Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Evy; in jouw ziekenhuis werken ze dus ook met ovulatietesten naast de fm's? Bij mijn vriendin - die nu zwanger is! - deden ze dat ook. Door die testen bleek dat haar eitje van 20 mm nog niet rijp was, maar twee dagen later. Als ze waren uitgegaan van alleen de fm's, had de inseminatie te vroeg plaatsgevonden; en nu was ze helemaal op tijd met een zwangerschap van inmiddels 17 weken als resultaat. In mijn ziekenhuis werken ze niet zo; welk ziekenhuis heb jij?

hoe is dat bij de anderen meiden; krijgen jullie alleen fm's om het moment voor de pregnyl-injectie te bepalen of ook ovulatietesten?

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bij ons doen ze alleen FM. Ik zit te bedenken om misschien thuis dan de ovulatietesten uit te voeren maar misschien wordt je daar nog onzekerder van.

Geplaatst

Zo goedemorgen allemaal,

Ben eerst al een halve werkdag kwijt om alles door te lezen haha.

@Zonneschijn: Welkom hier! Wat heftig hoor, 5xiui en dan ook nog eens 2 miskramen. Probeer hier zoveel mogelijk van je af te tikken dat helpt vaak al een heel eind.

@Sil: Zumba is heel leuk!!! Baal ervan dat ik niet meer mee kan doen. Doe al sinds 3jaar aerobics en de instructrice heeft sinds vorige periode ook zumba gegeven en was erg leuk. Nu gaat ze vanaf volgende week maandag weer beginnen, maar ja met een dikke buik wordt het lastig. Leuk eraan is ook dat je lekker spoepel blijft in de heupen. Lekker zweten voor jou dus. Je hebt wel een heel streng dieet gekregen, jammer dat je geen vis lust. Ik ben er juist dol op en voor mij echt geen biefstuk ofzo, daar houdt ik niet van. Mis nu alleen de gerookte zalm en filet american.

@Kammie: voor jou gaat het lekker opschieten, nog maar 9wk en dan lekker 2 weekjes niks doen op het strand van Playa. Houdt je dan wel forum/ hyves in de gaten haha, weekje later uitgerekende datum....haha. Nee hoor, lekker genieten van jullie vakantie.

@Pammie: morgen eerst FM en dan acupunctuur. Spannende en drukke dag voor je, spterkte alvast.

@Evy en Alicia: de ene de FM en de andere eerste afspraak bij de vk. Laten jullie wel even weten hoe het gegaan is???

@Lexa: laat je niet gek maken door de Pregnyl. Dat zijn allemaal zwangerschapshormonen en die kunnen je heel goed voor de gek houden. Dus niet al te veel op de symptomen letten hoor.

Ik las ergens iets over vitamines. Ik heb in het begin alleen zwangerschapsvitamines genomen met foliumzuur, na 12 wk ben ik ermee gestopt. Nu hoorde ik bij de zwangerschapsgym dat in de laaste 3mnd de hersens enzo zich volledig gaan ontwikkelen en visolie en omega 3 helpen daar goed bij. Dus heb nu van ElMare speciale pillen voor tijdens de zwangerschap met extra omega3 en visolie.

Hier verder alles ok hoor. Gisteren lekker dagje wezen shoppen met mn schoonmoeder voor baby things. Dus kwam weer met allemaal tassen vol thuis. Lekker ook lakentjes gekocht, kruikenzak, handdoek allemaal van Winnie de Pooh...dat is ook het enige wat we kopen dus van Disney. Want doe prijzen wordt je echt niet blij van. Je betaalt gewoon 2x zoveel als voor andere dingen. Maar ik vond ze gewoon te leuk.

Verder nu weer aan het werk, heb alleen echt mega veel last van mn rug en schaambeen. Maar nog ff volhouden, nog maar 2.5 dg en dan lekker weekje vrij en daarna nog maar halve dagen. Ben er echt aan toe inmiddels.

Zo nu ga ik eens de rest van het forum lezen haha en o ja daarna nog een beetje werken.

Kuzzz

Geplaatst

hello ladies!!

ik heb de laatste twee iui's alleen ovu testen gedaan, niet eens pregnyl. moest twee keer per dag testen, 's ochtends en 's avonds. vond dat zelf wel prettig, omdat je dan toch uitgaat van je natuurlijke cyclus ipv de eisprong op te wekken met pregnyl. hoe meer zekerheid hoe beter lijkt me, maar elk ziekenhuis houdt er z'n eigen procedures op na, blijkbaar.

evy, veel succes met eieren zoeken! pasen valt vroeg deze keer :wink:

alicia, veel plezier vandaag! ben benieuwd hoe je eerste bezoekje is geweest...

hier alles okeej, druk op 't werk, maar dan gaan de dagen lekker snel. pffff, nog twee weekjes en dan lekker een weekje vrij. ben er echt niet meer bij, hier. al dat gezeik van anderen, kan me nu echt niet meer boeien. erg eigenlijk, maar het schijnt normaal te zijn.

nou, m'n volgende (v)echtpaar zit alweer in de wachtkamer, tot snel meisjes!!

Geplaatst

Lekker vooruitzicht he Melis een weekje vrij nog tussendoor. Ik kan ook niet wachten tot deze week voorbij is.

Btw wanneer ga je nu beginnen bij het CBR???? Heb ik niks meer overgehoord van je.

Geplaatst

Goedemiddag dames!!!

Nou vanmorgen mijn 2de echo gehad... Was weer helemaal super!!! Ons ukkie zwaaide zelf nog even tegen ons hahah officieel 11,2 weekjes zwanger...

Evy hoe was je FM??? Ben benieuwd!!

Laat dit een vruchtbare maand worden voor alle dames die bijna hun IUI hebben!!!

Alicia

Geplaatst

Heej!! Alicia wat goed!!! Lijkt me een superfijn gevoel om bij ruim 11 weken een goede echo te hebben. Dan ben je de eerste periode echt wel door. Gefeliciteerd!!!

FM: 3 folikkels, één van 20, één van 16, en één van 15. Dus ik dacht nog steeds. Shit dat is maar één bruikbare (wat weet ik er ook van...). Maar nee, de arts zei, dat zijn gewoon 3 goede, en dat doen we dus niet. Ik zei: pardon??? Ja zei ze, dan kunnen we je volgende keer beter wat lager doseren en deze poging over laten gaan... Ik keek natuurlijk zeer beteuterd. Dus toen zei ze, we kunnen ook één folikkel dmv punctie weghalen, en daarna insemineren. JA JA JA. Maar dat doen we meestal niet bij de eerste poging... NEE NEE NEE.

Maar wat wil je zelf? Duhuh... Ik wil graag deze poging. Ik heb gewoon goede ei-potentie gereed!! Dus ik weer de wachtkamer in, zij overleggen met 2 andere artsen. En jawel, als ik het zelf graag wil, mag het toch. Pfieuw...... Vanavond dus Ovitrelle spuiten, en dan vrijdagochtend eerst reductie, en daarna inseminatie. Mits ze niet al voor vrijdag gesprongen zijn, maar daar leek het ook nog niet op, blijkbaar.

Ben best blij nu.

Ik heb nog even gevraagd van het sporten. Het mag wel, zelfs a.s. vrijdag (na punctie), als ik er zelf zin in heb. Maar het kan dat ik wat buikpijn heb? Heeft iemand hier ervaring met folikkelreductie?

Ik ga wel even googlen.

Geplaatst

Oh ja, en iemand vroeg welk ziekenhuis? Rijnstate in Arnhem. Gek he dat er zoveel verschillende methoden zijn die gehanteerd worden.

Geplaatst

alicia, wat goed! gefeliciteerd meis!!! echt geweldig he, om een goeie echo te hebben. nu op naar de 20 weken echo denk ik?

evy, wat een gedoe. je wordt dan echt van de ene naar de andere kant gesleurd volgens mij. bij ons doen ze dus geen reductie, drie is teveel dus geen inseminatie. nu hoefde ik geen hormonen te spuiten, dus dat risico was bij mij wel erg klein. gelukkig kan de inseminatie doorgaan. heb wel 's begrepen dat zo'n punctie wat pijnlijk kan zijn, maar hoe erg en hoe lang je er nog last van hebt naderhand, geen idee. er was hier toch iemand die wel een punctie heeft gedaan? of ben ik nou gek...

tam, ja zeker heerlijk een weekje vrij. kijk er echt naar uit! CBR is uitgesteld tot na de bevalling en m'n verlof. als ik de opleidign in was gegaan, dan was ik na de opleiding direct met verlof gegaan en had ik na verlof gelijk weer de opleiding ingekund. dus dat vonden ze niet zo handig :wink:

zal dus niet eerder dan mei volgend jaar worden denk ik. maar goed, wat in 't vat zit.......

Geplaatst

Hoi Evy, wat een raar verhaal, joh. Of is dat normaal? Ik kom net kijken in de MMM. Maar die klakkeloosheid van de arts: Nou, dan slaan we maar een maandje over. Hou eens op, zeg. Heb je alles voor niets gedaan! Maar zo'n punctie die je op vrijdag krijgt, is dat niet eigenlijk een soort IVF behandeling? Of halen ze juist 1 eitje weg?

Ik weet nog dat ik heel teleurgesteld was dat er 1 eitje was verdwenen waardoor ik er 2 overhield, maar dat is dus eigenlijk het streven? Enne, zeiden ze bij jou nog iets over het aantal zwemmers van je man? Nee, verder ben ik niet geobsedeerd, hoor ;-)

Geplaatst

En een geupdate versie...

September

17: Pammy, 1e FM op CD 9

18: Sil, 2e FM op CD 14

18: Evy follikel reductie en aansluitend 1e IUI

21: Tammy, controle VK

28: Lexa, testdag

28: Melissa VK

Geplaatst

O, ik zit gewoon weer niet goed te lezen, sorry Evy. Ze halen dus 1 follikel weg en dan gaan ze insemineren. Heeft niets met ivf-techniek te maken. Pffff. Heb ik al vakantie?

Geplaatst

Hahaha, je komt helemaal niet geobsedeerd over hoor. Gewoon geinteresseerd! Nee het is juist geen IVF. Ze prikken gewoon één van de drie blaasjes door (of zuigen hem op... geen idee hoe precies). Maar die mag gewoon niet meer meedoen, dus die spoelen ze door de gootsteen ofzo hahaha. En daarna vindt 'gewoon' de inseminatie plaats en hopen we dat die twee, of op zijn minst één bevrucht en genesteld raakt ;-)

Volgens mij heb jij geluk gehad met twee, want ik geloof dat meerdere ziekenhuizen liever geen drie doen. De kans is natuurlijk minimaal, maar een drieling zou toch echt meer risico's en complicaties mee kunnen brengen.

Ik vind (na ruim 2 jaar) dat ze best drie kunnen laten zitten. De kans dat ze alledrie doorgaan, lijkt mij echt te verwaarlozen. Maar de kans van 1 op 3 is toch groter dan die van 1 op 2? Maar ja, daar zal je wel medicijnen voor gestudeerd moeten hebben hahaha.

Ik weet nu nog niks over de zwemmers. Mijn man is 1x getest. toen was het zeer goed. Ik hoop dat ze dat vrijdag ook weer zeggen voor het inbrengen ;-) Zal het nog wel even vragen.

Jij bent nu al een week op weg he?! Hoe voel je je? Al voorgevoelens?

Geplaatst

Ik heb de laatste IUI follikelreductie gehad. In ons ziekenhuis doen ze IUI met maximaal 3 follikels (Evy; in mijn ziekenhuis zou jij dus geen punctie krijgen maar zou de IUI sowieso doorgaan, behalve als je dat zelf niet wilt natuurlijk ivm de kans op een meerling). Door de hormooninjecties was het bij mij te hard gegaan waardoor er een paar dagen voor de inseminatie ik geloof iets van 8 follikels kanshebber waren. Er zijn er toen dus een aantal weggeprikt en de inseminatie is gedaan met 3 follikels. Maar daar moet ik wel bijzeggen, dat die de laatste dagen niet zo hard gegroeid waren als was gehoopt en dus waarschijnlijk nog niet rijp waren, maar de Pregnyl (= net zoiets als Otrivelle) was al gezet dus inseminatie "moest" doorgaan.

Over de punctie zelf. Evy, ik wil je natuurlijk niet bang maken en weet ook echt niet hoe het is als er 1 follikel weggeprikt wordt. En iedere vrouw is natuurlijk verschillend, ook qua pijngrens! Zelf heb ik echt een heel vervelende ervaring gehad. Toen ik binnenkwam vroeg de arts of de folder duidelijk was, maar ik had helemaal geen folder gehad. Daar had blijkbaar in gestaan dat ik van te voren pijnstillers moest nemen, maar dat wist ik dus niet en had ik ook niet gedaan. Ik heb verschrikkelijke pijn gehad, kon daarna bijna niet naar de auto lopen van de pijn en het naar worden/flauwvallen. Daarna had ik ook nog te pech dat mijn buik erg op ging zetten en pijnlijk bleef waardoor ik een paar dagen (bed)rust moeten houden. Ik ben een paar dagen goed beroerd geweest.

Nogmaals, laat je niet te bang maken door andermans ervaringen. Hebben ze jou wel geadviseerd om pijnstillers te nemen of werken ze in jouw ziekenhuis misschien met een (plaatselijke) verdoving? Er zijn verschillende ziekenhuizen die dat doen.

Is de zaadkwaliteit van je man over het algemeen goed? In dat geval zou ik in jou situatie bijv. vanavond gemeenschap hebben voor het geval het eitje toch eerder springt. Het is er groot genoeg voor...

Het wordt druk op het wachtbankje!

X

Geplaatst

Het is me helemaal duidelijk. Ik weet niet wat ze bij ons in het ziekenhuis zouden doen. Ik loop zelf bij het Tergooiziekenhuis in Blaricum. Voor IUI is geen wachtlijst, voor IVF drie maanden, dus valt mee. En nee, natuurlijk weet je nu nog niets van zwemmers.. durrr, waar zit ik toch met m'n hoofd. Bij mij is van tevoren wel gewaarschuwd voor een meerlingenzwangerschap, maar wel met die kanttekening erbij dat twee bevruchte eitjes niet vaak allebei volledig zouden uitgroeien tot embyro's en babies.

Ik zit nu inderdaad op dag 7 na de inseminatie. Nee, ik heb geen voorgevoelens, maar ik waak er ook erg voor dat ik daar niet te veel aan toegeef. M'n lichamelijke toestand is onveranderd, maar dat moet de Pregnyl zijn. Ik voel me al zo sinds de inseminatie.

Ik ben het eens met kammie: Ga vanavond nog even aan de slag. Je weet maar nooit. Maak gebruik van die gestimuleerde eitjes. Beter een keer te veel dan een keer te weinig!

Geplaatst

Goede tip van jullie! Ik denk dat ik dat maar doe. Ik ga ook voor maximaal veel zwemmers ;-) En inderdaad, mocht het toch eerder springen dan, heb ik nog iets om op te hopen.

Heftig verhaal Kammie, van het doorprikken. Ik hoop dat het met één doorprikken minder erg is dan met 5. Lijkt me wel. 5 is echt heftig hee. Hoeveel Puregon hebben ze je gegeven??? Ik had 75 per spuit, en ze hebben nu al gezegd, dat als het tot een volgende keer komt, het volgende keer maar 50+ 1 tikje moet zijn.

Ze hebben mij gezegd om twee paracetamol te nemen vantevoren. Dus dat ga ik gewoon echt doen. Maare... ik begrijp dat ik misschien rekening moet houden met vrijdagavond niet trainen? ;-)

Geplaatst

Oh ja, en lexa, ik snap dat je jezelf geen valse hoop wilt geven. Blijft toch altijd lastig he. Ik haaaaaaat het wachtbankje.

Uhm...even iets anders, hoe maken jullie eigenlijk zo'n onderschrift (of handtekening)?

Geplaatst

Na twee jaar heb ik het wel gehad op die wachtbank. Nu valt het nog mee, maar die laatste paar dagen van je cyclus, dat je die ongesteldheid al langzaam aan voelt komen maar tegelijkertijd denkt dat het ook zwangerschapsverschijnselen kunnen zijn. Bij mij duurt het soms wel 3 dagen eer het doorzet. Heel erg frustrerend.

Een handtekening maak je in gebruikersinstellingen in het site menu, en dan de linkjes volgen.

Geplaatst

Thanks! En ik zie dat je ook het lijstje al had ge-update. Attent.

September

17: Pammy, 1e FM op CD 9

18: Sil, 2e FM op CD 14

18: Evy follikel reductie en aansluitend 1e IUI

21: Tammy, controle VK

28: Lexa, testdag

28: Melissa VK

Geplaatst

Oh ja, en hoe zat het nou met testen? Lexa, jij mag 18 dagen na inseminatie testen, toch? En hoe zit dat bij de andere dames?

Bij mijn zh zeggen ze ook dat het na 18 dagen kan, als je nog niet ongesteld bent. Maar ik ben normaal 15 dagen na de eisprong ongesteld. Dan wil ik best nog dag 16 afwachten, maar dan op de ochtend van dag 17 wil ik het toch wel weten hoor. Niet dat ik ooit zoveel dagen overtijd ben geweest...hahaha

Geplaatst
Oh ja, en lexa, ik snap dat je jezelf geen valse hoop wilt geven. Blijft toch altijd lastig he. Ik haaaaaaat het wachtbankje.

Uhm...even iets anders, hoe maken jullie eigenlijk zo'n onderschrift (of handtekening)?

Bij gebruikersinstellingen (linksbovenin) kan je je handtekening aanpassen. Ik vind het erg fijn om even terug te lezen hoe het ook alweer allemaal zit want het is echt lastig om dat anders bij iedereen te onthouden.

Reken er maar gewoon op dat je 's avonds kunt sporten hoor; misschien heb jij wel helemaal nergens last van! De inseminatie zelf voel je nauwelijks en misschien dat die ene follikel wegprikken wel hartstikke meevalt! En bij mij was het ook een enorme tegenvaller dat de IUI verkeerd was ingeschat (vervangende gyn) en de follikels kleiner waren dan gedacht waardoor de slagingskans wel heel klein werd, dus ook daar was ik wel goed ziek van.

Geplaatst
Oh ja, en hoe zat het nou met testen? Lexa, jij mag 18 dagen na inseminatie testen, toch? En hoe zit dat bij de andere dames?

Bij mijn zh zeggen ze ook dat het na 18 dagen kan, als je nog niet ongesteld bent. Maar ik ben normaal 15 dagen na de eisprong ongesteld. Dan wil ik best nog dag 16 afwachten, maar dan op de ochtend van dag 17 wil ik het toch wel weten hoor. Niet dat ik ooit zoveel dagen overtijd ben geweest...hahaha

Ze adviseren 18 dagen omdat je door de hormonenmedicatie later ongesteld kunt worden dan normaal. Na 18 dagen testen is dus om onnodige testen (en teleurstelling) te voorkomen. Eerst dacht ik dat het was omdat de Pregnyl nog in je lichaam kon zitten wat de test kan beïnvloeden, maar die is er na een dag of 14 uit. Op dag 17 testen (als je dat vol kunt houden ;-) ) kan dus wel hoor!

Je vroeg nog naar mijn medicatie. Ik had geen Puregon maar Gonal-F, dat werkt anders qua dosering. Als we wel weer verder gaan met IUI krijg ik wel Puregon omdat dat nauwkeuriger te doseren is, en dat bij mij echt nodig is ivm het risico op overstimulatie door de PCOS.

Ik zie dat je al 2 jaar "bezig bent" maar pas sinds dit jaar in de MMM. Wilde je zelf pas toen ermee gaan beginnen of mocht je niet eerder van de artsen?

Geplaatst

Ahaaaaaaa, vandaar. Nou te vroeg vals positief testen, lijkt me nog erger dan negatief testen/ongesteld worden, dus misschien moet ook ik maar geduld hebben. Ben ik goed in, geduld... NOT!!!

Ik ben zelf wel een beetje laks geweest om in de MMM terecht te komen. Ik dacht elke maand toch weer, wie weet lukt het nu wel. En ik heb in februari van dit jaar een kijkoperatie en foto met contrastvloeistof gehad, en de 6 maanden daarna zou je extra vruchtbaar zijn ivm nog beter 'gesmeerde' eileiders?? Als ik het zo lees, moet ik bijna lachen om mezelf. Lekker naief allemaal.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je erg baalt als je bij de puntie/inseminatie te horen krijgt dat de folikkels niet goed genoeg door zijn gegroeid. Net wat Lexa al zei, ze moeten niet TE laconiek doen in zo'n ziekenhuis, want voor ons zijn het toch allemaal major life events.

Geplaatst

Nou, kan helaas inmiddels boeken schrijven over ziekenhuiservaringen. Ik heb al wat teleurgesteld in de auto gezeten op de terugweg van het ziekenhuis hoor. Eén gyn in ons ziekenhuis spant wat dat soort opmerkingen betreft echt de kroon (hè Tammy?). Met zulke ervaringen is positief blijven echt een kunst. Wat ook zo belachelijk is is dat je na een miskraam/missed abortion in de wachtkamer tussen de zwangere vrouwen moet wachten voor je afspraak voor bijv. curretage. Terwijl ik daar met jankogen zat, zat naast mij een zwangere vrouw te klagen dat het allemaal zo zwaar was met een dikke buik. En een oudere vrouw zat tegen mijn moeder te vertellen dat ze zó blij was dat ze oma wordt. Nou, mijn moeder is normaal niet zo emotioneel wat dat betreft maar ik dacht echt dat ze die vrouw aan ging vliegen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden