Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Dames,

Hier ben ik weer. Terug van twee heerlijke weken in Griekenland.

Het is helemaal super geweest, maar ben ook weer blij dat ik thuis ben, kunnen we eindelijk aan de kinderkamer beginnen.

Met de baby gaat het heel goed. Hij is echt onwijs druk. Echt geweldig om hem zo goed te voelen.

Als ik ook ga liggen dan zie je hem heel goed schoppen. Dat is voor het mannetje ook leuk om te zien.

Ik heb al aardig bijgelezen hier en ik zie (gelukkig) alleen maar goede berichten bij iedereen.

Daar ben ik heel blij om.

Morgen hebben we de 4D echo, dus mogen we weer van de baby gaan genieten!!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat geweldig dat jullie de beeb ook voelen.

Ik denk dat ik het 's avonds een keer gevoeld heb, legde mn hand op mn buik en voelde ineens iets tegen mn handpalm. Maar daarna niet meer gevoeld, dus weet het niet zeker. Het enige wat ik heel heel goed voel is als het heel lief tegen mn blaas een het voetballen is. Ben ik net naar de wc geweest, kom ik terug op mn plek en ga ik zitten...moet ik weer haha daar trappen we dus niet meer in.

Chantal: gelukkig is alles goed en lekker genoten van de vakantie! nu tijd voor de kinderkamer. Veel plezier morgen met de 4D echo.

Geplaatst

hahah, daar heb ik ook allast van. Net geweest en dan alweer moeten plassen. Ik heb het een keer of 3 gevoeld. Vond het heel bijzonder. De echo-mevrouw zei dat mn placenta aan de achterzijde ligt dus dat is volgens haar de reden dat ik het al een keer met 14 weken heb gevoeld. Maar nu is het alweer een week rustig.

Lijkt me zo leuk als mn mannetje het dalijk ook kan voelen.

Geplaatst

Hey meiden..

Wat een benauwdheid zeg, ppppfffff.....

Komen net terug van Babypark Gouda,,, jeetje wat groot!

Maar wel veel dure spullen allemaal....

We hebben weer wat dingen gescoord zoals een luieremmer van Angelcare, muziekmobiel voor aan de wieg, harlekijnlamp met kroontjes en nog wat spulletjes met kroontjes.. (thema kamer wordt prins, veel leuke spulletjes op bambam.nl)

Ook hebben we een summer heart listening gekocht, ben benieuwd of die het gaat doen en of we zo wat kunnen horen...

Chantal, hoop dat je een super pretecho hebt gehad vandaag!!!

Ik ga hier de tuin in, mannetje heeft gisteren een jacuzzi voor in de tuin gekocht, heerlijk dobberen en me als een (wal)vis in het water voelen...

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hi,

Afgelopen zaterdag de 4D echo gehad.

Wat onwijs leuk was dat zeg......de baby is de hele tijd aan het lachen en had de oogjes de hele tijd open.

Ze hebben mij wel verteld, na alle metingen e.d. dat de uitgerekende datum anders gaat worden. Het zal nu worden 18 oktober ipv 22 oktober. Dus dat ga ik even allemaal aanpassen en met de VK bespreken.

Geplaatst

Chantal, fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad, en helemaal super dat je weer zo lekker van jullie beebje hebt kunnen genieten!

Geplaatst

Dames al weer 19 weken vandaag!!!! nog even en we zitten op de helft......

Aanstaande vrijdag hebben we ons 20 weken echo.....

Hoe is het met de rest van de dames, en wie heeft er nog meer deze week de 20 weken echo?

Geplaatst

Hey meiden,

Weer een nieuwe dag en gelukkig maar een halve.

Vanmiddag om 15:00 uur weer bij de VK zijn, ben wel blij dat we het schema om hebben kunnen gooien en dat ik meer en vaker langs mag komen.

Gisteren werd ik nog gebeld door mijn kraamzorg Thebe omdat ik me had ingeschreven voor een cursus "baby op komst" en ik kan vanavond al gelijk mee doen!

Heb er onwijs veel zin en ben zoooo nieuwschierig wat er allemaal besproken zal worden enz enz.

Zie mezelf al helemaal puffen op mijn handdoekje..

Voor de andere cursus "aanstaande ouderbijeenkomsten" krijg ik nog een intake formulier.

Chantal, blij te lezen dat je echo leuk is geweest!! Altijd weer leuk om te zien..

Tammy, hoe was jouw 1e VK bezoek????

Ange, succes vandaag met de 20 weken echo!

juni

30: Daan VK

30: Ange 20 weken echo in nijmegen.

juli

03: Mijnbaby 20 weken echo..

03: Snoeske 20 weken echo

06: Champietal VK

06: Dani controle gyn.

30: Ange VK

Augustus

01: Daan 4d pretecho (27 wk)

17: Ange VK

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

7 september: Abc

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Geplaatst

Daan wat leuk dat je vanavond al mee mag doen, ben benieuwd naar hoe je het ervaren hebt.

Geplaatst

juni

30: Daan VK

30: Ange 20 weken echo in nijmegen.

juli

09: Tammy 20wk echo

Augustus

04: Tammy VK

Uitgerekende datum

Zo was even niet geweest...gisteren was alles goed bij de vk. Hele aardige vrouw, echt gewoon gezellig half uurtje. Ook meteen weer even naar het hartje geluisterd en dat klonk helemaal goed, hartslag tussen de 130-140 slagen.

Heb meteen even mn afspraken er weer bijgezet. Nog 1.5wk en dan alweer op de helft, pfff gaat nu wel heel snel ineens.

Maatje: wat heerlijk een jacuzzi!!!! Wij gaan in sept als de kinderkamer klaar is, de voortuin opknappen en volgend jaar de achtertuin, dan komt er ook een jacuzzi in.

Daan en Ange: hoe is het gegaan vandaag???

Geplaatst

Hai,

nou hier even wat minder. Niets ergs aan de hand maar zit gewoon net lekker in mn vel. Kan de hele tijd wel janken om niets en vind even niemand aardig, geloof ik.

Zelfs mezelf niet !!

Geplaatst

Ohhh Lucky, ik herken het.....ik heb vorige week 2 van die dagen gehad.

Nergens zin in en de hele dag met traanogen.....echt vervelend. Bij niks sta je ineens te janken en ik ergerde me overal aan en werd om niks in eens boos.

Het gaat wel weer over gelukkig. Veel sterkte meissie en doe lekker iets voor jezelf.

Geplaatst

Oh Lucky, ik herken het ook wel, er zijn dagen bij dat ik gewoon zo chagerijnig ben dat niets of niemand iets goed kan doen, dan loop ik mezelf gewoon in de weg, daarna natuurlijk lekker brullen omdat ik dan weer schuldig voel, het is ook een geweldige combi, dit weer en een hele lading hormonen in je lijf! Probeer inderdaad iets leuks voor jezelf te doen, even lekker jezelf verwennen.

Geplaatst

Vandaag hebben wij ook de 20 weken echo gehad.

Wat is dat mooi, met de kleine was alles prima. Ze vonden alleen dat ik teveel vruchtwater had dus werd ook de gynocoloog nog gebeld daarvoor.

Met haar een gesprek hierover gehad, Nu moeten we de echo over 2 weken weer overlaten doen en dan kijken of er iets veranderd is.

Voor de baby maakt t op t moment niets uit. Het kan alleen zijn dat ik zwangerschapssuiker ontwikkel dus dit willen ze nu even in de gaten houden.

Geplaatst

Ange wat fijn dat alles goed is met de kleine en dat je er van hebt genoten, ook wel prettig dat ze de hoeveelheid aan vruchtwater in de gaten houden, op suiker zit je ook niet echt te wachten.

Bij ons is net de kraamhulp geweest voor de intake, al met al heeft het een krap half uurtje geduurd, ik weet nog niet wat ik er van moet denken, in principe komt deze dame ook gedurende de kraamweek, het was echt wel een vriendelijke dame maar ik voelde niet echt een klik. Ach we zien het tegen die tijd wel, kan nog alle kanten op.

Geplaatst

Goed dat je echo goed verlopen is en dat de kleine in orde is. Nu even alleen in de gaten houden voor het suiker, maar wel weer over 2wk een echo. Je moet natuurlijk ook de positieve kant zien en je staat onder goede controle/ begeleiding.

Dani: lijkt me ook best moeilijk om meteen die klik te vinden met de kraamhulp. Ik ben nog een beetje aan het rond kijken enzo. Maar vind dat al moeilijk, welke moet je nemen.....

Geplaatst

Hallo dames,

Alles goed? Hier gaat alles lekker.... ik heb alleen een beetje last van me enkels nog niet echt veel vocht te zien maar het voeld echt alsof ik een sportdag achter de rug heb....

Het is al weer woensdag vandaag, nog even en dan hebben we de 20 weken echo!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

@ Dani : weet je zeker dat de dame die de intake deed ook als kraamhulp komt? Tijdens mijn zwangerschap van Jasmijn werd het namelijk door verschillende personen gedaan. En afhankelijk van hoe druk het is heb je ook nog de kans dat je niet een hulp hebt, maar verschillende die elkaar aflossen. Zou gunstig zijn als er inderdaad geen klik is ;-) En anders moet je gewoon met het bureau bellen en een andere vragen hoor. Beter dan je een aantal dagen irriteren... Helpt me trouwens wel herinneren dat ik de aanvragen (kraamzorg en creche) de deur uit moet gaan doen. Klusje voor morgen ;-)

Hier gaat het allemaal prima. Heb gelukkig nog geen last van de warmte, en de baby vindt het volgens mij ook wel prima als ik in de zon lig. A.s. maandag heb ik weer controle bij de vk, maar het voelt allemaal prima. Ik voel de baby inmiddels heel veel. Echt zo leuk!!

Patrick is inmiddels overgeplaatst naar het universitair ziekenhuis in Leiden. Hij is vorige week geweest voor een kennismaking, vandaag voor bloedprikken en volgende week woensdag krijgt hij voor het eerst de pillen. We zijn zo blij en opgelucht. Hij is dus in ieder geval toegelaten door het medicijnexperiment. En nu maar hopen en bidden dat hij NIET het placebo krijgt EN dat het werkt. Er zit gelukkig schot in de zaak, en dat is nodig ook en daardoor een extra fijn idee.

Dikke knuffels dus van een blije Michelle!

Geplaatst

Michelle, wat een goed nieuws voor jullie!

We duimen voor jullie mee!

Hier gaat alles goed.. wel veel last van harde buiken in de middag, maar volgens de VK kan dit door de warmte komen en moet ik het even aankijken.

Vanavond saampjes naar de 1e (van de 4) aanstaande ouderbijeenkomst in Tilburg. Ben benieuwd wat ze daar gaan bespreken.

Iedereen succes vandaag met de warmte!

juli

09: Tammy 20wk echo

Augustus

04: Tammy VK

Uitgerekende datum

Geplaatst

Ohh Michelle wat een goed nieuws, eindelijk beginnen met de nieuwe medicijnen.

Wat een goed vooruitzicht voor jullie nu. Nou geniet lekker van het zonnetje!!!

Ik ga straks ook lekker op het dakteras liggen in het zonnetje, heerlijk.

De beeb heb ik nu oko echt wel gevoelt, gisteren in mn zij ineens een steek en vanmorgen ook weer een rommelig gevoel, terwijl ik net had ontbeten.

Geplaatst

He Michelle,

'Blij' voor jullie dat Patrick is overgeplaatst.

Ik hoop voor jullie dat het allemaal voorspoedig mag lopen.

Het LUMC is een goed ziekenhuis (ik ben daar nl. zwanger geworden ;-) ), nee hoor, het is gewoon een goed ziekenhuis.

Jullie heel veel succes!!

Geplaatst

Michelle wat een fijn vooruitzicht, eindelijk meissie! Nu hopen dat hij inderdaad zo snel mogelijk een positieve werking gaat ondervinden van de medicatie.

Geplaatst

Mijnbaby en Snoeke, allebei vandaag 20wk echo. Hoe is het gegaan??? Alles goed.

Ben erg benieuwd en natuurlijk lekker kunnen genieten van de beeb.

Het is btw erg druk met datums in November....9 uitgerekende datums!!!!

Geplaatst

Hi,

Zo voor het eerst ondervonden wat een harde buik is.

Jeetje, dat is best irritant.

We hebben nu in Leiden allemaal feesten en daar was ik dus gisteren gelijk vanuit werk naar toe gegaan. Om een uurtje of 10 redde ik het echt niet meer.

Zodra ik thuis was en lekker op de bank aan het hangen was ging het alweer een heel stuk beter....

Hoe is het bij de meiden met de 20 weken echo gegaan??

Fijn weekend allen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden