Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb geen idee hoeveel IUI's we vergoed krijgen. Een vriendin van me heeft ook maar 3 IUI's gehad, maar dat was omdat ze ooit verstopte eileiders heeft gehad en één kant het zo goed als niet deed, hebben ze er maar 3 geprobeerd en zijn daarna overgegaan op IVF, ze heeft nu een prachtige tweeling, dus er is hoop, maar zou fijn zijn als er eens bericht komt dat iemand hier via IUI zwanger wordt.

Bij mij zijn de tranen bijna op, ga proberen er deze maand niet zoveel aan te denken, dat is altijd moeilijker gedaan dan gezegd, en volgende maand vol goede moed op naar de laatste poging IUI.

Liefs Nina

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij krijgen ook wel onbeperkt IUI vergoed dat is het ook niet, maar onze arts heeft gezegt dat ze 4x IUI proberen en dan overgaan, waarom weet ik eigenlijk ook niet echt.

Maar nou zijn we gister weer voor de uitgangsecho geweest, en had ik een andere arts, en ik vroeg aan hem hoe dat straks dan met die ivf in zijn werk gaat enzo, nou hij dat helemaal uitgelegt kijkt nog eens in mijn dossier, en zegt dan doodleuk ehhmmz ik ga togh eens in de teambespreking hebben over of je niet meer IUI moet krijgen.

Dus ik wacht wel weer af en hoor het wel.

Liefs Tabitha

Geplaatst

hallo allemaal,

Ben nieuw hier, fijn om met mensen in contact te komen die hetzelfde meemaken. Naast al die vriendinnen die maar gewoon zwanger lijken te worden......

Door teelbalkanker van mijn man in het verleden zijn we na een half jaar zelf proberen in het ziekenhuis terecht gekomen.

We hebben nu 5 iui behandelingen gehad in Tiel. Hier had ik geen goed gevoel bij. Nu hebben we 1 iui behandeling met hormonen in Nijmegen gehad. Maar gisteren ongesteld geworden.... echt balen!!! Voor de eerste keer voel ik me er echt klote onder. We hebben nu nog 2 iui behandelingen met hormonen en daarna gaan ze kijken of mijn eierstokken wel open zijn..... maar nu eerst even op vakantie....

ben gisteren ook voor de eerste keer bij de acupuncturist geweest. heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs Corina

Geplaatst

Hoi Corina, welkom, ben ook net nieuw hier, is idd fijn om wat je meemaakt te delen.

Wat raar dat ze dat nog niet hebben bekeken of je eileiders doorgankelijk zijn?? dat hebben ze bij mij gedaan voordat we met de behandelingen begonnen.

Met accupunctuur heb ik geen ervaring, wel veel mensen die zeggen dat ik het ook eens moet doen, je hebt niks te verliezen toch? Je moet er wel voor open staan...

Tabitha, fijn hè communicatie tussen artsen. Maar op zich misschien wel fijn dat ze het nog gaan proberen, IVF lijkt me toch wel wat heftiger...

Liefs Nina

Geplaatst

vandaag de 2de fm gehad en moet vanavond pregnyl

en dan vrijdag heb ik me laatste iui

2 september eingesprek met me gyn

en dan gaan we overop ivf

hoop dat het niet nodig zal zijn

liefssssssssssssssss

Geplaatst

Hey Angel, ik hoop dat het niet nodig zal zijn om over te gaan op IVF!

Ik heb vandaag weer FM gehad, eitje 16 mm, vrijdag pregnyl, zaterdag IUI

Groetjes KrisKras

Geplaatst

't wordt nu echt tijd dat er iemand zwanger raakt door de IUI hoor, lees zoveel verdrietige berichten en zie zo weinig positief nieuws....

Hier nu 1 week voorbij sinds de IUI, dus weer op het wachtbankje. Heb er alleen geen goed gevoel bij dus ik denk dat deze poging niets wordt. Heb alvast de puregon bij de apotheek opgehaald en ben me geestelijk alvast aan het voorbereiden op poging nr. 3.

Morgenmiddag hebben we de voorlichtingsmiddag IVF in het AMC, en dan maandag het startgesprek voor IVF. Ik vermoed dat we na de verbouwing van het AMC zullen gaan beginnen. Dat zal denk ik eind oktober zijn.

't komt wel allemaal dichtbij he...

Geplaatst

Hallo, wij zijn dinsdag bij Geertgen geweest .... en we hebben besproken wat we nu gaan doen ... 2x IVF/ICSI gehad .... eerste keer niet verder gekomen dan de punctie .... 2e keer 2 emmy's teruggeplaatst gekregen zonder resultaat en geen cryo's als reserve .... we gaan nu voor de 3e en tevens laatste poging .... we zouden eigenlijk een maandje willen uitstellen omdat mijn man een hartkatheterisatie moet ondergaan ... het stelt niet zo veel voor hoor maar tja je kan je maar concentreren op 1 ding te gelijk daarom had ik graag de IVF/ICSI poging een maandje willen uitstellen ... helaas zei de gyn dat dit erg krap gaat worden gezien mijn leeftijd. Ze behandelen bij Geertgen tot 43 jaar en ik ben daar nu overheen dus hij adviseerde mij om het toch niet te lang uit te stellen ... dus we gaan in augustus toch maar beginnen met onze laatste poging en ik hoop dat er bij deze poging ook cryo's zullen zijn zodat we toch nog wat achter de hand hebben ( wat klinkt dat raar zeg als ik het zo neer zet ) ... Nu is 9 aug. mijn NOD en als ik op cd 1 zit moet ik weer starten met de decapeptyl en op dag 2 komt hier de Gonal bij ... en dan maar weer verder zien. Ik hoop dat het nu allemaal wat sneller groeid dan bij poging 2 ... we wachten het wel weer af ... Ik heb het er wel moeilijk mee dat voor ons het einde in zicht is .. terug vallen op IUI is ook geen optie want we worden gewoon niet verder geholpen bij Geertgen gezien mijn leeftijd ... dus ik moet zo langzamerhand een beetje afscheidt gaan nemen van het medisch traject en hopen dat de natuur ons nog tegemoed gaat komen met een spontane zwangerschap ... maar we wachten eerst aug./sept. wel af ... laten we maar niet op de feiten vooruit lopen ....

lfs. Nicole

Geplaatst

Hai allemaal!

Durf het bijna niet te vertellen, door tegenslagen van iedereen....maar....ik ben ZWANGER!!!!!

We waren op 8 juli voor de 1e IUI gegaan en tis gewoon gelijk raak.

Nou ja, niet te geloven. Wacht je zo lang en dan is het opeens zover!

Afgelopen dinsdag, 4 dagen over tijd, gaf de test eindelijk positief aan!

De 18e hebben we de 1e echo in de kliniek. Dus heel spannend allemaal.

We hopen dat we goed het 1e trimester doorkomen. Want kvind het wel een beetje eng!

Ik hoop dat iedereen dit weer wat hoop geeft.

Ik wens iedereen heel veel succes toe! En gun iedereen dit blijde gevoel!

Liefs Mallie.

Geplaatst

GEFELICITEERD MALLIE!!!!!!!!!!!!! eindelijk een positieve test............

Was je al lang bezig Mallie? wel goed dat het gelijk gelukt is........ geniet ervan!!!!

Nicole:Heel veel succes, hopen dat je nu wel geluk zult hebben, heb je wel een keer verdiend zeg na alles wat je meegemaakt hebt in de MM!!!

ik zit nog in mijn wachtweek........... het weekend moet ik ongesteld worden, dus nog even spannend, al verwacht ik er niet teveel van aangezien er maar 400.000 zaadjes waren...:crybaby2:....... daarna gelijk aan de pil voor ivf......

lfs sharon

Geplaatst

Mallie wat een SUPER goed nieuws!!!!Wouw!! van harte meid!!! t is zeker spannend, maar je mag er ook zeker van genieten!!

Lady's ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen de komende weken, ik ga morgen nacht op vakantie, dus k weet niet of ik nog tijd heb om morgen te tikken.

Zelf moet ik nog officieel tot 4 aug. wachten met testen, dat is 19 dagen, maarre....k neem ff wat testen mee, voor t geval dat....

Als ik vrijdags voor het laatste de utrogestan gebruik, moet ik in principe zondags kunne testen, maar k weet niet of ik dat durf, of ja, wie weet ben ik dan aalllaang ongi!!

k weet het allemaal niet, k durf er nog niet zo hard op te hopen. k voel niet zo veel gekke dingen. Ben erg moe, had v.d. week n klein bloedvlekje, en vanmidd. wat steken in m'n baarmoedermond, maar dat kan allemaal komen door de utrogestan, dus k probeer nog maar mezelf te beschermen en er niet te hard op te hopen (voor zover me dat gaat lukken).

k hoop dat ik na de vakantie nog veel meer goede berichten lees meiden!!

Sterkte voor wie in de ww zitten en voor de meiden die terleurstellingen moeten verwerken!!!

heel veel liefs voor allemaal.

dikke knuf, kusssssssssssss

Geplaatst

Mallie wat een feestje ! :bf_new:

Geweldig toch en dat in de 1e keer !

Het is nu vrijdag en maandag mag ik naar ZH voor de bloedtest !

erg spannend dus ben nou wel een beetje klaar met wachten ...

Als ik wat mag vragen ...

voelde jij iets van symptomen in die tijd voor de test ?

k heb namelijk nergens last van en je hoopt zo op iets van een symptoon dat het misschien zo kan zijn ...

k heb nu alleen maar het idee van ik zit te wachten tot ik ongesteld word ,

kun je nagaan dat je helaas al van een negatief bericht uitgaat ..

pfff komt vast door de spanning !!

maar goed ! nu eerst weekend !

xxx

Geplaatst

Allereerst:

Mallie, gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws meid! Geniet er maar lekker van maar dat hoef ik je vast niet te zeggen ;-)

Trijnie, meid geniet van je vakantie. Lekker bakken en alleen maar leuke dingen doen!

Onze IVF gaat definitief niet door dus ik kom toch maar weer hier hangen. Helaas maar 2 grote follikels dus te weinig voor IVF maar zondag wel een IUI. Dan vestig ik daar maar weer mijn hoop op....

Jammer omdat ik zo ontzettend beroerd ben van die hormonen. Ik ben zo ontzettend moe echt vreselijk. Volgende maand dus starten met een hogere dosis ( als het natuurlijk nog nodig is)

Geplaatst

Mallie ontzettend gefeliciteerd. Geniet ervan!!

Ik ga vanavond op vakantie voor twee weken dus zal ook voorlopig even niet schrijven. Ook moet ik even wat afstand want gaat geestelijk even niet zo goed. Ik hoop dat als ik over twee weken weer lees er allemaal goed nieuws is!!

Iedereen die op vakantie gaat heel veel plezier en geniet ervan!!!

Liefs

Geplaatst

allereerst mallie gefeliciteerd en dat met de 1ste

en eindelijk weer is wat goed nieuws kunnen we zeker hier wel gebruiken..

sterkte voor wie het wederom niet gelukt is

wij hebben gister de laatste iui gehad we hadden 32 miljoen zaadjes

hoop dat we nu is wat meer geluk gaan hebben

en anders gaan wij over op ivf

6-8 is me nod

en voor wie op vakantie gaat fijne vakantie geniet er van

succes allemaal

Geplaatst

helaas vandaag ongesteld geworden:lac:, 4de iui dus helaas mislukt...... nu op naar ivf of icsi, dat horen we volgende week...... weten jullie toevallig of ik nu gelijk met de pil moet beginnen voor de ivf of op dag 3?? ik ben het even vergeten. Misschien meer een vraag voor het ivf forum...... ik zal het daar ook even opzetten!!

jammer dat ik niet beter nieuws kan brengen. :(.. maar toch een fijne dag allemaal........

Geplaatst

hoi sharon wat balen dat het weer mislukt is

jullie krijgen maar 4 iui's dan??

maar weet je al dat je aan de pil moet dan??

want niet in ieder zh hoeft dat

strerkte...

liefsssssssssss

Geplaatst

Gefeliciteerd Mallie! Het is fijn om een goed bericht te lezen.

Sharon, wij gaan ook over op ivf als deze poging iui mislukt. Er is me iets gezegd over tijdelijk aan de pil, maar ook omdat ik endometriose heb. Ik weet het dus ook niet. Als ik jou was, belde ik gewoon de polikliniek waar je onder behandeling bent. Anders ben je misschien te laat met innemen? Zonde van de tijd, tenminste als je meteen door wilt.

Veel succes alvast in je vervolgtraject.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Omdat de zaadkwaliteit zeer slecht is, hebben wij in overleg met het ziekenhuis besloten om over te stappen op ivf/icsi... vandaar dat we maar 4 iui`s hebben gehad........ Er is ook gezegd dat ik met de pil moet beginnen, ik heb het info boekje nog even doorgekomen en ik moet inderdaad op dag 4 met de pil gaan beginnen.......

Ellie: jullie gaan dus ook over op ivf? zit je nog in je wachtweken? en 2 iui`s gehad?

Geplaatst

@sharon nou snap ik het... als bij ons deze poging mislukt gaan wij ook over op ivf

heel veel succes

liefssssssssssss

Geplaatst

Sharon, ik zit nog in mijn wachtweken van mijn 2e iui poging. Drie augustus is mijn testdag. Als ik dan niet zwanger ben, volgt de informatie over ivf. Er is geen wachtlijst, dus de ivf zou in september kunnen plaatsvinden volgens de gyn.

Angel we testen in dezelfde week. Duimen geblazen...Ik begin al weer lichtelijk op verschijnselen te letten, maar voel nog niks.

Groet van Ellie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden