Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag een bijzondere dag! Want ben vandaag precies

20 weken zwanger .

Nooit gedacht dat dit ooit zou gebeuren! En toch is het zo! Wat een rijkdom!

Liefs, Jane

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jane wat een heerlijk gevoel is dat toch! Je bent gewoon alweer op de helft, toch weer een mijlpaal die je hebt bereikt. En nu kun je langzaam aan beginnen met aftellen, heerlijk hoor, geniet maar lekker van dat idee.

Liefs Dani.

Geplaatst

He Jane!

Gefeliciteerd! Gaat snel he?

Ik ben net terug van mijn controle bij de Gyn. Hij heeft weer een echo gemaakt en alles globaal nagekeken. Het zag er allemaal goed uit gelukkig. Ben wel opgelucht hoor! Die 20-wekenecho komt ook dichterbij en dan heb je toch zoiets van: als alles maar goed is. Maar de Gyn heeft geen "gekke" dingen gezien anders had ie het wel gezegd neem ik aan.

IK blijf het een aparte ervaring vinden om te zien dat er echt een kindje in mijn buik groeit!

Op naar de 20-weken echo!

Groetjes

Geplaatst

Thanx meiden.

Het blijft idd een wonder dat je een kindje, of 2, in je buik hebt. En het is zo'n fijn gevoel dat we de 20 weken echo achter de rug hebben. Snoeske, nog 2 weekjes en dan ben jij ook aan de beurt voor de 20 weken echo! Vond het ook zo spannend! Ik vond het echt genieten!

Geplaatst

Hey Jane,

geweldig voor jullie zeg. Geniet er nog maar van, want voor je het weet is het al zo ver.

Groetjes, Linda

Geplaatst

Hey meiden,

Ben even wat minder online geweest, dus moest een hoop bijlezen. Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat allemaal. En wat gaaf alle foto's; van kinderkamertjes tot buiken tot kinderwagens. Wordt zo wel heel echt allemaal he!!

Jane, gefeliciteerd met je mijlpaal. Ik was gister 20 weken en ik vond het ook wel een 'ding'. We zijn gewoon al halverwege. Nog een paar weekjes en de baby is levensvatbaar. Natuurlijk hoop ik dat de kleine tot 40 weken blijft zitten (en liever niet veel langer :-)) maar het is toch een fijn idee als ook die grens gepasseerd is. En wat gaaf dat je een jongetje en een meisje krijgt. Helemaal te gek gewoon!! Een vriendin van mij heeft ook een tweeling, jongetje en meisje, die zijn nu ruim twee en echt te schattig. Heel grappig ook om de verschillen in karakter te zien. Is natuurlijk extra duidelijk doordat er geen leeftijdsverschil tussen zit!

De 20-weken echo. Heel mooi, al kon ik er wel pas van genieten toen duidelijk werd dat alles er goed uit zag. Het is toch voornamelijk een medische echo waarbij echt alles gecontroleerd wordt; van stroomrichting tot het bloed tot het functioneren van de blaas, hartkamers geteld, teentjes en vingertjes, etc. etc. etc. Bij ons duurde de echo lang, ik denk wel een klein half uur. Echt gaaf. En ik ben inmiddels ook gewend aan het idee dat we een jongetje krijgen. Echt heel naief, maar ik had gewoon een Jasmijn2 verwacht. We hadden al een meisje, dus wisten dat we die konden maken. Maar blijkbaar kunnen we ook jongetjes maken (of anders hebben ze in het ziekenhuis een keer extra geschud???) ;-)

Wij zijn al helemaal uit de namen: de eerste naam hadden we ook al bij de eerste zwangerschap en verder vernoemen we onze vaders. Al wil ik ook nog wel ergens de naam 'Patrick' erin om mijn man te vernoemen. Dus ik denk dat onze zoon gewoon 4 namen krijgt...

Ben heel benieuwd naar al jullie ervaringen met de 20-weken echo. En of er in november ook nog wat meisjes geboren gaan worden. Volgens mij verwacht alleen Jane nog maar een meisje, voor zover bekend natuurlijk. Of niet?

Bij ons is de rust weer een beetje weergekeerd. We hanteren een beetje een struisvogelpolitiek en doen volop leuke dingen. Hoewel we onze 3 weken kamperen in Frankrijk hebben moeten opgeven, zijn we er wel even tussenuit. Maar nu in Nederland. Afgelopen weekend was nog wel een beetje afzien (koud en nat!) maar de voorspellingen zijn goed. Ben wel toe aan wat zon!! Komende week zijn we dus nog weg en volgende week ben ik nog een week vrij. Maar dan zijn we al wel thuis, dus kunnen we vast een begin gaan maken met de nieuwe kinderkamers. Voordat we aan de babykamer kunnen beginnen moet Jasmijn namelijk eerst naar een nieuwe kamer. Die dus ook ingericht en geverfd moet worden. Heb vorige week via marktplaats een leuke halfhoge hoogslaper met glijbaan gekocht, dus ik denk dat ze dat wel helemaal het einde zal vinden. Maar die moet ook nog even geverfd worden, dus ik krijg het nog druk! Gelukkig vind ik dat soort dingen wel super leuk om te doen en krijg ik daar ook weer energie van. Moet alleen wel goed opletten met de soort verf die ik koop... En dan moet de babykamer natuurlijk weer aangepast worden naar een jongetje, maar daar heb ik gelukkig nog zo'n 20 weken de tijd voor... Eerlijkheid gebied dat ik bij Jasmijn pas in mijn verlof met het kamertje begonnen ben, dus het feit dat ik er nu al over nadenk is pure winst ;-)

Helaas heeft Patrick het medicijn nog steeds niet ontvangen. Het duurt en duurt, maar ja, zo gaan die dingen. Alle onderzoeksgegevens zijn vanuit Groningen naar Geneve gestuurd, daar geanalyseerd en vervolgens doorgestuurd naar Amerika. We weten dus nog steeds niet of hij toegelaten wordt tot dit nieuwe medicijnexperiment, maar we houden hoop. Vanmorgen zijn we bovendien in het ziekenhuis in Leiden geweest, wat waarschijnlijk betekent dat Patrick, indien hij wordt toegelaten, niet meer naar Groningen hoeft. Dat is voor ons wel een stuk makkelijker aangezien we in Amsterdam wonen. Voor nu weten we dus helaas nog steeds niet waar we aan toe zijn. Maar ja, het is niet anders...

Lieve meiden, geniet! Ga ik nu ook weer doen (met mijn 300e appelsapje voor vandaag ;-)

Knuffel, Michelle

Geplaatst

Hi Michelle,

Fijn om weer even wat van je te lezen! Het gaat ook met jou voorspoedig! Weet Jasmijn als dat ze er een broertje bij krijgt? En superleuk, een hoogslaper met glijbaan! Deze zal wel helemaal in de smaak vallen bij je kleine meid!

Hopelijk komt het medicijn snel voor jullie. Wel fijn dat jullie nu in Leiden terecht kunnen!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hoi Michelle,

Gelukkig maken jullie zo ook nog wat leuks van de vakantie. Maar lekker klussen voor de kinderkamers is natuurlijk ook leuk. Gelukkig kunnen jullie nu naar Leiden ipv Groningen, scheelt al een hoop stress met alleen al het verkeer.

Klinkt goed hoor een hoogslaper met glijbaan, ben wel jaloer op die kleine meid ;-)

Hoop echt dat jullie snel wat horen van het medicijn en dat Patrick snel kan beginnen en beter gaat worden.

Het is idd wat je zegt alleen Jane krijgt een meisje, verder alleen maar jongens. Natuurlijk zover nu bekent, want ik bv weet het nog niet....en wij zullen het pas in november weten.

Veel sterkte nog en dikke knuf.

Geplaatst

Hi Michelle,

Fijn weer van je te horen! Leuk he? dat klussen? WIj zijn hier ook druk bezig, leuk om dingen uit te zoeken en wat moois van de kinderkamer te maken.

Ik hoop dat jullie snel meer horen over de situatie van je man, sterkte met het afwachten...

Dus Tammy jij weet nook nog niet wat het gaat worden? Ik weet het ook niet en Lucky volgens mij ook niet. HEt heeft beide wel wat... toen ik gister een echo had, lag het op het puntje vanmijn tong om de Gyn te vragen of hij ook kon zien wat het ging worden, maar niet gedaan, want mijn man wil het ook niet weten en om het alleen te weten, daar vind ik ook niet veel aan.

Ook ik ben benieuwd of er nog meer meiden bijkomen. Als jij, Lucky en ik een meisje krijgen dan zijn die volgens mij in de meederheid, dus het kan snel veranderen. Afwachten maar....

Verder alles goed met iedereen? Ik voel me prima, de echte vermoeidheid van de eerste weken is weg maar toch kan ik vernemen dat ik sneller moe ben dan anders, verder lekker veel last van branden maagzuur, ook geen pretje. Maar ach, als dat het enige is?....

Nou doegie

Geplaatst

Denk idd dat wij de eneige 3 zijn die het nog niet weten. Ik wil het helemaal niet weten en mn man juist weer wel. Maar die kan dan zn mond niet houden, dus doet hij het safe en wil hij het ook niet weten.

Hier verder alles prima hoor, alleen afgelopen paar dagen niet echt lekker geweest. Geen idee wat het was, maar heel erg moe en hangerig. Verder geloof echt de hele dag naar de wc aan het lopen en af en toe wat steekje aan de zijkant van mn buik. Maar dat zal wel komen door het groeien haha. O ja en daarbij heb ik echt de hele dag een hongerig gevoel haha. Dus ben de hele dag door kleine beetjes aan het eten.

Ik merk idd ook dat ik veel sneller moe ben dan eerst. Vooral als ik moet werken merk ik dat ik aan het einde van de dag gewoon kapot ben. Gelukkig kan ik dan thuis lekker op de bank ploffen en zorgt mn mannetje lekker voor het eten enzo.

Iedereen werkse nog....kuzzz

Geplaatst

Hai,

hier ook alles eigenlijk wel prima. Inderdaad ook wat sneller moe nu. Heb echt 2 weekjes achter de rug die even wat minder prettig waren, hoofdpijn en niet helemaal lekker. Maar het lijkt deze week wel goed te gaan.

Donderdag de artikelecho, dus het zal mij benieuwen wat het nou precies is en wat we te horen krijgen. Ik vind het wel enorm spannend.

Inderdaad weten wij het ook niet, en wij willen het ook niet weten dus we moeten voorlopig nog ca. 22 weken wachten tot we meer weten, hahah.

Geplaatst

Hier gaat het nog steeds top! voel me lekker, ben wel sneller moe en heb gelukkig ook geen last meer van me rug! al weer 18 weken!! volgende week dan eindelijk de 20 weken echo!!! JOEPIE!!

Geplaatst

juni

18: Jane 20 weken echo

22: Snoeske controle zh

23: Ange vk7

27: Champietal 4D pretecho

29: Tammy 1ste keer VK

30: Daan VK

30: Ange 20 weken echo in nijmegen.

juli

03: Mijnbaby 20 weken echo..

03: Snoeske 20 weken echo

06: Champietal VK

06: Dani controle gyn.

30: Ange VK

Augustus

17 : Ange VK

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

7 september: Abc

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Gisteren bij de VK geweest er valt weinig nieuws te vertellen. We zijn nu 19 weken en 5 dagen. Alles was prima. Heb veel last van bandenpijn.

Ben blij als ik volgende week de 20 weken echo heb. Ook wij weten nog niet wat we krijgen. Van 1 kant wil ik graag weten wat t word,maar van de andere kant wil ik dat t een verrassing blijft. We zien wel we kunnen nog een week nadenken. Vanavond gaan we kijken voor de babykamer en de kinderwagen. Ook wij zijn driftig aant verbouwen in huis. We moeten een extra ruimte erbij maken.

Geplaatst

Wij weten wel wat het wordt...we houden het alleen nog even geheim!

Morgen mogen we weer van ze genieten...ben benieuwd!

Vandaag hebben we flinke inkopen gedaan bij de HEMA en Prénatal! Leuk zeg!

Geplaatst

Krullie je maakt me nu wel heeeeeeeeeel nieuwsgierig!

Geplaatst

Nou meiden, vandaag de artikelecho gehad. Het is dus eigenlijk niets anders dan een uitgebreide echo waarna de goed kijken naar het hartje, hersenen en longen. Alles wat goed. Ze kunnen natuurlijk nooit 100% zeker zeggen dat het kindje gezond is, maar het is altijd weer een opluchting als ze niets ernstigs vinden.

Op 8 juli hebben we dan ook nog de 20weken echo, dan zal ook alles weer bekenen worden. Het lag lekker lui te slapen met de handjes onder het hoofdje, lief he!

Geplaatst

Hey meiden!!!

Zo, we zijn weer heerlijk thuis...

Eigenlijk hadden we een caravan tot morgen, maar het was de laatste 2 dagen slecht weer dat we besloten hadden om lekker eerder naar huis te komen...

Het is heerlijk om even weggeweest te zijn, maar ook super ook weer thuis te zijn!

Lekker je eigen bedje, TV, internet...... jeetje wat heb ik dat allemaal gemist hahahaha

Hier gaat alles helemaal goed met de kleine..

Hij is echt super super druk!

Als ik loop is het rustig, maar zodra ik ga zitten of ga liggen is het 1 groot draai , schop en sla feest binnen..

De arts zei al dat ie zo druk was en dat ik hem goed zou gaan voelen, maar dit had ik niet verwacht...

Hoe is dat bij jullie??

Verder merk ik toch wel dat het allemaal wat zwaarder gaat worden... in de ochtend kan ik de hele wereld aan en dat zo rond en uurtje of 4 gaat het waggelen beginnen en heb ik het idee dat heel mijn buik strak staat..

Ook de onrustige benen zijn terug en dan vooral als ik net op bed lig.. heb ff gegoogled en ik kan alleen maar vinden dat ik wat lichaamsbeweging moet doen voor het slapen gaan en geen koffie/thee meer mag drinken in de avond uren.. ook de pillen van VSM puur mama zijn weer van stal gehaald...

Vraagje, hebben jullie je al aangemeld voor een cursus of zo?? Bij onze zorgservice van Thebe (tilburg) heb ik 2 cursussen gevonden wat me wel aan spreekt, een cursus Baby op komst van 8 sessies en avondjes aanstaande ouderbijeenkomst...

ff wat reacties:

Lucky, wat goed dat je een leuke echo hebt gehad.. is altijd een geruststelling als je ziet dat alles goed is en zo...

Krullie, ben ook wel heel nieuwschierig hoor!!

Mijnbaby, goed om te lezen dat je rug wat rustiger is.. en alweer bijna 20 weekjes!!

Jane, wat gaaf dat je een jongen en een meid krijgt!! echt super leuk!!

Michelle, goed om te lezen dat ook jullie 20 weken echo goed is gegaan... Wat leuk en mooi dat je de naam van jullie vaders en Patrick erin gaan vernoemen! Onze naam staat ook al vast.. we hadden voor een meisje Rosanne uitgekozen, Rosa van mijn moeder en Anne van hubbies (overleden) moeder... als kaartje hadden we verzonnen om de single Rosanne van Nick & Simon te gebruiken of de single dochters van Marco. Nu we weten dat het een mannetje gaat worden is alles omgegooid hahahaha......

Heb ook ff nieuwe buikfoto's gemaakt en ze bij buik en baby foto's geplaatst...

Geplaatst

Hi Daan,

Welkom terug meis! Heb je een leuke vakantie gehad? Het is ook altijd weer fijn om thuis te zijn!

Liefs, Jane

Geplaatst

Daan, het is inderdaad fijn om op vakantie te gaan maar even zo fijn om weer thuis te komen, fijn om te lezen dat het goed met je gaat.

Lucky fijn dat alles er goed uit zag op de echo, toch weer een gerust stelling.

Ik heb sinds twee dagen weer een nieuw kwaaltje... ik heb last van ''lektieten'' heel charmant, vooral omdat ik er midden in de winkel achterkwam, bijkomend voordeeltje was dat ik er wel gelijk zoogcompressen kon halen haha

Geplaatst

Maatje: gelukkig alles goed met de beeb en goede vakantie gehad. Ik heb eigenlijk nou nooit dat ik het leuk vind om weer thuis te komen. Mis altijd alleen mn hondje. Verder mis ik nooit wat, mss is dat straks wel weer anders natuurlijk.

Lucky: goed om te horen dat alles goed gaat. Jij hebt 1 dag voor mij de 20wk echo, spannend vind je niet.

@ lucky/ mijnbaby: hebben jullie de beeb al gevoeld??? Ik denk ik van de week een keer, maar weet niet zeker.

Krullie: je maakt me nieuwsschierig......

Dani: wel lastig, maar gelukkig kon je meteen naar de winkel. En dan snel naar huis haha.

Geplaatst

Meiden,

Fijn Lucky dat je echo goed was. Toch een hele geruststelling.

Wel vreemd dat het beleid t.a.v. ICSI zo verschilt per ziekenhuis. Hier in Drachten doen ze geen Artikelecho, wel moet ik de 20-weken echo perse in het ziekenhuis laten maken en niet bij een echobureau.

Krullie, vertellen jullie het verder ook aan iemand, of houden jullie het helemaal voor jezelf? Het heeft ook wel weer wat om het te weten...

Voor de meiden die terug zijn van vakantie: ik hoop dat jullie het leuk gehad hebben. Het is idd altijd weer fijn om thuis te zijn, lekker omrommelen in je eigen huis.

Hoe is het met jullie buiken. Die van Maatje en Dani zijn al te bewonderen in het daarvoor bestemde topic: Mooi hoor!!

Groetjes

Geplaatst

@ Tammy

Ik heb me kleine al wel gevoeld, ik kon het gevoel eerst niet herkenen maar nu weet ik het zeker het zijn niet me darmen maar het is de kleine, echt so cute!!!!

@ Lucky van dat je echo goed was heerlijk is dat!

@ Dani hahahha wat een humor zie het al helemaal voor me...

Mijn afspraak van 9 juli is naar maandag aanstaande verzet, ik ben zo benieuwd wat die gyno te vertellen heeft en of ik dan ook al meteen weet hoe ik zal bevallen... en vrijdag dan eindelijk de 20 weken echo!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden