Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik ga echt niet eerder testen. Ik heb de drang dit keer niet. hahahaha en dat meen ik serieus! Jullie zullen trots op mij zijn...

Ook niet na het lezen van Pieneke's topic over vroeg testen?? ;-)

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha, Kammie jij denkt ik zal Sil eens even een beetje opstoken ;-) Ze is juist zo lekker relaxt!!!!!!! Hahaha.

Bridetobe, hoe was je FM vandaag?

Geplaatst

hahahahhaha jullie denken echt slecht over mij (in goede zin dan hihihi) !!!!

Ja ik had de topic wel gelezen en gereageerd maar nee ik ga echt niet testen.

Ik heb dit keer zo'n lange cyclus waarvan ik eigenlijk wel had verwacht dat ik eerder ongesteld wordt.

Iedere dag die ik dat niet ben, valt me dan weer mee en is een dag meer hoop voor mij!

Maar dat is denk ik voor iedereen wel.

Geplaatst

Owja nog even dit...

Gistermiddag voelde ik ongi krampjes en dacht dat ik ongi zou wordenvandaag of morgen. Vanochtend geen ongi.

Net kreeg ik weer kramp en ik dacht dat ik nattigheid voelde (lekker praatje, sorry). Ik naar de wc en ik durfde mijn broek niet eens te laten zakken.

Pffff der zat gelukkig niks in. Voor de zekerheid maar even een wc-papiertje er langs gehaald.

Pfffffffffffffffffffffffff daar zal ook helemaal niks in.

Vanochten was ik lekker relaxed. Zal de stress nu toeslaan? ;-)

Geplaatst

Sil; Hahaha! Ik lag echt helemaal in een deuk toen ik zag dat jij had gereageerd op dat topic over de vroegtesters! Kan me voorstellen dat de stress nu begint toe te slaan. Probeer in ieder geval positief te blijven; dit eitje heeft er lang over gedaan om te rijpen, dit goeie begin is het halve werk, dit eitje was helemaal klaar voor bevruchting! En bovendien weet je lichaam al hoe het zwanger moet worden; ik heb er echt alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt!! X

Geplaatst

hahahahah kammie. Ik begrijp dat je helemaal in een deuk lag.

ik zag het en dacht echt......you go girl!!! hahahhahaha

ik hoop zo dat jouw woorden waarheid worden. het eitje heeft dit keer echt heel lang erover gedaan om rijp te worden. dit is echt mijn langste cyclus ooit als ik ongi wordt.

gewoon afwachten nog 3 dagen......

jullie trekken mij er wel doorheen dus ik maak me geen zorgen!

Geplaatst

Zo is het Sil. Wij trekken jou er zeker doorheen, en oh dat ellendige gevoel als je denkt iets te voelen. Wat een stress.Ik heb trouwens wel vaker gehoord dat veel afscheiding (gewoon wit zeg maar) een vaak voorkomend symptoom is bij zwangeren...;-)

Ik heb er ook een goed gevoel over bij jou. Inderdaad geen fast food, maar een soort slow-cooking deze maand bij jou.

Er is alweer bijna een hele dag voorbij joh!

Geplaatst

Slow cooking is toch hip tegenwoordig???!!!

hahahahhaha ik vind het echt goed gevonden Evy. Ik zit hier nu ook echt met een big smile achter de pc en mijn collega's zitten me raar aan te kijken hahahahahaha

jullie trekken mij er zeker doorheen en ik ben ook echt onwijs blij met jullie......

:hugg:

Ja van dat witte vloed heb ik ook gehoord. Nou we zien het wel

Geplaatst

Ooh Sil wat moet ik toch lachen om jou je stuiterd bijna van mijn laptop meid nog even volhouden ik ben al aan het duimen voor jou ...Nog eventjes geduld

volhouden en niet testen........

Groetjes, Miranda

Geplaatst

Nou Miran, zet je laptop dan maar stevig vast voor als ik wel een positieve test heb! Dan stuiter ik he-le-maal !!!!

Hoe gaat het met jou in de wachtweken?

Liefs Sil

Geplaatst

Ik heb niet zo heel veel tijd om te reageren,had even snel alles doorgelezen.

Maar Sil.....Nog maar 3 daagjes!!!!! Spannend,ik ga het zooooooo voor je hopen!!!

Over dat witte afscheiding. Dat heb ik ook zo erg. Hier nog geen ongi te zien. Afwachten.

Meiden,ben er morgen weer.

Oh,en Lexa; beterschap meid!

Geplaatst

Hoi Sil,

Nou ik stuiter ook behoorlijk hoor ben met vlagen misselijk en ik heb vooral in de avond echt een enorme bolle buik, zelfs mijn man ziet het verschil en ja dan die borsten doen echt pijn. Ja, wat moet ik hier nou van denken. Vooral die pijnlijke bosten had ik de andere keren niet behalve die ene treffer. dus ik weet het niet meer

stuiterende Zonneschijn

Geplaatst

Meiden:blob6:, meiden:blob6:, meiden:blob6:!!!!!!!!!!!! Ik hoor hier gewoon 3 potentiële kanshebbers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb echt noooooooooooit witverlies voordat ik ongesteld moet worden. Eerder wat droog-achtig. Dusssssssssssssssssssssssssssss...........................Ik zie Sil en Pammie al zwaaien met hun test.:blob6:

En Zonneschijn misselijk? En pijnlijke borsten? Ik heb ook nooit pijnlijke borsten (ook niet voor NOD ofzo), dus ik denk dan als ik ooit pijnlijke borsten krijg, dan word ik wel alert. :blob6:En jij hebt dus ook nooit pijnlijke borsten.... Mmmmm.......

Ik vind het spannend meiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Duim me suf in drievoud!!!!!!!!:3some:

Lexa gaat het weer een beetje met je? Beterschap.

Geplaatst

Haha,die Evy!. Geweldig!

Maar je hebt gelijk hoor. Ik heb ook zulke pijnlijke (.) (.). Vanavond met sporten was het ook niet echt leuk. Spannend voor ons allemaal !!!! En Zonneschijn; misselijk?. Oh meid,ik hoop zo voor je dat je laatste iui raak is hoor!!

Heb meestal wel gevoelige tepels als ik ongi moet worden,dus het kan ook daar van zijn. En tja,heb geen eens een iui gehad!. Zou wel heel wat zijn nu ik spontaan zwanger ben geworden. Daarom ga ik nergens vanuit,en denk ik gewoon dat ik ongi wordt. Pfffff,om gek van te worden toch. Jeetje.

Nog effe,en we weten allemaal eindelijk zekerheid! Yeah!!

Geplaatst

Oh ik ben zo druk aan het duimen voor jullie, ik kan niet eens meer typen :active:

Bedankt voor jullie beterschapswensen, het heeft geholpen want afgezien van een snotneus en een pijnlijke keel, voel ik me stukken beter. Vandaag weer aan 't werk gegaan, da's dan weer minder!

@ Evy: begrijp ik goed dat je maar 1 FM krijgt en dan meteen een paar dagen later de inseminatie? Ik vind het trouwens al heel wat dat je uberhaupt in het weekend terecht kunt in het zh. Volgens mij gooien ze in het mijne de tent dicht, geen idee hoe dat dan moet met een evt volgende inseminatie...

@ Sil: je schreef dat dit je langste cyclus was, hoe lang is die dan, als ik vragen mag? En jij al op 9 oktober testen!!! Dat is heeeel snel. Spannend, joh. En heel goed dat je je niet laat verleiden om het alvast te doen.

@ Bridetobe: We zijn heeeeel nieuwsgierig naar je FM. Laat je ons iets weten?

@ Pammie: Erg he, die onzekerheid. Ik kan me zo voorstellen dat je denkt: Als ik er deze maand niet op reken, gebeurt het misschien toch. Help me even herinneren: Jij had toch die 5 knoeperts van eieren? Joh, wie weet. Allicht 5x meer kans ;-)

@ Zonneschijn: Klinkt allemaal heel positief, hou vol.

Welterusten allemaal en tot morgen!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Lexa, fijn dat het alweer wat beter met je gaat.

Wachtbank-dames nog een beetje geslapen?

Bridetobe, hoe was het gisteren bij de FM?

@Lexa, ja ik krijg (als het goed is maar één FM), dat is het streven van het ziekenhuis. Ik ga nu op dag 9, dus ik verwacht/hoop dat ik dan op dag 11 voor de inseminatie mag komen. En dus op dag 9 's avonds al de Ovitrelle mag spuiten.

Hoop dat het allemaal lukt en dat ik niet ineens op dag 10 (lees zaterdag) die eisprong heb.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

hahahahah evy dat berichtje van jou. daar wordt ik wel een beetje vrolijk van!'

Ik zeg 'n beetje vrolijk want ik voel mij echt k.u.t.

heb het gevoel dat het negatief is en als dat zo is dan bestaat de kans dat ik voorlopig even afscheid neem.

om een lang verhaal kort te maken.....mijn vriend heeft na een kleine ruzie (om niks) de deur achter zich dicht gedaan bij mij thuis. en waarom? als er nou continu ruzie zou zijn of er was iets voorgevallen dan kon ik het mij nog voorstellen maar 'n meningsverschil...? nee dat kan ik mij niet voorstellen

hij denk op dit moment niet meer aan mij en onze toekomst plannen maar alleen om zichzelf

ik ga niet het hele verhaal uitleggen maar ik weet gewoon even niet hoe het loopt. Als ik naar hem luister heb ik echt het gevoel dat het voor hem klaar is. Terwijl ik gewoon huisje boompje beesje had gewild.

Nou jullie begrijpen wel dat ik er echt even doorheen zit en dat alleen een zwangerschap mij kan opvrolijken hahahahahha

ik zit hier ook op mijn werk maar liever ben ik hier op dit moment niet

Liefs SIL

Geplaatst

Jeetje Sil, wat een nare berichten! Hing er al iets in de lucht of kwam dit echt als donderslag bij heldere hemel voor je? Ik wil het niet bagatelliseren en ik weet natuurlijk niets over jullie relatie, maar ik kan me wel voorstellen dat onze mannen het in het algemeen best zwaar hebben met ons, en dat ze zich soms buitengesloten voelen van het hele proces. Het legt een enorme druk op je relatie, dat merk ik bij mij thuis ook. Zij snappen niet wat wij voelen, denk ik soms.

Het klinkt alsof je vriend er echt even helemaal doorheen zit en een onnozel meningsverschil aangrijpt om er een drama van te maken.

Maar ik weet zeker dat hij bijdraait. Hou je taai en word niet ongesteld!!

Dikke knuffel:hug:

Geplaatst

Beste Sil,

Meid wat een narigheid voor jou ik hoop dat hij weer bijtrekt. En ja, het is ook zwaar en zón proces heeft zeker zijn invloed op je relatie ook bij ons hoor.

Het is voor allebei zwaar maar wij als vrouwen ondergaan wel de meeste narigheid al die echo's en hormonen in je lichaam. Je bent er gewoon erg mee beizg als je in zón proces zit of je wilt of niet je kunt er niet omheen. En dat maakt het gewoon zwaar ik ga voor jou duimen dat je mannetje terug komt en gewoon even een dipje had en natuurlijk dat jij gewoon zwanger bent. En nog twee dagen te gaan om te testen dus het schiet al op

De.nk aan je hoor. Kus Zonneschijn

Geplaatst

Jeetje Sil, das wel even schrikken je berichtje. Zit eerst alles met een big smile te lezen van jullie en dan ineens deze domper. Kan het niet zijn dat je mannetje het ook even niet meer ziet zitten ofzo? Dat had die van mij op een gegeven moment ook, omdat het probleem toch bij hem lag en ik alles moest ondergaan. Dat is voor hem natuurlijk ook moeilijk, dat hij alleen aan de zijlijn kan toekijken en niks voor je kan betekenen. Hoop dat jullie er snel over kunnen hebben met elkaar en dat het weer goed komt.

Goed nu weer verder met de rest van de dames....pfff ben echt helemaal de draad kwijt. Heb al een geheugen van een zeef en dat is nu niet veel beter meer haha. Maar als ik het zo lees zijn er deze maand 3 kans hebbers, das best veel. Daar moet toch wel een positieve bij zitten zou je zo zeggen. Hopelijk 3 natuurlijk en daar gaan we voor.

Bride: gezellig dat je er weer bent. Je hebt denk ik wel heel heel veel moeten bijlezen, als je dat uberhaupt al hebt gedaan haha.

Zo hier weer een dagje aan het werk, morgen weer lekker thuis en dan vrijdag alleen nog werken voor deze week. Volgende week dan ook maar 3dg en dan eindelijk verlof!!!!! Morgen nog maar 7wk tot de datum en nog maar 4wk en dan mag de klein thuis lekker komen. Wordt nu toch echt wel spannend, merk nu ook wel heel goed dat het aan het indalen is. Veel last van mn schaambeen, maar hoort erbij.

Nog maar 2dg en dan testen Sil, hoop dat je er toch nog een beetje naar uitkijkt ondanks de elende met je vriend.

Geplaatst

Jeetje Sil, wat heftig. Ik schrik hier wel van. Het is wel een hele grote stap van samen een kindje willen, naar de deur achter je dicht trekken. Ik ben het eens met alle dames hier, dat het proces en de impact voor onze mannen ook echt niet onderschat moet worden. Is dat wat er aan de hand is bij jou?

Of speelt er iets anders, iemand anders? Ik hoop het echt neit voor je, en ikkan me voorstellen dat je liever thuis met de deken over je hoofd zou willen janken ipv op je werk te zitten.

En als een zwangerschap het enige is wat jou op gaat fleuren, dan duim ik nog harder, dat dat ook daadwerkelijk het geval is voor jou!!!!!!!!!! En heel veel sterkte met deze enorme k..situatie. Ik hoop dat je snel een en ander goed kan uitpraten met je lief.

Geplaatst

Meiden, thanks voor jullie reacties. Ik zat er vanmorgen zooooooo doorheen dat ik het even kwijt moest. Op het werk heb ik niemand om even mee te kletsen. Al die mannen hierzo dat is nou ik weer niet echt fijn!

Met mijn vriendinnen dan ga ik alleen maar huilen als ik ze aan de telefoon heb en het schrijven hier gaat me dan nog wel droog af zeg maar...

Ik hoop dat het daarmee te maken heeft. Ik geef hem de ruimte en zie wel hoe het loopt.

Ik wacht gewoon alles af wat komen gaat.....

Want praten...daar heeft hij geen zin in! tsssss

Liefs SIL

Geplaatst

Jeetje Sil,ik schrik wel even van je berichtje.

Raar dat je niet eens "goed" weet wat er aan de hand is,en het prettigste is dan wel om het uit te kunnen praten. Maar je vriend wil dat dus niet. Vreemd!

Het is zeker niet makkelijk voor de mannen,maar elkaar steunen is zo belangrijk tijdens de MMM.

Hoe is het nu met je? Heb je inmiddels met je vriend kunnen spreken?

En dan nog paar daagjes,en je weet of je zwanger bent. Zou ontzettend mooi voor je zijn!!.

Denk aan je...knuffel.

Lexa; idd,ik was die gene met geen 5 knoepert van eieren,maar 6. Wie weet. Hier nog geen ongi te bekennen.

Geplaatst

Evy, wij waren 3 jaar bij elkaar!

Pammie, Ik heb wel gesproken met hem maar hij is op dit moment heel hard en bouwt uit zelfbescherming nu een muur om zich heen waar ik niet doorheen kom. Daarom laat ik het even over waaien.

Als ik wel zwanger ben dan gaat hij echt wel anders denken (hoop ik.....) maar dan moet er veel besproken worden. De reden die hij aangeeft slaat gewoon helemaal nergens op. Ik laat hem maar even in zijn eigen waarde en ja de mannen hebben het ook zwaar met ons tijdens de behandelingen.

Maar ik denk niet dat het hiermee te maken heeft.

Ik ga nu vooruit kijken en bedenk dan.....nog 2 nachtjes slapen.

Ik heb wel al een test gehaald maar die blijft nog lekker in de verpakking. Zolang er geen ongi is, zit het goed!

Liefs SIL

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden