Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai dames,

hier ook alles prima. Begin inderdaad wel te voelen dat het allemaal iets zwaarder gaat worden. Krijg nu ook een beetje rugklachten maar thuis blijven is voor mij niet zo snel een optie omdat ik bij mn vader in de zaak werk, en dan probeer je toch iets langer vol te houden. We hebben wel afgesproken als het echt niet gaat dat ik al met verlof ga want ga geen risico nemen.

Vandaag wordt onze hond gesterriliseerd, vind het best spannend. Maar mn moeder wil echt geen nestje meer dus er zit niets anders op. Vind het altijd zo zielig hoe ze uit de narcose komen, maar ja het is maar een paar dagen.

Een babyshower, leuk, ik heb er een paar jaar geleden eentje gehad voor een tante, maar zelf nog niet. Weet ook niet of iemand dat van plan is te organiseren. Ik zou het wel vinden, ik sta normaal ook niet graag in de belangstelling maar alles omtrent de baby geniet ik met volle teugen van.

Ik moet er ook wel een keer of 3/4 uit 's nachts om te plassen, maar moet zeggen ik slaap gelijk weer verder dus heb er nu weinig last van, dat is ook wel anders geweest hoor, hahaha. Zondag voor het eerst erg last van mn benen gehad maar dat is gelukkig weer over.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lijkt me ook wel leuk een babyshower, denk alleen niet dat iemand dat voor me aan het doen is. Zoiets moet denk ik vanuit mn moeder komen en die is druk bezig met haar eigen huis. Maar goed, maakt ook niet zoveel uit. Ik moet nog een heel feest gaan organiseren voor mn man. Die wordt op de uitgerekende datum 30, dus tja moeten natuurlijk wel iets doen he.....ideeen zijn natuurlijk welkom haha.

Wat zielig voor je hond, die van ons moet ook nog. Maar ik vind het zo zielig voor hem, maar goed denk dat ik het ga doen als ik dat weekje vrij ben. Kunnen ze mss meteen zn gebit reinigen.

Ik slaap meestal ook wel weer meteen als ik naar de wc ben geweest. Afgelopen nacht/ ochtend natuurlijk niet. Moest pas om 6 uur, balen wekker ging ook om 7uur...aaarrrgggg

Geplaatst

Ik heb gelukkig nog geen last van me benen.... Wel merk ik dat naar een lange dag ik soms steken voel bij me schaambeen.... maar als ik even lig ben ik er zo van af......

Ik moet echt extreem vaak plassen, pffff gelukkig kan ik de volgende dag gewoon uitslapen dus zo kom ik wel aan me nodige slaap..... en ook ik val als een blok weer in slaap naar dat ik ff snel een plasje heb gedaan.....

Dames ( Tammy, Lucky) we gaan al weer op naar week 30 dan kunnen we echt beginnen met aftellen!!!

Geplaatst

Ja ja, mijnbaby erg he alweer bijna 30wk. Moet zeggen dat het na die 20wk ineens extreem snel gaat allemaal. De laatste weken is het helemaal aftellen natuurlijk, maar goed de weken gaan gewoon voorbij.

Ik zit eerst nog even af te tellen tot aan mn weekje vrij, heb daar zo'n zin in. We gaan eerst het weekend nog lekker naar Duitsland met mn moeder en dr vriend. Dan die dinsdag komen eindelijk onze nieuwe banken (JIPPIE). Gisteren onze oude verkocht via marktplaats....dus zitten nu op de tuinstoelen haha.

Na mn vakantie nog maar officieel 3wk werken!!!!

Geplaatst

Ja het vliegt echt voorbij. Ik heb de enveloppen voor de geboortekaartjes al binnen dus als ik me verveel kan ik mn gang gaan, hahaha.

Ben deze week wel ineens veel meer moe, hebben jullie daar ook last van, ik slaap bijna iedere avond op de bank in slaap.

Geplaatst

Zo gisteren echt een heerlijk dagje vrij geweest. Heeft me goed gedaan. Ben naar de drukker geweest om de kaarten te bestellen en volgende week zijn ze binnen en maken ze meteen de proefdruk voor jongen en meisje. Kunnen dan ook de enveloppen meenemen. Heb al een lijst gemaakt met wie er allemaal 1 moeten krijgen.

Net ook even bij mn baas aangegeven dat het toch niet meer gaat. Dus ga zoiezo na mn vakantie halve dagen werken, alleen de middag. Voor volgende week moeten we nog even kijken omdat er 1 op vakantie is. Maar als ik hem bel dat het even niet gaat kom ik gewoon later.

Nou gisteren ook wezen bloedprikken voor suiker. Eerst nuchter, dat ging goed. Na 2 uurtjes weer terug en dat ging minder goed. Die muts heeft niet echt lekker geprikt, dus heb een enorme blauw/ paars/ zwarte plek op mn arm. Dat is vrij normaal voor prikken bij mij hoor. Maar goed, prettig is anders natuurlijk.

Slapen op de bank doe ik al weken, vooral na het eten haha. Maar we wachten op de nieuwe banken (komen de 22ste), dus ik ga nu maar op bed liggen steeds. Dan val ik gelijk in slaap.

Geplaatst

Heerlijk hoor lekker slapen, ben ik heel heel goed ingeworden :-)

Lekker mannetje weg 's ochtends en dan lekker verder slapen met hondje naast me haha.

Geplaatst

Tammy, goed dat het je hebt aangekaart met je baas. Je zult merken dat een beetje bijslapen heel fijn is!

Ben vandaag weer naar de gyn geweest. Alles was weer oke en het meisje is al een beetje ingedaald. Er is nog genoeg ruimte voor de kindjes. Da's maar goed ook want we moeten nog even. Ook hebben we wederom naar de hartjes kunnen luisteren. En er is weer bloedgeprikt, 3 buisjes. Morgenochtend bellen voor de uitslag. Mn bloeddruk was overigens goed, gelukkig! A.s maandag een uitgebreide groeiecho!

Liefs, Jane

Geplaatst

Ook ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest.

We hadden weer een groeiecho. De kindjes groeien goed!! Ze liggen nog steeds op het gemiddelde van een éénling, dus dat is echt superfijn! Ze zijn nu zo'n 38 cm groot en wegen ongeveer 1900 gram. Best veel eigenlijk.

Wel was mijn baarmoedermond wat korter (aaaj...is in 2 weken van 4 cm naar 2,7 cm gegaan). Tot 2,5 cm vinden ze het acceptabel, daarna krijg je volgens mij opnamen ivm eventuele vroeggeboorte. Moet maandag dus weer op controle! Ga dit weekend maar rustig aan doen (weet alleen niet hoe ik het nog rustiger aan moet doen...doe al bijna niets meer...maar goed, ga het proberen). Hopelijk is ie dan weer wat langer!

Geplaatst

Dames, heb het lijstje maar weer even opgezocht en gelijk mijn nieuwe VK afspraak erbij gezet.

Krullie, kon je vannacht niet slapen??? Lekker rustig aan doen! Alvast succes voor maandag.

September:

29: Daan VK

Uitgerekende datum:

6 september: Elke

7 september: Abc

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Bevallen:

14 Augustus: Snoeske, van zoon Rutger / was uitgerekend op 21 november

20 Augustus: Dani, van zoon Justin / was uitgerekend op 27 augustus

6 September: Elke, van dochter Tess

Geplaatst

September:

15: Chantal VK

24: Chantal Joehoeeeee eerste verlofdag - 36 weken (eindelijk)

Uitgerekende datum:

Bevallen:

Geplaatst

September:

21: Tammy controle VK

Uitgerekende datum:

Bevallen:

Zo heb ook mijn afspraak er weer bijgezet.

Krullie: zou idd maar heel rusig aan doen het weekend. Probeer zolang mogelijk de beebs bij je te houden en lekker thuis te blijven.

Heeft iemand nog iets van Ange gehoord????

Geplaatst

Krullie, al 1900 gram! Dat gaat lekker met de twins van jou. Ik heb as maandag weer een groeiecho, ben heel benieuwd hoe ze gegroeid zijn. En nog rustiger aandoen dus, dat valt nog niet mee he? Ik heb er ook moeite mee hoor. Alhoewel mn lichaam het wel aangeeft dat ik gas moet terugnemen. Mijn grootste angst is ook dat ik vroegtijdig in het ziekenhuis beland. Als het voor de beebs beter is moet het natuurlijk! Laat je ff weten hoe het was maandag?

Liefs, Jane

Geplaatst

September:

21: Lucky-t controle ZH

Uitgerekende datum:

Bevallen:

Zo heb ook mijn afspraak er weer bijgezet.

Geplaatst
September:

24:Mijnbaby VK

Uitgerekende datum:

Bevallen:

Ik sta er ook weer bij!

Ps zaterdag 10 Oktober gaan wij naar de zwangere zaterdag, is in het ziekenhuis met allerlei informatie balie's waar je van alles kan vragen enzo...en ook allerlei lezingen...... over bevallen en BV ect

Geplaatst

September:

14: Jane groeiecho (32 wk)

24:Mijnbaby VK

Uitgerekende datum:

Bevallen:

Zojuist uitslag van het bloed gehad en deze was goed. A.s maandag hebben we weer een groeiecho!

Geplaatst

De 24ste komt dan eindelijk mijn babykamer, box, kinderwagen, en klamboe.....

Alles wordt meteen gemonteerd, dat is dus helemaal TOP!!!

Kan niet wachten...

PS we hebben gister ook al de geboorte kaartjes uitgezocht echt super, we kunnen ze pas drukken als de kleine er is.... want we willen hem graag op de kaart zetten.... maar het duurt maar 3 werkdagen voor de drukker ze kan leveren dus dat is erg vlot...

Geplaatst

Krullie, lekker rustig aan blijven doen!

Daan hoe gaat het met jou dan? Wen je al een beetje aan het niets doen?

Jee wat gaat het nu hard voor jullie allemaal, spannend hoor! De tijd vliegt nu echt voorbij. Oktober en November worden spannende maanden.

Wij zijn vandaag met onze kleine man bij de kinderarts geweest, hij is nu ruim 500 gram aangekomen sinds de bevalling en 2 cm. gegroeid. Hij drinkt heel erg goed en doet het verder prima. Eind september moeten we weer komen voor controle en begin oktober hebben we onze eerste bijéénkomst met het schisisteam en half oktober voor het eerst naar de plastisch chirurg, wel heel spannend allemaal. Volgende week ook voor het eerst naar het consultatiebureau.

Geplaatst

Wat geweldig mijnbaby, eindelijk jullie kinderkamer en de rest van de spullen.

Kan je ook eindelijk beginnen met rommelen en alles een plekje geven....daarna nog wel weer alle kasten 10x opnieuw inrichten haha.

Dani: gaat helemaal goed dus met jullie kleine man. Goed om te horen hoor. Nog een weekje en wij kunnen hier met zn 3en de laatste 10wk gaan aftellen.

Zijn er echt veel uigerekend in november. Wordt druk haha

Geplaatst

@ Dani wat fijn dat jullie kereltje het zo goed doet.....

@ Tammy ja heerlijk volgende week is het kamertje lekker af! we hadden het kamertje ook al eerder binnen kunnen krijgen maar we hebben nog tijd zat!! de kamer zelf is af....

En dan alleen nog opzoek naar decoratie voor de kamer.... Ik heb al een super leuke klamboe en bijpassende ledikant overtrek....

Volgende week kunnen we beginnen met aftellen meiden.........

10

9

8

7

hahahah

Geplaatst

Dani, wat lief dat je er naar vraagt!

Hier gaat alles goed, de dagen zijn eigenlijk voorbij gevlogen sinds ik thuis zit.

Volgende week ben ik van plan om alles te wassen en te strijken en de laatste dingen in de kamer te doen.

Leuk te lezen dat alles goed gaat met je mannetje!

Iedereen is lekker al aan het aftellen hahahaha... nog 6,5 week te gaan.... jeetje wat gaat dat hard.

Snoeske, hoe is het bij jou????? Hoe gaat het nu met jullie mannetje?

Vraagstuk hier is waar te bevallen.. ik heb heel hard geroepen het ZH, maar nu het dichterbij komt zit ik toch weer heel erg te twijfelen.... misschien toch maar thuis, lekker een beetje heen en weer blijven lopen, in bad of onder de douche wanneer je wilt, mannetje een beetje afleiding thuis...aan de andere kant, kan ik het wel op eigen kracht? Misschien schreeuw ik wel om pijn bestrijding... twijfel twijfel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden