Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even updaten ;)

KrisKras: .. april IUI, 24 april testen

Wannabemom: .. april 4e IUI, 27 april testen

Denise1979: 12 april 3e IUI, 28 april testen

Leentje: 16 april 4e IUI, .. mei testen

Wendy82: 19 april 1e IUI, 5 mei testen

Kee: 20 april 1e IUI, 6 mei testen

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Kriskras: spannend hoor. Ik hoop voor je op een positieve test!

@ Kee: 3 jaar lang temperaturen vind ik wel dapper hoor. Ik had er na 3 maanden al schoongenoeg van. Nu heb ik ook een zeer regelmatige cyclus dus waren ovulatietesten wel net zo handig. De huisarts zei overigens tegen ons als je elke 2-3 dagen gemeenschap hebt met elkaar dat je dan normaal gesproken binnen een jaar zwanger zou moeten kunnen zijn. Maar goed, na ruim 2 jaar zijn wij ook in het ziekenhuis terecht gekomen en bleek dat mijn man niet zulke beste zwemmers had.

@ leentje: fijn zoveel goede zwemmers. Ik hoop dat het postief resultaat geeft deze maand

Wat betreft het blijven liggen: de volgende keer vraag ik het ook weer. De professor wilde er niet aan vorige keer, maar misschien krijg ik een arts in opleiding wel zo gek

Geplaatst

Bij de IUI was een co-assistent van het mannelijk geslacht aanwezig :). Tja, die moeten het ook leren. In ieder geval geen problemen mee, manlief ook niet.

Het lijkt er hier op dat ik toch op zondag (de pregnyl dag) een spontane eisprong heb gehad, in ieder geval volgens Fertilityfriend waar ik al jaren mijn cycli bijhoud. Dat is ook in lijn met voorgaande cycli, ik heb vrijwel altijd een eisprong tussen dag 9 en dag 13 en dit zou dag 13 zijn. En inmiddels heb ik uit diverse publicaties begrepen dat een spontane eisprong bij een follikelgrootte van 17-18 mm absoluut mogelijk is... Gelukkig hebben we de avond ervoor natuurlijk geinsemineerd :P, dus alles is mogelijk.

Geplaatst

Even de testdatum ingevuld, is een nationale feestdag, hopen dat het voor ons prive ook een feestdag wordt!

KrisKras: .. april IUI, 24 april testen

Leentje: 16 april 4e IUI, 30 april testen

Geplaatst

@Doortje: tja, dat temperaturen is bijna een gewoonte geworden. Of verslaving... andere mensen schijnen meteen naar hun sigaretten te grijpen :confused:, ik naar mijn thermometer. Of misschien ben ik wel gewoon een controlfreak hahaha. Ik hou in ieder geval wel van cijfertjes, grafiekjes en overzichtjes. O wacht, ik ben eigenlijk gewoon een nerd ;)

Geplaatst

KrisKras: .. april IUI, 25 april testen

Leentje: 16 april 4e IUI, 30 april testen

heb mijn datum even aangepast, ik kan 24 testen maar heb met mijn vriend afgesproken dit samen op de 25ste te doen...pffff spannend hè :)

Geplaatst

Is wel zo fijn om samen te testen. doen wij ook altijd samen.

Ik moet morgen weer beginnen met ovulatietesten. Het is misschien iets vroeg omdat ik de afgelopen keer 5 dagen te laat was met mn menstruatie, maar wil niet het risico lopen dat ik m mis. Vorige keren had ik een positieve test in het weekend.

Geplaatst

Oh Kee.. ik houd ook absoluut van cijfertjes, grafiekjes en overzichtjes, maar dat temperaturen elke dag om ongeveer dezelfde tijd voor ik mn bed uitstapte, was niet echt aan mij besteed. Ik heb het netjes drie maanden volgehouden voor de huisarts, zodat ik kon laten zien dat er wel degelijk een eisprong plaatsvond. Maar goed.. bij ons was al snel bekend dat mn manlief heel weinig goed bewegelijke zaadjes had. de huisarts dacht zelfs gelijk aan IVF, maar zo slecht was het gelukkig nog niet.

Geplaatst

Dames,

Ik had een vraagje misschien dat 1 van jullie het weet,

Wij hebben dus een pauze ingelast van een paar maandjes, waarbij ik dus 28 maart mn laatste iui heb gehad die helaas mislukt is.

Ik was maandag 12 april ongi geworden tot afgelopen vrijdag, nou heb ik dus sinds vrijdag allemaal rare klachten, Namelijk zeer pijnlijke borsten, opgezette onderbuik, regelmatig pijnscheuten van onder wat door schiet naar mijn onderbuik.

Nou vraag ik mij togh af waar dit van kan komen?

Heeft dit te maken met nog de hormonen die ik heb moeten spuiten voor de laatste iui ofzo iets dergelijks ?

Ik zat er aan te denken om de gyn te bellen, maar weet helemaal niet of ik daarvoor wel naar hun toe moet.

Weet iemand hier misschien een antwoord op ?

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hi Tabitha,

Ik zou gewoon de gynacoloog bellen als ik jou was. Hij weet precies wat je aan hormonen gehad hebt en wat mogelijke bijwerkingen zouden kunnen zijn.

Sterkte er mee want lijkt me wel heel vervelend dit.

Groet, Doortje

Geplaatst

@ DOortje & Kriskras,

Ik heb togh maar ff een afspraak gemaakt bij onze fertiliteitsarts, ik vertrouw het niej en blijkbaar de assistente ook niej want ik moet gelijk morgen ochtend komen.

Bedankt voor de adviezen, en ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Nou het voelt vandaag als d-day

Morgen moet ik eigenlijk ongesteld worden. Ergens heb ik wel het gevoel dat ik het gewoon word, aan de andere kant totaal niet.

Ik heb al 3 dagen last van buikklachten die steeds komen en gaan. Niet heel erg hoor. MAar normaal heb ik dat niet als ik ongesteld moet gaan worden. Normaal voel ik niks tot ik bloed zie en dan krijg ik spontaan buikpijn hahaha. En normaal word ik dan wel 1 dag van te voren emotioneel, maar dat ben ik nu al de hele week.

En verder heb ik ook iets stoms gedaan.....

Ik ben sinds afgelopen maandag gaan testen om te kijken hoe snel die pregnyl uit je lichaam is (lang leve de kruidvat testjes:D) maandag en dinsdag was die positief, gisteren negatief en vandaag weer positief. Erg vaag dus. Heb dus ook maar gewoon besloten om geen test meer te doen tot mijn off. testdag (als me dat gaat lukken ;) en als ik niet ongesteld word.

Nou ja hoe dan ook, jullie horen het wel haha.

@tabitha.....sterkte morgen en laat wel even weten het afloopt he!!!

x

Denise

Geplaatst

Zooooo Denise,das echt spannend zeg!

Ik moet zeggen dat sinds ik met de hormonen begonnen ben mijn menstruatie ook heel anders was dan voor die tijd.Pms klachten die ik nooit had etc,veel meer last voor mn nod ook.Maar goed...jij zit nu veel verder in je cyclus en de test geeft wel wat aan dus!

Heeeel apart,zou toch denken dat dat niet meer door de pregnyl komt hoor.

Ik ben heel erg benieuwd!Ik hoop het zo voor je hihi

@ Tabitha,mooi dat je zo snel heen kunt.Had ik ook gedaan hoor.

Maar goed,zelfde verhaal als bij mij een beetje;Je voelt zoveel,zelfs nu ik niets gebruik dus.

Maar ik heb wel een cyste zitten,dus mss dat dat daar wel van komt bij mij.

Verder ken ik mijn eigen lichaam helemaal niet meer lijkt het.Allemaal vage en rare toestanden sinds het begin.Ik hoop dat alles verder goed is!

Hier nog geen nieuws dus,afwachten tot de volgende menstruatie en dan weer kijken via echo of mn cyste weg is.Zolang dat ding er nog zit kunnen we niets dus..

En das veel erger dan in je wachtweken zitten,geloof me!

Verder iedereen natuurlijk heeeeel veel succes met alles!

Liefs Diaan

Geplaatst

Nou ik ben net terug van de fertiliteitsarts, en wat blijkt de pijn komt van een cyste van 4cm in mijn rechter eierstok.

Ze zegt dat hij als het goed is vanzelf weer verdwijnt, maar voor de zekerheid moet ik wel 6 mei terug komen voor een controle echo, Maar ze zei wel als de pijn erger word moet ik direct terug komen.

En dan de rest van de kwaaltje komen waarschijnlijk doordat mijn hele lichaam ontregelt is, en ook dat moet vanzelf over gaan.

Liefs Tabitha

Geplaatst

He Tabitha, prettig is anders, zo'n cyste :(, maar fijn om te weten waar de klachten vandaan komen

@Diaan: jij ook al zo'n nare cyste, wat komen die dingen toch vaak voor :(.

@ Denise: spannend! Laat je het weten?!

@ Doortje: in het begin vergat ik het ook regelmatig, maar nu is temperaturen min of meer een automatisme.

@ KrisKras: voor jou ook spannende dagen! Ik duim voor jullie hoor!

@ Leentje: Koninginnedag, mooie datum om te testen!

Hier met name buikpijn, heb ik altijd na de eisprong, verder heeeel druk met wachten :D.

Geplaatst

@ tabitha, erg klote zon cyste....ik heb er in januari ook 1 gehad en mocht daarom in februari geen iui doen. hij is wel gelukkig totaal verdwenen met de menstruatie die erop volgde....

Hier is alles verder rustig, noui ja rustig!!! hahahah

Nog steeds niet ongesteld iig, en dat zou eigenlijk vandaag moeten komen...

Als het er vandaag niet is, ga ik morgen nog een keer een test doen en als die positief is, dan zal het wel van een zwangerschap af komen....hoop ik hahaha

Prettig weekend iedereen alvast!!!

xxx

denise

Geplaatst

Nou vanavond de eerste fm gehad na 6 dagen Gonal F te hebben gespoten ... maar er was nog helemaal niets te zien ... de gyn vond dat erg vreemd omdat ik tijdens de IUI behandelingen altijd minimaal 3 follikels zonder stimulatie had zitten en nu helemaal niets en dat vond hij onbegrijpelijk ... Nu moet ik gewoon doorgaan met de spuiten en moet ik woensdag terug komen en dan moet er zeker iets te zien zijn ...

Zijn er dames hier die een soort gelijke ervaring hebben gehad???

gr. Nicole

Geplaatst

Heey Tabitha,du sook een cyste??Ik heb hem er al 2maand zitten,zit nu in mn derde cyclus dus.Het komt door de hormonen hoor..

Ik mag nu vooral géén hormonen hebben.En jij hebt zowiezo een pauze,dus tegen de tijd dat je weer begint zal ie wel weg zijn!

Ik heb al een veel te vroege menstruatie gehad en nu voelt het de hele week alsof ik ongesteld moet worden.Dat ding geeft wel hormonen af ofzo,kan niet anders.

En Denise,ik had echt gehoopt dat het raak zou zijn vooor je!Toch even lekker rustig aan doen vandaag..dikke knuffel meiss xxx

En Coni,heb je dat al eerder gebruikt dan..?Mss slaat dit hormoon niet aan bij je?

Ben erg benieuwd,mss komt het nog wel!!

We gaan allemaal gewoon door he,met al die nare dingen erbij!Iedereen fijn weekend met dit mooie weer,

xxx Diana

Geplaatst

Hai meiden,

lang niet op het forum geweest... maandag 12 april hebben we een eerste echo gehad. hartje klopte, ik was 6 weken en 4 dagen zwanger. 2 dagen later de eerste bloeding. weer een echo, hartje klopte nog steeds, maar naast het vruchtje zat een hematoom. op zich hoefde dit geen probleem te zijn. ik had dan wel bloedverlies, maar geen buikkrampen. dat was dan positief. het bloeden werd al snel minder. de 19de ben ik weer gaan werken, maar in de middag weer met spoed naar het ziekenhuis, weer een heftige bloeding, maar ook nu weer dat het hartje gewoon nog klopte. afgelopen donderdag een echo gehad, en toen bleek het hartje niet meer te kloppen.. ik was toen 8 weken zwanger. gelijk pillen meegekregen om een miskraam op te wekken. vrijdagochtend na heel veel weeën kwam het er gelijk uit. nu even niets.. even geen idee meer wat ik moet voelen of denken. de afgelopen 2 weken waren echt een rollercoaster aan emoties... van blijheid, naar onzekerheid en alles wat er tussen zit. het is echt zo onwerkelijk nu... eerst maar even herstellen van deze ellende.... en daarna weer rustig gaan nadenken over een volgende IUI...

liefs Chantal

Geplaatst

Ik had de hoop al opgegeven, dacht dat we zeker voor IVF moesten gaan, daarom had ik me ook op deze site aangemeld, maar ik heb positief getest dus ik mag eindelijk zeggen dat ik ook zwanger ben, na 32 pogingen en 8 IUI's! Ik ben zo blij, maar tegelijk ook zo ontzettend bang, ren steeds naar het toilet om te kijken of het echt niet misgaat. Ik zou morgen 5 weken zwanger zijn. Ik hoop maar dat alles goed gaat, ik heb pas op 18 mei een echo, dus dan weet ik pas zeker of het er goed uit ziet, maar nu ben ik even gewoon blij.

Geplaatst

He Denise, wat jammer zeg :( Het zag er allemaal nog zo goed uit!!!

Op naar de volgende keer......... dat deze positief mag uitpakken!

Chantal wat verschrikkelijk. Doe maar rustig aan....

Toetoet wat fijn voor je, op naar 18 mei!!

Ik ben nog aan het wachten. Voel tot nu toe nog geen bijzonderheden.

5 mei testen (hopelijk voor mij ook een bevrijding!!!)

Iedereen een fijn weekend gewenst!

gr. wendy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden