Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb inmiddels vakantie, en vanaf volgende week gaat mijn verlof in, heerlijk idee om tot half november vrij te zijn en lekker mijn dagen in te kunnen plannen zoals ik dat zelf wil :D Ik ben vanaf nu wel minder op het forum omdat hier in huis alles klaar is dus breng nu wat meer tijd door op de camping, aangezien er daar nu wat meer te beleven valt ivm de vakanties, uiteraard kom ik regelmatig even langs om te kijken hoe het met ''mijn meiden'' gaat.

Heerlijk om hier zoveel positieve verhalen te lezen, daar kan ik nog altijd helemaal blij van worden, met ons gaat het ook goed, weinig tot geen kwaaltjes dus het is nog steeds gewoon lekker genieten van alles, ik heb ook niet het gevoel met de laatste loodjes bezig te zijn maar dat komt vast nog wel.

Jane fijn dat alles er weer top uitzag met de kleintjes, lijkt me super om te zien dat die twee zo lekker dicht bij elkaar liggen.

Tammy voor jou ook eindelijk de twintig weken echo, lekker van genieten hoor meissie!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Owww Dani, wat lekker voor je........het gaat nu echt opschieten voor je.

Ik geef je groot gelijk dat je lekker op de camping gaat zitten. Alleen nu nog hopen voor wat beter weer (nou ja, in iedergeval geen regen) en dan kun je uitgerust naar de bevalling toe werken.

Veel plezier!!

Geplaatst

Vandaag precies 20 weken!!!!!

Zo dat moest er natuurlijk even uit hahaha.

Vanmorgen de echo gehad. Wat geweldig is dat om te zien allemaal en waar ze allemaal naar kijken. We weten nu al dat het echt een kind van ons is, heel erg eigenwijs haha. Het lag de hele tijd met de rug naar ons toe. Dus ze hebben niet heel erg goed naar het hartje en naar het gezicht kunnen kijken, helaas. Maar moet dus nu volgende week dinsdag terug komen haha. Vond ik zooooo vervelend om dat te horen....NOT!!!

Alles wat ze wel hebben kunnen zien en meten was helemaal in orde. Het hart was ook gewoon goed hoor, maar ze willen toch nog even naar de aorta kijken en naar het aangezicht.Ze kon niet verder met de echo, want ze zat op mn heup.

Ze heeft al kunnen zien wat het gaat worden...maar we hebben ons kunnen inhouden en we weten het nog steeds niet. Mn man baalde wel, hij kan volgende week niet mee. Als hij wel mee kon dan hadden we het gevraagd, maar helaas. Over 20wk ongeveer zullen we het weten haha.

Volgende week gaan ook beide oma's mee naar de echo. Die staan al helemaal te springen.

Zag vandaag ook weer een aantal afspraken staan. Iedereen veel succes en lekker genieten.

Geplaatst

13: Krullie controle Gyn

14: Tammy extra echo

27: Dani controle gyn.

28: Champietal VK

28: Daan VK

30: Ange VK

Augustus

01: Daan 4d pretecho (27 wk)

03: Michelle VK

04: Tammy VK

06: Lucky-t controle ZH

07: Mijnbaby VK

17: Ange VK

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

7 september: Abc

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Zo mn afspraak er ook weer bijgezet.

Dani wat heerlijk, lekker je verlof al. Ik kijk er ook erg naar uit. Lekker genieten op de camping.

Geplaatst

Tammy, van harte met je 20 weken. Wat voelt dat fijn hé! En dan ook nog es n extra echo! Bij mijn 20 weken echo lag het meisje ook steeds met de rug naar ons toe dus ik moest eerst een paar keer de gang op lopen om haar in een andere positie te krijgen. Dat lukt wel bij ons. Maar een extra echo is altijd fijn natuurlijk! Geniet van de echofoto's.

Liefs, Jane

Geplaatst

Heerlijk Tammy, dat de echo goed was en wat onwijs "rot" voor je dat je volgende week weer naar je kindje moet kijken!!!

De 20 weken is echt een mijlpaal.

Eerst tel je de weken op, nu ga je aftellen.........merk het zelf ook.....nog 15 weken joehoeeee.

Geplaatst

Meiden, goed te lezen dat de echo's goed gaan!!!

Wat gaat iedereen hard zeg...

Dani alweer bijna verlof, jeetje...

Hier vandaag iets minder, met spoed naar de VK, daarna gelijk door naar het ZK, we zijn net pas weer thuis.

Het hele verhaal zal ik morgen ff plaatsen, ga nu de bank op en bijkomen van een gekke dag.

Fijne avond...

Geplaatst

Ja ik vond het ook zoooo naar om te horen dat ik volgende week weer terug moest komen hahahaha. NOT!!!!!!

Helemaal leuk, want beide oma's gaan nu mee. Die waren al blij om te horen dat mn man met geen mogelijkheid mee kan. Niet echt eerlijk, maar goed. Ze zitten al steeds erop te verheugen dat mn man een keer niet mee kon en dat hun wel mee wilden ter ondersteuning hahaha. Gisteren mn moeder ook al meteen ohhh maar volgende week dinsdag kan ik wel hoor. Had nog niet eens wat gevraagd.....maar goed wel leuk dat ze zo meeleven.

Maatje: Hopelijk wel alles goed met de beeb??? En met jou???

Geplaatst

Hey lieve meiden...

Daar zijn we dan weer..

Hierbij ff een verslag, tís lang hahaha

Vorige week had ik al last van harde buiken in de middag. Zo rond een uurtje of 2/half 3 kwam ie opzetten en bleef de hele avond tot het douchen aanhouden. Maar even de VK gebeld en ze vertelde ons dat het niet zoveel kwaad kon, mits ze niet af en aan kwamen. Wel ff in de gaten houden natuurlijk.. Gewoon eigenwijs door blijven werken (ik werk 40 uur in de week).

Woensdag wakker geworden met een super harde buik, gewoon naar de zaak gegaan en toch maar weer even bij de VK aan de telefoon gehangen over het hoe en wat. De VK vertelde weer hetzelfde als vorige week, maar ik moest wel even mijn urine na laten kijken en desnoods naar huis gaan en plat liggen mocht het weer op komen zetten. Heel eigenwijs gewoon gebleven en doorgewerkt.

Gisteren hetzelfde verhaal maar durfde eerst de VK niet te bellen. Misschien zou ze denken: heb je die zeikerd weer. Ondertussen kwamen er felle steken bij aan mijn rechterzij en net onder mijn borstkas een soort spierpijn gevoel. Maar even mijn baas gebeld (ondertussen lekker aan het huilen) en verteld dat ik naar huis zou gaan (de 1e keer dat ik naar huis zou gaan in mijn gehele zwangerschap, heb er in het begin kotsmisselijk gezeten en toch doorgewerkt) en de VK weer zou bellen. Afijn, moed verzameld en VK gebeld en ik mocht gelijk langs komen. In de auto maar het mannetje gebeld en die kwam ook gelijk als een speer naar huis. Hij kent me, ik ga niet zomaar naar huis, dan moet er wel wat aan de hand zijn.

Om 13:30 bij de VK aangekomen en het verhaal verteld. Ik mocht gaan liggen en ze heeft even aan mijn buik gevoeld en me getoucheerd (hoop dat ik het goed typ). Onderaan mijn buik een pijnlijke druk tijdens het onderzoek, maar verder was alles van binnen en buiten goed. Geen ontsluiting, alles was nog dicht. Hartje geluisterd, was ook goed. Waarschijnlijk gewoon bandenpijn en het niet rustig aan doen. Advies: paar dagen thuis blijven en dan kijken hoe het zou gaan op het werk. Mooi zou je denken, lekker naar huis, maar helaas. Toch maar ook even een bezoek brengen aan het ZK te Breda.

Hup, in de auto naar het ziekenhuis, lekker druk op de weg en inmiddels was het al 15:30 toen we aankwamen. We mochten de onderzoekskamer in en de aardige gyn heeft ook nog even aa de buitenkant gevoeld/geduwd, maar de (meeste) pijn was al weggetrokken. Even een snelle echo (heerlijk ff spieken naar ons ventje), maar ook hij kon niets schokkends vinden. Hij gooit het ook op bandenpijn en het feit dat onze vent gewoon heel erg druk is en ik daar last van zal gaan hebben. Mijn urine was inmiddels ook daar gecontroleerd en hier was niets geks mee aan de hand.

pppffff inmiddels was het dus pas 18:00 uur toen we eindelijk de voordeur open deden en thuis op de bank konden neerploffen. Beter voor joker heen en weer, dan dat er misschien echt wat aan de hand geweest zou zijn.

Zo, heel verhaal.

Vandaag thuis gebleven maar ik liep in de ochtend alweer met een wasmand te sjouwen, gelijk weer steken, dus maar in de auto gesprongen en nu lekker bij paps en mams thuis aan het hangen.

Ik kom later nog ff spieken hier, maar ga eerst weer de bank op en wat eten.

Dikke xx voor jullie allemaal van Daantje

Geplaatst

Daan,

Goed wat van je te horen! Wat een toestand zeg!! Wel goed naar je lichaam luisteren hoor (maar ik ben ook zo iemand die maar door blijft gaan, dus ik weet hoe lastig het is). De schrik zal er wel flink inzitten, maar fijn dat uit alle onderzoeken bleek dat er niets ernstigs is (en gelukkig nog geen ontsluiting!!). Laat je maar lekker verwennen door opa & oma in spé!! En je mannetje natuurlijk.

Ik heb een paar weken geleden iets vergelijkbaars gehad: stond 's ochtends op en had heel erg pijn onderin mijn buik. Ben (natuurlijk) wel naar mijn werk gegaan, maar ik kon bijna niet uit de auto stappen. Voelde me echt heel slecht, en zag ook spierwit. Ik dacht serieus dat ik een blindedarmontsteking had of zo. Dus ik de ha gebeld. Moest toch maar even contact opnemen met de vk. En die zei: bandenpijn. Ik heb uiteindelijk 2 uur krom op een stoel gezeten en toen ging het wel weer... Ik voelde we wel een supermuts. Maar bandenpijn heb ik bij de 1e zwangerschap (gelukkig!!) niet gehad. Het is daarna ook niet meer teruggekomen, maar vervelend was het wel!

Anyway, goed te horen dat hoewel het gister een vervelende (en lange!) dag was het nu in ieder geval weer beter gaat!

Knuf, Michelle

Geplaatst

Jee, wat een verhaal. Maar: beter een keer voor "niets" dan een keertje niet gaan en dat er dan toch wat aan de hand blijkt.

Gelukkig is het goed afgelopen!

Snoeske

Geplaatst

Jeetje, wat weer een avontuur. Ook ik ben een persoon dat maar blijft doorgaan. We moeten toch meer naar ons lichaam luisteren en rust nemen. Vanaf nu ga ik dat ook doen. Nu is er niet zo veel aan de hand, de volgende keer loopt t wel fout af!

Sterkte en rust maar lekker uit Daan!

Liefs, Jane

Geplaatst

Jeetje, je moet wel naar je lichaam luisteren hoor!! ik ben deze week ook de hele week niet gaan werken ik ben zwaar verkouden en heb mega slecht geslapen daar door.... Normaal zou ik gewoon gaan werken maar nu had ik zo iets lekker rustig aan doen!

Geplaatst

Hey meiden!

Hoe is het met jullie? Daan, al weer wat bijgekomen van alle perikelen?

Heb de eerste werkweek er weer opzitten. Poeh he, moest wel weer even wennen. Merk nu toch dat het wel wat zwaarder wordt. Nog maar 11 weken en dan ga ik met verlof. Ik heb besloten 6 weken vooraf met verlof te gaan. Is al snel he!!

Heb gister ook via internet allerlei spulletjes voor de kinderkamers besteld. Super leuk behang (knalrood met witte stippen) voor de kamer van Jasmijn en een modern delfts blauw tegeltjesbehang voor de nieuwe babykamer. Ik vind het toch wel leuk om weer een echt 'eigen' kamertje voor de nieuwe baby te maken, maar ik wil geen nieuwe meubeltjes (wiegje, bedje en commode) kopen. Dus dan maar aan de slag met behang en verfkwast. Ik krijg er ook wel echt zin in om aan de klus te gaan!

Goed weekend allemaal,

Greetz, Michelle

Geplaatst

Wel goed dat je actie hebt ondernomen, Daan. Je weet het toch niet, hè!

Volgens mij vinden we het allemaal moeilijk om naar ons lichaam te luisteren...

We gaan maar door en door...ikke ook, hoor!

Maar gelukkig hoef ik nog maar 2 WEKEN te werken. Dan heb ik 6 weken vakantie en dan ga ik met verlof (3 weken ziekteverlof i.v.m. tweeling (ik ben dan 31 weken) en daarna met zwangerschapsverlof)...JOEHOE!!!

Geplaatst

Wie van de dames heeft de placenta ook aan de voorkant zitten????

Ik heb bij me 20 weken echo vernomen dat ik de wat hardere trapjes misschien wat later

voel dan andere omdat mijn placenta aan de voorzijde zit....

Tot zover voel ik me babyboy wel, maar het zijn hele lichte trapjes......

Geplaatst

Ook bij mij ligt de placenta aan de voorkant.

Ik voel echt nog niks van onze twee druktemakertjes. Onbegrijpelijk dat ze zo beweeglijk zijn (op de echo) en dat ik er niks van voel...

Zal nog wel komen!

Geplaatst

Jeetje Daan, wat een verhaal. Wel goed naarje lichaam luisteren nu, want je hebt echt meer rust nodig dan normaal. Ook ik moet daar erg aan wennen, zelfs eten koken moet ik tussendoor gaan zitten. Krijg heel snel last van mn benen en voel steeds een druk op mn bekken/ heupen. Ga ook de volgende keer bij de vk hier even over vragen of dat het normaal is.

Vorige week bij de 20wk echo zei ze dat mn placenta aan de achterkant ligt, vandaar dat ik nog niet veel voel van de beeb. Maar mekr we dat als het heel druk is, dat ik dan last van een harde buik heb en veel krampen in mn buik. Dacht eerst aan mn darmen, maar denk dat het de beeb is.

Geplaatst

Hey schatten!

Bedankt voor de lieve berichtjes..

Gaat nog steeds niet helemaal lekker, maar ik ga morgen toch weer proberen te werken.

Gelukkig hoef ik alleen maar te zitten en als ik in de middag harde buiken krijg ga ik er gelijk weer vandoor.

De gyn in het ZH vertelde ons dat ik ook zoveel last van bandenpijn kan hebben omdat de kleine heel erg druk is.

En dan echt heel erg druk.

Als ik op bed lig en op mijn zij draai dan draait hij de andere kant op, als ik in de nacht ga plassen is en dan weer op bed lig duurt het even voordat hij zijn draai heeft gevonden en ik weer in slaap val, als ik heb gegeten trapt ie onwijs hard als bedankje.

Dat gaat nog wat worden als ik wat verder ben hahahaha

We hebben vandaag de box in de woonkamer gezet, das echt super raar om te zien hahahah

Ook hebben we een lampje gekocht met een muziekdoosje erin.

Als ik naar bed ga doen we even aan het touwtje trekken voor de muziek, dan kan ie alvast wennen aan het terugkerende geluid.

Dinsdag voorlopig alweer de laatste les Baby op komst. De 1st volgende is op 8 september en dan gelijk een dubblele partnerles..

Hebben jullie je al opgegeven voor iets?

Geplaatst

Hola,

Daan, wel rustig aan doen morgen hoor!

Ook bij mij ligt de placenta aan de voorkant, maar helemaal bovenin de baarmoeder. Lijkt me dus prima dat mijn ribben straks niet bont en blauw geschopt kunnen worden ;-) Ik voel de baby overigens wel heel erg goed, maar dus met name onderin mijn buik.

Ik heb afgelopen weekend eens zitten kijken naar zwangerschapscursussen. Had bij de eerste een cursus zwangerschapsgym via de Thuiszorg. Op zich prima, alleen was het totaal geen gym. En volgens mij wordt de cursus nu niet meer aangeboden. Ik heb zitten kijken naar zwanger & fit cursus, maar ik vind tussen de 145 en 170 euro echt te duur voor 8 lesjes terwijl ik al eens een bevalling gedaan heb. Denk dus dat ik geen cursus ga doen...

Fijne week allemaal!

Knuffel, Michelle

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden