Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Ellie, wat super voor je!!!! Gefeliciteerd hoor. Ben erg blij voor je.

Zelf durf ik nog niet te testen. Vandaag is het 14 dagen geleden dat ik mijn eisprong gevoeld heb ik voelde me vanochtend behoorlijk beroerd. Ook gisterenavond was ik behoorlijk raar in mijn maag. heel opgeblazen en last van maagzuur. Ben benieuwd.

Vanmiddag intake voor IVF. Spannend..

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ellie jeeeeeeeeeeee gefeliciteerd meid wat geweldig....dan is die pijn in je buik miss wel de innesteling geweest of zo....

@doortje nou ik ben ook stik beroerd hoor gister gewoon maar gewerkt maar vandaag lekker thuis gebleven...

denk dat het miss wel aan het weer ligt pffffffffff

@tk dank je...

ik ga ook nog niet testen hoor heb niks in huis liggen ook..

liefsssssssssssss

Geplaatst

hey meiden,

Mag ik vragen hoeveel jullie spuiten en of jullie ook een cyclus stillegger gebruiken?

ik vraag het me af, omdat mijn vriendin wil gaan vragen of ze ovulatie inductie mag doen, na het mislukken van haar IVF pogingen.

Zij is nu ondertussen 40 en dan maakt denk ik de hoeveelheid hormonen ook wel uit. Vandaar ik benieuwd ben naar jullie medicatie en leeftijd.

Zij voelt zich nu "uitbehandeld" , en wil alles aanpakken om nog een kansje te maken.

groetjes Joske

Geplaatst

Hoi Joske, ik heb 3 iui's gehad en daarna 1 ivf, helaas werd dat een MA na 9 weken. Ik ben net 40. ijdens mijn iui's heb ik puregon gebruikt, 75 eenheden, met telkens 1 a 2 follikels als resultaat. 1x, toen het allemaal wat langzamer ging, hebben ze de hoeveelheid opgeschroefd naar 150 eenheden puregon. Toen had ik 5 follikels en dat waren er weer te veel. Voor de ivf gebruikte ik 225 eenheden menopur met 4 follikels als resultaat. Hopelijk heb je hier iets aan voor je vriendin.

En o ja, tijdens de iui's heb ik geen cyclusstillegger gebruikt. Voor de ivf wel.

Geplaatst

@joske ik gebruik menopur 75 en heb niks om me cyclus stil te leggen

heb nu 11x iui gehad en 75eenheden was voor mij genoeg....

en ik ben 25..

succes voor je vriendin en hoop dat ze nog een kans mag krijgen

liefsssssssssssss

Geplaatst

ja ik vindt het ook zo sneu voor haar, vandaar dat ik zo ook een handje probeer te helpen.

Wat gek dat jullie geen cyclusstillegger gebruiken, of kunnen ze met de FM precies zien wanneer de juiste moment voor de pregnyl is?

Ellibellie, ik had 13 follikels met 300 IE, en 12 eitjes, dus dat is wel oke.

ik zag dat jij 225 gebruikt met 4 eitjes, mag je niet meer spuiten?

helaas afgelopen weekend poging 1 mislukt. 2 topemmy's, goede BMS en dan nog niet willen zitten blijven. Maar we hebben gelukkig nog 5 cryo's.

Ik had ook een MA bij 10 weken..., dat hak er behoorlijk in he? Wij hadden al een eerste super echo gehad die helemaal goed was, dan verwacht je het helemaal niet meer.

Ach ja, zo hebben er al veel meiden dingen meegemaakt, maar het blijft emotioneel als het mis gaat.

liefs joske

Geplaatst

Hoi Joske,

Bij iui wordt geen cyclusstillegger gebruikt. Waarschijnlijk om de procedure toch minder ingrijpend te houden. Met de fm's wordt de groei van de follikel(s) in de gaten gehouden en aan de hand daarvan wordt het tijdstip van de pregnylinjectie bepaalt. Het is wat meer 'hit and miss' dan bij ivf, dat is zeker.

Gebruikte jij ook menopur? Mooie score eitjes! Ik was niet zo te spreken over menopur omdat ik met puregon sneller en meer eitjes had, maar ja, ze switchen niet halverwege een traject. Op zich waren ze tevreden met de opbrengst en ik denk dat ze daarom geen reden zagen om de hoeveelheid te verhogen. Jammer dat je poging mislukt is. Was dit je eerste ivf? Was je daarvoor natuurlijk zwanger en is dat een MA geworden? Een MA hakt er inderdaad behoorlijk in. Wat een drama en een verdriet, en nu nog steeds bij tijd en wijle. Bij ons ontdekten ze het 'gelukkig' bij de eerste echo, we hebben dus nooit een kloppend hartje gezien. Dat lijkt me nog erger. Sterkte, meid.

Geplaatst

Hi meiden,

HIer even een kort berichtje van mijn kant. Dinsdag hebben we de intake gehad voor IVF met prikinstructie. Allemaal goed verlopen en ik verwacht met het prikken niet zo veel probleem. Ik durfde goed en het deed niet veel pijn. De verpleegkundige gaf aan dat we ons bij de eerst volgende menstruatie aan mochten melden. Mijn man ik hebben daar ook wel oren naar, maar zouden eigenlijk nog een zesde IUI doen. Daarom dus een bel afspraak gemaakt met gyn voor gisteren. Die belde niet, dus nu vandaag maar weer gebeld en belt onze eigen gyn vandaag terug.

Gisteren wel gaan menstureren en me dus al wel vast aangemeld voor de eerste poging. Het kan zijn dat ik af moet bellen maar ik verwacht dat onze gyn niet moeilijk doet en ons gewoon gaat laten starten.

Het gaat heel snel dus in eens.

x Doortje

Geplaatst

hey doortje wat fijn dat het goed is verlopen

ik hoop voor je dat de gyn er mee in stemt..

want ik had ook wel eens gevraagd aan mijn gyn kan je me alvast aanmelden voor ivf,nee dat doen we niet we wachten eerst af grrrrrrrrrrrr (nog langer wachten en we wachten al zolang)

en toen ik me laatste iui heb gehad heb ik gewoon gebeld hoor

je afspraak kan alvast maar staan toch.. de vrouw van de ivf afdeling zei ook al het is eerder afgebeld.. was trouwens een hele leuke vrouw aan de telefoon te horen dan..

bij ons ben je maar een nummer meer niet.....

ow ja wat voor hormonen krijg je nou allemaal als ik vragen mag??

hoop dat je snel mag beginnen en dat je ons goed nieuws mag komen brengen..

succes iniedergeval

liefsssssssssssss

Geplaatst

Hi Angel,

Ik denk dat mijn gyn niet moeilijk doet omdat we toch al hadden afgesproken dat ik over zou gaan op IVF. Ik dacht dat ik zelf had gezegd dat ik nog een IUI wilde, maar mijn man dacht juist dat de gyn dat gezegd had.. Maar even overleggen dus. In het ziekenhuis hebben we me gewoon ingepland voor de eerst volgende ronde. Ik moet dan over 20 dagen starten met het spuiten van decapeptyl en dan 14 dagen later met puregon en dat dan nog zo'n 9 dagen volhouden en dan volgt een eerste echo. En aan het eind nog de pregyl.

Als de gyn belt vanmiddag zal ik ook tegen haar zeggen dat in de brief stond dat we bij de intake zouden horen wanneer we konden starten en dat ze bij de intake gezegd hebben bij de eerst volgende menstruatie. Dat heb ik dus ook gedaan.

We'll see

In welk ziekenhuis loop jij? en Wanneer mag jij over op IVF?

liefs Dorien

Geplaatst

dan zal het wel goed komen dan hoor..

het gaat best wel snel idd dan

wel spannend hoor. en hoeveel moet je spuiten?

wij lopen nu in roosendaal, en straks in rotterdam daar hebben we 15 sept onze intake.

en ik denk dat we dan ook gelijk mogen beginnen

maar eerst moet ik tot morgen wachten dan is me testdag

ik moet eerlijk zeggen heb een iets beter gevoel over ivf hoor weer nieuwe kansen.. maar ook gelijk weer de laatste kansen maar daar denken we maar nog niet aan..

liefsssssssss

Geplaatst

Hi Angel,

De hoeveelheden weet ik nog niet precies. Dat krijg ik nog met de post thuis gestuurd, dus ik ben benieuwd.

IVF is inderdaad wel heel erg eind station. Ik ben ook wel even goed van slag geweest toen ik hoorde dat we al zo ver waren. Inmiddels denk ik gewoon: nieuwe ronden, nieuwe kansen en hopelijk slaat dit wel aan.

Ik wil nog niet denken aan dat het niet lukt.

MIjn schoonmoeder zei gisteren goed bedoeld: je moet je er gewoon niet zo op focusen.. alsof dat na 3 jaar proberen nog zo gemakkelijk gaat....

Zij denkt volgens mij dat ik er dag en nacht mee bezig ben, maar dat is niet echt het geval gelukkig. Ik kan ook nog gewoon leuke dingen doen.

Wel spannend die test dag. Hopelijk is het raak voor je. Scheelt weer een heel traject.

Geplaatst

nou ben benieuwd idd.. die opmerkingen blijf je toch houden,het is miss niet zo bedoeld maar ja het word weer wel gezegd..

en hoop ook echt voor je dat het idd gewoon aanslaat..

ik heb toch het gevoel dat het niet gelukt is hoor hoop dat ik het mis heb maar meestal laat me gevoel mij niet in de steek..

geen bloed is hoop

liefsssssssss

Geplaatst

Mijn gevoel laat me ook bijna nooit in de steek moet ik zeggen. De afgelopen week hebben we wel even gedacht dat het misschien raak was omdat ik toch lichtelijk misselijk was en snel moe. Maar ja.. dat heb ik ook als ik na een vakantie weer aan de slag ga om dat mn ritme weer helemaal veranderd.

Ben echt benieuwd hoe dit gaat lopen nu.. En moet nog bedenken hoe laat ik ga spuiten (wat is praktisch?)

En hoe ik het ga doen met spuiten als ik ergens naar toe ga en daar moet spuiten aangezien je dat spul in de koelkast moet bewaren

Geplaatst

volgens mij krijge je dat nog allemaal te horen van de tijden

een vriendin die kreeg een heel schema zo laat dat en zo laat dat

en die moest er echt stipt aan houden

ik mocht zelf weten met iui dan he of ik het in de ochtend doe of in de avond

maar wel ongeveer de zelfde tijden moest ik aan houden

met ivf is dan niet zo, zo ver ik weet

ja en als je ergens ben is het best lastig idd

als je naar een bekende zou gaan die er van af weet zou ik het gewoon mee nemen heb ik zelf ook gedaan, maar niet iedereen weet het natuurlijk..

liefsssss

Geplaatst

Dank aan alle dames voor de postieve reacties op mijn zwangerschap! Maar helaas.....Door alle emoties was ik even niet in staat op de hangplek te kijken.

Ik heb gisteren helder rood bloed verloren en dat heeft zich vandaag doorgezet. Wat een heen er weer geslinger tussen enorme vreugde en telleurstelling. Ik twijfelde vanochtend ook enorm aan mezelf: heb ik het wel goed gezien? Maar mijn man was erbij en heeft de 2 positieve testen zelf gezien.

Morgen het ziekenhuis maar bellen. De poli was vandaag niet telefonisch te bereiken(vakantie periode) Mijn afspraak voor de 1e echo afzeggen. In plaats daarvan krijgen we een gesprek over ivf. Daar twijfelen we nu ook over. Het is nu toch een keer gelukt met iui, waarom niet nog een keer proberen? Mijn man maakt zich zorgen over de belasting voor mij bij ivf.

Dorien spuiten valt wel mee he! De eerste keer prikken vond ik spannend, en ik was stomverbaasd dat je er zo weinig van voelt.

Angel ik hoop zo voor je dat het raak is! Dan hoef je over de ivf ook niet meer na te denken. Als het wel nodig is, zie het dan inderdaad als een nieuwe kans. Wel een beetje gek dat ik dat zeg met mijn eigen twijfelgevoel, maar optimisme is ook belangrijk.

Groet van Ellie.

Geplaatst

hoi ellie nee da meen je niet jeetje zeg wil je heel veel sterkte wensen

weet helaas zelf heel goed wat je nu doormaakt..

dikke knuffel voor jou...

en bedankt we zullen zien morgen het zal het laatste worden

liefsssssssssssssssss

Geplaatst

hoi kom ff slecht nieuws brengen de laatste iui is ook mislukt...

nog niet echt doorgezet maar zal in de loop van de dag wel komen

dus wij gaan over op ivf....

nu hebben we ff een maandje rust..

ik kom nog wel spieken hier natuurlijk want wil wel weten hoe het hier met jullie gaat.. iedereen heel veel succes..

en als ik meer nieuws heb laat ik het jullie wel weten...

liefs

Geplaatst

Zucht.....wat een telleurstelling weer Angel. Ik denk aan je.

Het wordt wel stil op deze afdeling, maar ivf geeft wel een verhoogde kans!! Dus dat is wel weer positief.

Ik heb mijn eerste ivf gesprek al op 25 aug. Ik heb al uitgerekend dat we het ondertussen nog een keer zelf kunnen proberen. Je weet maar nooit.

Groet van Ellie.

Geplaatst

hey ellie ja het word idd stiller hier,toen ik net op deze site kwam waren er best veel meiden hier. de meeste zijn allemaal verhuisd naar een ander topic

ze zeggen dat de kansen iets hoger liggen idd

ow jij mag 25 aug. al dat is al snel succes

ja wij mogen ook een maandje zelf proberen miss net 2

heb het net een beetje uitgerekend rond het eindgesprek verwacht ik ongeveer men ongi weer.. en moet de 15de intake en dan zou ik ongeveer in me vruchtbare dagen zitten dus dan weer 2 weken later ongeveer beginnen

dus denk dat ik dan onderhand in okt. zit

liefss

Geplaatst

He bah wat een vervelende berichten weer hier, meiden heel veel sterkte !!

Hier gaan we de 2e wachtweek in, weer spannend allemaal, net weer terug van een weekje vakantie heeft ons wel even goed gedaan even er niet aan denken.

Wij blijven voorlopig nog wel op dit topic aangezien wij er 2 IUI pogingen erbij hebben gekregen ipv 4x krijgen we 6x IUI.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hoi, gisteren terug gekomen van een heerlijk weekje Oostenrijk ... als het goed is heb ik maandag mijn NOD ... ik heb niet het vermoeden dat ik zwanger zou kunnen zijn dus ik ga er gewoon van uit dat we aankomende week weer gaan starten met de Decapeptyl en Gonal F ... we gaan er weer met frisse moed tegenaan,

lfs. Nicole

Geplaatst

Heey Nicole,

Heb je een fijne vakantie gehad ??

Toch nog wel een beetje spannend hoor ookal heb je niet het gevoel het kan altijd nog, maar ik weet wel wat je bedoeld hoor, ik zit nu op wachtdag 8 en heb ook niet het gevoel zwanger te zijn hoor, ik heb de afgelopen week al heel wat krampjes gehad dus denk eerder dat ik al voor de 14 dagen voorbij zijn dat ik ongi word.

Liefs Tabitha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden