Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Marjo, welkom! Leuk nog een tweelingzwangerschap - dat maakt het toch extra bijzonder. En spannend, want de kans is natuurlijk wel wat groter dat de bevalling eerder op gang komt. Leuk in ieder geval dat je meekletst!

Hier gaat het allemaal zijn gangetje; gister weer een bliksembezoekje aan de vk en alles was weer prima (bij mij ook alleen bloeddruk meten, voelen, hartje luisteren, buik meten - ik sta meestal binnen 5 minuten weer buiten). Ik begin met de dag nieuwsgieriger te worden naar de kleine man en ook Jasmijn begint al redelijk ongeduldig te worden. Ik ben benieuwd of deze zich ook weer op de uitgerekende dag aandient...

Nog 2 weken werken; het aftellen is echt volledig begonnen. Ik zou eigenlijk maandag de 28e al vrij zijn, maar dat is inmiddels al doorgeschoven naar donderdag 1 oktober... Ik hoop dat het niet al te ver doorschuift, al ben ik daar zelf natuurlijk ook bij. Nou ja, 5.5 weken voor de uitgerekend datum is nog steeds heel veel vrije tijd!

Met Patrick gaat het momenteel weer iets beter. Hij zit toch weer aan de Prednison waardoor hij in ieder geval veel minder pijn heeft. En dat is mooi, want pijn vreet energie en hakt er dus behoorlijk in. 28 september worden er weer scans gemaakt en daar krijgen we 30 september de uitslagen van. Ik voel daar nu al een spanning voor... Maar ja, wie weet wat voor positieve uitslagen we kunnen krijgen!

1 oktober weer naar de vk!

Greetz, Michelle

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Michelle,

Ik hoop zo dat er een positieve uitslag inzit voor jullie en ik heb ook af en toe wel hoor, van hoe zullen de meisjes eruit zien en op wie lijken ze?

Tammy, Jane, die good old Hema is echt geweldig hé, ik laat elke bezoeker uit NL karrenvrachten Hema spullen meenenem, Jip en Janneke pyjamas, mutsjes, broekjes, boxringen je noemt het maar echt geweldig hoor en de prijzen zijn gewoon super.

Ook bij Ikea hadden ze trouwens hele leuke slaapzakjes voor E 9,99.

Nog effe een hilarisch verhaal, voor de tweeling hebben wij de Easywalker Silver edition aangeschaft want ik wilde natuurlijk wel dat ze er hip bij lagen en dat de maxi cosis ingeklikt konden worden, dus werd netjes afgeleverd in Portugal en mijn man had hem als verrassing al helemaal in elkaar gezet toen ik thuis kwam.

Echt supermooi ik tot tranen geroerd natuurlijk, past ie niet door de deur!!!!!!!! Nou hebben we gelukkig veel terrasdeuren die helemaal open kunnen maar je begrijpt dat we echt helemaal in een deuk hebben gelegen met zijn tweeën.

Geplaatst

Michelle, fijn te horen dat de kleine man weer is goedgekeurd! Spanned weer die scans. Ik duim voor een positive uitslag!

Marjo, wij hebben gekozen voor de Urban Jungle, deze past gelukkig wel door de deur. Wij zijn nog op zoek naar een andere auto (nu Peugeot 206) want als de wagen er inzit passen de twins er niet meer bij.

Hier gaat alles zn gangetje. Heb straks een intakegesprek met de kraamzorg. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik kan verwachten, we zullen zien. Ook zijn we uit het geboortekaartje. Dat viel nog niet mee. Ik heb het kaartje uiteindelijk maar zelf ontworpen, er is echt heel weinig op tweelinggebied.

Liefs, Jane

Geplaatst

dat is zeker humor dat de kinderwagen niet door de deur past, daar denk je dan even weer niet bij na, zou ook echt iets voor ons zijn, haha. Wij hebben maar een enkele nodig dus dat scheelt, wij hebben de maxi cosi mura4. Is wel wat zwaarder in gewicht maar super makkelijk in en uit te klappen.

Geplaatst

Gister weer onwijs veel gekocht voor de baby, een super leuk badtje met houder van pip en woezel, en een belly baby verwarmer ( is een extra veilige kruik) en een Suprereme sleep, zodat de baby lekker comfortable een slaapje kan doen haha..., en flessen sterilisator.... ik heb een onwijs mooi overtrekje gezien bij de babydump... wel prijzig maar hij het het dubbel en dwars waard, en toevallig hebben wij de bijpassende klamboe maar ik zag pas later dat ze er ook een overtrekje van hadden... die ga ik vandaag even bestellen, want die hebben ze niet op voorraad, zo blijf je bezig haha

Geplaatst

Ja je blijft aan het kopen, iedere keer zie je weer wat leuks. Ik denk dat we mazzel hebben dat wij niet weten wat het wordt anders had ik nog veeel meer gekocht, haahah

Geplaatst

Hey Lucky-T, jouw inhaalslagje qua kopen komt nog wel; vlak nadat de kleine geboren is ;) Dat heeft mij vlak na de geboorte van Jasmijn in ieder geval klauwen met geld gekost (en nog steeds eigenlijk; ik koop bijna nooit meer iets voor mezelf, maar Jasmijn komt om in de kleertjes!!)

hahaha - mooi verhaal trouwens van de kinderwagen - tja, je kunt niet overal aan denken he ;-)

Michelle

Geplaatst

hoi allemaal

hier vanuit t ziekenhuis weer een klein stukje.

Na even niet op de pc gekund te hebben ben ik er weer.

De kleine uk doet t nog steeds prima. Vandaag weer de metingen gehad

van de bloedtoevoer en deze is gelukkig niet achteruit gegaan. De beeb weegt na afgelopen vrijdag 1144 gr nu 1300 gr. Dit zijn wel ongeveer gewichten. De ctgs zijn nog steeds iedere dag. Om t beebje heel goed in de gaten te houden.

Geplaatst

hallo,

ik las net het verhaal dat de kinderwagen niet door de deur past.. haha ik heb me bescheurd van het lachen.. niet echt handig. maar goed gelukkig dat het nog wel via de andere deur kan.:D wij hebben een mutsears.. echt een heerlijke wagen..geen nieuwe maar een nieuwe 2de hands..

kraamzorg is vandaag geweest, alles uitgelegd en gecontroleerd. en alles was helemaal prima. alleen het bedje nog.(die komt zaterdag)

gaat wel snel nu hoor.. de beeb is druk druk druk! wel heerlijk hoor, me moeder en broertje hebben het nu ook eindelijk gezien en gevoeld.

nou eerst zo maar op bed.. slaap heel erg slecht maar goed. komt wel weer hoop ik!

liefsss

Desiree

Geplaatst

Hoi Ange,

Trek je het allemaal nog een beetje in het zh? Goed te horen dat het met het beebje in ieder geval goed gaat. Hij/zij groeit mooi! Lig je op een kamer alleen of heb je wel een beetje aanspraak??

Dees, goed weer wat van je te horen. Leuk dat je moeder en broer mee waren naar de controle. Zullen ze wel indrukwekkend gevonden hebben!!

Hoe is het verder met iedereen? Ook zo aan het aftellen naar het verlof (incl. vandaag moet ik nog 7 dagen werken, dinsdag 29 sept is mijn laatste dag... en dan stop ik 5.5 weken voor de uitgerekende datum. Dat voelt echt enorm als luxe!). Mijn buik maakt trouwens weer een enorme groeispurt. Hebben jullie dat ook?

fijne dag allemaal!

Michelle

Geplaatst

Hier ook een slechte slaper, kan gewoon mn draai niet vinden en als ik dan eindelijk lekker lig dan moet ik weer plassen, hahah. Gelukkig kan ik heel wat avondjes in de week toch even een uurtje op de bank slapen, dat helpt je toch wel redelijk de dag door.

Ik merk nu dat de baby iets rustiger gaat worden, ik denk minder ruimte ofzo. Want het trappen kan hij/zij nog steeds heel hard, soms doet het gewoon zeer, haha.

Maandag weer op controle, dan 31 weken (ver al he), ik krijg dan ook de spuit voor mijn negatieve bloedgroep. Ben benieuwd of het zeer doet. Mijn mannetje kan er niet over uit dat ik me zorgen maak om zo'n prik. Hij zei gister: Je hebt jezelf nu al zovaak zelf moeten prikken, dan kun je toch niet meer bang zijn voor 1 prik??? Maar ja, toch maak ik mezelf er weer druk om, stom he.

Gister helemaal over de zeik geweest. Bij ons om de hoek reed ik bijna een hond dood, ik kon er niets aan doen want die hond schoot bij iemand uit de deur zo de weg op. Maar ik ben me wel kapot geschrokken. Niet alleen het feit dat ik, de grootste hondenvriend ooit, bijna een hond doodreed, maar ook omdat ik zo onwijs hard remde. Later dacht ik pas erover na wat te hard remmen eigenlijk in kan houden. Mijn gordel trok gelukkig niet strak maar dat had natuurlijk kunnen gebeuren. Mijn moeder zei: jammer dan maar die hond dood maar je moet niet remmen, denk aan je baby! Maar ja het is reactie. Gelukkig had de hond niet veel, en ik alleen maar heel erg geschrokken, heb wel een half uur zitten huilen van schrik.

Geplaatst

Jeetje Lucky, wat een verhaal zeg. Het is een natuurlijke reactie hoor om te remmen. Zou ik ook doen. Maar je kan je gordel ook zo laag mogelijk onder je buik doen en die andere langs je buik leggen. Doe ik ook aangezien ik natuurlijk veel moet rijden. Maar kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

Marjo: wat een verhaal joh hahaha. Moest wel even lachen hoor om het verhaal. Gelukkig zijn er nog altijd de terrasdeuren. Wel lief van je man om hem al inelkaar te zetten. Die van ons staat nog steeds netjes in de doos in de kinderkamer. Wel al even gekeken of alles erin zat enzo, maar verder nog niet inelkaar gezet.

Michelle: gelukkig alles goed met de kleine man en hopelijk met de grote man ook alles beter na de scans. Spannednd hoor 28ste en 30ste voor jullie. Gelukkig alleen al laten ze je niet eerst nog een week wachten op de uitslag, vind het best snel. Ga echt voor je duimen op een goede uitslag.

Ja ja lang leve de Hema, de Hema bij ons is niet heel erg groot maar je kan er genoeg krijgen. Ik houdt ook bij wat we allemaal kopen en wat het kost. Had eerst alles opgezocht via internet en nu wat het daarwerkelijk kost. Echt niet normaal, bv een waskussen scheelt gewoon 15 euro. Dat lakentje was ook het enige wat ik koop in een baby winkel, rest gewoon bij de hema.

Gisteren ook mn pakjes binnengekomen van de H&M, had trainigspak voor mezelf bestelt en kleertjes. Echt zo leuk allemaal en gisteren ook nog bij de zeeman 2 pakjes gekocht. Ook nog de proefdruk opgehaald bij de drukkerij en de enveloppen meegenomen. Kaartje ziet er echt leuk uit, kan haast daarom al niet wachten tot het zover is, net als het kamertje....is nu nog zo leeg..snappie

Geplaatst

Jeetje Lucky-T,

Wat een vervelende toestand. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je rot geschrokken bent!! Maar wel goed dat je remde, de primaire reactie kan toch levens redden - stel je voor dat het een kind was!! Natuurlijk moet je er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren, maar ik vind het wel heel logisch dat dat daarna natuurlijk wel door je hooft spookt. volgens mij hoef je je over het aanspannen van de gordel trouwens niet zoveel zorgen te maken, die loopt toch hoofdzakelijk onder je buik langs, al zal het wel heel onplezierig aanvoelen als hij wel plotseling aanspant.

Gelukkig is dit 'avontuur' nog goed afgelopen!

Knuf, Michelle

Geplaatst

Michelle, fijn dat alles weer goed is met het beebje, ik ga duimen dat jullie straks ook weer positieve krijgen voor Patrick, wel fijn dat hij nu in ieder geval wat meer pijnvrij is en wat meer energie heeft.

Marjo ook ik heb hartelijk gelachen om jouw verhaal over de wagen, tja daar sta je dan inderdaad niet bij stil.

Trudy wat een schrik joh! Ik deed op een gegeven moment het onderste deel van de gordel niet meer om, vond het ook een eng idee dat hij strak zou kunnen trekken bij een remactie of iets dergelijks, ik had hem dus wel over de schouder/bovenlichaam.

Geweldige winkel de HEMA, ook wij hebben daar het beddengoed, boxkleden, hydrofiele luiers, omslagdekentjes e.d. gehaald en uiteraard een paar leuke pakjes. Het scheelt gewoon teveel geld en de spulletjes zijn kwalitatief even goed en mooi.

Ange fijn om ook weer wat van jou te horen, de beeb doet het gelukkig goed maar kun je het zelf ook nog volhouden? Tja je moet natuurlijk wel maar kan me voorstellen dat het niet echt prettig is op deze manier.

Fijn dat het met de dames zo goed gaat verder en dat alle kleintjes het allemaal goed doen!

Geplaatst

Hi Dani,

Hoe is het verder met jou? Al een beetje gewend aan het nieuwe ritme? Of komt het nog wel eens voor dat jij en je hubbie om 22.00 uur eindelijk even op de bank zitten en dan tot de conclusie komen dat jullie nog steeds niet hebben gegeten?? Dat hadden Patrick en ik wel in het begin... En hoe doet Justin het 's nachts? Laat hij je een beetje slapen of komt hij echt om de 3 uur?? En ben je lekker aan het wandelen met de wagen of nog niet echt?

Groet, Michelle

Geplaatst

Wegens med indicatie is als nog besloten dat wij zullen bevallen doormiddel van een geplande keizersnede, Ik heb al veel gelezen over keizersnee, en ken ook wat mensen ( collega's, Kennisen) die deze ervaringen met mij wilde delen.. Door dat het een geplande keizersnede is kan ik nu lekker wennen aan het idee... de baby zal dan waarschijnlijk al met 38,5 of 39 weken komen.. Dus nog eerder.... Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk stiekem toch wel fijn vindt.. mijn pijngrens is NIHIL en het herstellen van een operatie ken ik al. ( ben ik het verleden ook wel eens geoperieerd) Ik hoor pas 3 a 4 weken van te voren wanneer we ons boefje mogen halen... haha

Geplaatst

Lijkt me een gek idee dat je dan weet wanneer je zoontje komen gaat. Ik ben toevallig deze week er erg mee bezig, met de vraag wanneer zou ons kleine "schaapje" gaan komen. Beval ik eerder of juist te laat, komt het natuurlijk of moet het worden gehaald. Dat begint nu allemaal te komen. Bij mij komt 19 oktober pas de mevrouw voor de intake van de kraamzorg, wanneer is dit bij jullie. Want dit is maar 5 weken van te voren, ik dacht dat het altijd eerder was.

Geplaatst

ja het is zeker een gek idee, maar aan de andere kant ook wel weer erg leuk!!!!

Wij worden 4 weken van te voren gebeld door de kraamzorg, voor een intake...

Naar mijn weten komen ze niet langs maar krijg ik dus een telefonische intake..

Geplaatst

Lucky, bij mij is ze afgelopen maandag geweest, dus ook maar vijf weken van te voren. Bij een vriendin van mij hebben ze het ook telefonisch gedaan. Bij ons kwam ze zich gewoon voorstellen en bepaalde dingen vertellen. Ze heeft niet gekeken of we alles in huis hebben..

Mijnbaby, spannend dat je het van te voren weet. Ga je de datum ook aan iedereen vertellen of wil je dat geheim houden.....wat ik best kan begrijpen.

Hier mijn laatste volle werkweek gehad. PPPPfffff gelukkig, want ik vind het echt zwaar worden. Volgende week nog drie dagen en dan lekker verlof. Even van mijn rust genieten, ben ik nu wel aan toe....

Geplaatst

heej trudy!

jeetje wat een verhaal zeg! pff echt gelukkig dat je zon goede reactie vermogen hebt!

bij ons is kraamzorg dus al geweest en bij ons is er wel gecontroleerd.

bijna alle babywas gedaan.. naja ik moet nog een paar dingen strijken en dan is het klaar.. hele middag aan de stijk geweest.leuk leuk leuk!

liefs

Desiree

Geplaatst

Ook hier is de kraamzorg langs geweest gister. We gingen eigenlijk alleen even kennismaken. Verder heb ik het kamertje laten zien, maar er werd niets gecontroleerd ofzo.

Hier is verder alles aanwezig wat we nodig hebben. Ben vandaag naar de drukker geweest voor een proefdruk van het geboortekaartje. Ik heb het kaartje zelf ontworpen, er is gewoon heel weinig op het gebied van tweelingen. Het kaartje is overigens heel mooi geworden. Het enige wat we nog moeten aanschaffen is een badstandaard, het badje heb ik van een vriendin gekregen.

A.s maandag even langs de huisarts, heb nl. aambeien. Hopelijk is er wat tegen te doen. Het schijnt dat 70% van de zwangeren daar last van heeft. Iemand ervaring mee?

Chantal, wat fijn voor je dat je bijna verlof hebt. Kan het grote genieten beginnen. Kan me voorstellen dat het zwaar wordt voor je.

Liefs, Jane

Geplaatst

@ Champ, We houden de defenitieve datum idd geheim.... haha....

Jane wat vervelend, het is inderdaad echt een zwangerschap kwaal als ik internet mag geloven, gelukkig heb ik er nog geen last van...

Geplaatst

Krullie, ben jij bevallen?

Waanzinnig gefeliciteerd! Gaat alles goed? Met jullie en met de meiden?

Leuke namen trouwens!!

Knuf, Michelle

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden