Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Doortje..

nee, ik eet alleen in de ochtend koolhydraten (dus mijn boterhammetjes)... dan lunch ik met kwark of yoghurt en een salade ofzo en dan in de avond eet ik veel groenten met een stukje vlees of vis... en als tussendoortje eet ik fruit, zit ook wel wat koolhydraten in, maar die zijn bijna verwaarloosbaar.

maar na het ontbijt dus geen brood, rijst, pasta of koekjes, chips en andere lekkernijen..

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chantal, lukt het dan een beetje om op die manier af te vallen? Ik eet 4 boterhammen per dag en verder ook erg gezond, maar wel pasta en rijst (mijn favo eten..). Tussendoortjes laat ik zo veel mogelijk staat en ik eet graag fruit, dus daar ligt het ook niet aan. Ik beweeg denk ik te weinig.

Geplaatst

Doortje, ik ben pas een week echt bezig, maar ik ben al een kilo afgevallen... en ik eet eigenlijk niet eens zoveel anders hoor, behalve dan minder koolhydraten.

Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik ergens heb gelezen heb dat een koolhydraatarm dieet goed werkt bij PCOS.. dus dat is voor mij dan al een reden om het uit te proberen.

Maar ik moet zeggen, ik red het er prima op hoor.. absoluut geen honger..

En veel drinken he.. zeker nu het zo warm is.. en als je water niet zo lekker vindt, gooi er dan wat citroen of limoen in met wat mint... of gewoon lekker wat roosvice oid.. maar ik denk dat bewegen zo niet belangrijker is dan alleen puur het eten..

succes meis

Geplaatst

Wat bewegen betreft komt het in mijn vakantie in elk geval wel goed. Ik ga kamperen in Frankrijk en lekker wandelen en fietsen daar in de omgeving. Dus als ik dat veel doe zouden er toch wat kilo's af moeten kunnen. Als we dan gezond blijven eten en genoeg water blijven drinken zou het moeten kunnen toch? Al zijn het maar de eerste twee/drie kilo.

Geplaatst

Ja, is ook zo... maar dan moet je in Frankrijk je niet tegoed doen aan die heerlijke kaasjes, stokbrood en wijntjes..

weet je zeker dat je dat wilt?? het is tenslotte ook vakantie..

joh.. en na je vakantie ga je gewoon lekker fanatiek door met bewegen.. en dan komt het vast goed toch??

en weet je wat het is... als eenmaal de eerste kilo's eraf zijn, ben je al een stuk gemotioveerder enzo..gaat het daarna nog beter

Geplaatst

Wat voel ik me verschrikkelijk rot vandaag :tearyeyed::tearyeyed::tearyeyed: bah bah bah.

Vrijdag is m'n beste vriendin met m'n zwagertje getrouwd. We hebben een leuke dag gehad. En ik kon alles lekker van me af zetten, maar t lijk wel of het er nu 3 x zo hard uit komt.

Ik ben zooo bang dat ze zwanger raak, k raak al helemaal in paniek als ik er over nadenk. Tuurlijk weet ik heus wel dat ik me daar nu nog niet druk om moet maken, dat dat wel komt als het zo ver is, maar ik zie er zo tegenop. k weet dat ze het heel graag wil, en dat ze het niet veilig doen, en dat ze nu in d'r vruchtbare periode zit. k heb zo t gevoel dat k m'n vriendin kwijt ben. Zij was voor mij nog de enige waar ik me 'veilig' bij voelde, want zij kon nog niet zwanger raken (ze hadden geen sex voor t huwelijk) en nu kan ook zij zwanger raken, en k heb het gevoel dat ik nu niemand meer heb, waarbij ik niet die angst heb van 'shit, zal ze al zwanger zijn?'. k weet nu al van mezelf dat ik er op ga zitten letten of ze ongesteld word, of dat ze kwaaltjes krijg enz. (hoe irritant van mezelf)

En ik kan overal met d'r over praten, maar ze is nu zo in een roze wolk gehuld, dat ik een soort van niet durf aan te komen met mijn gezeur op dit moment. k gun haar dat ook van harte dat ze gelukkig is.

Stel ik me nu vreselijk aan??

k moest het ff kwijt. k ben ff al de moed verloren op dit ogenblik!

Vanmiddag weer n echo maken, kijken of de cystes nu weg zijn, (er zal vast wel weer iets nieuws zijn, waardoor ik niet verder kan) we zijn nu al ruim 5 weken bezig met spuiten, en er nog geen steek mee opgeschoten, iedere keer is er iets, dan weer baarmoederslijmvlies, dan weer cystes, k wil ook zo graag verder.

k geloof dat ik het ff allemaal niet meer echt zie zitten.

M'n mannetje is gelukkig heel lief voor me, k had zaterdag ook al zo'n jankdag!! Maar hoe lief hij ook is, hij zit toch anders in elkaar dan ik, hij kan veel beter relativeren, dat heb ik wel nodig, maar k heb zo'n behoefte ff aan begrip!!

Sorry dat ik jullie hier allemaal mee lastig val, maar t zat me heel hoog.

liefs Trijnie

Geplaatst
Ja, is ook zo... maar dan moet je in Frankrijk je niet tegoed doen aan die heerlijke kaasjes, stokbrood en wijntjes..

weet je zeker dat je dat wilt?? het is tenslotte ook vakantie..

joh.. en na je vakantie ga je gewoon lekker fanatiek door met bewegen.. en dan komt het vast goed toch??

en weet je wat het is... als eenmaal de eerste kilo's eraf zijn, ben je al een stuk gemotioveerder enzo..gaat het daarna nog beter

Tja, de wijntjes een kaasjes... met een beetje geluk mag ik het niet eten/drinken omdat ik zwanger ben, maar anders doe ik wel een beetje voorzichtig. Heb geen zin om nog meer aan te komen.

En wat betreft bewegen... Dat vind ik juist alleen maar lekker op vakantie. Mijn man en ik zijn echte wandelaars op vakantie en vinden het heerlijk om er lopend op uit te trekken. Eigenlijk zouden we in onze vrije tijd ook graag vaker gaan wandelen, maar door ons drukke sociale leven en onze drukke banen blijft dat er vaak bij.

Geplaatst

Ja, ik hoop het voor je...

dat zou wel erg lekker zijn he... en dan is het een stuk makkelijker om die dingen niet te eten en te drinken... en is het niet zo, dan gewoon lekker genieten. heb je dan wel verdiend toch??

Geplaatst
Wat voel ik me verschrikkelijk rot vandaag :tearyeyed::tearyeyed::tearyeyed: bah bah bah.

Vrijdag is m'n beste vriendin met m'n zwagertje getrouwd. We hebben een leuke dag gehad. En ik kon alles lekker van me af zetten, maar t lijk wel of het er nu 3 x zo hard uit komt.

Ik ben zooo bang dat ze zwanger raak, k raak al helemaal in paniek als ik er over nadenk. Tuurlijk weet ik heus wel dat ik me daar nu nog niet druk om moet maken, dat dat wel komt als het zo ver is, maar ik zie er zo tegenop. k weet dat ze het heel graag wil, en dat ze het niet veilig doen, en dat ze nu in d'r vruchtbare periode zit. k heb zo t gevoel dat k m'n vriendin kwijt ben. Zij was voor mij nog de enige waar ik me 'veilig' bij voelde, want zij kon nog niet zwanger raken (ze hadden geen sex voor t huwelijk) en nu kan ook zij zwanger raken, en k heb het gevoel dat ik nu niemand meer heb, waarbij ik niet die angst heb van 'shit, zal ze al zwanger zijn?'. k weet nu al van mezelf dat ik er op ga zitten letten of ze ongesteld word, of dat ze kwaaltjes krijg enz. (hoe irritant van mezelf)

En ik kan overal met d'r over praten, maar ze is nu zo in een roze wolk gehuld, dat ik een soort van niet durf aan te komen met mijn gezeur op dit moment. k gun haar dat ook van harte dat ze gelukkig is.

Stel ik me nu vreselijk aan??

k moest het ff kwijt. k ben ff al de moed verloren op dit ogenblik!

Vanmiddag weer n echo maken, kijken of de cystes nu weg zijn, (er zal vast wel weer iets nieuws zijn, waardoor ik niet verder kan) we zijn nu al ruim 5 weken bezig met spuiten, en er nog geen steek mee opgeschoten, iedere keer is er iets, dan weer baarmoederslijmvlies, dan weer cystes, k wil ook zo graag verder.

k geloof dat ik het ff allemaal niet meer echt zie zitten.

M'n mannetje is gelukkig heel lief voor me, k had zaterdag ook al zo'n jankdag!! Maar hoe lief hij ook is, hij zit toch anders in elkaar dan ik, hij kan veel beter relativeren, dat heb ik wel nodig, maar k heb zo'n behoefte ff aan begrip!!

Sorry dat ik jullie hier allemaal mee lastig val, maar t zat me heel hoog.

liefs Trijnie

Trijnie: je weet toch dat je juist hier daar mee terecht kunt. Daarom vind ik zelf dit forum ook zo fijn.

Ik vind trouwens helemaal niet dat je je aanstelt. Ik begrijp heel goed dat je zo voelt. Ik heb dat zelf ook zo ervaren toen mijn beste vriendin ging trouwen en ik wist dat ze met de pil ging stoppen om zwanger te worden. Ik vond dat heeel moeilijk en heb er veel om gehuild thuis. Gelukkig ben ik er met haar over blijven praten en realiseert zij zich heel goed wat het voor mij betekent als ze zwanger is. Toen het zover was heeft ze me gelijk verteld in tranen omdat ze het zo erg voor mij vond. Natuurlijk was ik super verdrietig voor me zelf, maar tegelijk toch ook heel blij voor haar, omdat ik het haar natuurlijk ook gun. Helaas kreeg ze een paar weken later een miskraam. Dit maakt dat we nu nog dichter bij elkaar staan. We praten er veel over en hopen dat het voor ons allebei snel raak zal zijn en goed zal gaan.

Ik durf te wedden dat jou beste vriendin het ook heel erg zal vinden voor jou als zij zwanger raakt en het jou nog steeds niet gelukt is. Echte vriendinnen vinden het helemaal niet erg als je daarbij je emoties toont. Je mag dan toch ook best gefrustreerd zijn. Ik hoop alleen voor jou dat je dan toch ook nog beetje blij voor haar kunt zijn dan ze niet dezelfde elende heeft als waar wij in zitten. Probeer je hart zo veel mogelijk bij ons te luchten zou ik zeggen. Wij slepen je er wel door heen!

Liefs Dorien

Geplaatst

Helaas moet ik melden dat poging 5 ook mislukt is. heb er echt enorm de balen van!!!

Morgenavond naar de IVF voorlichting en donderdag naar onze arts.

Geplaatst

@ Chantal, Ik ga zeker lekker genieten, zwanger of niet. We hebben dan ook een maandje rust in elk geval om even bij te komen van alles voor we met de laatste IUI gaan starten mocht dat nodig zijn.

Nu nog drie daagjes werken deze week en dan lekker ontspannen. Wie weet brengt dat wel iets positiefs met zich mee.

Geplaatst

Sidney en Leetje...wat balen meiden... en voor Sidney lijkt het me een extra teleurstelling als je een positieve test in handen hebt gehad.. Zo zie je maar weer....zelfs een positieve test geeft geen garantie! :(

Sterkte!

Geplaatst

@doortje ja erg he mar we zullen wel weer zien

iedere maand denk ik er weer andres over...

@kee ow das balen meid pfff maar wel goed dat je bent afgevallen

@trijnie lucht hier maar gewoon je hart hoor daar zijn we toch voor

hier kan en mag je gewoon alles zeggen hoor

sterkte meid......

@leetje wat jammer meid sterte

@sidney ow jee das mooi k*t dan hoop dat je het een plekje kan geven

maar dat heeft tijd nodig heel veel sterkte en een hele dikke knuffel voor jou meid

veeeel liefsssssssssssssssss

Geplaatst

Sidney,

Natuurlijk is het ontzettend kl*te! Het is alleen maar ontzettend logisch dat je je rot voelt. Je hoeft je hier niet groot te houden hoor!

Je zag hoe verbaasd iedereen was over het feit dat je zo positief reageerde.

Laat je gaan, huil maar flink uit! Ik denk aan je!

Geplaatst

@trijnie...

Ik ken je gevoel maar al te goed...ik heb ook een beste vriendin die tot vorig jaar nog nog een vriend had gehad. Altijd kon ik bij haar terecht met mijn gezeik want ook zij was een van de weinigen die nog niet op korte termijn moeder zou worden...

Totdat ze vorig jaar een man tegenkwam en inmiddels is ze nu 4 weken moeder van een dochtertje... Ik gun het haar zo van harte maar toch kan ik nog steeds geen blogs als "intens geluk" en zo lezen. Zij begrijpt het ook allemaal. Want ondanks dat ze het een stuk drukker heeft, belt ze nog steeds na elke iui om te vragen hoe het was en na elke fm. Ik denk inderdaad dat je het gewoon moet bespreken met je vriendin en emoties in een vriendschap mogen altijd he ;)

Ikzelf heb afgelopen mijn fm gehad. Er was er 1 gegroeid, terwijl ik stiekem had gehoopt op 1tje meer haha. Vandaag dubbele dosis pregnyl gespoten (10.000) en morgen dan de 6de iui..

Dikke kus,

denise

Geplaatst

Bleeehh,

Ik durf niet te testen vandaag. ik stel het wel uit tot morgen, dat is toch nog 1 dag te vroeg. Ik kreeg gisteren ongikramp en een heeeel klein beetje bruine afscheiding. Leuk verjaardagscadeau hoor!

Vannacht werd ik ook wakker van de kramp, maar verder nog niks. Ik ga er maar vanuit dat ik ongesteld ga worden.

Groet van Ellie

Geplaatst

Ellie ik duim met je mee hoor! Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!

Geplaatst

@leetje, balen dat het weer niet gelukt is... Hoop dat je de volgende ronde meer succes hebt.

@all... ik voel me weer wat beter dan gisteren. Gisteren echt heel erg toegegeven aan mijn (ons) verdriet. Kaarsje gebrandt voor dit kindje en voor mijn 2 andere vlinderkindjes en even heel goed geknuffeld met mijn zoon en verteld hoe veeeeel ik van hem hou..(doe ik elke dag..maar nu voor mezelf had het extra betekenis..nog meer dan normaal)

Geplaatst

He dames !

ik heb me ook gevoegd op jullie forum !

Ik zit ook in het ziekenhuistraject!

ik geloof sinds januarie

Man heeft te weinig zwemmende zwemmertjes !

wat was dat een verschrikkelijke domper :fucyc:

Maar goed ik zal even vertellen waar we nu zijn

het zaad was in principe in zoverre slecht dat we te horen hebben gekregen meteen het ivf/icsi traject in te moeten ..

oei dat was een tegenvaller ik had zeker gehoopt op de iui.

de laatste keer ziekenhuisafspraak een paar weken geleden was mans zaad opeens een stuk beter geworden ! Eindelijk een positief bericht ! de artsen hebben overlegd en voorgelegd of ik toch een iui wilde proberen deze cyclus ! dit natuurlijk meteen aangegrepen.

Nu moet ik van dag 3 tot dag 7 chlomid gaan slikken en ik heb de zonodige pregnyll spuit. Ik zit nu op dag 9 van mijn cyclus ! morgen heb ik de eerste echo om te kijken of de hormonen aageslagen hebben en hoeveel eitjes er dan zullen verschijnen !

het word nu toch wel erg spannend .. om mij heen zie ik helaas veel IUI pogingen de mist in gaan .. ik hoop zo op dit wondertje want ivf is toch wel een enge gedachte !

nou dames !

ik zal nog even verder gaan lezen op dit forum !

maar erg leuk dat dit bestaat !!

xxxx

Geplaatst

Welkom hier Dreutel !!

Ook wij komen hier veel mislukte pogingen tegen, maar gelukkig ook veel positieve berichten !!

Liefs Tabitha

Geplaatst

Thanx meiden, voor jullie steun en begrip. K laat t er maar ff uit komen, en alst lukt binnen kort ook praten met m'n vriendin.

k ga in ieder geval vanav. genieten, we zijn vandaag 3 jaar getrouwd. Wat kan je leven anders lopen dan je had verwacht.

Gisteren ook nog een lichtpuntje, ondanks m'n huilbuien. k moest terug voor de echo, om te kijken of de cystes weg waren, nou ze waren verdwenen, t zag er perfect uit van binnen, dus nu zijn we gestart met Gonal F. volgende week maandag FM.

EN dan hopelijk voor de vakantie nog iui. We gaan naar Turkye, saampies. Dus dat word geen coctailtjes drinken. Jammer hoor, maar ja, we zien wel.

Suc6 vandaag Denise!!! k hoop voor je dat het raak is.

Ellie; Spannend!!!k zou het ook heel eng vinden om te testen.

WElkom hier Dreutel., spannend morgen met de echo.

Iedereen die in de ww zitten, suc6.

liefs Trijnie

Geplaatst

@Trijnie wat goed dat de cystes zijn verdwenen! nu met goede moed verder meid!

@Dreutel ook voor jou een spannende tijd!

Ladies, de uitgangsecho was goed, m'n baarmoeder was keurig netjes schoon en de eierstokken zagen er prima uit. Kortom ik mag vanavond weer beginnen met de puregon. Wel wordt de dosis verhoogd om extra eiblaasjes te krijgen waardoor er weer meer kans is op zwangerschap.

De arts was zo lief vanmiddag.. ze vond het zo jammer voor ons. Deed ons wel goed hoor! Ook schijnen we vandaag DE brief binnen te krijgen voor de IVF voorlichtingsavond. Ergens in augustus volgens mij..dat traject loopt ook gewoon door. Laten we hopen dat we geen IVF nodig hebben, maar mocht het nodig zijn dan schieten we al aardig op met de wachtlijst.

Geplaatst

Jahoor, bingo...ben ongesteld geworden. Die vrouwelijke intuitie laat je helaas niet vaak in de steek.

We gaan op naar de tweede iui poging. Ik hoop dat het nog voor de vakantiesluiting kan.

Welkom Dreutel, wondertjes bestaan wel hoor. En wie weet is er een voor jou bestemd.

Trijnie, fijn dat je een lichtpuntje hebt. Gefeliciteerd met je 3 jarige bruiloft trouwens.

Sidney, fijn dat je steun van je arts heb ervaren. Vraag: hanteren ze overal een wachtlijst voor IVF? Daar is ons nl. niks over gezegd. Nu nog 2 keer iui en dan IVF was de boodschap.

Groet van Ellie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden