Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kammie, jeetje ik had het zo gehoopt voor je !!!! :angry5:

Ik weet hoe je je nu voelt ook al heb je daar weinig aan. Maar toch....

Ga je gelijk naar het ziekenhuis bellen voor de volgende poging? Of wil je daar nog niet aan denken. Sterkte meid!

Melissa, ik moet vrijdag om 9.30 naar het ziekenhuis. Ik hoop ook dat het deze keer raak is. Heel stom maar ik heb soms dingen die ik niet kan verklaren (bijvoorbeeld: van de week droomde ik dat mijn kat gebeten was door de buurhond in zijn rechter voorpootje, nou ja en gisteren moest ik daarmee naar het ziekenhuis) van de week dacht ik aan poging 2 en kreeg een scheut in mijn pijn met het gevoel van deze keer is het wel raak. Hahahahahha wat dom heh? pfffff wil er nog niet aan denken. Maar deze keer zal het wachten wel makkelijk zijn denk ik....

Heb je wel een beetje ingedachten wat je voor inrichting wilt in de kamer? En welke kleuren? Zou je tzt willen weten wat het wordt?

Hoe laat moet jij voor je echo?

En jij Tam? Wil jij straks weten wat het wordt?

Geplaatst

Hallo dames..

Kammie jammer!!! veel sterkte gewenst...

Nou ik zit nog vrolijk op het wachtbankje, ben de laatste paar dagen een beetje ziekjes hoofdpijn beroerd noem maar op...

Vrijdag moet ik als ik nog niet ongesteld ben geworden de gyneacoloog bellen dan doen hun een test in het ziekenhuis.... dus we wachten nog ff vrolijk af

alicia

Geplaatst

oeh, dat wordt een spannende dag vrijdag. testje hier, echootje daar. alicia, de duimen draaien hier nog steeds!!

sil, ik wil weten wat 't wordt, hoe hij of zij d'ruit ziet, hoe lang, hoe breed, hoe lief of druk, alles. maar ik ben niet van plan om een echt jongetjes- of meisjeskamertje te maken. maar dan kan ik wel de kleertjes een beetje afstemmen (geen rose sokjes als 't een jongetje is en de strikjes kan ik dan ook in de winkel laten bijvoorbeeld).

wilde eerst geel met paars, maar dat idee heb ik al vanaf de eerste zwangerschap en ik heb ook wel de behoefte om nu echt iets nieuws te bedenken. dus ik ben er nog niet uit. wel een beetje klassieke meubeltjes, ik hou niet van modern (en mijn man ook niet) dus strak zal 't niet worden. maar ook geen behang met beertjes of zo, gewoon verf. misschien wel wat leuke stempels, blokletters misschien. contrasterende kleuren, maar wel rustig. er moet wat te zien zijn, maar het hoeft ook geen kermis te worden. zo en nu concreet?! geen idee :wink:

dat met die voorgevoelens ken ik, maar dat heeft me deze keer mooi in de steek gelaten, op een positieve manier. hoop dat je gelijk krijgt meis!!! dan mag je ook in je kristallen bol kijken voor de rest denk ik, hihi. en dan mag je tam en mij gaan vertellen wat we krijgen. half tien is wel lekker, dan hoef je niet de hele dag nog te wachten, daar heb ik zo'n hekel aan. ik moet om tien voor half twee, valt nog mee. eerst lekker uitslapen, is de tijd zo voorbij.

Geplaatst

O ja sorry Sil, vergeet helemaal op je vraag te beantwoorden.

Ik wil niet weten wat het wordt, maar mn man wel. Dus heeft hij ervoor gekozen om het ook niet te weten. Hij kan dan toch niet zn mond houden. Wel willen we allebei een meisje, maar ja als het een jongen is, maakt totaal niet uit. Als het maar gezond is enzo.

Wij houden ook beiden niet van modern, meer van het landelijke/ klassiek.

Vandaar dus ook de meubels voor de kamer. De vloer wordt waarschijnlijk wat donkerder van kleur. Nu is de ene muur wit en de andere is heel heel licht groen. De kozijnen en de balk (van de dakkapel) zijn heel donker rood. Dat is allemaal 3jr geleden geverfd en verder hebben we weinig in die kamer gedaan. Maar ik wil nu alles meer naar de romantische/ natural kleuren hebben. Vind ik wel zo mooi.

Vrijdag weer een drukke dag zeg pfff, de ene testen, en 2 echo's. Hopelijk bij iedereen alles goed en voor Alicia zitten we nog steeds te duimen.

Kuzzz

Geplaatst

Hallo dames,

Kammie vet k*t man dat jet toch ben geworde,ook al heb je zo`n gevoel het is toch weer dikke vette domper hadden wij ook!!!!

Vandaag ben ik in het zh geweest om te kijken of alles ernormaal uitzag enzo,was allemaal goed,maar ook om te kijken hoe nu verder.....

de vorige x zeiden ze namelijk dat het misschien beter was om al aan ivf te denken :nerves:,maar de laatste x was ook het zaad(was namelijk ook niet best)beter maar hier kon de vrouw die ons hielp geen antwoord op geven want dat was geen arts dus 15 juni terug komen om te kijken of we na deze rust maand verder gaan met iui of toch aan ivf gaan beginnen(hoop zo van niet)maar we moeten ook wel eerlijk tegenover onszelf blijven als het geen nut heeft is het gewoon beter om gelijk ivf te doen!!!!!!

Deze maand wel clomid nemen en ovu testen en het dan verder op de natuurlijke manier proberen,zal m`n aanstaande wel leuk vinden 3 dagen verplicht sex!!!!zal wel heel leuk zijn als het nou zo ging maarja.

Ik kan verder helaas niet vertellen hoe mijn jurk eruit ziet ivm aanstaande die afentoe mee leest!!!!!!maar na de bruiloft zal ik jullie ALLES vertellen,hahaha!!!!!!Hijs wel heel mooi!!!!!!!!!

Dames succes vrijdag ik zal voor jullie duimen.

en voor de rest natuurlijk ook,voor de hondjes,mannetjes enz.......haha!!

adios Men

Geplaatst

Hallo meisjes.

Zo had Pammie nog goede hoop,en gisteravond werd Pammie door de rode duiveltjes van het wachtbankje geschopt.

Helaas helaas. Poging nummer 2 mislukt! Kon wel janken.!!! En dat precies een dag voor de testdatum.

Wéér overnieuw beginnen,zat even te twijfelen aan een rustmaandje,maar heb toch het ziekenhuis gebeld voor een echo. a.s woensdag moet ik naar de gyn. En dan maar weer afwachten. De clomid en de puregon weer gaan gebruiken,en maar weer goede hoop hebben.

Kammie; weet precies wat je voelt! Jij heel veel sterkte..Ga je gelijk door voor een volgende poging?

Ik moest vandaag ook de hele dag weer werken,en voelde me zwaar teleurgesteld. Gedachten er niet helemaal bij,en best een angstig gevoel de hele tijd. Ik ga zitten piekeren,en aan de toekomst denken. Kinderwens is zo groot!!! En nu weer voor poging 3.

Bride to be,ik hoop voor je mee.,dat je nog met iui door kan gaan!

Ik ga vanavond genieten van een lekker roseetje. Haha. Dames,tot snellos!!

Geplaatst

Hoi dames,

ook ik ben nieuw hier, en wil mij ook bij jullie aansluiten.

In het kort over mij; Heet Danielle, ben 26 jaar en getrouwd.

Sinds 2007 bezig om zwanger te worden, na de hele mmm zijn we nu zover dat we iui mogen proberen.

28-05 eerste iui gehad, testen mogen we op 11-06 Spannend!

Heb nog nooit eerder meegemaakt dat twee weken zo lang kunnen duren.

Las een positief nieuwtje; Gefeliciteerd!

Voor de rest iedereen succes!

Groetjes Daan26

Geplaatst

Hoi Danielle,

Welkom hier natuurlijk. Je kan hier lekker met iedereen mee kletsen over alles wat je maar wilt. Dat wachten kan soms heel lang duren, ik wist ook niet dat 2wk zo langzaam konden gaan. Maar goed ook aan die 2 wk komt een einde. Veel succes met wachten. Mag ik nog vragen wat de reden is, waarom jullie met iui zijn begonnen???

Kammie en Pammie: Echt zo enorm balen voor jullie!!! Kan wel met jullie mee janken. Hele hele dikke knuf!!!! Hoe is het gesprek met je mannetje gegaan???

Bridetobe: ben echt benieuwd naar de foto's en je jurk!!! En nauurlijk hoe je de hele dag gaat beleven. Echt een dag om nooit te vergeten, dat zeggen ze en het is echt zo. Wij krijgen nog steeds een big smile als we het erover hebben.

Iedereen sterkte weer. Kunf en kuzzz

Geplaatst

Hahahah die Melissa, lekker wijffie ben je ook heh?! Met je opmerking..en nu concreet. Geen idee!!! Wat betreft de inrichting van je zovaak gedroomde kamertje

Ik hou ook meer van warmte in huis en daar hoort modern niet bij. Alhoewel dat soms ook mooi kan zijn. Als het eenmaal zo ver is, zal het bij ons een romantische kamer worden. Ik hou ook van barok dingen dus daar zal ook wel een tintje van inzitten.

Als ik zwanger zou zijn dan twijfel ik of ik het wel zou willen weten. Men zegt het is leuker als je niet weet wat je krijgt (behalve een kind hahaha) zodat het een verrassing is als het eruit is. Maar als je het weet is het ook handig voor kamertje en kleding. Zelfs voor de kinderwagen....

Pammie, verschirkkelijk meid die duivels! Sterkte en wel goed van je dat je doorgaat...

Je zal zien dat je sneller over je mislukte poging 2 kan zetten. Hou je taai meid!

Alicia, jij moet morgen testen. Spannend en een goed teken dat je ongesteldheid er nog niet is. Morgen ben ik vrij van het werk maar ik zal thuis nog wel even inloggen om te kijken hoe het met je test is gegaan.

Danielle, welkom op het forum. Zoals je ziet kletsen we hier er echt op los en komen we soms amper aan het werk toe hihihihihi.

Die wachtweek zijn het ergste volgens mij. Dus wen er maar aan mocht deze poging niet lukken.

Wat is bij jullie de oorzaak?

Bij ons was het te weinig aktieve zwemmertjes. Met mij is niets aan de hand gelukkig. Na veel onderzoeken en een kijkoperatie is dat geconstateerd. Voordat we met de 1e IUI konden beginnen (dat was 15 mei) hebben we zo'n 8 maanden in het ziekenhuis gelopen. Was om gek van te worden.

Bride to be, voor jou zijn er weer andere wachtweken aangebroken. Die van je huwelijk. Heb je alles al in kannen en kruiken? Of moet je nog het een en het ander regelen?

Nou ladies knuffel van mij

Geplaatst

Hoi Tammie,

tuurlijk mag dat.

mijn mannetje zijn zaad is niet optimaal. In eerste instantie werd er gelijk ivf gezegd. Maar na nog een keer testen was het goed genoeg voor iui.

Aangezien dit niet zo belastend is hebben we voor iui gekozen.

We doen het in mijn eigen cyclus, met alleen de pregnyl prik.(3x, daarna weer overleggen)

Groetjes

Geplaatst

Hoi Sil,

zag bij jou te laat dat de vraag waarom er ook stond. Dus reactie die ik gaf is ook voor jou hoor.

Moet nog effe wennen hoe het hier allemaal staat hahaha.

Gelukkig is er met mij ook niet echt wat aan de hand.

Heb alleen een hart vormige baarmoeder ipv een peervorm, en ze denken een schotje(maar die schijnt iets hoog te zitten.

\Dat kan beide niet veel kwaad, ik heb alleen, als het mag lukken, kans op vroeggeboorte.

Groetjes Danielle

Geplaatst

Daan,welkom hier! Spannend voor jou dus. Nog even en je mag testen! De wachtweken zijn altijd enorm spannend,en zenuwslopend. (vooral de 1e keer vond ik,alles is nieuw).

Hopelijk voor de meiden die binnenkort mogen testen,een positieve test! Laat juni een vruchtbare maand zijn hihi.

Sil.,weet je al iets meer over je 2e iui? Wanneer die zal zijn??..

Ja,ik ga maar gewoon door met de 3e iui. 3x scheepsrecht dan maar?!!..

Toch vind ik het nog steeds best moeilijk,en zo raar dat het niet wil! Maar die vraag zal bij iedereen veel naar boven komen. Bij mijn man alles goed,alleen de beweegelijkheid kan iets beter,en bij mij ook. En dan nog wil het niet lukken. Bij de 2e iui hadden we 42 milj zwemmertjes! Maarja,het mocht niet baten,en de tom tom zijn ze al helemaal vergeten haha.

Morgen nog dagje werken,en dan lekker weekend. Ben ik ook wel aan toe. Hoeveel uren werken jullie eigenlijk? Ik werk 30 uur..

Tot snel!

Liefsssss

Geplaatst

Hey

Daan welkom hier,heel veel succes in je ww,die zijn zo zenuwslopend,wij weten allemaal precies hoe je je voelt

Pammie,jezus man 42 miljoen??????? wij hadden de eerste x 850000 en de tweede x 2.5 miljoen en daar waren we ZOO blij mee!!!!!!!daarom moeten wij nou misschien meteen over na ivf.....

Hoe was dat bij jullie DAAN??

Echt heel jammer dat je toch ongie bent geworde Pammie.heb je trouwens niet liever dat je ongi word dan dat je een test doet die weer negatief is???ik vind een negatieve test veel erger op de een of andere manier!!!

Verder is alles geregeld voor de bruiloft,eindelijk,nou nog 2.5 week wachten op (voorlopig ;) )onze mooiste dag van ons leven,ik hoop dat het een super mooie dag word,gister met mijn broer mee geweest hij ging reperteren met de band,hij zingt onze openingsdans lied!!super mooi geworden!!!

Grtz Men

Geplaatst

hoi allemaal,

ik werk niet, heb nu vakantie, en ga na de zomer mijn laatste jaar van de opleiding doen.

Bridetobe; wij hadden 2mil, en 69%beweegelijkheid.

Las dat je gaat touwen, spannend en hoop dat je een super dag hebt!

Pammie; zeker spannend! nog een weekje en dan weten we het. Ga er niet van uit dat het lukt de 1e X , aar zou wel super zijn!

Fijne avond allemaal!

Groetjes Danielle

Geplaatst

Bride to be,net als jij al beschrijft,vind ik een negatieve test ook vreselijk. Bij mijn 1e iui kwam die dag wel aan,en had ik idd een negatieve test. Dat was echt een domper.

Nu al ongi geworden voor mijn testdatum. 1 ding scheelt; ik ben er vanaf,van de onzekerheid. Op naar poging 3!

Super dat je broer het openingslied gaat zingen. Dat wordt vast en zeker een super mooie dag voor jullie!

Geplaatst

hallo,

nou vanmorgen ziekenhuis gebeld vandaag precies 2 weken terug iui gehad, maar ze willen nog niet testen pfffffffffff, nu moet ik eerst weer afwachten tot maandag als ik dan nog niet ongesteld ben geworden mag ik langskomen.....

Weer 3 hele dagen wachten:icon_pale:

alicia

Geplaatst

alicia waarom doe je zelf dan geen test vanaf vandaag kan je dat gewoon doen toch?ik vind da knap dat je dat nog niet gedaan heb ;) .

ik zal voor je duimen meid hoe voel je je verder???

En Pammie ik hoop echt dat het deze x wel lukt je word er zo onzeker van he heb je da ook?

doei doei Men

Geplaatst

Ohh Alicia wat balen!!! Niet echt een positieve maand tot nu toe. Sterkte meissie!!!

Daan: bij ons waren er ook te weinig zaadjes, maar gelukkig na de 2de keer testen was het wel iets beter. Dus wij mochten ook naar de iui, daar bleek na het schoonmaken dat er nog maar 850000 over waren. Normaal houden ze een limiet aan van 1 milj, maar zij vond dat wij mochten kiezen....en zie het resultaat. Dus er is hoop voor jullie.

Sil hoe was de fm????

en Melis????? je echo vertel vertel?!?!?!?!

Wij gaan het weekend naar Duitsland, helaas geen internet, dus moet jullie gaan missen tot maandag. Hoop dat iedereen een goed weekend gaat hebben.

Kuzzz

Geplaatst

Hallo meiden!

Zo, gelukkig is het weekend in zicht! Wat een week was dit zeg!! En wat is er veel geschreven!

Pammie en Alcia; balen dat de IUI niet is gelukt!! Wat iemand voor mij ook al zei; het is blijkbaar geen gelukstijd voor de meiden op deze hangplek! Dikke knuffel van mij!!

Sil en Melissa; hoe was het vandaag in het ziekenhuis??

Daan; welkom hier, gezellig!

Tammy, als je dit nog leest; veel plezier in Duitsland!!

Men; ik herken wat je zegt over het onzeker worden. Ik kan er ook heel onzeker, sip of soms boos om worden dat mijn lichaam niet "gewoon" zwanger kan worden en de zwangerschap uit kan dragen. Het lijkt wel of om me heen iedereen maar te pas en te onpas zwanger wordt, en er altijd precies naast me in elke wachtkamer of rij bij de kassa een trotse moeder/oma met kinderwagen staat. Over het algemeen kan ik daar nu weer goed mee om gaan (net na de miskraam niet hoor, toen veroorzaakte dat soort dingen gegarandeerd verdriet), maar heb nog wel eens van die momenten dat ik dat niet heb.

Zal ook even "bijpraten": mijn man heeft een (leuk/goed) contract aangeboden gekregen en is op dit moment aan het praten met zijn huidige baas over het opzeggen daar. Met de hond moeten we vanmiddag terug naar de dierenarts om één van de twee hechtingen er uit te halen. De andere wond is nog steeds open, maar ze is goed opgeknapt van de antibioticakuur iig!

Ikzelf ben woensdag weer gestart met het spuiten van Decapeptyl (en heb heel hard gehuild na het zetten van de eerste prik; besefte me toen pas echt dat de eerste poging was mislukt en dat we wéér van voor af aan moesten beginnen), en a.s. woensdag terug naar het ziekenhuis voor de uitgangsecho. Dan weer Gonal-F, enz., enz....

Zoals ik al zei, gelukkig is het bijna weekend; vanavond eerst eens een lekker pilsje drinken want dat heb ik al die tijd best gemist!

Meiden, goed weekend en tot de volgende keer!

Liefs,

Kammie

xxx

Geplaatst

echt kl*te alicia sterkte meid!!!!

Het is echt geen vruchtbare maand dit bah bah snel vergeten deze maand.

Kammie ik word er ook soms zo ontzettend verdrietig van en dan de mensen om je heen die het totaal niet begrijpen,krijg je van die domme antwoorde als:doe je toch GEWOON ivf als het niet lukt. och ja joh doe we GEWOON ff alsof het de normaalste zaak van de wereld is........

maarja die weten niet beter denk ik dan maar.

En kammie waarom zijn ze bij jou niet met Clomid begonnen als ik vragen mag???

En bij de andere dames?

Fijn weekend allemaal!!

XXXMen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden