Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoe is het gisteren gegaan met je controle Chantal, alweer de 20wk echo.

Morgen mag Lucky weer lekker genieten van de beeb, heerlijk.

Ik heb vandaag voor het eerst een positiebroek aan, mn eigen kleding wordt nu toch wel een beetje te straks en zit gewoon niet meer lekker. Moet wel zeggen dat in deze broek mn buikje wel heel goed uitkomt. Heerlijk. Wordt nu helemaal zo echt en iedereen die het kan zien.

Verder nog steeds alles goed met de rest???

Kuzzz

Geplaatst

He Allemaal

Mijn Baby, ik kijk er idd ook erg naar uit.

Hier trouwens al wel een echt buikje. Komt misschien ook omdat het voor mij de 2e is. Mijn lijf begint meteen (vet)reserves op te bouwen. Ik ben vrij slank (177 lang en 59 kg) dus iedereen ziet het meteen als ik groei.

Zo zie je maar weer: bij iedereen is het anders..

Toch maar even wat buikfoto's plaatsen iedereeen!!! Nu nog uitleg hoe dat moet

Groetjes

Geplaatst

Zo zie je maar weer bij iedereen is het anders.

Ik ben nu wel al 1kg aangekomen, dus was best blij haha.

Wanneer hebben jullie de beeb voor het eerst gevoelt???? Kan dacht ik al vanaf week 16, dat had ik gelezen.

Kuzzz

Geplaatst

Als ik even terug denk dan dacht ik dat ik hem rond de 17de week voelde voor het eerst, het begon met kleine ''plopjes'' maar al vrij snel daarna wordt het steeds duidelijker. Als je placenta aan de voorkant ligt kan het wat langer duren voordat je het voelt, als hij aan de achterkant ligt voel je het wat sneller. Ik ben inmiddels al ruim 7 kilo aangekomen.

Geplaatst

Bedankt dani, ik heb geen idee waar mn placenta ligt. Hopelijk gaan ze me dat volgende week vertellen met de controle.

Had ook al aan mn schoonzus gevraagd en die voelde het wel al met de 16de week. Dus ook dat verschilt weer enorm, ik probeer elke avond of ik iets voel. Heb wel dat als ik 's avonds op bed lig met mn had op mn buik, dan voel ik steeds een soort hartslag. Maar kan natuurlijk ook die van mezelf zijn...heb echt geen idee. Nou ja, nog even geduld hebben maar.

Geplaatst

Tammy, dinsdagochtend voelde ik voor het eerst een 'plopje'. Of dat één van de beebs was weet ik niet maar ik had het nog nooit eerder gevoeld. Ben nu 18 weken onderweg. Heb volgende week de 20 weken echo (19+3) en dan zal ik ook wel horen of mn placenta aan de voorkant ligt. Heb t trouwens nog niet meer gevoeld, helaas!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hi,

Ik voelde de baby voor het eerst echt afgelopen zondag.

Die plopjes had ik eerder, maar nu voel ik de baby ook echt. Nog een paar weekjes en dan kan mijn man de baby ook voelen.

Ik ben op dit moment 1 kilo aangekomen, dus dat is prima.

Bij deze zeg ik ook......tot over een paar weken. Wij stappen vannacht het vliegtuig in om heerlijk twee weken te genieten in Grienkenland.

Ik wens jullie veel succes met alle echo's e.d. die komen gaan.

Liefs,

Chantal

Geplaatst

Chantal, heel veel plezier in het mooie Griekenland!

Liefs, Jane

Geplaatst

Heerlijk...er lekker tussenuit!! Geniet ervan!!!

Wij zijn gisteren begonnen met een ´kleine´ verbouwing...we gaan boven een WC maken (is wel handig nu ;)). En daarna gaan we alle kamers 'omgooien', zodat de twins een leuk kamertje krijgen...

Ben dus erg jaloers!!!

Veel plezier!

Geplaatst

Ik voelde de eerste plopjes ( lucht balletjes) ongeveer 1.5 terug voor het eerst....

Ik dacht eerst dat het me darmen waren maar nu weet ik het zeker het is de kleine!!

Ik ben zelf erg slank zoals ik al eerder zei nog niemand kan zien dat ik zwanger ben, ik ben wel al 2,5 kilo aangekomen... het is overigens niet te zien hoor...

3 juli dan hebben we de 20 weken echo, ik kijk er onwijs naar uit en kan echt niet wachten.. we zijn al bij dokter papa geweest en die heeft ons al 1 en ander laten zien.. zo hebben we gezien dat de niertjes goed werken en dat de baby's blaasje was gevuld ( soooo sweet) en dat het ruggentje goed was...

Toch blijft zo een 20 weken echo behoorlijk eng omdat ze je baby van top tot teen gaan na kijken..... Hoe denken jullie hier over?

Geplaatst

Goed om te lezen hoe het met jullie gaat! Mijnbaby, Jane, Mamanessa e.a.

Ik heb nog altijd 'pauze' en besteed 'm wel; o.a. promotie gemaakt en tante geworden van een supermooi, lief babymeisje (misschien wat voor die jongens van jullie? Ze is maar een paar maandjes ouder, haha!). Geniet van jullie zwangerschappen meiden!

Michelle: jou en je man wens ik heel veel sterkte. Blijf vechten én genieten!

Ik bid voor jullie en vanavond brand ik er een kaarsje bij speciaal voor jullie...

Geplaatst

Hey meiden,

Ben ik weer even. Allereerst super bedankt voor jullie lieve woorden. Zit hier met tranen in mijn ogen!!

Afgelopen week was een week vol uitersten, maar sinds vandaag zijn we allemaal weer thuis. Dat voelt echt heerlijk. Patrick weer naast me in bed en ook het bedje van Jasmijn weer gevuld. Super fijn, het huis was echt akelig leeg.... Patrick is uiteindelijk maandag overgebracht naar het ziekenhuis in Groningen en daar zijn heel veel onderzoeken en scans gedaan. Die worden nu geanalyseerd en dan naar Geneve gestuurd waar het Europese onderzoekslab van de medicijnfabrikant zit. Dan horen we -hopelijk- met een paar dagen of hij geincludeerd wordt in het onderzoek en krijgt hij waarschijnlijk woensdag zijn eerste pillen. En dan maar hopen/duimen/bidden dat het niet het placebo-medicijn is. Voor nu gaat het in ieder geval een stuk beter, de prednison doet zijn werk. Maar onze 3 weken kamperen hebben we (op advies van de arts) maar genannuleerd. Het valt immers niet te voorspellen wanneer/of de tumoren in de lever weer gaan escaleren...

Maar ja, super was wel dat Patrick afgelopen vrijdag voor het eerst de baby ook kon voelen (17w5d). Ik voel de baby zelf al wat langer. Plopjes vanaf week 14 schat ik en echt duidelijk de baby vanaf 15,5 weken. Maar ja, een tweede schijn je veel eerder te voelen... Heb afgelopen dinsdag de 20w echo gehad (bij 18+2 aangezien we eigenlijk dit weekend op vakantie zouden gaan). Zonder Patrick, maar mijn moeder was wel mee, en dat was toch ook wel bijzonder... Gelukkig was alles goed en heeft de baby geen last/groeiachterstand van alle stress gehad. Dat vond ik heel fijn om te horen want daar maakte ik me best wel een beetje zorgen over.

En ook wij krijgen een ZOON (veel jongetjes al in november e.o.!!!). Ik wilde het eigenlijk niet weten, maar in de huidige situatie toch ook weer wel. Patrick vond het echt super gaaf, belangrijk was natuurlijk dat de baby gezond is, maar hij had stiekem wel voorkeur voor een jongetje. Ik niet, mij maakte het helemaal niet uit. Ik vind het een heel gek idee dat ik weet wat er in mijn buik groeit. Bij Jasmijn wist ik het niet, en toen vond ik het met name heel gek dat er gewoon een babytje in me groeide. Ik kon me daar echt helemaal niets bij voorstellen. Nu kan ik wel wat gerichten naar jongenskleding kijken, ook leuk. En ik ga toch een wat meer jongenskampertje van de babykamer maken...

Maar eerst moet ook hier een hele volksverhuizing plaatsvinden. Jasmijn naar de zolder en dan wordt haar oude kamertje de nieuwe babykamer... Veel opruimen, herindelen (want wat doen we met de troep op zolder??), verven en inrichten dus voor de boeg. Maar goed dat we nog zo'n 4 maanden hebben...

Meiden, hele fijne vakanties allemaal en geniet vooral heel veel van wat je hebt!!

Dikke knuffel, Michelle

Geplaatst

Michelle, fijn om weer wat van je te horen. Gelukkig is je gezinnetje weer compleet nu. Een een zoon, supergaaf! Er worden veel jongetjes geboren heb ik t idee.

Geniet van het samenzijn met je man en kind!

Veel liefs, Jane

Geplaatst

Hallo dames.

hier ook weer op controle geweest, alles zag er prima uit. Bloeddruk was goed, en de beeb deed het weer prima. Het lag lekker te luieren.

Ik mag over 2 wken weer terugkomen dan krijg ik een artikel-echo, dat is een echo die alleen vrouwen krijgen die via ICSI zwanger zijn geworden, is mij verteld. Over 4 weken de 20weken echo en dan gelijk weer controle bij de gynaecoloog.

Ik moet meschien wel langs de neuroloog want ik heb iedere keer last van enorme hoofdpijnen, en tintelingen in mn handen, en dat trekt dan ook naar mn gezicht(neus en lippen). Wat dat precies is weet de dokter niet maar wil het wel in de gaten houden.

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Michelle, wat fijn dat Patrick weer lekker thuis is bij jullie.. en ook een jongen!!! Dat zijn er al 4 hahahahaha

Chantal, fijne vakantie en geniet er lekker van...

Voor de rest van de meiden, heel veel "plopjes" en beeb plezier deze komende 2 weken...

Ik ga hier zo ook de laatste spullen naar de auto brengen en er voor 2 weken tussenuit..

Ik zie jullie de 27e weer!

Groetjes van Daan

Geplaatst

Michelle, wat fijn om weer even wat van jou te horen en wat een genot voor je om Patrick weer lekker naast je te hebben 's nachts. Toch wel fijn om gericht samen nu met de baby en de babykamer bezig te kunnen, we krijgen zo onderhand een echte jongensclub hier :D

Daan ook jou wens ik een hele fijne vakantie, heerlijk er even twee weken tussen uit, geniet er lekker van.

Liefs Dani.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Michelle, fijn dat de rust is weergekeerd in jullie gezinnetje en dat je man lekker thuis is. Veel sterkte met het wachten op de uitslagen.

Lucky, wat voor echo is dat, een artikel echo? Lastig joh die klachten die je hebt. Wel fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt.

Voor de meiden die met vakantie gaan: heel veel plezier, geniet er van!

Hier voel ik ook steeds vaker plopjes. Echt zo'n apart gevoel.

Nou goed weekend alvast!

Groeten Snoeske

Geplaatst

Hoi hoi,

Michelle: gelukkig zijn jullie weer compleet, heerlijk om toch met zn allen weer thuis te zijn voor het weekend. Gelukkig gaat het ook goed met de beeb en heeft die nergens last van gehad.

Iedereen fijne vakantie die weggaan!!!!

Worden echt een hoop jongens in de maand november, wel grappig.

Denk dan dat ik die plopjes dan toch ook wel voel, want voel het al bijna een week en vooral als ik op bed lig. Maar ik ga het gewoon vragen dinsdag. Lijkt me wel heel grappig om het al te voelen.

Kuzzz

Geplaatst

Hier even een poging om een buikfoto te plaatsen:

Foto-YVMF4GDC-D.jpg

Dit is mijn buik bij 17 weken precies. Normaal is mijn buik helemaal plat, gaat nu wel snel voor mijn gevoel.

Ben benieuwd naar jullie buiken?

Groeten Snoeske

Geplaatst

snoeske...even reageren op je buik hoor! Prachtig!

Ennuh...super leuk jurkje heb je aan!

groetjes Esther

Geplaatst

Snoeske wat een mooi buikje meid! Lekker trots op zijn hoor :D

Wij zijn weer terug van een weekendje kamperen, gisteren heerlijk weer gehad maar vandaag is helaas een beetje in het water gevallen :(

Nu snel weer even bijlezen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden