Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallooooo,mag ik ook nog?. Jeetje,wat schrijven jullie véél! Is toch

niet meer bij te houden hihi.

Zonder gekheid,juist hastikke gezellig hoor!.

Alicia; super voor jou dat alles goed was met de beeb!!

Evy; Dat was even schrikken dan vanmorgen of niet?. Ik had bij mijn 4e iui ook 3 eitjes. De gyn moest me nog wel even zeggen dat ik kans had op meerling.Als ik het niet wou,moesten we de iui over laten slaan.

Maar heb de iui gewoon door laten gaan. Als er bij jou nou 4 of meer waren? Tsja,dan kan ik het snappen van zo'n Gyn,dan doen ze het ook helemaal niet!

Melissa; Hmm,vis liefhebber nog wel. Moet eerlijk bekennen dat ik zat te eten toen ik jou bericht las. Nou eh,ik als anti vis eter,vond het gewoon vies! Haha. En dan nog maar niet te hebben over het op boeren.

Maarja,verschil moet er zijn hé.

Wat het sporten betreft; soms denk ik ook weleens "moet ik dit of dat wel gaan doen?". En nu ik Kammie's bericht lees ben ik helemaal aan het twijfelen!. Denk niet dat het helemaal verkeerd is,maar omdat ik dus net Zumba doe (voorheen sportte ik ook nooit),twijfelen ik dus een beetje. Van de andere kant; Ik werk in een warenhuis,en sta dus bijna de hele dag. Plus dat ik soms van hot naar her vlieg. Heb vaak na de iui's gewoon moeten werken,en dan ben ik net zo druk als anders...Ben dan altijd best blij als mijn iui valt op zaterdag of maandag,want dan heb ik altijd vrij! Kan ik het een beetje rustig aan doen.

Lexa; hopelijk hou je het allemaal nog een beetje vol meid.Voor je het weet zit je aan de testdag! (achteraf gezien,gaat het best snel,maar voor je gevoel duurt het eeuwen!)

Morgen de FM. Zal jullie morgenavond weer op de hoogte houden,omdat ik morgen de hele dag moet werken.

Tot later!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames. Ik heb net even heerlijk getraind, even nergens aan gedacht.

Pammie, heel veel succes morgen. Dat ze maar goed in aanleg aanwezig zijn morgen. Duim voor je!

Ik ben in de stress. Ik deed vanavond een ovutest, om 7.45. En die was positief.... Ik ben echt bang dat ik morgen al ovuleer. Morgenavond ofzo en dat het vrijdag dus echt te laat is. Ik heb volgens mij nl. een vrij korte LH piek van 24 uur, niet van 36 uur ofzo.

Iemand ervaring hiermee? Ik kan pas morgenochtend om 8.00 bellen met het ziekenhuis. En guess what, ik heb om 8.00 uur ook een belangrijke budgetbespreking met mijn directeur. Die kan ik nu ook niet meer bereiken. En mijn lief heeft net vrij genomen voor vrijdagochtend. Die is normaal om 7 uur al de deur uit. Ik baaaaaalll. Ik dacht dat zo'n gyn dat wel goed kon inschatten, maar blijkbaar niet dus. Iemand nog tips?

September

17: Pammy, 1e FM op CD 9

18: Sil, 2e FM op CD 14

18: Evy follikel reductie en aansluitend 1e IUI

21: Tammy, controle VK

28: Lexa, testdag

28: Melissa VK

Geplaatst

heej evy,

probeer je niet te druk te maken. ik heb de laatste iui ook op woensdagavond een positieve ovutest gedaan en vrijdag ochtend pas de inseminatie. dacht ook dat het misschien te laat zou zijn, maar zie 't resultaat. en als je je echt zorgen maakt, kan je misschien nog om een fm vragen, voor de zekerheid, voor ze insemineren.

wel moeilijk om alles rond je werk te plannen, werd daar ook gek van. succes meis, hoop dat je straks kan bellen voor of snel tussen de bespreking door.

Geplaatst

Goedemorgen. Bedankt Honey!

We zien wel. Ik heb een mailtje gestuurd en ik bel meteen na mijn meeting van 8 uur en dan zien we het wel. Normaliter zou vrijdagochtend ook wel kunnen, maar dan moeten ze wel vandaag al die 3e follikel weghalen. Als ik e eisprong al heb gehad, insemineren ze niet. Dus..... wordt nog wel vervolgd. Ach ja, en anders is het blijkbaar niet meant to be deze maand.

Even iets heel leuks (als opsteker voor alle niet-zwangeren). Een vriendinnetje van mij is na 6 mislukte IUI, wachtend op de 1e IVF poging, spontaan zwanger geraakt!! Haar man, heeft bijna geen levende/actieve zaadcellen, maar het is toch gelukt nu. Geweldig toch! Houd hoop. Ze bestaan echt wonderen.

Liefs.

Geplaatst

Goedemorgen!

Die wonderlijke verhalen zijn goeie opstekers! Zelf heb ik ook zo'n wonder mee mogen maken dus als ik het even niet meer zie zitten denk ik idd daar aan terug.

Evy; Alle drie de eitjes produceren LH. Je LH-gehalte is daarom waarschijnlijk hoger dan de keren dat je 1 follikel had. Daar reageert de ovulatietest op. Ik zou me proberen geen zorgen te maken; morgenochtend zou echt op tijd moeten zijn. En aangezien ze bij jou reductie gaan doen is gelijk op de echo te zien hoe het met de andere twee eitjes is. Enne... als je het gisteren gezellig gemaakt hebt onder de lakens heb je een eventueel eerder springend eitje misschien wel benut??

Geplaatst

halloooo meiden? Ik kan het even niet meer bij houden hahahaha

Owke waar zal ik starten???

Hmmm ik wilde toch nog even iets zeggen over het testen. Je kan merken dat ieder ziekenhuis was anders zegt. Bij mij zeggen ze dat de pregnyl (5000ie) al met 10 dagen uit je lichaam is en dat ik daarom al met 14 dagen mag testen. Wel zegt het ziekenhuis als je positief getest hebt dan wacht je nog 2 a 3 dagen voordat je ons belt (misschien dat je inmiddels wel ongesteld bent geworden). Geen ongi is een urinetest in het ziekenhuis. Ze doen bij mij geen bloedwaardes enzo. Dat vind ik wel jammer maar goed nu hoef ik tenminste niet zo lang op de uitslag te wachten.

En ik zal je wat zeggen het kan inderdaad verkeerd uitvallen als je te vroeg test maar ik heb bij de allereerste IUI op wachtdag 6 een keer getest (ja ik weet het veel te vroeg, leek wel gek!) omdat ik naar de tandarts moest. Nou dan zit de pregnyl nog volop in je lichaam dus de test zou dan zeker positief moeten aangeven. Hij gaf negatief aan !!! Je weet het dus gewoon echt niet wat pregnyl allemaal met je doet.

Pammy, heel veel succes straks bij je FM! Je zal waarschijnlijk snel mogen IUI-en. Dat gaat bij jou altijd wel hard.

Kammie, ik ken je ervaring wat je schrijft over de wachtkamer. Ik heb dat ook gehad maar 1 ding weet ik wel....als ik zo'n zeikerd had gehad die ging vertellen hoe zwaar het wel niet is, dan had ik er echt lik op stuk gegeven. Zwaar Zwaar??!! Wees blij dat je het zwaar hebt. Ongeloofelijk!

Bij ons hebben ze gelukkig ook een apart gedeelte om te wachten dan hoef je niet tegen die dikke buiken aan te kijken. Daar ben ik toen lekker gaan zitten na mijn miskraam. Was toch wel even fijn omdat dan niet te zien.

Evy, jeetje zeg! Wat een ervaring krijg je gelijk bij je 1e IUI. Maar wat kammie ook zegt daar kan ze zeker gelijk in hebben. Je hebt er immers 3 met mooie afmetingen!

Maar ik ben wel heel benieuwd wat de artsen zeggen.

Ow ik mag morgen weer. Kan niet wachten! Ik ben heel erg benieuwd of alle 2 de eitjes er nog zitten. Is misschien toch iets meer kans op een bevruchting...ja toch! Meiden, me huissie wordt echt leuk nu! Keuken staat er al en alle stopcontacten en lichtpunten zijn geplaats. Alleen sommige dingen hebben ze echt raar opgelost. Bijvoorbeeld hoe de deur naar de huiskamer open gaat. Echt onhandig. Het was beter geweest als deze schuin open bleef staan tegen een muurtje aan. Nee deze blijft recht staan. Gewoon een loze plek in de woonkamer. Ik kan het niet uitleggen maar ik baal daar wel enorm van. Hij stopt tegen een klein muurtje als je het te hard open doet dan beschadig je heel je muur en deur. Zonde dus!! Ach vind er wel weer een oplossing voor. Jeetje wat een frustratie over een deur als ik het zo lees ! hahahahhaha

nou meiden tot straks (moet wel weer snel inloggen anders ben ik weer helemaal de draad kwijt)!

Geplaatst

Het is echt een drukke bedoeling hier aan het worden weer haha.

Wel erg gezeliig natuurlijk. Denk alleen dat ik de helft van de mensen vergeet wat en hoe tegen de tijd dat ik alles heb gelezen hahaha.

Alicia: geweldig, je bent bijna uit de gevaren zone. Gelukkig gaat alles goed met je en het kleine mini mensje. Op naar de 20wk echo. Willen jullie btw weten wat het gaat worden???

Wat Kammie al zei over gyns.....ze hebben verstand van het vak, maar verder houdt het echt op! Communicatie...wat is dat. Dat kennen ze gewoon echt niet! Vooral 1 gyn bij ons in het zh, ik was daar met de 20wk echo voor het laatste en kreeg bijna moordneigingen van die man. Die is echt niet meer normaal, ik heb ook gewoon medelijden met mensen die bij hem de spreekkamer ingaan. Je kan er beter aan wennen aan die botte opmerkingen van de mensen daar, want je gaat er echt nog veel tegen komen.

Iedereen die vandaag die voor een meting moet, veel succes!!!

Sil: heerlijk toch dat je lekker in je huisje hebt kunnen kijken. Die deur komt later wel joh, anders een stop op de vloer maken of op de muur. Je kan nu lekker alles gaan bestellen voor de aankleding enzo.

Hier gaat alles redelijk hoor, vanmiddag even langs de huisarts, want heb enorm veel pijn in mn rug. Vooral als ik zit, met lopen gaat het allemaal wel. Maar op het werk is het echt niet meer normaal.

Wat jullie nog zeggen over die wachtkamers, bij ons was het ook heel erg. Zit je daar tegen al die buiken aan te kijken, terwijl jij weet dat je een "lijdensweg" aan het volgen bent. Dat is tenminste bij de gyn afdeling. De felisiteitsafdeling zit helemaal apart hoor.

Geplaatst

Hoiiii!!

Pammie, heb je goed nieuws voor ons?

Ik ben even in een dip. IUI gaat morgen niet door en vandaag kan niet meer. Ik baal echt. Oh en we mogen ook geen onbeschermde sex hebben. Wat een geklooi is het toch als je in zo'n traject loopt en andere mensen bepalen dat het pas de 1e keer is en je gewoon een maandje moet wachten.:cry2:

Geplaatst

Evy, wat is er gebeurd? Sjonge jonge zeg! Ik schrik hier echt van.....

Je hebt ze toch alleen maar telefonisch gesproken? Ze hebben niet eens wat gezien....

Geplaatst

@ Kammie & Tammy: Ook hier niet echt goede ervaringen met de gyneacologen in mijn ziekenhuis. Ongelooflijk, he, voor zo'n vak. Gelukkig werken er bij de IVF-Afdeling vier lieve verpleegkundigen en een ontzettend warme, geduldige en vriendelijke IFV-arts. Wat een warm bad vergeleken bij Gyneacologie.

Geplaatst

Evy; waarom gaat het niet door?? Het enige wat ik kan verzinnen is dat je toch eerder dan morgen je eisprong hebt. En waarom geen onbeschermde sex? Vanwege het risico op een meer(3)ling??

Geplaatst

Hallo meiden. Nog geen nieuws van Pammie? Ik kan wel wat opbeurend nieuws gebruiken.

Even ego: Ja de eisprong wordt dus vandaag verwacht. Maar ze konden vandaag geen follikel reductie doen. Dus ook geen inseminatie. EN tja... het was (zo zeggen ze het dan ook), pas de eerste keer dus volgende keer beter. Alsof je voor je lol die hormonen spuit en vol verwachting naar zo'n inseminatie toeleeft. Enfin... Geen onbeschermde sex ivm drieling kans. Nou... gisteravond ging ik nog uit van het feit dat ze één eitje weg zouden halen dus wie weet... Kijken of het vanavond ook nog lukt, dan is er tenminste nog een mini-kansje.

Zooo genoeg ge-ego-d. Nu weer even relativeren. Er zijn veel ergere dingen, en volgende maand zal ik zelf ook wel wat scherper zijn op groei en inseminatie-tijdstip.

Hoe is het verder hier?????

Geplaatst

Evy; voel je niet bezwaard, lucht gerust je hart hier! Ik heb bewondering hoe nuchter je er onder bent! Of moet ik zeggen hoe nuchter je er onder lijkt? Ik zit me hier een partijtje op te vreten in jouw plaats hoor. Wat denken ze wel niet in het ziekenhuis?? Wat je zegt; je spuit die hormonen toch niet voor Jan met de korte achternaam?? En geen tijd vandaag voor de reductie? Daar màken ze dan maar tijd voor. En dat ze zeggen dat het nog maar de eerste keer is is helemaal een lachertje. Alsof het dan minder erg of spannend is. En lekker getimed ook van je gyn van de week. GRRRRR!!! Nou meid, ik zou zeggen sex er lekker op raak en dan gaan wij allemaal heel hard voor je duimen dat er helemaal geen IUI meer nodig is! Dikke knuffel!!!

Geplaatst

Jeetje wat een KL*TE zooi....ze denken er echt makkelijk over.

Je hebt ze toch alleen aan de telefoon gehad? Vind ik wel knap dat ze dat vanaf de telefoon kunnen zien. Je had 3 eitjes ! Dan kan het toch zijn dat de grootste die piek geeft op de test en dat de andere nog geinsemineerd kunnen worden??!!!!

Ik bedoel als je die test niet had gedaan was je morgen ook gewoon gegaan en had je van niks geweten. Tijdens je echo (het wegprikken van...) konden ze precies zien of het nog rendabel was.

Owwwww ik zit mij hier gewoon op te vreten!!!! Sorry......maar ik heb er geen woorden voor....

X Sil

Geplaatst

Hoi hoi. Jullie zijn lief. En dat is heel fijn. En ik ben ook wel echt heel nuchter hoor, dat is niet gespeeld, maar ben ook wel verdrietig erover (misschien ook wel versterkt door die k.. hormonen). Enfin, met jullie steun gaan we er gewoon nog even zelf voor vandaag. En wie weet wat het dan brengt. Ik ben wel even klaar met luisteren naar het ziekenhuis. Pffttt.... wat denken ze wel niet. Niet alleen mijn inseminatie bepalen, maar ook mijn sexleven? Echt niet!

Geplaatst

Inderdaad wat Sil zegt; dus dat konden ze zien door de telefoon?? Heb je een gynaecoloog gehad of een assistente? Wat ik eerder vandaag typte over die LH-piek door meer follikels is echt waar hoor. Het LH in mijn bloed was toen met die 8 follikels echt extreem hoog. Als ik toen een ovulatietest had gedaan was die waarschijnlijk uit elkaar geknald ofzo. Voor hetzelfde geld ovuleer je misschien wel gewoon morgen. Wat een vervelend gedoe zeg; het is allemaal al zo (emotioneel) zwaar en dan krijg je dit er ook nog bij!

Geplaatst

Hoi, army Evy. Wat een rotstreek. Vanavond lekker zelf aan de gang en dan over 9 maanden je drieling bij ze gaan showen. Hah. Dat zal ze leren!

Dikke knuffel

Geplaatst

Hoi dames:

Jeetje Evy wat lullig dat ze dat door de telefoon kunnen zien... je leeft er helemaal naar toe, neemt die hormonen op de koop toe en op het laatste moment word het afgeblazen grrr belachelijk... ze hadden toch op zijn minst even met de echo kunnen kijken toch?? Nou meid je hebt gelijk hoor ik liet mijn sexleven ook niet door hun bepalen!!!! Ik wist wel wat ik zou doen !!!

Pammie: hoe was je FM??? hopelijk goed nieuws en heb je binnenkort je IUI..

Sil: Lekker dat je ff in je huisje bent geweest??? Wanneer mogen/kunnen jullie erin??? misschien had je het al gezegd maar weet het niet meer...

Morgen je FM.... heel veel succes en hoop dat je snel je IUI mag...

Tammy: Ja bijna uit de gevarenzone... de vk zei dat ik het ergste nu wel al heb gehad omdat ik nu al 2 goeie echo heb gehad... garanties zijn er nooit maar ga er nu niet meer van uit dat het nog misgaat... Ja we willen zeker weten wat het gaat worden... ik heb 18-11 mijn 20 weken echo dan ben ik ook precies 20 weken, maar denk dat ik een paar weken eerder een pretecho wil laten maken voor geslachtbepaling hahah Ben namelijk heel erg nieuwsgierig!!!! Mijn gevoel zegt dat ik een jongetje krijg maar goed daar moet ik nog wat weekjes op wachten!!

Ik zal het ook gelijk alten weten hier!!!

Vandaag al wat kleertjes wezen kopen haha beetje neutraal ergggg leuk!! Kamertje schiet ook al lekker op!! Lekker vroeg...

Alicia

Geplaatst

Evy, ik ben gewoon in staat om voor je naar het ziekenhuis te bellen. Vind het zo raar.......

Alicia, als het goed is krijgen we 27-10 de sleutel. Heb der zin in!!! Heeee wat lekker zeg van je echo dat alles goed is. Ow ik zou ook niet kunnen wachten om te weten wat het zou worden....

Heb je geen leuke foto's van je buik en kamertje?

Die van Tammy heb ik al gezien in 'n andere topic. Dat is wel erg leuk hoor om de dames zwanger te zien waarmee je kletst!

Liefs Sil

Geplaatst

Kammie, dat wat jij zegt, over meer follikels en dus meer LH-hormoon klinkt wel logisch, maar dat weten zij toch ook in dat ziekenhuis? Echt belachelijk dat ze dat niet zeggen, volgende keer zal ik ze krijgen.

En ja misschien hadden ze mij morgen toch maar beter kunnen laten komen, en who knows... Nou ja. Ik weet wel wat ik vanavond ga doen. Hoop dat lief geen last van prestatie-stress krijgt hahaha, nu hij drie eitjes kan bevruchten ;-)

Alicia, ja die gevarenzone moet nu toch wel voorbij zijn hoor. En wat leuk dat je die pret-echo gaat doen. Ga je ons dan ook vertellen of het inderdaad een jongetje wordt?

Pammie? Joehoe??

Sil, spannend voor jou morgen. Duim duim duim.

Geplaatst

Ho Meiden,

Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties. Ik herken veel in jullie verhalen van die wachtkamer met dikke buiken gelukkig niet. Bij ons is GYN en IVF poli helemaal apart.

En dat het soms onhandig uitkomt met inseminaties of afspraken daar herken ik alles van. Nu heb ik nog de mazzel dat ik in het ziekenhuis werk waar ik ook behandeld wordt dus ik kan af en toe nog tussen mijn werk door maar ik moet ook vaak op mijn vrije dagen er heen of na een nachtdienst. Ik mag gelukkig toch starten met mijn laatste IUI (6e poging maar 2e met hormonen) ondanks mijn zeer vroege miskraam maar al het zwangerschap hormoon was al uit mijn lijf. Ik heb er wel achteraan moeten zitten en moest een keer extra komen bij mij wilde ze ook alweer een maand wachten maar daar was ik het niet mee eens want je kon bij mij niet echt van een zwangerschap spreken ( 2 dagen over tijd) dus ik mocht na echo en bloedonderzoek toch starten.

Ja, Evy ze doen er soms erg makkelijk over en je bent al zo lang bezig wordt soms vergeten ze dat. En dat is erg frusterend nou meid sterkte. En wie weet lukt het toch nog op de natuurlijke manier met 3 eitjes toch meer kans

groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Zonneschijn, goed zo. Op naar de volgende IUI met een positieve blik. Je kan zwanger worden, en het gaat je vast ook lukken om het te blijven. Voor 9 maanden dan he, niet langer ;-)

Heb ik nou iets gemist, of heeft Pammie zich nog niet gemeld? Ben heel benieuwd en hoop op mooie eitjes. Sil, jij morgen ook!!! Zet hem op he.

Ik ga lekker trainen. Kan niet zo lekker met deze strak-gevoelige buik, maar kan wel keihard ballen in het goal poeieren, dus er kan maar beter niemand het doel gaan verdedigen. Hahaha.

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Ben er!

Kon niet eerder reageren,moest de hele dag weer werken,plus daarna door kon naar acupunctuur.

Nou,eerst maar de fm vanmorgen. Die zag er goed uit. Of?....

1 van 17 mm.

1 van 14 mm

3 van 12 mm.

Okéé.

Nu moest ik vanavond Puregon spuiten,en morgen even geen hormoontjes.Ze wouden niet dat alle vijf rijp werden natuurlijk. Zaterdag de 2e fm.En verwacht maandag de iui. Maarja,nu ook best schrikken,wegens die 5 eitjes. Hopelijk stimuleren ze niet allemaal té hard,zodat mijn iui niet door gaat.

Net zoals bij jou Evy. Wat een raar verhaal vind ik dat joh!

Weet je inmiddels iets meer,gaat het echt helemaal niet door?.

Sil; wat heerlijk je huisje,eindelijk hé!..Balen van die deur dan..kan dat niet meer recht gezet worden dan?.Wens je heel veel succes morgen bij de FM. Hopelijk heel goed,en snel je iui meid!!

En dan de acupunctuur. Nou echt heerlijk hoor. Had ook een ontzettende lieve mevrouw.

Maar wel klein nadeeltje,ze kan me niet het hele traject geven voor deze iui poging. Ze had verwacht dat ik pas veel later de iui had,dus kon ze me nog 3x behandelen. Maarja,dat gaat nu niet. Heb wel een iets andere behandeling (combinatie) gehad,als wat ze normaal doet bij het hele traject.

Maar over het algemeen ben ik hier harstikke tevreden over,en ga dus zeker door. Nu afgesproken om te wachten,en zodra ik weet NIET zwanger te zijn,..dan bel ik gelijk voor een afspraak,en kan ik met mijn laatste iui poging nog een heel acupunctuur traject volgen.

Dus Kammie;. Ik ben er voor! Haha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden