Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He jammer Nicole. Veel sterkte de komende dagen.

Kriskras: het lijkt me toch stiekem nog super spannend ook al heb je een negatieve test. Misschien is je hcg nog te laag (zou ik stiekem op hopen).

Angel; op naar de laatste ronde iui. ik duim voor je.

Sidney en Dreutel en Shoron, succes bij jullie iui en met wachten.

Groet van Ellie

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Kriskras,

Spannend!!! Ook geen pijntjes ofzo ?

@ Sharon,

Succes morgen met de IUI en dan weer die slopende wachtweken in... Vreselijk he?

Geplaatst

Hoi dames, stiekem koesteren we ook nog wel hoop. Er is echt nog een spatje te bekennen en ook geen voorbode op... dus.

Ik wacht nu tot vrijdag met testen, als ik dan nog niet ongesteld ben. Ik voel me wel 'anders' en de krampjes en pijntjes voelen ook anders als normaal. Ik heb dit keer helemaal geen last van mijn borsten terwijl ik dat normaal wel heb. Maar... ik durf ook nog niet echt te veel te hopen... morgen dag 29, al ik die ook vlekkelos door kom durf ik pas een beetje echt te gaan hopen....

Geplaatst

hey kriskras wat spannend zeg ik ga heel hard voor je duimen meid

we moeten nu gewoon wat goed nieuws hebben hoor

hoop het echt voor je

ik moet van me vriend altijd nog een testje doen voor dat ik ga spuiten

omdat ik toen gewoon ongi was en ook gewoon zwanger was

maar is ook altijd zo dubbel maar denk niet dat ik da nou ook ga doen hoor

ben gewoon super ongi... en veel buikpijn

maar zo zie je maar dat het niet altijd foute boel moet zijn

succes nog met wachten

liefsssssssssssssssssss

Geplaatst

kriskras; spannend joh!! k duim voor je!!k hoop het echt!!

Verder wil ik de meiden die toch weer ongi zijn geworden sterkte wensen!!

K heb maand. weer n echo gehad, om te kijken of er al eitjes in de maak waren, en ja hoor, rechts 1 grote, en 1 kleinere, en links een paar kleine, dus morgen weer kijken, of ze gegroeid zijn, en w.s. (als het morgen allemaal goed is) hebben we vrijdag de inseminatie!!

t komt nu toch eindelijk dichtbij!!vind het wel reuze spannend!!

Word je nu ook exact 14 dagen na de inseminatie ongesteld??of is dat p.p verschillend??

Ben ik best benieuwd naar, en v.a. wanneer kan je testen?? ze zeggn. bij ons int z.huis pas met 19 dagen, maar dat ga ik nooit redden natuurlijk, ben ik te nieuwsgierig voor aangelegd.

liefs voor allemaal

Geplaatst

hoi trijnie wat fijn dat ze gegroeid zijn hoop dat ze morgen ook weer gegroeid zijn en dat je van de week je iui heb.. succes

ik hou zelf altijd 14 dagen na de iui aan test ook wel is eerder hoor

maar van het zh mag ik na 14 dagen testen

en ja dat is heel verschillend wanneer je ongi word bij mij dan

maar als je een regelmatige cyclus heb dan zal het waarschijnlijk wel ongeveer het zelfde blijven normaal heb ik ook altijd een regelmatige cyclus maar de laatste maanden helemaal niet meer

maar nu moet ik zeggen dat ik nu ook een aantal maanden utrogestan gebruik en dan is men ongi ook weer paar dagen later

succes meid

liefssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hey Meiden, vannacht is het helaas doorgebroken, dus nu echt officieel mag ik deze poging als mislukt beschouwen.. jammer maar helaas. Het was ook te mooi om waar te zijn..

Ik wordt altijd op dag 14 na de IUI ongesteld, behalve nu dus. Nieuwe moed verzamelen en op naar ronde 5...

Geplaatst

Heel jammer Kriskras! Ik leef met je mee. Sterkte voor de komende dagen en op naar de volgende ronde.

Trijnie ik ben 12 dagen na de iui ongesteld geworden. Dat was dag 25 van mijn cyclus. Van de gyn. mocht ik na 14 dagen testen. Daarvoor was ik 4 maanden regelmatig ongesteld (tussen de 29 en 30 dagen).

Fijn dat je eitjes zijn gegroeid. Op welke dag in je cyclus zit je? Ik vind de inseminatiedag ook spannend en het geeft weer nieuwe hoop. Maar dat komt misschien omdat ik nog niet zo lang in het circuit zit.

Ik heb vanochtend 1e fm gehad, maar er was maar 1 klein eitje/blaasje te zien. Nog even doorgaan met spuiten dus. Dat viel me een beetje tegen. Vorige keer waren er al 3 mooie eitjes te zien. Vrijdag 2e fm. dan zie ik wel weer verder.

Groet van Ellie

Geplaatst

Heel erg jammer kris kras, sterkte iniedergeval!

Wij hebben vanmorgen de 4de iui gehad, helaas maar 400.000 zaadjes.... wel een teleurstelling, waarschijnlijk moeten we nu over op icsi.... het zal dus geen ivf worden...... zo weinig hebben we tot nu toe niet gehad, zal de WK er iets mee te maken hebben?? :drunken_smilie:haha.. de gynaecoloog zei ook misschien de warmte...... maar we zullen zien, misschien zit er wel een goede zwemmer bij........ duimen maar!!

Geplaatst

Lady's, Thanx voor jullie antwoorden!

Vanmiddag FM gehad, er zaten rechts 2 eitjes van 17mm (t is toch mm.?? ja lijkt me trouwens sterk dat ze t over cm.of m. hebben....haha....je buik gelijk n meter dikker)

Dus dat was heel positief, de Doc. was zeer tevreden, dat ze in 2 dgn.tijd zo hard gegroeid waren.

Vrijdag de inseminatie, k ben reuze benieuwd hoe het zal zijn om het nu zelf mee te maken.

k moet vannacht om 24.00uur Ovitrelle spuiten en vrijdag om 12.15uur aanwezig zijn int ziekenhuis.

@Ellie; ik zit nu op dag 10 van het spuiten met Gonal F, dus dag 10 van m'n 'medische' cycles. Word dus al op dag 12 geinsemineerd, Normaal gesproken heb ik in m'n eigen cycles ook rond de 10-12de dag m'n eisprong, maar k dacht dat het nu wel anders zou zijn, doordat m'n eigen cycles plat ligt, maar blijkbaar pakt m'n lichaam het gewoon weer op.

@Kriskras; Heel erg jammer meid, Veel sterkte weer met het verwerken!

@Angel; ik heb idd. normaal ook wel een regelmatig cycles, meestal rond de 24/25 dagen. Dus k wacht het nu maar af hoe het zal zijn.

Als het na 14dgn. testen is, is dat precies nog in m'n vakantie. Daar ben ik wel blij mee, want als ik dan toch ongi word, ben ik tenminste niet alleen, heb ik m'n man bij de hand, om bij te snotteren, en heb ik afleiding, omdat ik me eigen dan alsnog kan bezatten aan de Coctails...haha....

We wachten het allemaal maar af.

Liefs Trijnie

Geplaatst

@ Trijnie, mm? nee het gaat over centimeters :whistling_girl: ;-)))

Maar wel super hoor 2x 17CM!

En nu maar duimen!!!!

@Kriskras,

Ontzettend balen. Ik weet hoe je je voelt ;-)

Alle wachtenden nog even volhouden ik hoop dat jullie snel goed nieuws kunnen brengen.

Ik heb een rotdag. Vanmorgen een echo gehad. Ging prima hoor maar vind het echt verschrikkelijk om op CD2 een echo te krijgen. Je bent al zo kwetsbaar met die echo's en om dan een echo te krijgen... echt vreselijk vind ik het.

Maar ja het viel mee, het ziet er goed uit en ik heb alle medicijnen gehaald.

Morgen beginnen met spuiten. Dan gaan we maar voor een prachtig mooi kindje.

Ik zit al de hele dag te denken aan morgen. Morgen komt namelijk een collega vertellen dat ze zwanger is. Ik weet het al maar de rest van de collega's niet. Ik kan dat nu echt helemaal niet hebben. Ik doe niet anders dan huilen en moet ik ook nog proberen blij te zijn. Ik weet even niet hoe ik dat op moet brengen....

Geplaatst

Pff hier op wachtdag 11 en zo onzeker, zo erg heb ik het de vorige 2 keren niet gehad. Ik ben iedere keer zo geneigt om te gaan testen maar doe het dan togh maar niet, want krijg ik weer een krampje hier of een krampje daar. En mijn eigen lichaam vertrouwen doe ik al helemaal niet door al die hormonen die ik heb moeten spuiten. Want jhaa pijnlijke borsten had ik de vorige 2 keren ook.

Een paar dagen geleden bijna de hele dag zo misselijk geweest, 's avonds knapte ik pas op, toen dacht ik echt ff zou het zo zijn ?? Maar al gauw ging die gedachte over in "nee komt door het warme weer"

Ik hoop echt dat de dagen een beetje snel gaan en dat het gauw zondag is, of (klinkt misschien stom) dat ik in dezer dagen ongi word, dan kunnen we door met poging 4 en is de onzerheid, bangheid en de twijfel weg !!

Liefs Tabitha

Sorry voor dit rare verhaal, maar moest het even kwijt !!

Geplaatst

He dames ... :bye:

pff wat vreselijk toch dit wachten .. k ben pas 2 dagen verder en ik vind het nu al helemaal niks !! haha

Nu zitten er als ik het goed heb samen met mij nog 2 dames op wacht ???

Maar goed ..

maandag prikken voor of je een eisprong hebt gehad en de maandag daarna prikken ze mij op zwangerschapshormoon .. fiewww ik hoeft dus zelf niet te testen .. dan word je s'middags gebeld of je zwanger bent .. hmmm hoe spannend is dat !!

:blob1:

maar nog even geduld hebben , dat is een schone zaak voor mensen in dit traject heb ik wel gemerkt !!

:bye:

Geplaatst

Sjonge jonge....zit ik weer n en-orm verhaal te tikken, valt de computer uit, want hij (ja tzal wel een 'hij' zijn, alleen 'hij's' kunnen zoiets bedenken) moet ineens gaan configureren, of hoe het ook heten mag.

Afain...overnieuw!!

@Boogie; Lijkt me ook heel 'kwetsend' om op CD2 met de billen bloot te moeten!!Ook al ist voor t goeie doel!

Hoe ging het vandaag? Wel heftig hor!! heb jij dat niet? dat je dan gelijk om je heen spied of niemand vol medelijden naar je gaat zitten kijken?

Maar waarom moet je blij zijn? Toch logisch dat hun blij zijn, maar dat jij dat niet bent!!!k snap het helemaal hoor!! Gewoon lekker ff janken, lucht op!!M"n vriendin zei vanmiddag dat ze weer ongi aant worden was...PPFFFFIIIIEEEEUUUUWWWW.....Opluchting!!! Zo zie je maar, dat we diep in ons hartje, als het hier om gaat, gewoon egoistische vrouwgies zijn, want we gunnen het onzelf harder dan al die mensen die toch wel zwanger kunnen worden!!

@Tabitha; Spannend joh! Je kan pas zondag voor t eerst testen? Kan t wel begrijpen, dat je dan denk 'laat die ongi dan nu maar gelijk komen' Vaak ga je anders weer van alles voelen. Maar wie weet, met die misselijkheid?!! Ja kan ook wel weer van de warmte zijn, maar toch....

@Dreutel; Hoeveel dagen ben je dan verder dan de inseminatie als ze je int ziekenhuis testen?? Is dat eerder dan dat je thuis zelf alvast (stiekum) kan testen??

Ik mag morgen voor inseminatie....spaa--nnn---ee--nn--dd.

k ben benieuwd.

Als je nou 2 eitjes hebt, betekend het dan ook dat je een 'dubbele'kans hebt??Meer dan met 1??of maak dat niet uit?

liefs

Geplaatst

Hoi Meiden, mag ik vragen waarom dat is dat je op CD2 een echo moet? Wat valt er dan te zien of te ontdekken???

Ik heb het gelukkig nog niet hoeven doen, maar ik hou er wel rekening mee dat het eens moet....als we voor IVF moeten..

Groetjes Kriskras..

Geplaatst

@ Kriskras,

Ik heb nog geen hormonen gehad dus volgens mij willen ze kijken of er eitjes in wording zijn en daarop hebben ze de hoeveelheid Puregon afgesproken.

Zo heb ik het begrepen. Maar helemaal zeker :dontknow:

@Trijnie,

Nou het ging allemaal super goed hoor toen mijn collega kwam om het grote nieuws te vertellen! Totdat er een collega even laten aan me vroeg hoe het ging... toen :cry2: Maar ik heb me snel vermand en weer aardig en geinteresseerd gedaan.

Weten jullie wanneer ik ongeveer de punctie kan verwachten? Ik ben 13 juli ongesteld geworden en begin vandaag met het spuiten van de Puregon.

Nou ik ga lekker eten!!xxx

Geplaatst

Op cd 2, 3 en 4 kunnen ze idd kijken of er al eitjes klaar liggen in je eierstokken ... ik voel me ook altijd opgelaten hoor om op de heftigste dag van m'n menstruatie met de benen in de steunen te moeten liggen ook al is het voor het goede doel .... maar goed wat dat betreft moeten wij vrouwen wel heel wat door staan en komen de mannen er altijd bekaaid vanaf ....

gr. Nicole

Geplaatst
Op cd 2, 3 en 4 kunnen ze idd kijken of er al eitjes klaar liggen in je eierstokken ... ik voel me ook altijd opgelaten hoor om op de heftigste dag van m'n menstruatie met de benen in de steunen te moeten liggen ook al is het voor het goede doel .... maar goed wat dat betreft moeten wij vrouwen wel heel wat door staan en komen de mannen er altijd bekaaid vanaf ....

gr. Nicole

hey Nicole,

Dat is niet fijn nee, maar mijn man is er zeker niet bekaait vanaf gekomen hoor! Hij heeft een TESE ondergaan, dus hij kan ook echt zeggen dat hij tot het naadje is gegaan. Hij geeft ontzettend veel onderzoeken gehad, en het is voor een man echt niet lollig om in een kamertje te produceren keer op keer en dan te horen dat er weer niets is gevonden.

Dus.. niet ALLE mannen komen er bekaait vanaf :msn-wink:

Geplaatst

Ik moet altijd op dag 1,2 of 3 voor de uitgangsecho om te kijken of mijn baarmoederslijm goed is en of het rustig is in mijn eierstokken.

Dan besluit de arts of ik met de puregon mag beginnen, en moet ik meestal na 1 week terug komen voor de 1e FM.

Nou op wachtdag 12 nog geen ongi, wel zeer gevoelige borsten 's ochtends bij het opstaan en een zwaar gevoel ik mijn buik dus ik denk togh echt dat deze poging wederom mislukt is !!

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hallo dames,

1e keer voor mij op een forum.

Ben ook bezig met IUI, zit aan 't eind van m'n wachttijd voor poging 5. Had deze keer 2 mooie eitjes. Voel weer vanalles, maar voornamelijk rechts, en had links en rechts een eitje.

Weet iemand, dat als er eentje niet werkt, je dan toch ongesteld kan worden maar toch zwanger bent??

Ik wordt meestal 12 dagen na inseminatie ongesteld, dat zou dan dus maandag zijn, hoop zo dat het uitblijft, net ook te horen gekregen dat schoonzusje zwanger is:crybaby2:

Groet Nina

Geplaatst

Welkom hier Nina !!

Het kan altijd zijn dat 1 eitje niet bevrucht word en de ander wel, maar als dat zo is word je niet ongesteld, word je ongesteld betekend het dat de poging niet gelukt is.

We zullen hier voor je duimen dat het gelukt is !!

Het is nooit leuk om te horen dat er iemand dichtbij je zwanger is, ik ken dat gevoel heel erg goed, het lijkt namelijk hier in ede en in mijn vriendengroep wel of het de rage is !!

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hoi Tabitha,

Dank voor je uitleg. Ben wel bang dat deze ook gaat mislukken, voel bekende krampen onderin, zit wel pas op dag 9 na inseminatie, nog geen pijn in m'n borsten (wat ik alle voorgaande keren wel had) dus het is gewoon weer afwachten....

Om mij heen lijkt er ook een babyboom aan te komen. Wat ook heel frustrerend is, is dat sommige dan een aantal weken wachten met het je te vertellen omdat ze denken dat we dat moeilijk vinden. Moeilijk is het wel, maar lang wachten met vertellen is eigenlijk extra pijnlijk...

Liefs Nina:duimen draaien:

Geplaatst

@ Nina;

Mijn klachten zijn iedere keer anders, komt waarschijnlijk door de Puregon denk ik.

Ik zit nou op wachtdag 12 en heb ook allemaal krampjes en dingetjes dus ook ik denk dat deze poging is mislukt, maar jhaa zolang er geen ongi is is het een goed teken (beetje positief blijven al is het moelijk)

Ik weet precies wat je bedoeld, vorig jaar kwam mijn beste vriendin naar mij toe, en begon met ik vindt het moelijk om het jou te vertellen, ik ben zwanger, ik was oprecht blij voor haar maar toen mijn man 's avonds thuis kwam heb ik togh wel even flink zitten huilen, bah wat doet dat pijn wij zo druk bezig om zwanger te worden en het wilt maar niet lukken, en dan komt mijn beste vriendin (19) dat ze zwanger is (ongelukje). Inmiddels is haar dochtertj 6 maanden en echt een dotje en ben nog steeds super blij voor haar maar het heeft wel ff pijn gedaan.

Liefs Tabitha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden