Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

September

18: Sil, 2e FM op CD 14

18: Evy follikel reductie en aansluitend 1e IUI

19: Pammie 2e FM op CD 11

21: Tammy, controle VK

28: Lexa, testdag

28: Melissa VK

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
September

Pammie; Ik geloof dat je het gemist hebt maar ik heb Evy even uit het lijstje gehaald want haar inseminatie gaat niet door. Voor alle frustraties en gescheld daarover moet je maar even teruglezen ;-) Wel fijn dat de acupunctuur jou ook helemaal goed bevallen is! Aan de ene kant jammer dat ze niet meer de volledige behandeling die ze van plan was kan doen voor de inseminatie maar alle beetjes helpen zullen we maar zeggen toch? En met de follikelgroei gaat het ook erg goed! Had je acupuncturiste verder nog tips over je leefwijze of iets dergelijks?

Zonneschijn; jij zit dus "dicht op het vuur" omdat je in het ziekenhuis werkt. Scheelt wel dat je niet altijd vrij hoeft te nemen. De ziekenhuisbezoeken hebben mij dit jaar heel wat vrije uren gekost! Wat is jouw ziekenhuis?

Evy; heb je nog ovulatietesten gedaan? Ik ben echt benieuwd hoe het nu gaat lopen. Je had trouwens woensdagochtend toch nog een negatieve test? Bedoel je dan helemaal geen streepje of een licht streepje?

Geplaatst

Goedemorgen allemaal, m'n vriend en ik gaan er zo een weekendje tussenuit samen om m'n verjaardag te vieren. 39!! Aaargh!! Ik meld me na het weekend weer, ik wens jullie allemaal een fijn weekend, doe het rustig aan en geniet van het mooie weer.

Liefs, Lexa

Geplaatst
Pammie; Wel fijn dat de acupunctuur jou ook helemaal goed bevallen is! Aan de ene kant jammer dat ze niet meer de volledige behandeling die ze van plan was kan doen voor de inseminatie maar alle beetjes helpen zullen we maar zeggen toch? En met de follikelgroei gaat het ook erg goed! Had je acupuncturiste verder nog tips over je leefwijze of iets dergelijks?

Had het idd even een beetje gemist van Evy.

Heb wel een heel gesprek gehad met de acupuncturist.Idd ook over leefwijze.Ze vroeg ook heel veel dingen naar mijn dagelijkse bezigheden etc..échte tips heb ik niet gehad,mss kan dat nog komen. Ik zie het voor nu allemaal rustig aan. Was gisteren toen ik thuis kwam helemaal moe (was normaal zei ze).

Denk vandaag maar eens aan mezelf. Blijf lekker een dagje thuis. Even uitzieken.

Lexa; geniet van je weekendje weg! Heerlijk hoor,even er tussenuit met z'n tweetjes. En alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

Geplaatst

Goedemorgen dames.

Lexa fijn weekend!! Leuk om je verjaardag zo te vieren!

Pammie, wat een goede follikelscore!!! Inderdaad, als die grootste twee nu lekker doorgroeien, en die drie andere verder niks doen, dan komt het helemaal goed. SPANNEND!!!!!!!

Kammie, bedankt voor het mij eruit halen.Uit het lijstje bedoel ik. Ik heb vanochtend nog even getest maar die inderdaad weer negatief. Met negatief bedoel ik geen of nauwelijks waarneembaar streepje. En omdat ik een controlfreak ben, heb ik ook de CB digitale testen gedaan deze cyclus, en dan geeft hij gewoon geen smiley/of wel een smiley. Maar dat liep echt precies gelijk met de goedkope internettesten.

Overigens heb ik mijn eisprongen, of moet ik zeggen sprongen(?) ook prima gevoeld gisteravond. Jeetje wat een buikpijn. Nog nooit gehad, zal toch wel iets met die horrormonen te maken hebben denk ik. Sex wel geprobeerd, maar het ging niet. Gewoon pijnlijk. pfffttt... ENfin. Deze ronde laat ik nu definitief achter me. Blik vooruit!!!

En blik op jullie natuurlijk ;-)

Ben benieuwd hoe het bij Sil gaat vandaag.

Geplaatst

Pammie; groot gelijk dat je tijd voor jezelf neemt! Ik was ook na de eerste behandelingen erg moe en de dag erna ook erg emotioneel. Nu was mijn eerste behandeling de dag voor mijn verjaardag dus dat is een gezellige jankverjaardag geweest. Maar blijkbaar moest die "blokkade" er uit zullen we maar denken! Wanneer heb je je volgende afspraak?

Evy; Je had het dus toch goed ingeschat met je eisprong na ca. 24 uur. Jouw eerste (geen)IUI-ervaring is er één om maar snel te vergeten. Op naar een volgende ronde! Hoe gaat het nu voor jou verder?

Lexa; fijn weekend, geniet er van!

Sil; hoe was het bij jou vandaag???

Geplaatst

Dit wordt een leuk ritueel steeds elke ochtend haha, eerst half uurtje bijlezen met een kopje thee op het werk. Jeetje wat is er weer een hoop gebeurt.

Wat balen Evy dat je eerste ervaring zo 'naar' is verlopen...zullen we maar zeggen. Zoals Kammie al zegt, deze maar snel vergeten en positief naar de volgende keer maar gaan. Je weet nu dat je echt maar 24 uur hebt, dus zal me niks verbazen als ze volgende keer weer gewoon 48 uur aanhouden hoor. Dus let er goed op, want je moet die artsen echt even achter de broek aan zitten. Blijf het wel raar vinden dat ze niet eerst even een echo maken voordat ze zeggen dat het niet door kan gaan.

Alicia: je gaat een pretecho maken om te weten wat het gaat worden...das niet nodig hoor. Ze kunnen dat ook prima zien met de 20wk echo, ze hebben bij ons ook even gekeken of dat er goed uit zag, maar ze zei tegen ons dat ze naar de voeten aan het kijken was. Ze moeten je echt vertellen wat je ziet, anders weet je het toch niet. Kan natuurlijk ook dat je echt niet kan wachten tot de 20wk echo haha.

Lexa: alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet lekker van het weekend!!!

Wij gaan straks ook weg naar Duitsland, hebben daar een huisje gehuurd, samen met mn moeder en haar vriend. Hebben hun ook even pauze, want die zijn nu al bijna 6wk aan het klussen in hun nieuwe huis en ze gaan inmiddels langzaam doordraaien. Dus even een weekend relaxen.

Pammie: mooie score hoor. Hopelijk stoppen die andere 3 met groeien en kan maandag de iui doorgaan.

Sil: hoe laat mag je voor je fm????

Geplaatst

Tammie; ook lekker een weekendje weg! Ik ben een beetje jaloers hoor. Mijn man moet de laatste weken heel veel werken (nieuwe baan, de filiaalmanager is met vakantie en hij is vervangend filiaalmanager, veel zieken, enz.) en zien elkaar nu niet zo veel, of als we elkaar wel zien is hij (heel begrijpelijk) erg moe. Een weekendje er tussenuit zou dus ook hier wel goed van pas komen! Geniet er van; veel plezier!

Geplaatst

Evy; Kan me wel voorstellen dat dit geen leuke eerste iui ervaring is zeg.Je hebt er wel pech mee!.

Kammie; Mijn volgende afspraak duurt even. Nu eerst de iui en de 2 wachtweken. Als ik weet NIET zwanger te zijn,moet ik haar bellen voor een afspraak. En kan dan de hele behandeling doen voor iui 6 (mocht dat nodig zijn dan).

Tammie; jij ook al een weekendje weg! Heerlijk. Groot gelijk. Geniet ervan!.

Sil?. Hoe is het gegaan vandaag? hopelijk snel je iui?

Geplaatst

Ik wilde eigenlijk volgende week een weekje met mn moeder naar de zon toe vliegen nog, maar aangezien ze maandag de vloer komen leggen wil ze er zelf graag bij zijn. Dus is het alleen een weekend geworden.

Laatste keer dat we weggaan met zn 2en, blijft wel een raar idee hoor.

Geplaatst

Hoi Meiden

Wat is er al lekker veel gekletst! Weekendjes weg enzo.....veel plezier! Het wordt mooi weer het weekend dus dat is alvast meegenomen.

Tja hoe is het hier gegaan? Mwah kan ik je zeggen....

De eitjes zijn amper gegroeid en waar ik er 2 had heb ik er nu 1 nog over. Maar dat maakt niet uit. De IUI verpleegkundige stond er zelf ook van te kijken.

We hadden verwacht om het weekend een prik te zetten maar die gaat niet door. Nu heb ik maandag de 3e FM. Wordt dus een lange cyclus.

De verpleegkundige ging het met de gyn over hebben om in de volgende cyclus te starten met een folikelstimulerend hormoon. Maar dat zou ze eerst overleggen.....

Ben dus een beetje beteuterd! Maar ja....er zijn ergere dingen.

Liefs Sil

Owja even het lijstje weer up-daten

September

21: Sil, 3e FM op CD 17

Geplaatst

Hee Sil, wat vervelend. Maar je hebt er nog één toch? Dat is in ieder geval goed, en die moet gewoon goed doorgroeien, ook al doet ie dat dan op zijn eigen tempo.

Gebruik ik goed dat jij alleen een hormoon-spuit krijgt om de eisprong op te wekken?

Hoe dan ook, het klinkt nog alsof deze poging wel goed gaat komen hoor. Er is alleen ietsje meer geduld voor nodig, heb je dat een beetje?

Geplaatst

Sil; dat is wel een domper voor nu. Gelukkig is er nog eentje in de running (ja toch, of heb je er nu nog twee > 10 mm?) en wij gaan met z'n allen duimen dat die in het weekend flink gaat rijpen! Het was bij jou toch al de bedoeling dat een eventuele volgende IUI met hormonen zou zijn of wordt dat nu versneld?

Geplaatst

Sil wat jammer dat er nu een weg is, maar goed er is nog altijd een kans natuurlijk.

Ik dacht ook dat je nu eerst nog 2x zonder hormonen zou doen en daarna pas met, maar je wilde zelf toch al liefste meteen met hormonen beginnen?!?! Nou ja, gewoon hopen dat dit eitje wat meer tijd nodig heeft maar dat het dan wel een hele goede is.

Geplaatst

Ach ik heb wel geduld. Er zit er nog 1 die me hoopt geeft. Het komt allemaal wel goed. Het eitje zal heus niet in ´n weekend 10 mm gaan groeien ....

Ik spuit inderdaad alleen pregnyl om de eisprong op te wekken. Na de miskraam wilde ik het liefst starten met hormonen (dan kunnen dingen meer gestimuleerd worden zoals de groei en de bevruchting). Maar de gyn vond het een goed teken dat ik zwanger was geraakt op eigen kracht en daarom wilde ze mij niet laten starten met hormonen.

Voor de gyn is dit weer behandeling nummer 1 (voor mij nummer 3) en gaat ze eerst 3x zonder hormonen doen en daarna waarschijnlijk met hormonen.

Nu omdat het niet hard genoeg groeit wilt de verpleegkundige toch bespreken om misschien eerder te starten met de hormonen. Als de gyn daarin mee zou gaan dan zou ik gebeld worden. Ik zie het allemaal wel.

Eerst vanavond naar een opbaring, morgen een crematie en morgenavond een feest waar ik al een tijd op verheug. Zondag lekker weinig doen, hoop ik! En maandag om 10:10 weer roerend in mijn buik in het ziekenhuis.

Liefs Sil

Geplaatst

Jeetje sil, lekker weekend heb je zo. Vanavond opbaring, morgen crematie en dan een feest....wel tegenstrijdig lijkt me. Maar ja voor jullie gaat het leven door.

Ik heb echt zo'n zin in het weekend. We zijn sinds Down under alleen een weekend naar Drente geweest, verder zijn we helemaal niet meer weggeweest of vrij geweest. Dus ben er echt wel aan toe.

Geplaatst

Jammer Sil dat het 2e eitje weg is.,maar gelukkig is de ander er nog,en die gáát gewoon groeien hoor!. Maandag zal je FM er vast en zeker heel anders uit zien,daar gaan we voor duimen.

Kan me erg goed voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent,vooral omdat je "anders" verwacht!

En dan ook nog een crematie morgen. Hé bah. Dat zijn nooit leuke dingen,en vaak ben je daarna helemaal van je rit. Tenminste dat heb ik altijd,dan weet ik nooit zo goed wat ik moet gaan doen.

Scheelt dat je daarna je zinnen kunt verzetten op dat leuke feest!

Geplaatst

Sil; idd, wat een tegenstrijdig weekend zo zeg! Over de hormonen en het tellen van de behandelingen. Ook in mijn ziekenhuis beginnen ze na een natuurlijke zwangerschap weer opnieuw te tellen, maar bij mij hebben ze gelukkig een uitzondering gemaakt anders mocht ik helemaal niet met IUI beginnen. De zwangerschap was nl. vóór de IUI en eigenlijk zou ik dus eerst weer verder moeten "proberen" met alleen Clomid. Gelukkig heeft de arts toen een oogje dicht geknepen (dus heus ook positieve ziekenhuiservaringen gelukkig!). Een bevriend stel was al bijna 3 jaar bezig en bij hen was niets te vinden waardoor het zwanger worden niet kon lukken. Na 3 mislukte IUI-pogingen wilde ze één poging proberen met hormoonstimulatie (Clomid), en... nu ruim 17 weken zwanger!

Tammie; wanneer vertrekken jullie?

Geplaatst

Tammy, fijn weekend en veel plezier!!!

Sil, wat een emo-rollercoaster dan dit weekend voor jou.

Andere meiden, ook een fijn weekend. Ik zal hier weinig of helemaal neit zijn, want veel hockeyen en daaromheen allemaal borrels en etentjes.

Geplaatst

Kammie, Ik loop in de Vu Amsterdam. Ja, zit dicht bij het vuur scheelt veel tijd en mijn collega's doen niet moeilijk zeggen altijd dat ik voor een goed doel ga ha,ha

Bij ons als je IUI behandelingen gaat doen hiermee start je als je enigzinds kans maak om hiermee zwanger te worden. Je bent bij ons wel verplicht eerst 6 behandelingen IUI te doen de eerste drie moeten zonder hormonen de laatste drie mag met hormonen (Hoeft dus niet). Ik ga nu de 6e IUI doen en voor de 2e keer met hormonen maar ik ben zoooo moe door die hormonen(Menopur) hebben jullie dat ook??

EVY die buikpijn heb ik ook alle 5 de keren gehad van Pregnyl en van de Menopur. De buikpijn is bij mij veel heftiger dan normaal balen dat het voor niets is geweest O, ja ik heb bijna de hele maand een bolle buik ook zo leuk maar niet heus ben altijd erg slank (geweest) nu dus tijdelijk een kleine ballon buik

Ikzelf moet 24/9 voor FM afhankelijk daarvan hoor ik wanneer de inseminatie is ik heb nog nooit gehad dat het niet door ging (gelukkig) maar heb altijd genoeg grote eicellen

Nou voor diegene die een weekendje weg gaan veel plezier en geniet ervan

Wij moeten er wel veel voor over hebben maar het gaat ons vast lukken

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Zonneschijn; zo is het in elk ziekenhuis weer heel anders. Daar ben ik ook achtergekomen. Bij mij in het ziekenhuis is het gewoon standaard 6 iui pogingen mét hormonen. Volgensmij is er geen andere keus,tenminste dat is me nooit gevraagd ook. Toch raar hé.

En dan die buikpijn,dat heb ik 2x gehad na mijn iui. De andere keren gelukkig niet,alleen was de eisprong nogal voelbaar.

Nou,morgen mijn 2e FM. Ben wel weer benieuwd wat de echo te zeggen heeft.

11.00 eieren zoeken. (haha). Vond dat zo'n leuke uitspraak! Die hou ik erin.

Fijn weekend!

Geplaatst

Hoi Pammie,

Ja, raar alle ziekenhuizen weer ander beleid heb ook van iemand gehoord in een ziekenhuis kan je alleen doordeweeks terecht ook raar wat als je eieren rijp zijn in het weekend heb je dus een probleem.

Nou jij succes morgen met eieren zoeken ben benieuwd hoeveel ze er vinden.

groetjes, zonneschijn

Geplaatst
Hoi Pammie,

Ja, raar alle ziekenhuizen weer ander beleid heb ook van iemand gehoord in een ziekenhuis kan je alleen doordeweeks terecht ook raar wat als je eieren rijp zijn in het weekend heb je dus een probleem.

Nou jij succes morgen met eieren zoeken ben benieuwd hoeveel ze er vinden.

groetjes, zonneschijn

Nou,er zijn er al 5 gevonden donderdag.

De grootste van 17 mm,de kleinste 12 mm. Nu maar hopen dat er minstens 2 groot genoeg zijn! En niet dat ze allemaal door zijn gegroeid. Da's niet echt de bedoeling.

Geplaatst

Oh was ik bijna vergeten Pammie morgen heel veel succes te wensen met het 'zoeken' ;-)

Gaat vast een mooie score worden, van niet teveel en niet te weinig!!!

Geplaatst

Slecht nieuws.....

Mijn iui gaat NIET door wegens over-stimulatie!:sad:

Had er 4 van 18 mm...2 van 17 mm en 1 van 14 mm.

De gyn vond het noodzakelijk om deze poging af te breken,en dus ook niet te vrijen.

Was wel teleurgesteld hoor,heb dit niet eerder meegemaakt,en had eigenlijk verwacht dat het een goede echo zou zijn,en dat ik maandag de iui had.

Maar helaas. Voor noppes lopen slikken en prikken dus.!

Van de andere kant,wij zijn nu 2.5 jaar bezig,en moeten we zelf deze poging laten varen,omdat we alleen mochten vrijen met voorbehoedsmiddel. Wat vinden jullie?. Niet doen?.

De gyn wou me eerst een middeltje meegeven,en dan kwam 10 dagen later mijn menstruatie. Maar dat wou ik niet. Mijn cyclus is al eerder in de war geweest,dus laat het maar gewoon op de natuurlijke manier komen,en dan ga ik weer verder. Scheelt dat deze poging niet wordt meegeteld,en dus gewoon weer voor iui 5 ga

Vanvond verjaardag van mijn vriendin..Ik ga vanavond lekker een wijntje drinken!!!.

Ohja,en de update van het lijstje. (Hij wordt steeds kleiner).!

September

21: Tammy controle VK

21: Sil, 3e FM op CD 17

28: Lexa testdag

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden