Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal

Ik had eigenlijk een vraagje: en omdat jullie bekend zijn met iui dacht ik misschien dat iemand antwoord voor mij heeft.

Wij zijn vorige jaar begonnen met icsi dit omdat het zaad van mijn man zodanig teweinig en slecht bewoog dat iets anders niet voor ons was weggelegt. Maar nu een jaar verder zijn de resultaten beter en is helaas de 2de icsi weer mislukt en dit keer door dat de 2 die zijn terug geplaats niet goed of niet zijn ingenesteld. Weet iemand hoeveel je min aan resultaat moet hebben om in aanmerking te komen voor iui?? Dit omdat we eigenlijk hopen op nog een kans voordat we de laatste en 3de icsi poging ingaan en daarna word het niet meer vergoed.We hebben dit nog niet besproken met de gyn omdat we pas over een paar weken een nagesprek hebben.

Alvast bedankt voor de reactie

vriendelijke groet Marinda

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heej dames!!!!!

daan, welkom op dit stukje forum! heb volgens mij van gisteren en vandaag het eea bij te lezen, maar ga dat straks doen.

Nu eerst ff: de echo! was echt geweldig!!! sinds de vorige echo had ik geen prut meer verloren, maar net vanochtend een beetje gekleurd slijm, dus ook weer even een kleine pregnancy scare. maar ons frummeltje lag lekker te watertrappelen, echt zo gek om te zien. rem (mijn man) zei gelijk: oh, het lijkt op mij, ik heb ook altijd veel gezwommen als kind, hahaha! moest dar zo om lachen, en dan vooral dat glunderende gezicht erbij, prachtig! en als de kleine met z'n voetjes stillag, had ie z'n voetjes plat tegen elkaar aan (die flippertjes, die ze nu al voetjes noemen :wink:). en zo lag mijn broertje ook altijd, die herkenning is wel leuk. hoewel heel veel baby's zo liggen als ze geboren zijn hoor, maar ach, het gaat op 't idee toch! we lagen mooi op schema, kindje was een kleine twee-en-een-halve centimeter en zag er prima uit. over drie weken de volgende echo en dan ook gelijk de nekplooimeting.

zo ga ik nu ff lezen...

Geplaatst

oh alicia, wat kl*te!!!! ben ik ff lekker mijn vrolijke verhaal aan 't doen terwijl jij zo aant balen bent! sterkte wijffie!

heb sowieso nogal wat in te halen en ga echt hel veel vergeten op te reageren volgens mij.

sil hoe is je echo gegaan?

kammie: gefeliciteerd met de baan van je ventje! en sterkte met de woef!

tam: fijn weekend!! geniet er lekker van en tot maandag!

daan: zoals ik net al even riep, welkom!!

en marin, volgens mij ligt de grens bij 1 miljoen, maar ze laten je daaronder vaak zelf kiezen. wij hebben er tot nu toe steeds bovengezeten, maar ik weet dat er een aantal meiden zijn die eronder zaten. onder de 500.000 insemineren ze volgens mij sowieso niet. bespreek 't met je behandelend arts, misschien is IUI wel een mogelijkheid.

ga, als ik me wat lekkerder voel echt meer leven en wat uitgebreider reageren, maar m'n neus ziet weer 's erg groen. gelukkig is m'n ventje boodchapjes aant doen, kan ik zo met de voetjes op de bank. tot morgen meiden, dan ben ik er echt weer :wink:

Geplaatst

Alicia,oh meid,wat een vervelend nieuws. Het is deze maand niet echt gegund voor ons zeg. Bah.

Melissa; wat super dat je echo helemaal top was!

Sil; moest je vandaag naar de gyn voor een echo? Hoe was het??

Lekker weekend nu,het weer speelt niet echt mee,maar goed,tis niet anders. Morgen beginnen met de Clomid tabletten,..Voor de derde keer. Pfff..

Ik herken heel goed wat hiervoor werd gezegd.Heel veel mensen denken maar dat ze kinderen krijgen. "ik wil later 2 kinderen,de andere "ik wil later 3 kinderen!". Pff,kan me daar wel aan ergeren. Helemaal als het zwanger worden niet vanzelf gaat,vroeger stoorde ik me daar niet aan.

Ik heb op mijn werk veel te maken met kleine kinderen/baby's,en moeders. Het is niet altijd gemakkelijk om daar weer tegen aan te kijken. Of dat mijn collega weer begint over haar dochtertje; Weet wel dat ze niet overal rekening mee kan houden,zij wil tenslotte haar verhaal ook kwijt! En dat begrijp ik maar al te goed. Maar als ik dan een gesprek moet meeluisteren over die pijnlijke bevalling,of hoe lang je baby doorslaapt,of hoe geweldig de kindjes zijn,bla bla bla,etc etc etc. Soms voel ik me dan zoooo klote..en denk ik : waarom????. Iedereen om me heen lijkt wel zwanger,maar ik hobbel er achteraan,en moet er giga veel moeite voor doen.

Gelukkig is er dit forum..en zitten we allemaal in het zelfde schuitje!..En kunnen we er fijn over kletsen. Daarom ben ik enorm blij met dit forum.

Fijn weekend meisjes!

liefs

Geplaatst

1 dag doordeweeks niet inloggen betekent....veel leeswerk!

Melissa, Joehoeeeeeeeeeee je echo! Lekker meis dat het zo voorspoedig gaat. Wat een geniet moment heh?! Jij kan je echo-foto vanavond niet meer loslaten hihihihi

Die nekplooi meting moet dat altijd? Ik heb daar geen idee over namelijk.

Alicia, wat spijtig voor jullie dat de poging niet positief is. Veel sterkte, laat alles lekker gaan vandaag. Gaan jullie gelijk door voor de volgende poging?

Kammie, toch nog goed nieuws in deze slechte maand. Je man een nieuwe baan in deze moeilijke tijd. Dat heeft ie toch goed voor elkaar.

Tammie, Geniet van je weekend weg! We spreken je maandag vast en zeker wel weer.

Pammie, gelukkig vallen de gespreken bij ons wel mee over de poepluiers etc. Wel is het zo dat al mijn vrienden hebben al kinderen en als je daar dan komt, dan denk ik toch wel van zij heeft er al 2 en ik moet nog beginnen. Maar mijn beste vriendin begrijpt wel alles ondanks dat ze het niet mee heeft gemaakt en is er wel voor me.

Maar het blijft altijd moeilijk als dat soort gesprekken gevoerd worden. Maar eens komt er voor ons ook een dag om mee te kletsen!

Miranda, ik kan je helaas geen advies geven want ik weet dat gewoon weg niet. Ik heb me niet in ICSI verdiept en wanneer je waarvoor in aanmerking komt. Sorry...

Men, mensen zeggen ook wel eens....ik NEEM later 2 kinderen. Nou dan zeg ik je NEEMT geen kinderen , je KRIJGT ze! Dan kijken ze me aan....Hallo?! Niet iedereen kan kinderen krijgen. ow nee jaa daar heb je wel weer gelijk in. Mensen denken er inderdaad makkelijk over tot dat ze zelf in zo´n situatie komen.

Nou vandaag FM gehad. Het groeit bij mij langzaam vanwege mijn lange cyclus. Ik zit op CD10 en moet dinsdag weer terug komen. Vermoedelijk gaat deze IUI plaats vinden in het weekend. Is helemaal niet erg...hoef ik niet vrij te nemen en kan mijn vriend gewoon mee.

Na de echo moest ik naar de kaakchirug. Jeetje, ik werd helemaal gek! In de wachtkamer zat ik al helemaal zenuwachtig te doen. Ik ga al met lood in mijn schoenen naar de tandarts, laat staan naar die paardenslagers!

Ik zat bijna te hyperventileren in de stoel en zat gewoon te huilen van de angst. Leek wel een baby hihihihi

Maar goed linksonder moest eruit en hij heeft gelijk linksboven ook verwijderd. 4 SPUITEN !!!!!! zelfs een verdoving in mijn gehemelte. Ik werd helemaal minded en lag gespannen op de stoel. Ingreep was kort en toen ik weer op de gang was....knikkende knieen van hier tot Tokio. Ik was alleen maar aan het shaken. Ik heb tot nu toe geen na pijn dus dat gaat goed.

Nou ladies mijn vingertoppen zijn versleten.

Liefs Sil

Geplaatst

sil, klinkt alsof 't bij jou beter ging dan bij mij toen met m'n verstandskiezen. nu lagen ze bij mij ook gekanteld en groeiden ze dus schuin naar voren en moesten weggesneden worden (yaiks!). de eerste keer had ie me te lang laten zitten, waardoor de verdoving alweer uit begon te werken toe ie net begon. schreeuw en vervolgens van schrik janken dus, terwijl ik nooit huil! maar eenmaal bijverdoofd was er niets meer aan de hand en was dat ding zo doorgeslepen en weggesneden. de tweede ging twee maanden later helemaal snel. ik had best wel wat napijn, best grote wonden ook, maar gelukkig geen dikke smoel gehad. en met twee dagen kon ik alweer normaal eten. heb dit niet eerder verteld, omdat ik je niet banger wilde maken. maar 't is wat he, zo'n ingreep. hoop dat de napijn wegblijft bij je en dat je verder helemaal klaar bent nu.

lekker is dat he, als je niet vrij hoeft te nemen voor de IUI. had dat de laatste twee keer ook, echt ideaal, hoef je niet naderhand nog naar je werk, maar kan je je lekker richten op ;t broeden :wink:

inderdaad meiden, kinderen krijg je. ik word altijd gek van de verhalen die je maar verplicht aan moet horen. heb al genoeg collega's zwanger gezien en allemaal vinden ze het zo lullig en willen ze zo graag rekening met je houden, maar vervolgens is de behoefte om over zichzelf te praten ineens veel groter. het gekke is dat ik dus juist die behoefte niet zo heb. ja, met m;n mams en anderen die belangrijk voor me zijn en van de situatie afweten. en hier, ookal heb ik daar ook wel gemengde gevoelens bij. besef me heel goed dat als ik dan zo'n vrolijk verhaal op zit te hangen dat er mensen zijn die dat net zo graag willen als ik en het (nog!) niet hebben mogen ontvangen.

gisteren trouwens nog zo'n mooi voorbeeld van botheid: er heeft de afgelopen weken iemand bij ons een soort van snuffelstage gelopen, omdat haar huidige functie niet meer zo past en ze iets anders wil doen binnen de instelling. dus misschien wilde ze wel maatschappelijk werk gaan doen. zat gisteren bij mij op de kamer en ineens, echt volledig uit 't niets: jij houdt toch zo van dieren, neem je dan ook kinderen? nou echt, m'n bek viel open en 't eerste wat ik zei was: kinderen neem je niet, die krijg je. vervolgens even duidelijk gemaakt dat ik die vraag nogal dom vind om te stellen als je iemands achtergrond niet weet, de hele aanleiding me echt één groot vraagteken was, ik de link al helemaal niet begreep en om het schaamrood nog even dieper te maken vertelt dat we al vier jaar bezig zijn en ik intussen ook al twee miskramen te verwerken heb gekregen. op een gegeven moment zat ze bijkans onder 't bureau, waar ik d'r ook heb gelaten. had 't kunnen verzachten door ook 't goeie nieuws te vertellen, maar dat gaat 'r niks aan, zeker niet als mijn collega's 't nog niet eens weten.

echt, ik kan daar zo kwaad om worden! net als aanstaande moedes die vergeten dat ze barstensveel geluk hebben gehad en al helemaal vergeten dat er genoeg mensen rondlopen die dat geluk niet hebben.

en dus wil ik ook even gezegd hebben dat als ik me ooit als een vervelende, opdringerige, zwangere ik-wil-alleen-maar-over-mezelf-kletsen doos ga gedragen hier, fluit me alsjeblieft terug. want zo wil ik dus echt niet worden. en nu ga ik m'n bedje in. tot morgen meisjes!!!

Geplaatst

oh en die nekplooimeting: die hoeft niet. het wordt ook niet altijd vergoed, als er geen medische reden is (bv als je boven de 35 jaar bent of eerder een kindje met syndroom van down hebt gekregen). het bestaat uit de nekplooimeting en een bloedonderzoek (van mams natuurlijk he). daar komt een kansberekening uit, hoeveel kans je hebt dat dit kindje down heeft. als je kans op 1 op de 200 of hoger ligt dan raden ze een vlokkentest of vruchtwaterpunctie aan, maar ook dat is geen verplichting. blijkt daar uit dat het kindje echt down hefet, dan heb je de keus om de zwangerschap door te zetten of af te breken.

we hebben echt geen idee wat we zouden doen als 't kindje down blijkt te hebben, iedereen heeft daar een mening over, maar ik voel dat pas op 't moment dat ik ervoor sta. zo werkt 't altijd bij mij, zei mijn moeder ook vandaag. daar moet je nog helemaal geen standpunt over innnemen, jij voelt op dat moment, als 't echt zo blijkt te zijn, of je het aankan of niet. en vervolgens zei ze dat dit kindje door ons zo gewenst is, dat ze denkt dat we het aankunnen en dus ook zouden doorzetten. zij had 't zelf afgebroken als ze in die situatie had gezeten, maar ze zei ook dat ze wat dat betreft misschien niet zo sterk is als ik (terwijl mijn mams echt zo'n krachtige vrouw is, moest er bijna om huilen). mijn moeder heeft ook twee keer abortus laten plegen, iets wat ik heel goed begrijp, maar denk ik nooit zelf zou kunnen. heb zelfs weleens gedacht dat ik misschien daarom twee keer een miskraam heb gehad, soort verkeerd uitgepakte karma of zo.

pffff, zwaar onderwerp wel zeg, en ik zou nog wel gaan slapen zei ik net. maar wilde toch ff antwoorden op je vraag, sil. en vervolgens kwam daar nog een soort van oprisping mee :wink:

ga ik nu echt slapen!!

Geplaatst

hallo allemaal!

voor ons is het nog een paar daagjes wachten tot mijn duivels doorkomen als het goed is zou dat Maandag moeten zijn en dan kunnen we weer beginnen met de 4de IUI we hebben nu een rustmaand gehad wat ons best goed heeft gedaan maar nu mogen van mij mijn duivels wel weer komen dan kunnen we weer snel beginnen!

Geplaatst

Hoi Anqelique,welkom hier.

Jij hebt binnenkort dus je 4e IUI. Ik begin met mijn 3e IUI. Gebruik jij ook hormonen,of doe je het in eigen cyclus?

Geplaatst

ik heb 2x IUI in eigen cyclus gehad en 1x met Puregon en de bedoeling is om de 4de IUI ook met Puregon te gaan doen en natuurlijk de pregnyl.

Ik moet wel zeggen dat Puregon lange nawerkingen heeft want na de 3de IUI hebben wij een rustpauze gehad van een maand en ik heb er deze maand ook nog enorm last van gehad! opgezette buik vooral maar ja het zou er allemaal wel bijhoren!

gebruik jij ook hormonen??

bij ons heeft IUI eigelijk heel weinig kans omdat het zaad van mijn mannetje onder het miljoen zit wij staan nu ook op de wachtlijst voor IVF/ICSI ik moet nog een oproep krijgen voor een intake gesprek maar ondertussen mag ik wel gewoon mijn 6x IUI doen dus gelukkig elke maand nog wel een beetje kans! hopelijk lukt het ons met de IUI en hoeven we niet verder want ik moet zeggen IVF of ICSI zie ik best wel tegenop maar als het moet doen we het natuurlijk met alle liefde maar eng vind ik het wel

Geplaatst

Geluk moet je altijd hebben,ik hoop ook dat het met IUI zal lukken. Wij starten nu met onze 3e IUI poging. Ook ik gebruik hormonen. Al vanaf de 1e IUI.

Clomid tabeltjes,en Puregon. Heb je zoveel bijwerkingen van de Puregon? Ik helemaal niet. Soms heb ik van de clomid barstende hoofdpijn,dat is niet leuk meer. Hopelijk lukt het bij jullie met IUI,..

Hoelang zit je al in de MMM?

Mijn man heeft wel goede zaadjes,alleen de beweegelijkheid kan iets beter. Met de 1e IUI hadden we 18 milj zaadjes, En bij IUI 2 hadden we 42 milj zaadjes. Meer dan genoeg,maar toch niet zwanger. Bij mij is verder alles goed!

Wens je alle goed toe voor de IUI poging!

Geplaatst

hallo dames....

Nou gister zijn dus mijn duivels ook gearriveerd... was er al van uit gegaan omdat ik dus gistermorgen een nega test had... maar op dat moment zakte mij de moed dus echt wel ff in de schoenen....

Ik weet dat ik helemaal niks te klagen heb want heb 2 gezonde kinderen uit een eerdere relatie, maar wil zoooooo graag met mijn man een kindje van ons samen.....

This zoooo frusterend want mij zoon was in 1 schot raak en mij dochter ook...

En nu bijna 3 jaar verder niks aan de hand bij ons allebei niet maar het wil gewoon niet lukken..... is het ons dan toch niet gegunt???

Grrrrr heb een baaldag!!!

Alicia

Geplaatst

De wens blijft toch een kindje van jullie samen. Al 2 mooie kindjes of niet. En daarom mag je je ook zeker rot voelen!!!!!

Sterkte met het een plaatsje geven en succes als jullie weer verder gaan.

Sandra

Geplaatst
Geluk moet je altijd hebben,ik hoop ook dat het met IUI zal lukken. Wij starten nu met onze 3e IUI poging. Ook ik gebruik hormonen. Al vanaf de 1e IUI.

Clomid tabeltjes,en Puregon. Heb je zoveel bijwerkingen van de Puregon? Ik helemaal niet. Soms heb ik van de clomid barstende hoofdpijn,dat is niet leuk meer. Hopelijk lukt het bij jullie met IUI,..

Hoelang zit je al in de MMM?

Mijn man heeft wel goede zaadjes,alleen de beweegelijkheid kan iets beter. Met de 1e IUI hadden we 18 milj zaadjes, En bij IUI 2 hadden we 42 milj zaadjes. Meer dan genoeg,maar toch niet zwanger. Bij mij is verder alles goed!

Wens je alle goed toe voor de IUI poging!

wij zijn 3 jaar geleden in de MMM beland alleen toen we alle onderzoeken gehad hadden hebben we alles even naast ons neergelegt en zijn eigelijk afgelopen Januari weer begonnen en konden we gelijk met IUI beginnen maar ineens bleken de zaadjes van mijn ventje zo slecht dat ze dit geen nut vonden om te doen vandaar dat we nu doorgestuurd worden naar Zwolle.

Ik had vandaag ook verwacht dat mijn duivels door zouden komen maar helaas blijven die weer eens uit opelijk komen ze toch nog snel door zodat we weer volop kunnen beginnen!

Geplaatst

Alicia; heel jammer dat het niet is gelukt. Sterkte om het een plaatsje te kunnen geven!

Angelique; Als je met dit traject bezig bent,dan hoop je juist dat de duiveltjes weg blijven,maar in jouw geval...Hopelijk komen ze snel! Dan kun je weer starten.

Ik heb een afspraak gemaakt met een acupuncturist. Wil gaan beginnen met acupunctuur. Kan het altijd proberen natuurlijk!

Volgensmij hebben meerdere dames dit geprobeerd??

Geplaatst

Hallo meiden!

Ben vrijdag voor het laatst op het forum geweest; had heel wat bij te lezen dus!

Alicia; balen dat de poging mislukt is; sterkte!!

Angelique; welkom bij de hangplek!

Mijn man heeft de baan, en opgezegd bij zijn huidige werk; wij zijn het hele weekend aan het feestvieren geweest! Vandaag lekker een relaxdag gehouden, weer opladen voor de komende werkweek!

De ongesteldheid is gelukkig weer over, en heb inmiddels alweer een paar dagen Decapeptyl gespoten. Woensdag naar het ziekenhuis voor de uitgangsecho. Iemand vroeg waarom ik niet met Clomid ben begonnen, maar dat ben ik wel. Vorig jaar heb ik een aantal cyclussen Clomid geslikt. Maar dat sloeg bij mij niet goed genoeg aan, en had erg last van de bijwerkingen. Toen we na de miskraam opnieuw de mmm in moesten, mocht ik kiezen; hogere dosering Clomid (zonder IUI), of hormoonspuiten met IUI. En dat is het geworden... 1ste IUI mislukt, nu in de aanloop naar de tweede.

Fijne avond en tot latersss!

X

Geplaatst

Gooooodmorning Ladies.....

Angelique, welkom bij onze verslaving!

Alicia, ondanks je een negatieve test heb lijkt het wel of de ongesteldheid altijd harder aankomt. Bij een negatieve test kun je altijd wel denken....misschien is het nog te vroeg????! Maar als je dan ongesteld bent dan zeggen we van....zie je?! ik wist het wel hoor. Meid, we weten hoe het voelt. Sterkte! Op naar je volgende poging...

Kammie, hartstikke goed van je man's nieuwe baan! Tenminste toch nog iets positiefs.

Tammie, nog lekker gewinkeld?

Melissa, ziet je neus al wat minder groen?

Pammie, hoe is het met jou verder?

Bride to be, nog 11 dagen voor je bruiloft.....

Daan, hoe is het verders?

Jeetje, ik vraag me nu af...heb ik iedereen gehad??? Er zitten nu zoveel dames op de topic. Vergeef me als ik niet naar je heb gevraagd.

Hier is alles lekker. Morgen 2e FM en dan verwacht ik donderdag de 3e. Ik denk dat de IUI in het weekend is...we kijken er naar uit!

Liefs Sil

Geplaatst

Zo goedemorgen ladies,

Pfff even een weekendje weg....heb gelijk vierkante ogen van het lezen haha.

Zat gisteren nog ff te twijfelen of ik zou gaan kijken, maar was echt te moe.

alicia: Als de duivels eenmaal komen, is het toch weer mega balen en dan is de werkelijkheid ineens weer heel hard. Veel sterkte meissie.

Angelique: Welkom hier!!! Je vroeg wanneer ze iui doen. Bij ons had mn man ook te weinig goed zaadjes, met de inseminatie waren er maar 850000 goede gevonden. Wij hebben het toch geprobeert en meteen raak. Het is niet alleen afhankelijk van de hoeveelheid, maar ook van de bewegelijkheid. Bij ons waren degenen die zwommen heel goed. Dus denk dat het een combi is van beiden. Iig geval veel sterkte alvast.

Melis: wat geweldig he om zo'n klein mensje te zien bewegen. Bij de nekplooimeting hebben wij het voor het eerst zien bewegen, toen wel even wat vochtige ogen gekregen. Pfff nog een weekje en dan weer eindelijk een echo.

Sil: zou wel lekker zijn als het lekker in het weekend valt, geen gezeur met werk enzo. Hopelijk deze maand dan toch nog een klein beetje positief kan worden.

Kammie: Super dat je man de baan heeft gekregen!!!! en gelukkig alles weer goed met je hondje.

Pammie: heb gelezen dat veel mensen bij ivf aan accupuntuur doen. Ik heb er geen ervaring mee.

Zo het weekend, het was echt super gezellig. De heren hebben gewoon even 4 prijzen gewonnen. Dus dat feestje zaterdag was helemaal het einde. Echt zo'n Duits feest in een grote hal met heel heel veel bier....en colatjes. Shoppen is niks meer van gekomen, waren zaterdag morgen veel te laat klaar en moesten 's middags alweer bbq-en. Maar goed was de eerste keer dat ik mee mocht en nu willen ze dat k volgend jaar ook weer mee ga. Dan kan ik ook lekker aan het bier hahaha. Maar zelfs nuchter was het gewoon super. Ben nu alleen helemaal kapot en erg moe. Normaal vanavond sporten, maar ik denk dat het sporten vanaf de bank gaat worden haha.

Zo nu weer even verder met werken haha....geen zin!!!

kuzzz

Geplaatst

hallo dames!! wat wordt het hier druk met alle nieuwe iui-dames! ik dacht dat ik iedereen al welkom had geheten, maar ik ben echt het overzicht kwijt en als ik je ben vergeten dan spijt me dat heel erg (en dan alsnog: welkom!!).

alicia: ongesteld worden is altijd kl*te, ook al heb je de negatieve test al gehad. neem even de tijd om hier van bij te komen, sterkte meis.

sil: IUI nummer twee zit er dus aan te komen!! mag je daarna gelijk weer 't bankje op. gaat snel he, allemaal.

tam: klinkt als een geweldig weekend! ook al was 't zonder bier, maar dan weet je in ieder geval dat 't volgend jaar helemaal gezellig gaat worden :wink: en ja, helemaal geweldig zo'n minimensje! die spartelende beentjes, echt fantastisch!! het schiet voor jou al aardig op, meis. nog een paar weekjes en je bent alweer op de helft! hoe gaat 't met 't buikje? begint nu zeker al aardig te groeien?

vandaag weer werken, bah! helemaal geen zin. het hele weekend echt kotsmisselijk geweest, 's ochtends gaat het dan nog wel, maar eind van de ochtend gaat 't de foute kant op, duurt tot begin van de avond, na het eten gaat het dan wel weer en vlak voor ik naar bed ga, komt er nog even zo'n vlaag. was dus ook drie dagen achter elkaar kotsen, nu maar hopen dat het vandaag uitblijft, want anders wordt het wel heel moeilijk te verbergen op m'n werk.

maar 't blijft voor een goed doel, en het is een duidelijk teken dat 't allemaal gaat zoals 't moet! dus je hoort mij niet klagen, hoewel ik het genieten ook nog niet helemaal onder de knie heb als ik boven de pot sta te worstelen om m'n toch al beperkte lunch naar buiten te werken, haha!

tot snel meisjes!!

Geplaatst

oh en pammie: ik heb een paar maanden geleden acupunctuur gedaan, was voor mijn darmen. dat hielp ontzettend goed en ik voelde me in zijn geheel een stuk evenwichtiger en energieker. dus het zorgt er in ieder geval voor dat je meer in balans komt, wat altijd goed is, zeker in dit traject. de eerste keer kan best heftig zijn, dan kunnen er wat onverwachte emoties omhoog komen, maar das ook zo weer voorbij. sommige prikjes zijn best venijnig, maar ik heb er weinig van gevoeld. wel voel je de plek rondom de naaldjes warm worden, je voelt echt dat er iets gebeurd. tenminste, dat had ik.

dus veel succes en ik hoop dat 't jullie zal helpen!

Geplaatst

Hallo meisjes! Iedereen weer met frisse tegenzin vandaag begonnen met werken?! Flauw.Ik heb nog een dag vrij. Morgen weer aan het werk!

Hihi.

Kammie,super dat je man de baan heeft gekregen!

Tammy; dat is een goed feestje geweest,goed bevallen.Super!

Sil; Ik verwacht ook mijn IUI in het weekend te hebben. Gisteravond de 1e puregon spuit er weer in gezet,en Woensdag de echo.

Spannend weer!! Kunnen we weer aanschuiven op het wachtbankje met thee en gebakjes haha.

Melissa; wat rot toch dat je zo erg misselijk bent. Het is voor een goed doel moet je maar denken,maar prettig is het niet.Hopelijk heb je er vandaag geen last van,..! En gaat de misselijkheid snel over.

Ben ook erg benieuwd wat acupunctuur mij te bieden zal hebben.Volgende week maandag hebben we een afspraak. Als het mijn 3e IUI mislukt,begin ik met acupunctuur met mijn 4e IUI.

Ze behandeld me dan 3x vóór de IUI,en 3x ná de IUI.

Omdat ik waarschijnelijk in het weekend mijn 3e IUI heb,heeft acu nu niet veel nut meer denk ik.

Ik heb ook eerder acu gehad. Mijn man en ik hebben een zwaar auto-ongeluk gehad,en daar heb ik toen nekklachten aan overgehouden. Met behulp van een genetische therapeut in combi met acupunctuur ben ik er nu helemaal vanaf.

Nou meisjes,tot laters maar weer!!

Geplaatst

Hallo,

Sil en Pammie en Kammie: heeel veel succes met jullie IUI ik moet 15 juni weer heen voor FM denk woensdag op de donderdag erna dat ik ook weer een IUI heb.... Dus dat word hard duimen draaien hoop dat deze maand voor ons allemaal een hele vruchtbare maand is !!!!

Tam en Honeybee: heerlijk he zon klein mensje....

Voor de mensen die ik vergeten ben heel veel succes!!!!

Alicia

Geplaatst

hier zijn vandaag de duivels gekomen! ik ben er blij van (dat zou ook wel 1 van de laatste keren zijn!) nu kunnen we weer verder! heb gelijk vanmiddag de gyn gebeld en moet vrijdag beginnen met Puregon en woensdag 17 Juni voor FM dus hopelijk 2 mooie rijpe eitjes!

Voor de rest heel veel succes! en dat er deze maand maar een hoop zwangeren mogen komen!

Geplaatst

Hallo meiden!

Hier nog één die met frisse tegenzin aan de nieuwe werkweek is begonnen. Wil niet klagen, maar heb weer erg last van de Decapeptyl. Hoofdpijn, onrustig slapen en mede daardoor overdag moe/futloos en sneller aangebrand. Ben nu ook blij dat ik lekker thuis op de bank in pyjama kan zitten, ff lekker momentje voor mijzelf! Baal er erg van dat de cyclus bij mij zo lang duurt; de voige keer zat er tussen de eerste Decapeptylspuit en de testdag 7,5 week. Pfff... Klinkt/voelt als een eeuwigheid nu!! Voor mij dus deze maand geen inseminatie denk ik, in juli pas... :( Sil, Alicia en Pammie; ik kom dus denk ik niet op hetzelfde bankje als jullie. Maar sluit graag aan bij hetzelfde zwangerschapstopic als jullie straks!

Ik heb ook gedacht aan acupuntuur; je leest daar positieve verhalen over en schijnt ook goed te zijn voor je geestelijke gemoedstoestand. Nou, dat kan nooit kwaad met al die onzekerheid, teleursteurstelling, enz dacht ik zo! Ik heb nu nog af en toe gesprekken met de psychologe van ons ziekenhuis. Dat heb ik sinds de miskraam, en heb daar echt veel aan. Maar sta op zich ook wel open voor acupuntuur. Kan er alleen niet zoveel info over vinden. Pammie; waar ga jij?

Angelique; fijn dat de duivels er zijn (krom hè; volgende keer vervloek je ze); dan kan je tenminste "aan de slag"!

Fijne avond!

X

Geplaatst

Hallo dames,

even niet geweest, jeetje dat is gelijk hier flink bijlezen(ben nog bezig haha)

Hier alles goed, lekker weekend gehad.

Nog een paar daagjes en dan weet ik het. Verschrikkelijk zeg, bij ieder steekje,krampje denk ik daar komt de ongi. maar tot nu toe niet.

Hadden jullie dat ook zo die laatste dagen?

Nou ga even goed bijlezen!

Groetjes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden