Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames!!!

Bride to be: En??? heb je al getest??

Kammie: misschien is het nog te vroeg.... was natuurlijk wel 5 dagen te vroeg toch???

Hebben hier ook dames last gehad van bruin-verlies??? en wat betekend dat??? heb er gisteravond last (sorry) maar nu helemaal niet meer, wel steeds ongi-krampen maar dat heb ik al sinds de iui... Ik heb dit nog nooooooit gehad!!! is dit normaal bij iui???

Alicia

Geplaatst

Hé hé het forum is weer in de lucht. Ik baalde enorm! Erg eigenlijk hé.

Hoe is het met iedereen???? Kammie,wat een teleurstelling..Maar zolang j nog niet ongi bent,geeft het wel een beetje moed. Kan het niet zo zijn dat je te vroeg hebt getest?

Bride to be,jij mocht zaterdag testen.En? en? Vertel!

Hier alles prima. Het valt nog mee met het broekloeren,maar dat zal heel snel anders zijn.Ik voel me prima,maar heb de afgelopen dagen veel last gehad van ongi krampen. Dus ik bereid me maar vast voor op de rode duiveltjes!

Geplaatst

Hoi Hoi dames,

Nou zaterdag morge moest ik testen maar had er al een heel slecht gevoel bij zoals ik al vertelde en vrijdagavond zat ik er echt helemaal doorheen,dus zaterdag opgestaan en ik durfde het net zo goed,zo`n rottig voorgevoel,uiteindelijk toch gaan testen en inderdaad negatief.

hoewel we het eigelijk al voelde aankomen toch weer een flinke domper en met zijn tweeen lekker zitten janken.

En dan komt nog het rottige moment dat je je moeder moet bellen en vertellen dat de test weer negatief is.

Maar `s avonds vrijgezelle,ik had er HELEMAAL GEEN zin in maar ik moest natuurlijk.iedereen bij mijn ouders thuis verzameld en mijn moeder had een prachtid stoeipoeze pak voor me,haha,bedankt mam! maar wel hartstikke leuk.toen zijn we naar Schijndel gegaan en hebben we daar een themafeest gehad.in het begin had ik het echt heel moeilijk maar later d8 ik sch**t,life goes on!!! en we hebben een super leuke avond gehad,helemaal top!!

Ik moet wel zeggen dat ik vanaf vrijdagavond een emotioneel wrak ben kan niks meer hebben! en nu gaan we ook nog een maand overslaan ivm de bruiloft. Heb ik nou eigelijk wel spijt van!!!

nou andere dames heel veel suc6 hoop dat het bij jullie beter nieuws is!!!

XX

ow en Kammie je bent veel te vroeg man kan nog helemaal goed komen!!!!!! suc6

Geplaatst

Bride to be,. kan me zo goed voorstellen dat je er even doorheen zat,het is echt niet makkelijk om hier mee bezig te zijn. Heel erg jammer dat het niet is gelukt! ..maar super dat je de knop even hebt omgeschakeld,en hebt genoten van je vrijgezellen party.Die is tenslotte (als het goed is),maar één keer in je leven!

Geniet nu lekker van de voorbereidingen ivm je a.s huwelijk. Dat wordt een prachtige dag! Geniet ervan!

Geplaatst

Hoi meiden

Bride to Be: vervelend meid! Ik weet net als alle andere meiden hoe het voelt. Hou je taai en goed van je dat je toch nog hebt kunnen genieten van je vrijgezellen avond.

Kammie: Misschien heb je inderdaad te vroeg getest! Zolang je nog geen bloed verliest is er nog hoop. Het is wel een spannende tijd zo en zoals je zelf geschrijft...je mag even de moed verliezen maar de hoop niet opgeven!

Pammie: Hoe voel jij je? Merk je al iets en hou je het nog vol?

Alicia: hoe is het met jou?

Zwangere mutsie´s: Ondanks alle kwaaltjes lekker van het weer genoten?

Nou ik heb een onwijs lekker weekend gehad. Heerlijk naar het strand geweest, geshopt en lekker wezen uiteten. Vrijdag moet ik weer naar de gyn dus ik ben erg benieuwd. Ik ben blij dat het forum weer in de lucht is want gisteren die hele dag plat liggen is ook niks!

Liefs Sil

Geplaatst

haha,Sil,dan pas merk je hoe verslavend dit forum is.Je wilt zo graag even je verhaal kwijt,en dan kan het niet! Balen!!!!

Ik voel me prima. En hoe gek het eigenlijk ook is,ik hou het goed vol deze laatste week. Ben nog niet echt bezig met het broekloeren,..terwijl ik wel ongi krampen zo af en toe heb..Ik mag woensdag testen,maar in het ziekenhuis zeiden ze toen al; test niet te vroeg,en wacht tot 18 dgn. (ook niet altijd waar.,maar goed)

Als ik het volhou,dan ga ik zaterdag testen.(denk ik hihi). Hebben mijn man en ik weekend,en dan ga ik of het weekend balend in,of het wordt een heerlijke vrolijke zaterdag! Mss wordt ik voor die tijd nog wel ongi.

We wachten af..wordt vervolgd.

Jij alvast succes bij de gyn!

Liefs

Geplaatst

Nou ladies, ook ik wilde zaterdagavond even inloggen maar helaas. Verder niet meer aan toe gekomen, dus ben nu weer aan het werk....forum lezen :P

Bridetobe en Kammie: wat jammer dat jullie allebei een negatieve test hebben gehad. Echt enorm balen. Gelukkig heb je wel een leuk vrijgezellie feest gehad, dat is denk nu belangrijk. Verder kan je je nu volledig inzetten voor de bruiloft.

Kammie enk dat je echt te vroeg hebt getest hoor. Daarbij de rode duivels zijn nog niet langs geweest, dus er is nog hoop.

Sil: wanneer moet jij nu weer naar de gyn voor je echo??? Bij je handtekening staat 29 mei?!?!?! Maar dacht dat je deze week pas hoefde.

Hier is het verder alles ok hoor. Buik gaat nu echt groeien. Heb de hele tijd vervelende steken aan de zijkanten van mn buik, merk nu ook dat ik sommige kleding echt niet meer aan kan. Dus moet snel gaan shoppen, heb pas 1 rok en 1 broek. Gelukkig heb ik wat broeken die nogal wijd zijn aan de bovenkant dus geen probleem.

Het weekend ook bij mn schoonfamilie wezen bbq-en, komt mn schoonmoeder er ineens mee dat ze niet kan oppassen!!!! Ja alleen om de week, dat was ze even vergeten te zeggen...lekker dan, moeten we nog een extra dag voor opvang zorgen. Dus die kleine gaat straks 3dg naar de creche, want als ze niet gewoon elke week kan, dan maar helemaal niet. Hebben we daar geen gezeur meer over. Dat was wel ff een flinke domper, maar goed gisteren weer helemaal goed gemaakt.

Zijn de kinderkamer wezen kopen, de kinderwagen en de maxi cosi. Daarbij ook meteen een nieuwe bank, want die we nu hebben is helemaal op.

Melis: Hoe is het met jou??? Nog steeds misselijk???

Kuzzz

Geplaatst

ja, hier is ze dan ook weer. leuk hoor, 't hele weekend geen forum!!

en ja, nog steeds misselijk, wordt alleen maar erger. genieten is er echt nog niet bij hoor, maar ik weet waar 't voor is :wink:

en dat maakt 't draaglijk, al moet ik de komende weken continu kotsend door, als dat ervoor nodig is doen we dat gewoon! maar lekker vind ik 't niet. gelukkig kan ik lekker klagen bij m;n mams, die gisteren ineens heel eerlijk riep dat zij zwanger zijn sowieso niet leuk vond. hahaha, echt typisch mijn moeder, wat anderen leuk vinden, vindt zij dus geen zak aan. maar ze zei er gelijk bij dat ze met het resultaat beide keren heel erg blij was, begon me al schuldig te voelen hahaha!!

zit nu op m;n werk, heb om eerlijk te zijn geen ene r**t aan m'n weekend gehad. beetje hangend op de bank, groenige waas rond m;n neusje. gisteren nog wel ff naar 't tuincentrum geweest, maar dat mocht ik bekopen met een pizza die direct weer retour kwam 's avonds. m'n ventje heel droog: is ook zonde geld....

dus ben benieuwd hoe het de rest van de dag gaat. morgen weer twaalf uur werken, bah!

vrijdag gaan we weer voor de echo, ben wel heel benieuwd hoe het er daarbinnen allemaal aan toe is. merk wel dat we allebei die bevestiging nog wel hard nodig hebben hoor, ook al geven de kwaaltjes ook aan dat 't allemaal op schema ligt.

jeetje tam, klinkt alsof je al enige mate van walvis begint te vertonen, hahaha! wel een goed excuus om (nog meer) te shoppen. denk dat ik binnenkort ook maar ga, om 't te strakke broeken effect voor te zijn.

bride to be en kammie: meiden wat jammer dat deze poging niet gelukt is. kam, het kan heel goed dat je te vroeg was hoor. wacht 't nog even af en ik hoop dat je alsnog een leuke verrassing krijgt. bride to be, ben blij om te horen dat je in ieder geval van je vrijgezellenfeest hebt kunnen genieten. neem de komende tijd even rust, geniet van alles wat er op je afkomt en als getrouwd stel weer fris op voor poging twee!!!!

zo, de plicht roept. tot snel!!

Geplaatst

Hallo meiden!

Hier ben ik even snel om goedemorgen te zeggen. Vanmorgen weer getest maar net zo negatief. Het is nu dus afwachten tot in ongesteld word, om te kunnen gaan beginnen met de Decapeptyl. Het lijkt wel of het nog niet tot me doorgedrongen is, maar dat komt misschien pas als de ongesteldheid komt. Weet het ook niet...

Ga nu weer snel verder werken want heb het heel erg druk (goed voor de afleiding!). Ik hoop later vandaag wat uitgebreider en gezelliger te komen kletsen!!

Liefs,

Kammie

Geplaatst

Pammie, ik hoop dat je het volhoudt meid! Laat het positief zijn....

Kammie, sh*t!!!! Nu is het wachten op je ongi. Weer wachten, dan weer wachten voor je echo en dan weer wachten op je testdatum. Om gek van te worden. Waarvoor dient die decapeptyl? Ik heb daar geen verstand van omdat ik het niet gebruik.

Tammie, ow ik ben wel heel erg benieuwd naar je spulletjes. Ga je ze tzt wel even met een foto showen op hyves????

Melissa, ik wordt gewoon misselijk van jouw misselijkheid. Ik leef dus erg met je mee. Lijkt me niet prettig om je de hele tijd zo te voelen. hahahahaha en je man...is het altijd zo'n droogkloot hahahahaha zonde van het geld! BIG SMILE hierzo

Afgelopen vrijdag de uitgansecho gehad. Vrijdag weer een FM. Telt die dan als FM 1 of FM 2? Domme vraag heh?!

Waarschijnlijk zal mijn 2e IUI niet aankomend weekend zijn maar het weekend daarop. Wel lekker hoor als het in het weekend valt. Zowel voor mij als voor mij vriend.

Geplaatst

Kammie: he wat balen!!!! Nu is het weer wachten, echt erg he al dat wachten. Verschrikkelijk gewoon.

Nu snap ik helemaal wat je bedoelt Sil. Zou wel lekker zijn als het in het weekend valt, geen gezeur met je werk enzo.

Ik was helemaal vergeten om hier ook een link neer te zetten hahaha. Dus bijdeze:

http://www.babyentiener.nl/var/images/Babykamer%20Marilette%20Ecru_gr.JPG

Kuzzz

Geplaatst

Tammy.....wat is de kamer schattig!!!! Ow ik wil ook !! hahahhahah

Wat voor een kinderwagen en maxi cosi heb je gekocht?

Wil ik natuurlijk ook wel even weten hahahaha

Als ik het zo zie en aan je zwangerschap denk, denk ben ik nog steeds blij voor je! Voel me dan helemaal gelukkig hahahahha

X

Geplaatst

hahahahaha, leuk die link!! wij hebben toevallig vandeweek op internet al zitten snuffelen en dit was dus de kamer die wij ook wel heel erg leuk vonden, hahahaha!!! jullie hebben smaak :wink:

Geplaatst

oh en sil, ja die vent van mij is altijd zo;n droogkloot! maar daarom vind ik 'm ook leuk hoor, moest er zelf tussen 't kokken door ook wel erg om lachen...

Geplaatst

Grappig, op de topic van de zwangeren november is ook iemand die bijna dezelfde heeft. Hele goede keuze als jullie deze ook wilden hebben.

Hier een plaatje van de maxi cosi:

http://www.babyentiener.nl/var/images/maxi_cosi_cabrio_fix_tango_red.jpg

En hier dan de kinderwagen:

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=6857&groep_id=559&merk=1187&m=1187

De wagen is deze kleur en hebben meteen ook het zitgedeelte, parasol, regenhoezen, adapter voor MC en tas erbij gedaan.

Melis: jij ook al lekker de kamer aan het uitzoeken enzo???

Mannen he, ze kunnen soms zo vervelend zijn, maar dat ook wel weer lief haha

Kuzzz

Geplaatst

Goedemorgen!

Nu ga ik eerst eens even tijd maken voor een berichtje hier! Op mijn werk kwam het er niet van door diverse afspraken en wat chaos, thuis werd ik erg ontmoedigd om een bericht te typen door een laptop die niet doet wat ik wil. Als ik midden in een regel aan het typen bent springt de cursor ineens naar het begin van het berichtje of naar ergens middenin een andere regel. Erg lastig! Maar nu zei mijn moeder net dat het kan zijn dat die "muis" op je toetsenbord dan erg gevoelig staat ingesteld dus die reageert op je handpalmen ofzo. Vanmiddag thuis maar eens kijken of mijn moeders technische logica klopt! Dit berichtje vanaf mijn oude, vertrouwde werktoetsenbord...

We zijn gisteren met de hond terug geweest naar de dierenarts. In het pinksterweekend hadden de hechtingen van één van de operatiewonden losgelaten en was de wond gaan ontsteken. Ze heeft nu een antibioticaprik en -kuur gekregen. Hopelijk sluit de wond als de ontstekingszwelling weg is alsnog netjes, in het ergste geval moet ze opnieuw onder narcose gehecht worden. Dat laatste zou ik (en hondlief ook) echt verschrikkelijk vinden! Mag ik weer een beroep doen op jullie duimen??

Ben nog steeds niet ongesteld geworden. En het rare is... Ik voel me nog steeds zwanger ondanks dat ik toch voor mezelf die hoop al opgegeven had. Bijvoorbeeld aan het feit dat mijn borsten nog steeds erg gevoelig/pijnlijk zijn. Dus ik zeg dat gisteren tegen mijn man, zegt hij - terwijl hij zelf altijd eerder realistisch dan valse hoop wil geven - "Ja, je ziet er sowieso weer zo "stralend zwanger" uit (geen puistjes enzo, grotere borsten)". En ook mijn leidinggevende was helemaal verbaasd toen ik vertelde dat ik negatief getest heb. Nu ben ik gaan google-en, en er bestaan verhalen van vrouwen die thuis negatief (bleven) testen, maar wel - aan de hand van een bloedtest - zwanger bleken! En toen groeide Kammie's (valse??) hoop weer...

Sil; Spannend dat je vrijdag alweer je eerste fm krijgt! Dat is de eerste fm, want bij de uitgangsecho is er nog geen follikel om te meten. Wel fijn dat de vaart er zo een beetje inblijft; dat is echt een voordeel! Ik zat zelf te rekenen; ik heb 9 april mijn eerste Decapeptylspuit gezet; dat is deze week 8 weken geleden! Pfff... Mijn cyclus duurt dus ongeveer 8 weken, dat zijn weinig kansen op een jaar!! Dat zou ook betekeken dat - als ik deze week ongesteld word - de volgende IUI pas halverwege juli is. Zucht, dat klinkt nog ver zeg!! O, je vroeg trouwens wat Decapeptyl doet; dat schakelt je eigen hormoonhuishouding helemaal uit, zodat de hormonen die ik moet spuiten alles over kunnen nemen en je eigen huishouding daar niet dwars tegenin gaat werken. Pijnlijke prik, en heftige bijwerkingen... :(

Tammy en Melissa; grappig dat jullie dezelfde smaak hebben qua babyspulletjes! Leuk om zo te shoppen! Is de ruimte in jullie huizen waar je de babykamer wilt gaan maken wel al "leeg", of moet er nog veel geklust worden?

Bridetobe; balen van je negatieve test, en kan me voorstellen dat dit toch een beetje een smet heeft gebracht op je vrijgezellenweekend! Hopelijk kan je het de komende tijd een beetje van je af zetten en kan je genieten van de voorbereidingen voor je bruiloft; :smiley_wedding: want dat gaat al opschieten!! Wat voor jurk heb je of wil je dat niet vertellen??

Alicia; ik heb geen bruinverlies gehad, maar lees wel eens dat het innestelingsbloed kan zijn. Hoe gaat het nu met je? Wanneer mag jij ook alweer testen??

Meiden, fijne dag en tot laterssss!!!

X

Geplaatst

BerichtJE?? Het lijkt wel een heel boek wat ik geschreven heb! Kan je nagaan wat er gebeurt als ik een tijdje niet kan schrijven; een ware "forum-explosie"!! :icon_shaking2:

Geplaatst

Jeetje Kammie wat een heerlijk bericht! hihihihihi

Mijn beste vriendin die had 3 testen gedaan die negatief waren, is zelfs naar de huisarts geweest en die zei ook dat het negatief was. Toch bleef ze zeggen dat ze zwanger was (dat gevoel had ze gewoon). Het was haar tweede dus ze had vergelijkingsmateriaal. Een week later bleek toch dat ze zwanger was!!! Je weet dus maar nooit.

Ik zou het nog tot vrijdagochtend wachten. Als je dan niet ongi bent en je hebt nog steeds een negatieve test, dan zou ik naar het ziekenhuis bellen.

Owwww spannend meid!

Vervelend van je hond. Ik vind het zo zielig als beesten wat hebben, daar kan ik echt niet tegen! Die antibiotica prik en kuur helpen wel als een trein. Mijn kat heeft die ook al regelmatig gehad en dan ging het meestal snel weer goed.

Gisteren ook met hem naar de dierenarts geweest. Hij liep niet met zijn rechter voorpootje en het was helemaal dik. Waarschijnlijk een scheurtje in zijn pols! Hij springt als een gek in de tuin (achter zijn prooi aan) en speelt door de schutting met de kat van de buren. Hij heeft gisteren ook een antibiotica prik en kuur gehad, hij had ook 39.6 graden koorts, en na een avond + nacht stil te hebben gelegen in zijn mand liep hij vanochtend weer heerlijk rond en was lekker bezig met zijn krabpaal. Pffff gelukkig was zo zielig gisteren!

Alicia, jij moet morgen testen! Wat denk je zelf?

Nou lieve meiden tot straks!

Geplaatst

Zo Kammie, wat een verhaal zeg.

Tuurlijk ga ik voor je duimen oor je hondje!!!! Kan je meteen ook voor die van ons gaan duimen, die moet volgende week donderdag onder narcose om tandsteen weg te laten halen. Was nu heel erg geworden, maar waarschijnlijk geen tanden trekken. Nou ja dat hopen we dan maar.

Wij moeten de hele kamer nog opknappen. Die moet eerst nog leeg/ opgeruimd worden en dan nieuwe vloer en natuurlijk mooie kleurtjes op de muren. Dus we moeten nu wel gaan opschieten met die kamer. Ik heb het al helemaal in mn hoofd zitten, nu nog even doorvertellen aan het klusteam haha.

Is iedereen ook weer aan het werk vanmorgen??? Ik heb totaal geen zin!!!!

Kuzzz

Geplaatst

Haha, het is toch wat met onze beestenboel! Sil, fijn dat het met jou beessie alweer wat beter gaat! En Tammie, tuurlijk duim ik ook voor jouw patiënt! Het gebit van onze hond hebben ze vorige week ook gelijk gedaan, bleek ook een gescheurde kies te zitten die is gelijk getrokken. Ze ruikt sindsdien wel behoorlijk uit haar giechel! Maar dat gaat volgens de DA nog weg, dat hopen we maar want zo krijgt ze nooit verkering!

Sil, wat toevallig dat jij ook zo'n verhaal kent! Alleen lijkt het me in ons geval sterk omdat we bij IUI precies weten wanneer de inseminatie was. Maar nu denk ik weer, stel dat mijn lichaam traag reageert op de Pregnyl, en de eispong was later? In theorie zou het dan kunnen dat bevruchting later was en testen ook pas later kan... Zucht, ik heb me al zoveel theorieën bedacht, er zit niks anders op dan afwachten. Ik hou idd vrijdag aan, als ik dan nog niet ongesteld ben, bel ik...

Mijn man heeft nu zijn tweede gesprek!!

X

Geplaatst

goedemorgen meisjes.

kammie, je houdt 't wel spannend meis :wink: er zijn zoveel mogelijkheden en gekke dingen gebeuren overal, dus waarom bij jou niet? alleen het vervelende is dat je zelf niet weet of het terechte of valse hoop is.

vervelend ook van je hond, is altijd zo erg als 't niet voorspoedig gaat. die beestjes weten niet precies wat er aan de hand is en ze zijn zo afhankelijk als ze iets hebben. maar ik hoop dat 't snel beter gaat. en ik duim enorm voor je man, tweede gesprek, spannend!!!! en ook voor je hondje natuurlijk.

het kamertje is bij ons nu kattenkamer, daar staan de bak en de krabpaal en het bed waar ze altijd op liggen (zo'n ikea-ding, vinden ze geweldig).

eerst moet de hal beneden leeg, dus de vliering in de berging moet er in, dan kunnen we aan 't kamertje gaan beginnen. echt haast hebben we er nog niet mee hoor, we zijn meer aan 't snuffelen. maar 't laminaat ligt er al, dat hebben we gelijk overal gelegd voor we gingen verhuizen. de muren hebben we wit gesausd, maar die krijgen een ander kleurtje natuurlijk. misschien dat we ook lambrisering gaan zetten, zodat we wat af kunnen wisselen in kleur. en dan de meubeltjes, maar dat komt vanzelf. eerst wat meer energie krijgen en niet meer zo groen zien, daarna komt de rest wel, haha!

het gaat trouwens lekker hier met de beestjes zag ik. onze hond heeft gelukkig niks, net als de katten niet. hoewel één van de katten vanochtend wel ineens een enorme aanval van gordijnhangen had, volop erin en alle pootjes van de vloer. hondje begint echt oud te worden, dus stram en hij gaat steeds zieliger kijken. z'n tanden zijn al helemaal afgesleten, dus die hoeven niet meer getrokken te worden. en zolang hij kan eten en er geen last van lijkt te hebben laten we het ook maar zo. hij loopt er al jaren mee en z'n gebit was al verschrikkelijk toen we 'm uit 't asiel haalden, dus om er dan nu ineens nog iets aan te gaan doen, is voor dat ouwe baasje ook alleen maar een belasting. maar de meur uit z'n smuigeltje is echt niet om te harden, kan ik ook lekker tegen nu, hahaha!!

sil, hoe laat moet je vrijdag? de start van poging twee staat nu echt heel dicht voor de deur, ik hoop echt voor je dat 't deze keer raak is!

hoe is 't met de andere meiden?

ik ben trouwens aan 't werk en heb geen zin! moet door tot vanavond negen uur, heel fijn. maar morgen een half dagje en dan heb ik weer weekend!!

Geplaatst

Kammie: je mannetje alweer 2de gesprek, spannend hoor. Ben al druk aan het duimen voor hem en je hondje. Het is hier niet druk dus ik kan veel duimen haha.

Melis: gelukkig gaat het alweer wat beter met je en zie je niet meer zo groen. Lekker vooruitzicht eerst nog ff veel werken en dan nog maar half dagje en weekend!!!! Helaas moet ik nog t/m vrijdagmiddag, maar dan gaan we lekker om 3uur weg richting Duitsland. Mannetje heeft daar een schietwedstrijd en we hebben besloten dat de vrouwen een keer mee gaan. Dus wordt erg gezellie.

Zag btw ook dat wij maar 6wk verschillen. Wel toevallig dat we allebei op donderdag de inseminatie hebben gehad. Nog 3 weekjes te gaan en je bent uit de gevarenzone, dan zit ook eerste trimester er al op. Tijd gaat soms zo snel.

Sil en Melis: beiden vrijdag naar het zh...spannend!!!

Kuzzz en werkse nog een beetje

Geplaatst

Even een korte update; de theorieën waren leuk verzonnen, maar helaas valse hoop, ben ongesteld geworden... :sad11:

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden