Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

We kunnen hier echt gaan aftellen de komende weken. Wordt spannend nog want de dagen zitten echt dichtbij elkaar, vooral eind november met zn 3en....mijnbaby, Luck en ikke.

Heerlijk hoor dat iedereen bezig is met de kamertjes. Ik heb bijna alles al gewassen, behalve de dingen die ik nu tussendoor nog koop/ krijg. Heb ook al de tummytub ingebruik gehad. Tip van mn oma, de hydrofielluiers en washandjes er eerst 24 uur in laten weken en dan wassen. Nemen ze veel beter vocht op, anders moet je ze eerst 10x wassen.

Ik vroeg me trouwens nog af of jullie nu ook al een kolfapparaat kopen of wachten jullie daar nog mee? Ik heb echt geen idee namelijk, ik wil borstvoeding geven maar weet niet of het wel lukt natuurlijk.

Daan: ik heb vanaf het begin gezegd dat ik thuis wil bevallen en dat wil ik nog steeds. Ik ben erg gehecht aan mn eigen omgeving en wil lekker in mn eigen bedje liggen, met mn hondje naast me of idd lekker even de douche in kunnen lopen zondar dat je op moet letten ofzo. Ik denk maar zo, er zijn ons al miljarden mensen voor gegaan, dus waarom zou ik het niet kunnen. Zelf ben ik ook thuis geboren, dus wat mn moeder kan kan ik toch ook wel (denk ik). Denk dat de twijfel heel normaal ik hoor.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Champ wat spannend....... voor jou komt het al helemaal dichtbij........!!!!!

Voor iedereen hoor.......als je eenmaal die 10 weken nog moet gaat het zo snel.

Gisteren was op tv een bevalling. Ik kreeg eerst zoiets van......uuuhhhmmm, maar toen eenmaal de baby er was ging ik echt heel hard huilen........ach die hormonen doen ook wat met je!!

Geplaatst

Ik heb helaas geen keus en moet in het ZH bevallen ivm met mijn schildklierafwijking, maar heb er inmiddels vrede mee moet ik zeggen. Ik ga nog steeds naar mijn magnetiseur toe (ook tijdens de behandeling waar ik zwanger van ben geworden), en ik moet zeggen dat ik daar heel veel kracht en moed uithaal. Ik begon deze week een beetje angstig te worden als ik aan de bevalling dacht maar ik ben nu relaxter. Ze stelt me echt gerust, en helpt me bij de ademhalingoefening. Ik heb hier zelf meer baat bij dat zwangerschapsgym, daar heb ik niets mee.

Inderdaad aftellen bijna, maandag nog 10 weken. Voor je het weet zijn we iedere dag aan het checken wie er zich nog dagelijks meld en wie er al ligt te puffen, hahaha.

Geplaatst

Nee wij willen in het ziekenhuis bevallen, het hoogwaarschijnlijk moet dat ook...

Maar ondanks dat vindt ik het juist een eng idee om thuis te bevallen haha....

In het ziekenhuis heerst toch een veilig gevoel, maar goed dat is ieder voorzich....

Geplaatst

Ook wij gaan in het ziekenhuis bevallen. Dit ivm de tweelingzwangerschap. Ik had hoe dan ook voor het ziekhuis gekozen, toch een veiliger idee!

Graag wil ik mijn kindjes ook borstvoeding geven. Weet alleen niet of het lukt en of ik het wel aankan. Alles komt op mij neer dan. Ook zou ik kunnen gaan kolven maar dan ben je ook 2 keer bezig. Ik ga iig geen kolf aanschaffen, ga m eerst wel huren bij de thuiszorg. Wil eerst kijken hoe het gaat allemaal.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hahaha wat grappig.. het ZH lijkt mij ook veiliger, maar mijn man heeft zijn 2e zoontje in het ZH zelf moeten halen omdat er een wisseling van de wacht was en er geen gyn in de buurt was.

Hij heeft echt over de gang lopen rennen en schreeuwen, maar er kwam niemand... hij heeft hier nog steeds trauma's van...zijn ex mocht toen ook niet uit bed, niet onder de douche, kreeg geen eten, de ruggenprik hebben ze 3 keer over moeten doen... hij heeft een flinke deuk daarvan opgelopen.

Met de huidige situatie in Hoorn met de pasgeboren kindjes die dood zijn door de schuld van het ZH komt alles bij hem weer boven.

Ik moet de 29e aangeven wat we willen en ik ben er echt nog niet uit...

Misschien maar zo lang mogelijk thuis proberen te blijven en dan pas naar het ZH? ppfff, moeilijk hoor....

Geplaatst

Hey Daan,

Als ik had mogen kiezen was ik zeker voor een thuisbevalling gegaan, als je kiest voor een poliklinische bevalling moet je namelijk ook het eerste stuk thuis blijven en de weeen op vangen tot de vk beslist dat het tijd is om naar het zh te gaan. Je kunt het beste jouw angsten eens met de vk bespreken, ik denk dat zij heel goed in staat is om een aantal zorgen weg te nemen en jou te helpen met het nemen van een beslissing die goed voor jullie is.

Geplaatst

hallo,

ook ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm medicijnen en dan moet onze kleine gelijk 24uur ter opservatie worden opgenomen.. Ik vind het wel een fijn idee hoor, ik loop nu ook al mijn controles in het umcg, en heb daar ook onze 3 ivf/icsi behandelingen gehad. (en onze misschien toekomstige kindjes liggen daar ook)

Ik heb idd ook eergister de bevalling op tv gezien :) wilde het persee zien. maar idd net als ieder ander is het gewoon super spannend!

Ik begin nu toch wel aardig rond te worden trouwens, en last van mijn rug heb ik nu ook. maar dat is nog te doen hoor!

op naar onze mooie wondertjes allemaal

liefs

Desiree

Geplaatst

De reden dat ik thuis wil bevallen is gewoon omdat ik een enorme hekel heb aan ziekenhuizen. Geen idee waarom, maar krijg het er altijd benauwd binnen. En wat Dani ook zegt je moet eerst zoveel onsluiting hebben voordat je uberhaupt naar het zh mag komen voor de bevalling. Daarbij heb ik gezien hoe het bij mn schoonzus gins...geen kamers meer over, dus die heeft in een klein kamertje gelegen waar ze normaal alleen de kindjes wassen enzo. Even een speciaal bed naar binnen gereden en dat was het. Er was die avond ook geen anhestsite (als je het zo schrijft) om haar een ruggeprik te geven. Ze heeft dus echt enorm veel pijn gehad.

Ik geloof er ook nog steeds in dat je een beetje kunt kijken hoe je zelf ter wereld gekomen bent, ik heel makkelijk en thuis en mn man ook. Dus hopelijk geldt dat voor mijn bevalling ook haha.

Eerst een kolg huren is idd mss ook wel een idee, volgens mij kan dat ook bij de kraamzorg. Ga ik morgen meteen eens achteraan.

Geplaatst

Jane, hoe was je groei-echo?????

Hier verder niets te melden eigenlijk.. beetje last van mijn rug en ongi krampjes.

Lekker de bank op met een deken, een pak sap, een grote zak chips en maar lekker Gilmore Girls kijken hahaha

September:

14: Jane groeiecho (32 wk)

15: Chantal VK

21: Tammy controle VK

21: Lucky-t controle ZH

24: Mijnbaby VK

24: Chantal Joehoeeeee eerste verlofdag - 36 weken (eindelijk)

29: Daan VK

Uitgerekende datum:

7 september: Abc

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Bevallen:

14 Augustus: Snoeske, van zoon Rutger / was uitgerekend op 21 november

20 Augustus: Dani, van zoon Justin / was uitgerekend op 27 augustus

6 September: Elke, van dochter Tess

Geplaatst

Hoi Daan,

Ik heb een afspraak staan om 14.00 uur. Moet nog effies geduld hebben! Ga jij maar lekker relaxen vanmiddag, enjoy!

Liefs, Jane

Geplaatst

Zo...we zijn weer terug en gelukkig mocht ik weer lekker mee naar huis!

Had m'n koffertje al achter in de auto staan...

Bij de baarmoedermeting de vorige keer was de mevrouw een stukje vergeten (van 1,5cm...oepsie). Gelukkig maar...hij is gewoon nog 4 cm.

Heb er wel een heel weekend slecht door geslapen, maar goed...ik ben blij dat de kindjes nog lekker even blijven zitten!!!

Heb net als jij, Daan, last van krampjes. Dus ook ik ga lekker op de bank met...Rozengeur en wodkalime :D!

Geplaatst

Jane: hoe is het gegaan met de groie echo, weer lekker van de beebs mogen genieten???

Daan en Krullie: Heerlijk hoor lekker onderuit gezakt op de bank hangen, nog een weekje werken en ik kan me (voor 1 week) bij jullie aansluiten. Lekker niks doen, daar ben ik heel heel goed in. Kan ik mss ook eingelijk weer eens alle 3 films van Pirates kijken en weg zwijmelen bij Orlando Bloom en Jonny Depp.

Krullie: lekker die vrouw die vorige keer even een stukje vergeten was, en dan ook niet eens een klein klein stukje maar gewoon bijna de helft van de dikte. Stress daar was iets mee voor zwangeren....

Hier verder alles ok. Redelijk rustig weekend gehad. Vrijdag gewoon na het eten naar bed gegaan en tot de volgende dag geslapen....bijna 12 uur geslapen. Dus ben echt blij dat ik straks halve dagen mag werken. Tel deze week lekker af.

Hopelijk ben ik dan 's avonds wat fitter en kan ik ook eens gezellig bij mn mannetje zitten ipv alleen op bed liggen.

Geplaatst

Het was weer zover, de groeiecho stond op het programma. Deze is altijd heel leuk want dan kunnen we lekker lang van onze beebs genieten. Alles is prima, het meisje ligt met haar hoofdje naar beneden en ligt al vrij ver naar beneden. Bovendien weegt zij nu 1800 gram. Het jongetje ligt weer heel hoog tegen mn ribben aan (dat had ik vd week al gemerkt) en ligt ook met het hoofdje naar beneden, hij weegt nu 1600 gram. Da's best opmerkelijk want meestal weegt het jongetje meer dan het meisje. Bij ons is het dus precies andersom. Ook waren de hoofdomtrekjes prima en is er nog voldoende vruchtwater aanwezig. Kortom ze doen het goed. Heb over 2 weken een nieuwe groeiecho en volgende week wordt ik weer bij de gyn verwacht. Ook was mn bloeddruk weer in orde gelukkig.

Vandaag 32 weken onderweg. Het wordt wel spannend nu. Heb steeds vaker last van allerlei kleine kwaaltjes. Het vervelendste vind ik nog wel het vasthouden van het vocht. Als ik 's ochtends wakker word kan ik mn vingers niet meer bewegen. Het helpt wel als ik mn handen onder de koude kraan hou, dat verlicht een stuk. In de loop vd ochtend gaat het beter. Ook heb ik dikke voeten, de enige schoenen die ik pas zijn mn slippers of mn uggs. Vandaag weer op de weegschaal gestaan, ik was maar 4 ons aangekomen deze week. De teller staat nu op 13,4 kilo en daar kan ik mee leven. Vanavond hebben we een infobijeenkomst over bevallen in het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ik kan verwachten.

Krullie, lullig zeg dat ze 1,5 centimeter was vergeten. Kan me heel goed voorstellen dat je daar niet van slaapt. Gelukkig lig je vannacht gewoon weer in je eigen bed.

Tammy, lekker vooruitzicht een weekje vrij. En dan op naar de de halve werkdagen. Ik ben blij dat ik niet meer hoef te werken. Ben echt moe, de hele dag door. Zelfs winkelen wordt me al te veel, kun je nagaan.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hoi Jane,

Heerlijk hoor dat alles zo goed gaat met de beebs en met jou natuurlijk. Ze liggen allebei mooi op schema, dus voor jou kan het aftellen gaan beginnen wanneer ze mogen komen. Veel succes vanavond met de info avond.

Lastig dat zoveel vocht vast houdt. Gelukkig nog geen last van. Kan ook al mn schoenen nog aan, want moet er straks niet aan denken dat ik nog maar 1 paar aan kan....ben schoenen verstaafd haha. Heb ongeveer 45 paar staan hihi tot ergenis van de man natuurlijk.

Je gewicht doe je ook netjes hoor moet ik zeggen, bij mij is er tot nu toe nog maar 8kg bij gekomen. Vind ik ook wel heel netjes. Ik begin nu steeds vaker enorme last van mn rug te krijgen. Ga ik volgende week ook even melden bij de vk, mss kan het met wat fysio verholpen worden.

Hoe is het verder met de rest van de dames???

Chantal morgen naar de VK, veel succes.

Geplaatst

Jane, fijn dat alles goed gaat met de kleintjes! 32 weken ook al...begint op te schieten, hè. Ze zijn ook lekker aan het groeien! Fijn hoor!

Dat vocht vasthouden in je vingers is voor mij heel herkenbaar. Heb er vooral 's ochtends (en soms 's nachts) last van. Verder houd ik nergens vocht vast. Maar moet zeggen dat ik m'n slippers toch eigenlijk wel het fijnste vind zitten (krijg alleen nu wel een beetje koude voeten!). In totaal ben ik nu 9,5 kg aangekomen.

Tammy, geniet idd van je vrije week en daarna lekker voor halve dagen. Goed geregeld!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben er eindelijk aan toe om me voor te stellen, heeft effe geduurd maar heb zo ontzettend veel gehad aan jullie verhalen dat ik nu eindelijk dacht ik ga ook schrijven.

Anyway, ik ben 34 jaar oud, woon samen met man en hond al 4,5 jaar in Portugal en ben nu zwanger van 2 meisjes. Vandaag 31 weken, uitgerekend op 16 November 2009.

Ook voor ons is het een lang proces geweest en uiteindelijk was het na de eerste IVF behandeling in de IVI clinc in Lissabon raak met 2 embryos.

Spannend die eerste weken en daarna genieten van dit ongeloofelijke wonder, dat het ons eindelijk mocht overkomen.

Ben tot nu toe 14 kilo aangekomen, en de dames zijn afgelopen woensdag door de scan geweest, beiden wegen ze 1600 gram (8 gram verschil) en zijn ze 37 cm. Gaat dus allemaal goed.

Ben zelf nog aan het werk en gaat over het algemeen er goed, alleen inderdaad ook last van voeten.

Hier in Portugal is het ook wat anders geregeld met zwangerschapsverlof. Je loopt door tot ze komen of dat het om medische redenen niet meer kan en dan heb je 5 maanden verlof.

Voorlopig gaat het dus nog maar ben wel voorzichtig want wil niet riskeren dat ze eerder komen door stress.

Waar ik wel last van heb is paniekaanvallen in de nacht. Ik slaap nu slecht en eenmaal wakker ga ik zitten kniezen, hoe dat straks allemaal moet met 2 meisjes enzo. En of ik dat wel kan en er klaar voor ben.

Hebben jullie dat ook?

Vandaag weer een HEMA online shop gedaan omdat hier echt zo weinig leuks te koop is.

Kamertje is ook bijna klaar en ik ga volgende week maar de ziekenhuistas klaar zetten.

Het wordt waarschijnlijk een keizersnee omdat een meisje met haar hoofdje omhoog ligt. Al moet ik zeggen dat in week 28 de andere dame zich nog even omgedraaid heeft..

Dat voel ik allemaal enorm, ook het moment waarop ze aan het groeien zijn, je voelt dan je buik meerekken.

In elk geval ben ik blij met het forum en met jullie want serieus al jullie verhalen hebben mij zoveel goed gedaan in de afgelopen periode vanaf de IVF ellende tot nu en hopelijk nog heeeel lang.

Geplaatst

Hoi Marjo,

Leuk zeg, dat jij ook zwanger bent van een tweeling!

Volgens mij zijn we op dit moment maar met z'n drieën...

Fijn dat alles goed gaat! De meiden groeien idd goed! Fijn is dat hè!

Wat is het toch een verschil qua zwangerschapsverlof in verschillende landen. 5 maanden verlof erna...lekker zeg!

Geniet nog van je zwangerschap, hopelijk blijft het allemaal zo goed gaan!

Geplaatst

Hi Krullie,

Ja inderdaad met zijn drieeën spannend hé. Ik denk dat ik volgende week te horen krijg wanneer de keizersnee gaat plaatsvinden.

Het leuke is dat we allemaal zo dicht op elkaar zitten geweldig toch.

Geplaatst

@Jane, wat fijn dat beide kindjes het zo lekker doen. Altijd weer een gerust stelling.

@Marjo, van harte welkom hier. Wat leuk dat je in verwachting bent van twee meiden.

Heb je een Portugese man of zijn jullie beide geemigreerd naar Portugal??

Ik heb net het intake gesprek gehad met de kraamhulp. Een heel leuk vrouwtje die een eigen bedrijf heeft en zij zal ook komen in mijn kraamtijd. Ze is lekker relaxed en dat vind ik allemaal wel prima.

Morgen weer naar de VK, het gaat allemaal nog goed, dus zal daar niet heel lang bezig zijn!!

Geplaatst

Hi Marjo,

Leuk, weer een tweelingmama erbij. We zijn nu idd met zn 3tjes, gezellig! Wat knap dat je nog aan het werk bent. Ik ben met 28 weken de ziektewet ingegaan. Ik heb een staand beroep en trok het echt niet meer. En jij krijgt dus 2 meiden, ik een meisje en een jongen en van Krullie weten we het niet. Leuk dat je mee komnt schrijven hier!

Vanavond infobijeenkomst gehad over bevallen in het ziekenhuis. Ik heb er niet zo veel aan gehad, alles wat is besproken had ik al in de folder gelezen, Ik dacht dat je een rondleiding kreeg maar dat was dus niet zo.

Liefs, Jane

Geplaatst

Kan me voorstellen hoor als je de hele dag moet staan dat het niet langer ging, ik kan veel achter mijn bureau doen en ben af en toe onderweg maar ik ben dat nu rustig aan het afbouwen.

Mijn man is ook Nederlands, 5 jaar geleden is hij hier een bedrijf gestart dus vandaar dat we hier terecht zijn gekomen.

Het gezondheids systeem is hier best goed geregeld, je hebt privé en publiek. Wij zijn tot nu toe bij privé klinieken geweest waaronder IVI en dat was echt fantastisch.

Je moet er veel voor betalen maar krijgt de helft terug van de belasting en ik was er ook zo klaar mee en de wens was zo groot dat het me ook echt niet meer kon schelen.

Ik weet dat we soms bij de arts waren en dat we echt fingers crossed zaten of we niet weer een dosis Puregon moesten kopen van 240 euro.

Maar ja in the end is die kliniek wel de juiste keuze geweest en ik heb nog nooit zoveel steun gehad van de arts en zusters daar.

Omdat wij in de Algarve wonen was het veel heen en weer gereis en nu zijn we weer bij de gyneacoloog in de kliniek hier, een Duitser echt prima, die heeft ons ook doorverwezen naar IVI.

Alleen het bevallen moet in een publiek ziekenhuis, daar zie ik wel een beetje tegenop hoor. Keizersnee en dan nog vier/vijf dagen daar blijven, ik heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen!

Jane, ik heb hier 8 weken lang een voorbereiding op de geboorte gehad, was echt leuk met allemaal andere zwangeren vertellen ze over de geboorte, hoe je je baby in bad moet doen, wat te doen met voeding, dat je een gym bal kan aanschaffen om de weeen op te vangen, wat je mee moet nemen naar het ziekenhuis in het tasje etc.

Hebben jullie de tas al klaar? Ik nog niet, voor mij is het gevoel als ik de tas nog niet inpak komen de dames ook nog niet, ze moeten nog even lekker blijven zitten :)

Geplaatst

Tas staat hier ook nog niet klaar hoor. Zou misschien wel verstandig zijn maar ik ga er ook vanuit dat de twins nog wel ff blijven zitten. Is de bevalling standaard een keizersnee in Portugal? Zoals het er nu naar uitziet ga ik vaginaal bevallen maar de kan natuurlijk heel anders lopen.... Je weet nooit hoe het gaat.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hoi Marjo, welkom hier. Gezellig dat je meeschrijft vanuit Portugal.

Leuk hoor nog een tweelingmaman in Nov erbij. Wordt echt een drukke maand, ben de tel wel kwijt maar dacht dat er nu wel 8 zijn uitgerekend?!?!?!

Hier alles in orde. Gisteren wezen shoppen met mn schoonmoeder, was erg gezellig. Allemaal leuke beeb things gekocht. Weet wel dat ik volgende keer weer bij de hema ga shoppen voor lakens en niet meer bij een babyzaak. Werd ff niet goed van de prijzen daar. Maar kon het niet laten om wat dingen van Winnie de Pooh mee te nemen haha.

Vanavond de partner les van de zwangerschapscursus, ben erg benieuwd wat we allemaal te horen krijgen en gaan doen.

Geplaatst

Hey Tammy,

Ik heb ook bijna alles gekocht bij de Hema. Alles is daar net iets voordeliger en het is net zo goed. Als je bv naar Prenatal gaat moet je voor alles gewoon meer betalen. Heb wel eens advies gevraagd bij Prenatal en dan kocht ik het bij de Hema, erg hé? We moeten wel alles dubbel aanschaffen en ondanks dat ik veel heb gekregen blijft het toch een hoop geld dat je kwijt bent. Succes met je cursus vanavond!

Liefs, Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden