Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben ook al de kinder kamer, Box en kinderwagen, babyphone,besteld...

Ook heb ik al een mega grote verwen box van me ma gehad met alles er in van speetjes tot aan flesjes en zeepjes en zalfjes echt super leuk!!

@ Snoeske, ja ik hoor het 9 juli hoop ik.... En ja wat je zegt elk lichaam reageerd er anders op, er zijn ook dames bij die naar een paar dagen al lopen en doen... Gelukkig heb ik onwijs veel hulp van me moeder en zus/zusjes en schoonma.... Het wordt het eerste kleinkindtje dus iedereen is HAPPY!!

En betreft naampjes daar zijn we nog niet over uit, pffff dat is moeilijk!!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pfff namen, ik heb altijd al een jongens- en meisjesnaam in mijn hoofd gehad hoe ik mijn kinderen graag wilde noemen. Puur toevallig vind mijn man die namen ook hartstikke leuk. Maar nu het eenmaal zover is begin ik te twijfelel, erg he. We moeten er samen nog maar eens goed over nadenken want zo'n naam is wel voor het hele leven van ons kindje.

Mag ik van degene weten die al een kinderwagen hebben besteld welke ze hebben, en waarom deze keuze is gemaakt. Wij vinden het best moeilijk om een kinderwagen uit te zoeken.

Geplaatst

Lucky-T, goede vraag van die kinderwagen.

Zelf heb ik jaren terug de Stokke gezien, was ik helemaal weg van.

Moet je nagaan, toen had ik zelfs nog geen man.

Ik heb er dus nog niet mee gelopen ofzo, maar omdat ik last van mijn rug heb lijkt hij mij reuzehandig.

En ook dat je kindje op "hoogte" zit.

Geplaatst

Qua smaak zitten wij niet altijd op 1 lijn, maar we kunnen altijd wel een tussenweg vinden. Kinderwagen waren we best snel over uit, want we moesten er een hebben waarbij het handvat makkelijk verstelbaar is en dan is de keuze alweer een stuk minder. We moeten er allebei goed mee kunnen lopen, dus het was niet echt moeilijk.

Ik wil ook heel graag de 2de naam een vernoeming doen, terwijl mn man dat ouderwets vind. Ik weet wel dat als het een jongen is wordt de 2de naam echt de naam van of mn vader of die van mn opa. Die namen zijn bij ons al sinds 1890 ofzo in de familie. Dus wil ik graag die traditie voortzetten.

Bij een meisje weet ik het nog niet, want dat zijn allemaal van die hele ouderwetse namen of namen die met geloof te maken hebben. Wij zijn beiden totaal niet gelovig en vind ik dus ook niet dat ik dat moet gaan gebruiken.

Sommigen vragen al aan ons, of we al namen hebben.....mmmmhhhh nog niet overnagedacht haha. Dus kan nog een leuke strijd worden om een goede/ leuke naam te vinden.

En Snoeske: ook mijn buik gaat al aardig groeien. De meeste van mn eigen kleding kan ik niet meer aan. Alleen dingen die heel erg mee stretschen.

Dani: wat een heerlijk vooruitzicht, nog minder dan 3wk werken en dan lekker verlof. Hoe is het bij jou verdeelt? Ik heb 6wk voor en 10wk na. En bij de rest????

Kuzzz

Geplaatst

Bij het uitzoeken van de kinderwagen hebben wij vooral gekeken naar: 1. zit er een verstelbare duwstang op (ivm lengteverschil tussen ons) 2. is hij makkelijk hanteerbaar tijdens het duwen, flexibel 3. is hij makkelijk in en uit te klappen 4. past hij goed in de auto. Zelf wilde ik graag een wagen zonder aparte reiswieg want deze neemt ook weer de nodige ruimte in en ik wilde graag dat hij makkelijk om te zetten was naar een buggy, dus een goede verstelbare rugleuning. Dit alles hebben wij gevonden in de Bertini. Jee als ik het zo terug lees dan waren dat best nog wel wat eisen hihi.

Ik heb mijn verlof ook opgedeeld naar 6 weken voor en 10 weken na de bevalling, verder heb ik dus anderhalve week vakantie voor mijn verlof en twee en een halve week vakantie na mijn verlof, daarna werk ik een ruime maand en dan heb ik weer twee weken vakantie mmmm wat een heerlijke vooruitzichten haha.

Geplaatst

Tsja, namen..... Vindt het nog best lastig hoor! Het zal wel helpen als ik de geslachtjes zou weten, scheelt een stuk denkwerk. Wij willen ook graag dat de namen een beetje bij elkaar passen. Maar goed, we hebben nog even. En ik heb (net als Lucky) altijd een naam in mn hoofd gehad maar nu ik dan (eindelijk) zwanger ben slaat de twijfel toe.

Vanmiddag de 20 weken echo, kijk er zó naar uit! Heb de beebs al 5 weken niet gezien dat het wordt weer tijd! Ben best nerveus voor vanmiddag, ben zo benieuwd of alles goed is/gaat! Heb om 14.00 uur een afspraak voor de echo en om 15.00 uur met de gyn. Daarna meteen door naar mn werk, dus ik denk dat ik pas morgen een verslagje kan doen!

Merk wel dat ik het wat zwaarder krijg. Met name als ik op mn werk ben. Ik heb een staand beroep en sta dus de hele dag. En als ik 's ochtend om 8 uur de deur uit ga en ben 's avonds om 19.00 uur weer thuis, dan zit ik helemaal stuk. Na het eten naar bed. Heb t al op mn werk besproken maar dat is allemaal maar moeilijk. We hebben weinig tot geen bezetting en de vakanties komen er aan. Ik ga het vanmiddag aankaarten met de gyn en daarna met de bedrijfsarts. Ik moet gewoon voor mezelf kiezen! We zullen zien.

Dani, wat heerlijk voor je dat je al bijna vrij bent, heerlijk vooruitzicht hóór! En lekker al alles op orde, dat geeft je vast een goed gevoel! Wij zijn ook druk hier met alles. Heb gordijnen besteld en kreeg net een telefoontje dat ik ze kan halen, joepi! Verder krijgen we een kinderwagen van mn ouders , echt een superkado! Vindt het ook moeilijk om tot een keuze te komen!

Blij te lezen dat het goed gaat met iedereen!

Liefs, Jane

Geplaatst

Dani: wij hebben gekozen voor de Mutsy 4rider. Wij hadden een beetje dezelfde eisen als jullie haha. Eerst dachten we nog ach wordt niet zo moeilijk, maar dan ga je echt kijken en dan wordt ineens wel heel lastig allemaal. Ook bij ons hebben we een lengte verschil. Ik ben 1.60 en mn man is 1.95 lang haha.

Wat een heerlijk vooruitzicht zeg. Ruim 4 mnd thuis en tegen de tijd dat je en beetje gewent bent, heb je weer 2wk vakantie.

Tot nu toe is bij mij alleen mn verlof ingepland en ik moet daarbij ook nog ruim 5wk vakantie gaan opmaken.....wordt nog een uitdaging. Denk dat ik dat maar meeneem naar volgend jaar ofzo, want gaat niet meer lukken dit jaar voor mn verlof 17-10.

Jane: 5wk je beebs niet gezien....hoe heb je dat uigehouden haha. Heerlijk zef om ze dan weer te mogen bewonderen. Je maakt wel hele lange dagen zeg, en dan ook nog staan. Ik had het niet volgehouden hoor. Vind het nu al zwaar, ik ga om 0730 weg en ben meestal rond 1800 weer thuis. Om lekker op de bank te ploffen.

Geplaatst

juni

18: Jane 20 weken echo

22: Snoeske controle zh

23: Ange vk7

27: Champietal 4D pretecho

29: Tammy 1ste keer VK

30: Daan VK

juli

03: Mijnbaby 20 weken echo..

03: Snoeske 20 weken echo

06: Champietal VK

06: Dani controle gyn.

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

7 september: Abc

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Jane heel veel plezier bij de echo! Ben erg benieuwd wat er daar binnen ''verstopt'' zit hihi, we horen vast morgen meer van je.

Tammy, wat grappig dat jullie een beetje dezelfde eisen hadden, bij ons is het lengte verschil ongeveer even groot, ik ben 160 cm. en P. is 198 cm. :D

Geplaatst

juni

18: Jane 20 weken echo

22: Snoeske controle zh

23: Ange vk7

27: Champietal 4D pretecho

29: Tammy 1ste keer VK

30: Daan VK

juli

03: Mijnbaby 20 weken echo..

03: Snoeske 20 weken echo

06: Champietal VK

06: Dani controle gyn.

09: Tammy 20 weken echo

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

7 september: Abc

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Dani, idd grappig ja en dan zijn die mannen ook nog bijna even lang haha.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag de 20 weken echo gehad. Het was helemaal geweldig! We krijgen een dochter en een zoon! Moest echt wel even een traantje wegpinken, het was zo´n mooi moment. Het was meteen al te zien dat we een jongetje krijgen. Het meisje was wel even wat lastiger te zien. Moest eerst even een paar keer de gang op en neer zodat ze wat beter ging liggen. En ja hoor, ze was er mooi voor gaan liggen en konden haar goed zien. Wat een rijkdom!

Het belangrijkste is natuurlijk dat het goed gaat. En zo mooi om te zien, zo gedetailleerd! Bij onze dochter konden we alleen het mondje niet goed zien omdat ze steeds haar handje voor haar mondje had. Over 3 weken weer een afspraak, voor een groeiecho! Mn bloeddruk was iets aan de hoge kant, heb ook even bloed moeten prikken. Krijg morgen uitslag van het bloed!

Wat een bijzondere dag vandaag!

Liefs, Jane

Geplaatst

Spannende tijden voor de meiden uit deze topic...de 20 weken komen in beeld!!!

@ Jane!

Fijn dat alles goed was. Is toch wel super om te horen! En een jongen en een meisje...geweldig!

Ook wij hadden vandaag de 20-weken echo! Het was idd een superervaring! De echoscopiste heeft echt alles laten zien/opgemeten/etc. Dat is zo bijzonder!

Voor zover ze dat nu kunnen zeggen, zag alles er keurig uit en liggen ze allebei net een beetje voor op het schema! Daar zijn we natuurlijk reuzeblij mee! Dat is toch maar afwachten met een tweeling...

Wel lagen onze beebs, lekker eigenwijs, met de gezichtjes naar beneden... We konden dus niet naar de gezichtjes kijken, ook was er één superdruk, waardoor ze niet rustig naar het hartje kon kijken! Geen probleem...mogen we het volgende week donderdag nog een keertje dunnetjes overdoen...hahaha!

Geplaatst

Jane, een zoon en een dochter wat onwijs leuk! Geweldig om te lezen dat het helemaal goed gaat, en nu over drie weekjes weer even kijken.

Krullie fijn dat bij jullie alles er ook zo goed uit ziet, lekker twee van die eigenwijsjes in jouw buik :D ach inderdaad mag je volgende week nog een keertje.

Geplaatst

Jane,

Wat geweldig en wat een rijkdom: een dochter en een zoon!!! Super meid! Fijn dat alles er goed uit zag, is toch spannend zo'n 20weken echo.

Krullie,

Fijn dat ook bij jou er tot dusver goed uitzag. En dat je nog een keertje mag volgende week vindt je vast niet erg ;-)

Groetjes Snoeske

Geplaatst

Goed te horen dat jullie 20 weken echo goed was. Erg leuk lijkt me, spanennd. Ik heb donderdag de 'artikel-echo'. Ik weet ook niet precies wat het is, maar in Den Bosch in het ziekenhuis doen ze dat bij alle mensen die zwanger zijn geworden via ICSI, ik wacht het maar af.

@krullie: wil jij niet weten of de baby's jongens of meisjes zijn? Wij willen het niet weten, vinden de verassing erg leuk. Bij ons in de familie lopen er al allemaal weddenschappen, leuk he.

Geplaatst

Thanx meiden! Voel me ook zo gelukkig! De echo van gisteren was echt geweldig. Heb bijna niet geslapen van de opwinding, moet steeds aan gister denken!

Krullie, super dat bij jou ook alles oke was. En volgende week wederom een echo, kan niet beter. Kan ook geen genoeg krijgen van de echo's!

Lucky en Snoeske, hopelijk hebben juliie ook snel de 20 weken echo. Is echt genieten!

Liefs, Jane

Geplaatst

pfff meiden ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor, na mijn 20 weken echo zijn er geen echo's meer geweest, dus ik heb de kleine man al ruim 10 weken niet meer kunnen bewonderen en moet nog eens 10 weken wachten voor ik hem wel eindelijk kan zien (en vast houden, en knuffelen)

Geplaatst

Jeetje Dani, da's idd lang geleden voor jou. Kan me voorstellen dat je je kleine man graag nog ff wil bewonderen! Is dat normaal dat je al zolang geen echo meer hebt gehad?

Geplaatst

Had het net ook al gezegd Jane...SUPER een zoon en dochter.

En Krullie: lekker hoor dat ze zo eigenwijs zijn haha voor jou weer geluk, volgende week nog een keer.

Ik ben ook zo benieuwd over 3 wk naar de 20wk echo.

Vroeg me alleen af, hebben ze dan een ander soort echo apparaat waardoor ze alles veel beter kunnen zien? Weten jullie ook hoe lang het ongeveer duurt???

Als ik jullie zo hoor kan ik niet meer wacht op die echo haha.

Dani: wat jammer dat je je beeb al zolang niet meer hebt gezien, maar je voelt hem zeker wel goed al haha.

Daarbij nog 10wkjes en je kan hem vasthouden en knuffelen....dat duurt voor ons nog wel even een tijdje.

Iedereen lekker genieten van het weekend!!!!

Kuzzz

Geplaatst

hoi dames

Heb net weer eens bij zitten lezen. Wat heerlijk om jullie gelukkige en prachtige verhalen te lezen, geniet ervan het gaat zo snel. Ik ben inmiddels alweer bijna 37 weken ben aan de ene kant heel nieuwsgierig naar ons kleine meisje, maar ben mijn zwangerschap nog niet moe, dus hoop dat ze nog even zal wachten.

Geniet van jullie zwangerschappen.

groetjes annemie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden