Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Snoeske: Wat een mooie buik en gaat echt hard idd. Ik zal ook eens kijken of het me lukt om er een foto van te maken.

Ik mag morgen weer voor controle, lekker van de beeb genieten heerlijk!!!

Dani: jammer van het weer van gisteren, maar goed het was wel gezellie ondanks het weer.

Geplaatst

Ik ben net weer terug van conrole, even weer lekker naar het hartje kunnen luisteren en hij ligt nu al keurig met zijn hoofdje naar beneden, hoplijk blijft dat zo. Ik heb vandaag ook de prik in mijn bil gehad omdat ik antistoffen aanmaak tegen de baby (ik ben reshus - en beeb is + ) nu heb ik wel een stijve bil :( hihi zit een beetje ongemakkelijk.

Tammy hoe was bij jou de controle vandaag?

En hoe gaat het met de andere zwangeren onder ons?

Liefs Dani.

Geplaatst

Dani, gelukkig is alles goed met de beeb. Hopelijk gaat die stijve bil snel over. Lijkt me ook niet echt lekker een spuit in je bil :S.

Helaas moet ik nog een dagje wachten, morgen heb ik de controle pas.

Geplaatst

@ Tammy misschien een persoonlijke vraag hoor, maar willen jullie niet naar de 20 weken echo??? gezien je laatste ziekenhuis bezoek deze week al is?

Geplaatst

Nee hoor wij gaan ook gewoon naar de 20wk echo. Maar morgen is voor de laatste keer in het zh, daarna heb ik 29 juni nog een afspraak bij de vk voor de eerste keer. Dan gaan we met de vk een afsraak inplannen voor de 20wk echo, want die kunnen ze daar zelf niet maken, dus moet ik naar dordrecht.

Zal wel eens mn handtekening aanpassen.

Wanneer konden ze bij jullie zien of het een jongen of meisje zou worden?

Geplaatst

Tammy, veel plezier bij de controle vandaag (nu wel op de juiste dag hihi) ik weet vanaf week 16 al dat er daar binnen een jongentje verstopt zit. Ik weet niet of jij vandaag ook weer een echo krijgt maar ze zouden het dan misschien al wel kunnen zien als de beeb mee werkt.

Geplaatst

Ja ja nu wel de goede dag haha.

Ik denk wel dat we een echo krijgen, want het is nu de laatste keer in het zh en daarna gaan we over naar de vk.

Ze zouden het dus wel al kunnen zien....mmmm maar ik wil het niet weten en mn man kan anders zn mond niet houden, dus wil het dan ook maar niet weten. Maar ga nu wel een beetje twijfelen om het te weten.

Geplaatst

Tammy hoe was je controle vandaag?

Mijn baby, vervelend dat je zo'n last hebt van je rug, als dit aan houdt toch even langs de huisarts of VK, ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Geplaatst

@ tammy ik ben benieuwd naar je controle was je baby lekker druk?

@ Dani, Thnx meid, Ja ik heb niet de hele dag door last maar zo nu en dan voel ik echt heel me rug pfff, als het gaan houd ga ik het zeker doorgeven aan mij VK en huisarts...

Ik ben door mijn VK doorverwezen naar een Gyno ivb met voorgaande operatie's wist ze niet zeker of mijn lichaam en spieren het aankunnen om een normale bevalling door te staan, ze zijn bang dat er anders te veel schade wordt aangericht? het is nog helemaal niet zeker maar moet dus een foto laten maken en even met haar praten.... als ik niet normaal mag bevallen wordt het een keizersnee. ik kan niet wachten tot 9 juli pfffffff ik wil het gewoon weten!!!!

Geplaatst

Jee meid, dat is ook wat zeg. Ik kan me voorstellen dat je gewoon graag wil weten waar je aan toe bent, steeds weer het wachten op een beetje duidelijkheid. Zou je het vervelend vinden om in het ziekenhuis te bevallen?

Geplaatst

@ Dani

Opzicht niet alleen had helemaal nog niet gedacht dat die optie voor mij zou kunnen geleden, het is ook nog helemaal niet zeker hoor, mijn VK stuurd me door naar een collega Gyno van haar en die gaat even naar mijn gevens kijken en daar uit wordt dan gekeken of ik normaal mag bevallen of een keizersnee krijg.... moet helaas nog wel even wachten......

Geplaatst

Goedemorgen,

Echo was helemaal weer geweldig. Het was zo druk dat ze niet echt een geode foto heeft kunnen maken. Wel hebben we heel goed het ruggetje gezien en dat liep heel mooi door. Ze heeft het ook even opgemeten, al 10.6 cm groot. Gaat echt heel goed zei ze.

@mijnbaby: wat vervelend dat je zo pijn in je rug hebt. Ook naar dat ze nu al weten dat het mss een keizersnee wordt. Maar goed, beter zo dan dat je straks meer schade aan je lichaam hebt. Als ik mag vragen wat voor operatie heb je gehad dan?

En wat duurt het lang voordat je een uitslag hebt hierover.

Heb btw de 20wk ook nog in het zh, op 9 juli, gezellig zijn we samen in het zh mijnbaby.

Geplaatst

@ Tammy wat fijn dat je Echo goed en leuk was! nu op naar de 20 weken echo!!

Ja wel vervelend dat me rug auw doet, gelukkig niet de hele dag door hoor maar zo nu en dan.....

Ja aan de ene kant is het wel vervelend dat ik op zeer korte termijn al te horen krijg of het mss een keizersnee wordt, maar aan de andere kant is het juist fijn dan kan ik me er op voorbereiden als het daadwerkelijk het geval is..... en de keizersnee zou ik ook niet echt heel erg tegen opzien... we horen het gauw... wordt vervolgt! maar eerst 3 juli me 20 weken echo!!

Geplaatst

Ik kijk er echt zo erg naar uit die 20wk echo, nog maar 3 weekjes en dan is het alweer zover.

Nu hebben we 4wk moeten wachten, dus 3wk is nog wel te overzien haha. Ben echt benieuwd hoor, want dan duurt het ook veel langer allemaal. Lekker lang van de beeb genieten.

Kuzzz

Geplaatst

Hallo dames,

hier weer even wat van mij. Nog steeds is de hoofdpijn niet weg, het is wel veel minder geworden maar het is er nog steeds. Ik ben trouwens vergeten te zeggen dat bij de laatste controle ik toch nog de cijfers van de nekplooimeting / combitest heb gehad. We hadden geen verhoogd risico 1:1800.

Volgende week donderdag de artikel-echo, dat vind ik toch best wel eng hoor, en 8 juli de 20weken echo. Je hoopt dat alles goed is natuurlijk maar stiekum houdt je er ook rekening mee dat er iets kan zijn. Maar we blijven positief !!!!!!!!!!! Ben blij als het zover is.

Het wordt nu allemaal zo echt. We hebben het merendeel voor de babykamer gekocht en besteld. Ook de box is al gereserveerd. We moeten nog wel op pad voor een kinderwagen, maar dat vind ik best moeilijk, waar let je op bij het maken van een keuze.

Wij gaan met het kamertje voor de keuze neutraal, aangezien we niet willen weten wat het wordt. De kleuren worden ecru, caramel en mokka. En zijn jullie er al uit??

Geplaatst

Wij zijn inmiddels aardig compleet, de kinderwagen is inmiddels ook aangeschaft, het laatste dat we nu nog moeten halen is een babyphone, de gordijnen moeten nog worden opgehangen en dan zijn we helemaal klaar, wel een lekker idee hoor, mocht er dan iets zijn waardoor de bevalling toch wat eerder plaats vind dan hebben we daar in ieder geval geen omkijken meer naar. Gisteravond hebben we definitief een geboortekaartje uitgekozen, vanmiddag even de boeken terug brengen naar de drukker en ze bestellen, vind het helemaal leuk geworden :D

Spannend meiden al weer bijna de 20 weken echo, het is echt geweldig om te zien hoor, en alles wordt uitgelegd, heel bijzonder!

Lucky vervelend dat je nog steeds last hebt van die hoofdpijn, kunnen ze je daar niet iets voor geven, iets dat niet schadelijk is voor de beeb en wel werkt voor jou?

Geplaatst

He Lucky,

Echt vervelend dat je nog steeds hoofdpijn hebt. Zoals Dani al zegt, is er niks wat je kan innemen?

wij hebben de kamer, wagen en maxi cosi al bestelt. Die worden eind augustus geleverd. Dus we moeten nog even door klussen om de kamer klaar te maken. Daarna gaan we langzaam verder kijken voor de aankleding enzo.

Dani voor jou gaat het nu echt opschieten, Wanneer ga je met verlof???

Geplaatst

ik mag af en toe een paracetamolletje, maar ja als je de hele dag hoofdpijn hebt dan heb je daar weinig aan. Maar als ik last blijf houden dan moet ik terug naar de dokter. Deze week nog aankijken, fijn he.

Geplaatst

Hallo Meiden,

Hier ook druk bezig met de babykamer. Wij hebben deze week een dakkapel op het dak gekregen en daardoor is de hele bovenverdieping een grote bende. Maar iets moet altijd eerst minder worden voordat het mooier wordt.

Wat rot Lucky dat je zo'n hoofdpijn hebt. Is echt vervelend. Heb je geen spieren in je nek of rug die vastzitten, had mijn (zwangere) schoonzus namelijk, die had ook zo ontzettend veel hoofdpijn. Ik hoop dat je snel weer opknapt.

Dani, voor jou komt het inderdaad echt dichtbij, wanneer ga je met velrlof. Ik had ook al even bij geboortekaartjes geneusd maar de keuze is echt reuze.

Mijn baby, ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt of het wel of geen keizersnede wordt. Ik heb met mijn dochter ook een KS gehad. Ik heb daar wel erg lang goed last van gehad maar je hebt ook vrouwen die na een paar dagen alweer vrolijk rondhuppelen. Geen lijf hetzelfde...

Hier gaat alles z'n gangtje. Merk wel dat ik met de week groei, gaat snel nu, maar iedereen mag het ook weten! Dus ik vind het ook leuk dat je het al goed ziet!

Zijn jullie al uit de namen? Vind het wel moeilijk hoor!

Nou doegie

Snoeske

Geplaatst

Ja ja Snoeske, gaat snel ineens he. Wel leuk natuurlijk.

Wij hebben echt totaal nog niet nagedacht over de namen. Dat wordt nog een uitdaging, want ik wil graag 2 namen en mn man vind 1 voldoende.

Voor de kaarten gaan we hetzelfde doen als met de trouwkaarten. Ikke boeken doorspitten en hij ook en dan opschrijven welke we mooi vinden. Kijken wat overeenkomt en dan blijven er vaak nog maar een paar over. Maakt de keuze een stuk makkelijker.

Geplaatst

He Tammy,

Dat is inderdaad wel een goed idee, om gewoon beide een aantal op te schrijven die we mooi vinden uit de boeken. Nou denk ik wel dat we een de stijl aan houden al met het geboortekaartje, vind ik wel zo mooi.

Qua namen zijn wij er wel aardig uit, maar k twijfel nog wel. Wij vinden beide 2 namen wel mooi....

Het scheelt natuurlijk (met alles trouwens) als je een beetje dezelfde smaak hebt, qua namen, babykamer, kaarten, anders ben je wel even bezig met uitzoeken.

Begin jij al wat te groeien?

Groetjes

Geplaatst

Tammy zo hebben wij ook de kaartjes uitgezocht :D

uiteindelijk is het dan ook wel iets geworden dat heel goed bij ons alletwee past.

Officieel begint mijn verlof over 4 weken maar dankzij mijn overschot aan vakantiedagen stop ik 6 juli al met werken, wel een heerlijk idee hoor want ik merk wel dat het steeds meer energie vreet.

Ik vond het ook wel moeilijk om namen uit te zoeken, het is toch iets dat je voor de rest van een leven meegeeft, wij hebben ook twee namen dus dat moest voor mijn gevoel ook nog bij elkaar passen.

Hoe denken jullie trouwens over vernoemen, bij ons is de tweede naam wel een vernoeming, niet exact dezelfde naam hij is wel iets gemoderniseerd en van vrouwelijke vorm omgezet naar een mannelijke vorm.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden