuwd naar je verhaal en natuurlijk een fototje.

Verder gaat het geloof ik wel met iedereen goed als ik het zo lees. Houden zo natuurlijk, volgende week lekker de pretecho. Kan niet wacht om weer eens naar ons kleine wonder te kijken.

Gisteren ook heerlijk even bij de hema wezen shoppen en de kastjes van de kamer uitgesopd. Alle kleertjes een beetje opgehangen en een beetje indeling gemaakt voor de kasten. Nu even nog bij de ikea van die bakjes halen om de lades in te delen. Wel zo makkelijk met al die kleine sokjes. Wel onwijs leuk zo, zelf mn man stond ervan te kijken wat we allemaal al hebben.

Geplaatst

Augustus:

September:

01: Lucky-t controle ZH

Uitgerekende datum:

Bevallen:

Hier alles goed, ik krijg ook een prik in mijn bil als ik 30 weken zwanger ben, dit in verband met mijn O-negatief bloedgroep, en als de kleine geboren is waarschijnlijk.

Geplaatst

Augustus:

25: Krullie: gyn. en groeiecho (29.4 weken)

31: Krullie: gyn. (30.3 weken)

September:

Uitgerekende datum:

Bevallen:

Heb mijn afspraken er weer even bijgezet. Volgens mij is het nu de bedoeling dat ik iedere week naar het ziekenhuis (gyn) moet...oftewel...iedere week van onze frummeltjes genieten!

Geplaatst
Augustus:

25: Krullie: gyn. en groeiecho (29.4 weken)

31: Krullie: gyn. (30.3 weken)

September:

04: mijnbaby VK

Uitgerekende datum:

Bevallen:

Mijn afspraak staat er ook weer bij, na 4 sep moeten we om de 3 weken komen....ipv om de 4 a 5 weken...

Geplaatst

Dames vraagje,

We zijn er nog niet helemaal uit, hoe doen jullie dit?

Als de baby net geboren is laten jullie hem/haar meteen in eigen kamer/bedtje slapen..

Of doen jullie de eerste weken een ledikantje in jullie kamer zo dat die lekker de eerste weken in de buurt is???

Geplaatst

Wij zijn wel van plan om de eerste tijd de baby's bij ons op de kamer te leggen.

Lekker vertrouwd bij ons (ook makkelijk voor de borstvoeding...).

We gaan alleen geen wiegjes ofzo kopen. We leggen ze in de reiswieg, met een onderstel eronder zodat ze niet op de grond staan.

Geplaatst

Hallo,

Bij ons gaat de baby de eerste maandjes 's nachts bij ons op de slaapkamer. 's Middag moet hij wel op zijn eigen eigen kamertje, zodat hij ook aan dat bedje went. Hebben we met Jasmijn ook zo gedaan en is prima bevallen. En 's nachts ook makkelijker met de borstvoeding, helemaal omdat ik op aanraden van de kraamhulp de baby 's nachts alleen verschoonde bij een vieze luier. Scheelde behoorlijk wat werk ;-) en volgens haar werd het nachtritme (slapen!!) dan niet teveel doorbroken! Een week voordat ik weer ga werken ga de baby 's nachts in zijn eigen kamertje slapen (met deuren open) zodat ik weer wat dieper kan gaan slapen.

Is nu het plan he, maar uiteraard hangt het allemaal wel een beetje van de baby af...

Grusse!!

Michelle

Ps. ben vandaag diep overijssel in geweest (vanuit Amsterdam) om de 'nieuwe' kast voor de babykamer op te halen. Hij is echt super leuk! Lang leve Marktplaats!

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik had er nog niet over nagedaacht eigenlijk. Dus wel een goed vraag....

Maar Michelle wat jij aangeeft vind ik wel een heel goed idee. Overdag in zijn/ haar eigen kamer en 's nachts de eerste weken nog even bij ons op de kamer.

En wat jij zegt Krullie, gewoon in de reiswieg met onderstel is een stuk goedkoper dan een aparte wieg kopen, waar ze maar een paar maanden in liggen.

Ik ga het ook even op mn lijstje zetten om over te hebben met de kraamzorg. Die komt volgende week, dus kan het meteen mooi vragen hoe hun erover denken.

Michelle: vandaag weer controle, veel succes!!!

Geplaatst

Wij laten de kindjes meteen vanaf het begin in hun eigen bedje slapen. De slaapkamers liggen naast elkaar dus we zijn er meteen als er iets is. Ik weet natuurlijk niet of het gaat werken zo maar we gaan kijken hoe het gaat. Ook ik heb de reiswiegjes nog achter de hand. Als het niet gaat kunnen ze altijd alsnog bij ons op de kamer.

Hier alles oke. Voel me goed, vandaag 29 weken zwanger alweer. Het gaat zo snel ineens. Ben echt blij dat ik niet meer naar mn werk hoef, moet alleen nog wennen aan zovel vrije tijd!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hahaha Jane, je zal zien hoe snel het relaxen went!! Geniet er lekker van, je hebt het verdiend!!

Ik kom net bij de vk vandaan. Alles was weer prima; bloeddruk goed, hartslag baby mooi regelmatig. Mijn baarmoeder was niet hoger komen te liggen, maar mijn buik was wel 4 cm gegroeid ten opzichte van 3 weken geleden. Dat zie je ook wel, het is inmiddels echt een bolletje. Niet meer te missen ;-)

Heb wel regelmatig echt last van mijn stuitje, maar dat is met name als ik veel te druk ben geweest (verven, verven en nog eens verven => gelukkig is het einde in zicht!!). Heb gister weer een rondje Nederland gedaan om de kast voor de babykamer op te halen die ik via Marktplaats heb gekocht. Hij is in het echt nog leuker/mooier dan op de foto. Heel gaaf! Helemaal omdat ik van plan was om hem te gaan verven, maar dat hoeft helemaal niet, zo prima is hij nog. Ben er echt heel blij mee.

A.s. donderdag eerste dag pufclub, ben benieuwd. Heb besloten om het toch maar te gaan doen, zodat ik een keer per week in ieder geval heel intensief met deze baby bezig ben... Ik kreeg alleen de bevestiging van bureau jeugdzorg. Ben dus benieuwd of ik daar met allemaal tienermoeders zit ;-))

Hoe gaat het verder met jullie?

Snoeske, hoe is het met Rutger?

En Dani, hoe is het met Justin?

Oja, Tammy, nog een tip mbt het slapen (ook van mijn vorige kraamhulp): een baby'tje moet in het begin heel erg wennen om alleen in een bedje te liggen. Wat hierbij kan helpen is ervoor te zorgen dat de geur van de moeder een beetje in het bedje zit. Door bijvoorbeeld een t-shirt waarin jij slaapt op te maken in het bedje, of bijvoorbeeld zelf op een hydrofiele doek te gaan liggen (zodat jouw lichaamsgeur hieraan komt) en deze daarna bij de baby in het bedje te leggen.

En van Jasmijn kan ik me herinneren dat ze de eerste 2 dagen/nachten helemaal niet zelf in een bedje heeft gelegen, maar tussen ons in - en meer nog op mijn buik/borst. Zelf slaap je dan een stuk minder, maar ik wilde sowieso alleen maar naar mijn kleine meisje kijken en kon het niet over mijn hart verkrijgen om haar 'zo ver weg in het koude bedje' neer te leggen. Na 2 nachten won mijn behoefte aan slaap het ;-)

Groet, Michelle

Geplaatst

Michelle, fijn te horen dat alles weer oke is. Leuk he, marktplaats! Ik heb ook 2 bedjes én de kinderwagen van Marktplaats. Ben dr ook zó blij mee. Als ik de kinderwagen aan iemand laat zien denken ze dat ie nieuw is! En zo ziet hij er ook uit, alleen hebben wij de helft minder betaald!

Geplaatst

Thnx voor jullie tip's meiden, ik denk dat wij dat ook gaan doen overdag eigen bedtje en s nachts bij ons..... Wij gaan namelijk ook proberen BV te geven... Hoop dat het lukt...

me borsten zijn namelijk nog helemaal niet veel groter geworden, draag nog steeds de zelfde bh's, is dat raar??? sorry voor al mijn vragen hoor hahha maar we zijn al weer 27 weken zwanger en merk nu echt dat het hard gaat, en dat je bepaalde dingen gewoon wil weten...

Geplaatst

Hi,

Wij willen proberen de baby gelijk in zijn/haar eigen bedje te laten slapen. Misschien denk ik daar veeeeeeel anders over zodra de kleine er is.

@mijnbaby, mijn borsten zijn ook helemaal nog niet gegroeit. Draag ook nog steeds dezelfde beha's. Ik vind dat ook een beetje raar...

Geplaatst

Hi meiden,

mijn borsten zijn iets voller geworden, maar draag ook nog dezelfde bh's (maar nu dus met push-up effect). Tijdens de bevalling wordt een hormoon aangemaakt, waardoor je borsten het seintje krijgen dat ze melkfabriek moeten worden. Door het aanleggen van de baby wordt dit seintje versterkt en op een dag of 3 na de bevalling lijk je net Pamela Anderson. Best een fotomomentje, want zo groot worden ze zonder operatie nooit meer ;-)

Maar ik zou me dus geen zorgen maken dat ze nu nog niet enorm gegroeid zijn...

Michelle

Geplaatst

Hahaha, leuk fotomomentje! Lig helemaal in een deuk! Mijn borsten zijn wel gegroeid en ik heb dan ook nieuwe bh's moeten aanschaffen. Toen ik 14 weken was past ik mn bh's niet meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden