Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

huh? Krullie?

Dat was een snelle "mededeling!"

Gefeliciteeeerd!!!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Krullie, totaal niet verwacht..... Van Harte gefeliciteerd met je 2 meiden. Ik ga gauw je andere topic zoeken!

Geplaatst

Krullie: Hier nog een keer: Gefeliciteerd!!!

Heb het lijstje gelijk aangepast...

September:

21: Tammy controle VK

21: Lucky-t controle ZH

24: Mijnbaby VK

24: Chantal Joehoeeeee eerste verlofdag - 36 weken (eindelijk)

29: Daan VK

Uitgerekende datum:

7 september: Abc

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Bevallen:

14 Augustus: Snoeske, Rutger / was uitgerekend op 21 november

20 Augustus: Dani, Justin / was uitgerekend op 27 augustus

6 September: Elke, Tess

15 September: Krullie, Julia & Katelijn / was uitgerekend op 7 november

Geplaatst

Ben helemaal blij voor onze Krul :-D, zo te lezen is ze echt een trotse mama! Super hoor.

Geplaatst

Hahaha, goede actie he. Deze zagen we allemaal niet aankomen ;-). Wel heel fijn dat moeder en kids het goed maken, want het blijft natuurlijk aan de vroege kant.

En toen waren er nog twee a.s. tweelingmama's... Volgens mij komt het op deze manier voor Jane en Marjo ook wel een stuk dichter bij...

Leuk, de 'bevallen-lijst' op kleur. Krijgen we een goed beeld of de verhoudingen j/m een beetje gelijk op gaan!

Fijne zondag, Michele

Geplaatst

Deze zagen we zeker niet aankomen. Ik schrok er toch wel van, ook omdat je zo gelijk loopt. Zo zie je maar weer, het kan ineens gebeuren. Ik hoop mn beebs toch nog ff bij me te houden. Ben wel elke week aan aftellen, elke week is er één!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hey Jane,

Kan ik me heel goed voorstellen hoor. Ik heb dat gevoel zelf ook heel erg, en dan is het risico op vroeggeboorte bij verwachte tweelingen natuurlijk nog veel groter... Goed naar je lichaam blijven luisteren, maar als de kleintjes het tijd vinden, is er volgens mij toch niet meer zoveel aan te doen... Voor jou morgen nog 7 weken tot de uitgerekende datum. De tijd vliegt voorbij he!

Knuf, Michelle

Geplaatst

Het gaat echt zo snel, niet normaal meer! En ik moet er toch wel rekening mee gaan houden de de beebs zich eerder aan gaan dienen. Heb vandaag al wel besloten om toch maar alvast een tasje klaar te zetten voor het ziekenhuis, just in case! Voel me verder wel oke maar ik kan niet veel meer doen. Ben gewoon snel moe en mn buik zit in de weg bij alles wat ik doe. Lopen en fietesen gaat mij nog het beste af. Alles gaat in etappes maar ik heb gelukkig de hele dag de tijd. A.s. woensdag weer naar de gyn. En dan volgende week weer een groeiecho. Ben nu elke week in het zieknhuis te vinden!

Tammy en Lucky, succes met de controle's vandaag!

Liefs, Jane

Geplaatst

Krullie wat een supernieuws zeg en wat geweldig 2 meisjes. Jane ik ga ook de tas maar pakken hoor want ik word er ook inderdaad wel nerveus van hahahaha. Ben zelf 16 nov. uitgerekend. We moeten woensdag weer naar de gyneacoloog dus ben benieuwd wat ie gaat zeggen, misschien maken ze dan vast bekend wanneer ze een keizersnee willen doen of laten ze het op een beloop!

Tammy je reactievermogen is echt subliem ik had waarschijnlijk allang in een boom gehangen van schrik.

Toi toi allemaal

Geplaatst

Lucky & Tammy, hoe was jullie controle gisteren???

Marjo, ik heb je in het lijstje gezet..

Weet iemand hoe het met popje gaat? Ik heb haar ook al lang niet meer gezien...

September:

23: Marjo controle

Uitgerekende datum:

09 november: Jane (2-ling)

16 november: Marjo (2-ling)

Bevallen:

Geplaatst

September:

Oktober:

15: Lucky-t controle ZH

Uitgerekende datum:

Bevallen:

Nou, gister op controle geweest en alles was weer goed. Mijn bloeddruk blijft bijzonder goed. Dat had ik zelf niet verwacht omdat ik al wat zwaarder was toen ik zwanger werd maar het gaat super. Baby ligt al met het hoofdje richting beneden, zegt nog niets want kan nog draaien zolang het niet is ingedaald natuurlijk. En mijn spuit gehad voor mijn negatieve bloedgroep, het viel reuze mee en ik ben niet flauwgevallen, hahah. Heb bloed moeten prikken voor HB en glucose waardes, gewoon om te controleren. Dus gewoon weer verder waggelen tot de volgende controle, dat is 15 oktober. Ben alleen nu verkouden aan het worden, en heb dus zo'n zwaar hoofdpijn hoofd, dat is echt vervelend, bah!!

Geplaatst

Jeetje dat was even een snel bericht van Krullie.... Gefeliciteerd met jullie 2 meiden, ga zo meteen het andere topic opzoeken en ff lezen.

Nou gisteren ook weer op controle geweest en alles gaat uitstekend, alles loopt volgens het boekje. Ik had al geprikt voor hb en suiker en die waren ook uitstekend. De beeb groeit ook goed en ligt nog steeds met hoofdje naar beneden en is zelfs al een stukje ingedaald. Dat is wel een beetje vroeg, maar het zegt nog niks over het verloop verder.

Trudy, deze keer hebben we niet op dezelfde dag een afspraak haha. Ik ben een dagje eerder, de 14de.

Iemand vroeg ook nog iets over de kraamzorg, intake gesprek heb ik allang gehad. Ze heeft ook niks gecontroleerd ofzo, niet eens naar de kamer gekeken. Denk we dat we alles hebben hoor. Moeten alleen nog het bed omhoog doen, maar daar is mn man voor aan het zorgen......bierkratten haha.

September:

Oktober:

14: Tammy controle VK

Uitgerekende datum:

Bevallen:

Geplaatst

Tammy en Lucky, fijn dat de controles weer goed waren. Kunnen jullie dr ff weer tegen!

Hier een hele slapeloze nacht achter de rug. Heb ieder uur op de klok gezien en ben uiteindelijk maar aan de thee gegaan om 5 uur. Ik weet niet meer hoe ik moet liggen, mn buik zit gewoon in de weg. Het voelt al echt als de laatste loodjes en dan zijn we (nog maar) 33 weken onderweg. Hoef gelukkig niet werken, dat scheelt alweer. Ga vandaag maar es n rustig dagje op de bank doorbrengen!

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane, waardeloos dat je zo slecht geslapen hebt! Vandaag inderdaad maar lekker relaxen.

Zelf slaap ik gelukkig nog goed, maar wel heel licht. Ik hoor echt alles en wordt dus ook overal wakker van. Ben er nu dus een paar weken achter dat Jasmijn in haar slaap 'praat'. Zucht. Maar ik combineer het maar met een 1 of 2-nachtelijke plassessie en val daarna gelukkig wel weer direct in slaap. Ik voel me alleen bij het draaien op mijn zij net een walrus. Herkenbaar?

Fijn dat de controles weer goed waren. Ik moet 1 oktober weer, mijn eerste officiele verlofdag. Ben echt enorm aan het aftellen (hoef nog maar 4 daagjes te werken, ben de woensdagen namelijk altijd al vrij).

Ange, hoe gaat het in het ziekenhuis?

En Snoeske, Dani en Krullie, hoe is het met jullie en de kleine spruiten?

Ik zal het lijstje ook weer eens aanvullen:

September:

30: Michelle start verlof met 34+3 weken (kunnen we eindelijk beginnen aan de babykamer ;-))

Oktober:

01: Michelle VK

Uitgerekende datum:

Bevallen:

Grusse!

Michelle

Geplaatst

Jane,

Ik kan me bij je aansluiten hoor qua slapeloze nachten, ik heb ook het voedingskussen van de Hema in bed omdat me dat aangeraden werd maar misschien omdat het een tweeling is, ik weet echt niet wat ik met het ding aanmoet (we noemen hem Hans van Hans Worst). Dus verlicht niet echt.

Ik heb inderdaad ook die Rhesus injectie gehad in mijn bil en ik had ook zoiets van mij maak je de pis niet meer lauw na al die injecties die we zelf hebben gezet.

Voor glucose test moest ik hier ook naar het lab.

Bloed prikken, dan suikerwater drinken, uur wachten, weer prikken, weer een uur wachten en weer prikken. Maar denken ze dan niet na of zo, IK BEN ZWANGER moest ik dus een halve liter suikerwater met lemon smaak opdrinken!!! Na veel zuchten eindelijk die fles naar binnen, en toen moest ik plassen en ja daar stonk het, dus halve fles kwam weer naar buiten in de gootsteen....

Gelukkig moesten ze in het lab ook lachen en hoefde ik niet nog een keer!

Mijn bloeddruk is ook ok, alleen heb ik ernstige bloedarmoede. Heb nu een drankje gekregen dus kan nu weer iets energieker de trap op.

Geplaatst

Pffff ik heb ook echt een slapenlozen nacht gehad, Bah.... me hubbie is ziek en was de hele nacht aan het hoesten en kreunen, kon er niet meer tegen en ben rond 4 uur maar op de bank gaan liggen..... pfffffffff

Geplaatst

Tja, hele leven van een zwangere gaat niet over rozen. Ook ik heb t voedingskussen in bed en het helpt ook niet echt. Heb net alweer een tuk op de bank gedaan. Wilde vanmiddag nog ff een paar boodschappen gaan halen maar ik weet niet of ik me er toe kan zetten....

Geplaatst

Ja die 'Hans' ken ik ook, heb er ook niets aan. Ik krijg het stikbenauwd van dat ding, heb hem alweer gewieberd. Mijn hubbie vind het wel een fijn ding voor als hij tv ligt te kijken in bed, nou van mij mag hij hem voorlopig lenen, hahah.

Geplaatst

Hi,

Fijn dat jullie controles weer goed zijn. Altijd weer fijn zo'n bevestiging.

Ik zei toch dat de rhesus prik meeviel. Als je eenmaal de IVF gewend bent, kan dit er ook nog wel bij.

Hier ook zeer zware nachten. Elke keer als ik maar even wil draaien moet ik er ook geluid bij maken. Kan ook niet zonder geluid. Ik heb 'hans' ook bij mij in bed liggen, maar ik vind het wel prettig. Het is alleen warm.

Ik gebruik hem ook op de bank. Dan leg ik hem zo om mij heen, dat mijn armen erop kunnen rusten. Heerlijk.

Morgen laatste dag werken. Het is echt nodig, want ik lijk wel een oud wijf die af en toe staat en loopt. Op maandag gaat het nog goed zo na het weekend, maar vandaag was ik echt gesloopt.

Morgen even trakteren op werken (heb ik belooft) en dan ga ik rustig afbouwen en van mijn verlof genieten.

Over precies een maand uitgerekend. Spannend!!!

Geplaatst

Chantal: veel plezier morgen met je laatste dag. Ik kijk er ook helemaal naar uit hoor, lekker 16wk verlof. Kan me voorstellen dat je nu gesloopt bent na een hele dag werken. Je hebt het ook erg lang volgehouden moet ik zeggen. Nog een maandje, jeetje zeg dat gaat echt zo snel allemaal.

Slecht slapen heb ik tot nu toe weinig last van, alleen af en toe een slechte nacht tussendoor. Ik ben vaak na het werk zo moe dat ik toch wel slaap. Ik moet nog steeds een voedingskussen ophalen bij mn schoonzus. Maar ik heb een klein rond kussen op bed die ik tussen mn knieeen kan leggen en moet zeggen dat dat heerlijk ligt.

Maar ik herkent het omdraaien wel hoor, als een walrus. Het kost me ook moeite om om te draaien, doordat ik steeds zo'n last heb van mn schaambeen. Mss op een andere manier omdraaien ofzo dat dat helpt. Verder naar de wc gaan valt ook wel mee, meestal maar 1x en enkele keer 2x, dan weer snel in bed en verder slapen.

Marjo: sterkte met de controle morgen!!!

Geplaatst

Hallllooo!

Ik heb ook een voedingskussen, maar die ligt af en toe in mijn bed,maar het meest van de tijd ligt ie naast me bed.

Heb nu het vliegtuigkussentje tussen me knieen liggen.. en het dekbed ook drama.. we hebben een groot bed.. 1.80 en de grootste dekbed... maar nu maar gekozen voor een 2x 1 persoons.. misschien helpt dat. weer een ergenis minder:)

September:

30: Michelle start verlof met 34+3 weken (kunnen we eindelijk beginnen aan de babykamer ;-))

Oktober:

08:Dees vk+ suikerprikken

Uitgerekende datum:

Bevallen:

Ook even mijn afspraak erbij gezet..

suc6 eerst maar weer met jullie verlof en afspraken

Liefs

Desiree

Geplaatst

September:

29: Chantal VK

Oktober:

08:Dees vk+ suikerprikken

Uitgerekende datum:

Bevallen:

Heb ook even mijn afspraak erin gezet.

@Krullie, ja ik was eigenlijk van plan om een paar uur minder per dag te gaan werken, maar dat ging echt niet en dan heb ik toch een hart voor de zaak. Maar ow ow ow, wat zal ik morgen hard zingen in de auto als ik weer op weg ben naar huis toe.

Lachen net, komen mijn broer en schoonzus langs. (hebben wij een heeeele goede band mee) en ze vertellen ons dat onze baby over een half jaar een lief neefje/nichtje gaat krijgen.

Mijn moeder is ook helemaal in extase. Zo heeft ze vier jaar op ons 'moeten' wachten en zo gaat ze in een half jaar twee keer oma worden.

Ik heb wel heel eerlijk tegen mijn man gezegd dat ik blij ben dat wij eerst zijn.

Mijn schoonzus is nl. pas vier maanden gestopt met de pil en bijna dus direct zwanger. Zij zijn zelf ook blij dat het bij ons eerst is, omdat wij er zoveel moeite voor hebben moeten doen. Ik vind het nu helemaal leuk, ga ik ook tante worden!!

Geplaatst

Oh wat leuk Chantal! Inderdaad voor jouw moeder ook wel super hoor.

Geplaatst

Wij komen net terug van het consultatiebureau, onze man is helemaal goed gekeurd, hij is in een maand tijd 5 cm. gegroeid en bijna een kilo aan gekomen, de arts daar vond hem een heerlijk tevreden mannetje, toch altijd fijn om te horen :-)

Tja en wat de slapeloze nachten betreft...ik sliep ook met een voedingskussen de laatste paar weken en ging er 's nachts twee of drie keer uit om te plassen helaas hoort het er bij maar prettig was anders.

Fijn dat het verder met de controle's bij iedereen weer goed is, de laatste loodjes zijn nu echt voor de meesten hier begonnen, heerlijk vooruitzicht nog even en dan zijn jullie allemaal mama!

Chantal na vandaag heb je eindelijk verlof, geniet er van!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden