Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

tjemig zeg zolang niet hier

ik mis echt vanalles

en petje af want ik zie al de tweelingmamas lekker druk schrijven hier

pff en ik met eentje krijg ut niet voorelkaar hoor kwa tijd

haha

hey

en ik zie dus

Vanessa ZwAnGeR!!! gewelidig zeg wat een nieuws

super

dikke kus !

en mooi he zo een hartje dat klopt

weet ut nog zo goed

die eerste keer

zag gelijk niks meer door ut water in me ogen

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh en ja pff hormonen he

hier alles lekker met me kleine aislinn

donderdag eerste keer CB

borstvoeding gaat lekker

zijn nu wel verkouden hier

bah, gelukkig aislinn niet zo heel erg

dus geen verstopte neus

( ff afkloppen he.......)

vind dat zo vervelend he

als ze zo klein zijn en dan ziek

zit ook de hele tijd aan dr hoofje te voelen

en ja voor de zekerheid toch ff temperaturen he sochtends /savonds

groetjes allemaal

Geplaatst

Ha lieve meiden, kolvend en typend met 1 hand effe mijn update. Heb 0,00000 zero tijd v mezelf, gekkenhuis hier. Meisjes steeds actiever en dus ook vaker huilen, maar mijn filosofie is niet laten huilen, maar alles doen om dat te voorkomen, maar dat is natuurlijk ieders persoonlijke keuze. Alleen hoe doe je dat met twee en als je vaak alleen met ze bent? Gister voor elkaar gekregen om ze allebei op bed op mijn buik te krijgen en zo 3 uur geslapen tussen de voedingen. Meisjes komen nog steeds 7 keer, en soms wordt het moeilijker om de voedingen te overbruggen als ze niet willen slapen tussendoor en ik niet alletwee tegelijk kan dragen in de draagzak of op de arm. Ze willen ook nu meer vermaak, speeltjes kijken, liedjes zingen e.d. Slapen is voor ons een luxe, slaap al weken hooguit 4 uur in stukjes. Borstvoeding aan 2 is zwaar, vooral omdat ene teveel schrokt en veel spuugt en ander vaak te sloom en tergend langzame drinker in etappes. uren per dag met ze omhoog zitten v boertjes. nu ook beiden spruw, een was er 2 dagen ziek van. maar geniet ook erg v ze hoor, wist alleen niet dat t zo druk kon zijn en dat je dan nog zelf overeind kan blijven. probeer af en toe snel jullie verhalen te lezen, maar reageren lukt lang niet altijd meer. Hopelijk over een paar maandjes iets meer tijd voor dat soort dingen.

Vind het lastig dat mijn omgeving steeds zegt dat ik ook kan stoppen met borstvoeding. Ik weet dat het de moeilijkste weg kiezen is, maar ook dat is een persoonlijke keuze. Ik snap heeeeeel goed als mensen het niet willen met een tweeling, maar ik wil het zo! Het kost alleen uren en uren per dag en ook nog 's nachts kolven e.d.

Mijn wijffies zijn nu elk ca 4,3 kilo, dus al 1,7 kilo aangekomen sinds geboorte en 1500 gram sinds wij ze thuis hebben, nu 6 weken. Ik vind het nog altijd een bizar idee dat deze 2 meisjes in mijn buik woonden. Het zijn echt super lieve schatjes met heel veel haar en allebei totaal anders van uiterlijk, maar even zwaar. De ene is wat dikker en kleiner, de ander lang en dun. Ik loop al 9 weken op een roze wolk en dat blijft geloof ik, al laat ik ook wel eens tranen als zij huilen of ik te moe ben.

Het aandacht trekken buiten verhaal is heel herkenbaar!! Kan geen dag over straat zonder aanspraak. Ik hang er vaak doekjes voor om ze wat af te schermen van al te veel blikken.

Aambeien verhaal ook bekend helaas ;) Lentezon, hoe is het met jouw carpale tunnel syndroom? Ben er nog niet helemaal vanaf helaas. Verder begin ik eindelijk weer wat fitter te worden. Balen trouwens van die hechting! Ik heb lang last gehad van de hechtingen die niet wilden oplossen, maar nu is het weer ok. Maar sex durf ik nog niet en geen tijd voor, ha ha ha.

Wij slapen nu vaak apart, elk met 1 baby, om te ontdekken wat hun eigen ritme is en hopen dat ze zo leren doorslapen, maar nee hoor... Het geeft ons wel iets meer rust. Bij ons lukt het niet om om en om voor beiden te zorgen, want ons spuugmeisje heeft zoveel aandacht nodig, dan kan je niet de ander een uur laten huilen. Ik organiseer nu ook overdag vaker hulp van moeders en schoonmoeders of vriendinnen, want alleen voeden geeft mij best veel stress vanwege dat spugen en huilen van de 2e baby.

Stephanie, goed teken dat je niet meer op controle hoeft bij de kinderarts. Wij gaan volgende week weer en ik ga een medicijn vragen tegen reflux.

Bakeren jullie wel eens in? Wij doen dat af en toe bij ons drukste meisje, geeft haar veel rust en dan slaapt ze zo in. Slapen gaat steeds beter, ze hebben een dag en nachtritme, alleen nog 2x voeden 's nachts.

Gebruiken jullie een wipstoeltje? Iedereen zegt tegen me dat dat nog niet mag, maar het kan toch niet anders met een tweeling? Ik moet er soms 2 tegelijk voeden, een aan de borst en de ander flesje.

OK, klaar met kolven, ik ga voor een uurtje slaap ;)

Doeg

Geplaatst
Gebruiken jullie een wipstoeltje? Iedereen zegt tegen me dat dat nog niet mag, maar het kan toch niet anders met een tweeling?

Sim, volgens mij mag je best een wipstoeltje gebruiken op deze leeftijd hoor! Alleen, waak er voor dat ze er niet te lang en te recht in zitten. In een maxicosi mogen baby's maximaal 1,5 uur per dag worden vervoerd, ivm het ruggetje en ik denk dat dat met een wipstoeltje net zo is.

Wij hadden twee wipstoeltjes die je helemaal plat kon leggen en dat was echt ideaal. Die dingen zijn dan ook helemaal versleten :smileinbox: echt ideaal bij het stereo-voeden!

En tsja, je vermoeidheid, ik wou dat ik kon zeggen dat het snel voorbij is, maar bij ons heeft het uiteindelijk vier maanden geduurd voordat de meiden eindelijk doorsliepen. En dan heb ik het dus over slapen van 0.00 uur tot 06.00 uur. En als je eenmaal daaraan bent gewend beginnen ze weer te spoken omdat ze tanden krijgen ....:misc_expressions-wh Maar goed, het gaat echt voorbij, en als je ukkies zo goed dooreten zijn ze al gauw groot genoeg om 's nachts een voeding over te slaan.

Ik lees overigens zowel bij jou als bij Lentezon dat een van beide baby's veel spuugt en meer huilt. Dat was bij ons ook zo, en uiteindelijk, na drie maanden, kwam men erachter dat Kim reflux had. Na veel vijfen en zessen kreeg ze medicatie van de kinderarts (Zantax) en dat was echt een opluchting. Het spugen werd er trouwens niet minder van maar Zantac vermindert de maagzuurproductie waardoor het spugen niet meer zo pijnlijk is. Het wordt veroorzaakt door een nog niet goed werkend maagklepje en dat kan tot 1-1,5 jaar duren voordat dat goed werkt... Als je kindje gaat zitten, wat vaster voedsel krijgt en zeker (over een hele tijd) gaat lopen, zal het snel voorbij zijn. Tot die tijd, laat de kinderarts onderzoeken of ze inderdaad reflux heeft (projectiel-spugen, fles/borst weigeren ivm pijn, minder gaan drinken ivm pijn e.d.) en vraag dan om medicatie!

Sterkte en succes er mee!

Geplaatst

von, heb idd kinderarts gebeld en nexium gekregen tegen maagzuur. wat is trouwens projectielspugen? ons meisje kan uit 2 neusgaten en mond tegelijk spugen, heel zielig. met name later zie je dat t geen melk meer is maar zuur.

lentezon, handen veel mindr pijnlijk, maar lijkt nog steeds beetje op reumatische pijn. wat goed dat jij al weer denkt aan meer zijn dan mama alleen, mij lukt dat nog niet hoor... 3 uur per dag voor mezelf kom ik ook nooit aan, maar probeer wel wat meer tijd over te houden, misschie pak ik ze te snel op om huilen te voorkomen. grappig dat jouw meiden ook zo verschillen.

iemand nog een tip hoe ik snel een foto plaats?

liefs

Geplaatst

Hier zijn het blokken dat er 1 of dat ze allebei niet willen slapen. En ja, daar huilen ze ook wel bij. Zeker wanneer je ze naar bed brengt. Op schoot heerlijk slapen en de ogen gaan open zodra je ze naar boven brengt. Jaajaa, hmm.

Bij hysterisch huilen of langdurig terwijl broer/zus wel slaapt is voor ons een reden om hem/haar er weer uit te halen. Slapen is dan belangrijker dan de plek waar ze slapen. Voorwaarde is wel dat wij ze na de eerstvolgende voeding weer in bed leggen. Meestal slapen ze dan wel, als ze een heel blok wakker zijn geweest.

Vanavond terwijl manlief aan het sporten was, huilde Saar enorm hard en heftig terwijl ik Mees aan het voeden was. Ik heb Saar bij me gelegd, zodat zij mij kon zien (hielp niet veel helaas). Ik vind het dan wel heel vervelend voor Mees (in dit geval) dat ik hem niet rustig kan voeden. Gelukkig dronk hij wel goed.

Spugen doen ze af en toe, m.n. als ze te snel hebben gedronken. Nu 2x gehad dat ze het uitproestten door mond en neus. Mijn decoleté helemaal wit dus, en bedankt.

Ik beeindig het kolven. Mees had al kunstvoeding en Saar heeft gister en vandaag ook voornamelijk kv gekregen en binnen gehouden. Het stoppen met kolven geeft me weer een krachtiger gevoel, terug naar mijzelf zeg maar. Voel nu wel 1-2 keer per dag dat mijn borsten op knappen staan en voel regelmatig of ik niet lek. En gelijk daarna kijk ik om me heen ofdat iemand gezien heeft dat ik mijn borsten 'zomaar' op straat betast. (haha) Afgelopen zaterdag was mijn jurkje daar helemaal nat, gelukkig droeg ik er een spijkerjasje overheen.

Wij hebben een paar weken terug een wipstoel gekocht, die in verschillende standen gezet kan worden. Als ze niet willen slapen zet ik hem/haar in de wipstoel bij me. Zo voelen ze toch nabijheid en hoef ik niet continu te keutelen met hem/haar. Goede ervaring mee dus.

Afgelopen zaterdag hebben ze 5uur in de maxicosi gezeten, tijdens winkelen. Is heel goed gegaan, maar bij thuiskomst laten we hen snel weer liggen. Wanneer we op bezoek gaan, nemen we de reiswiegjes mee zodat ze ook daar kunnen liggen.

Zowel Saar als Mees volgen al aardig waar je bent en wat je doet en zegt. Ogen wagenwijd open en op ons gericht, heel leuk. Ze lachen ook al een beetje, af en toe. Does melt your heart.

Vandaag is Saar in badje geweest en Mees in de tummytub. Vonden ze beiden heerlijk. Ik heb nog niet echt een ritme wanneer ik hen in bad doe. hoe doen jullie dat?

Sim, als je foto's plaats op http://www.mijnalbum.nl kan je daar op de foto klikken en naar eigenschappen gaan. De http kan je dan kopieren naar deze site (afbeelding invoegen). succes! Ben benieuwd naar je foto's. Je dochters groeien al goed.

Vanessa, fijn dat het goed was in het ziekenhuis.

liefs, Stéphanie

Geplaatst
von, heb idd kinderarts gebeld en nexium gekregen tegen maagzuur. wat is trouwens projectielspugen? ons meisje kan uit 2 neusgaten en mond tegelijk spugen, heel zielig. met name later zie je dat t geen melk meer is maar zuur.

Sim, dan spugen ze echt in een boogje. Ik merkte het bij Kim dat er braaksel naast haar ledikantje op de grond lag terwijl zij zelf en haar bedje nog helemaal schoon was. Het komt er dan echt met een rotgang (sorry voor het woord maar het is zo zielig...) uitzetten.

Lentezon en Stéphanie, wat betreft het badderen. De eerste tijd deed ik de dames om en om in de tummytub, de ene dag de een, de volgende dag de ander. Daar was ik snel van genezen want met nog een jochie van toen 3 jaar erbij, was ik dus elke dag druk met badderen.... Sindsdien gaan ze 2 x per week in bad, op woensdagmiddag en in het weekeinde. Met alle andere verplichtingen erbij en hun huidige "schema" van eten en slapen is meer niet mogelijk. Tenzij ze natuurlijk supervies zijn of het heel warm weer is geweest.... Maar alle avonden gaat er wel een washand door het gezicht, handen, voeten en billen.

Ach, je moet er je ritme in vinden en doen wat jou het beste past. Je kleintjes zullen je het echt niet kwalijk nemen als ze een keertje minder vaak in bad gaan!

Geplaatst

Wij badderen ook 2x per week, vaker lukt niet en lijkt mij ook niet nodig, soms doen we ons meisje dat zo spuugt een keertje extra onder de douche, dat gaat sneller en ze vindt het heerlijk met papa onder de douche.

Dat projectielspugen heb ik nog niet gezien, maar het komt er wel met grote golven uit soms. Gaat beter met flesjes gekolfde melk met johannesbroodpitmeel erdoor.

Zat gister ook bij de arts Lentezon, eentje had ik kunnen voeden voor vertrek, de ander lukte niet en heb ik doodgewoon in de wachtkamer borstvoeding gegeven, kan me niks schelen, kindjes moeten toch gewoon kunnen drinken wanneer ze het nodig hebben. We hebben ook al een keer in het ziekenhuis bij de kinderarts flesjes opgewarmd in de magnetron en na hun controle een tijd in de wachtkamer met ze gezeten.

Mijn meiden hadden vannacht voor het eerst een keer 6 uur tussen de voedingen, en ik maar wakker worden en waken en ongerust zijn, ha ha ha. Ik had er daarom niet zoveel aan, want ze deden het van 19:00 tot 01:00 en wij lagen er pas om half 11 in. Maar toch een eerste stapje naar wat langer doorslapen, niet?

Ik ga een keer proberen een fotootje te plaatsen. Vandaag 2e wipstoeltje gekocht en kreeg inderdaad ook te horen dat het kort best kan, als maar niet te lang. Nu kan ik ze tenminste tegelijk een flesje geven. Ik had veel hulp, maar vind het nu ook wel eens tijd worden om het meer alleen te doen, steeds mensen over de vloer is ook best wel vermoeiend, de kopjes thee en kletsen over de meiden, allemaal leuk, maar soms wil ik gewoon alleen zijn.

Slapen overdag lukt me nooit, er is er altijd wel eentje wakker! Ik vind wel dat ze erg veel wakker zijn hoor, overdag, weet niet goed hoe ik dat moet veranderen. Ze liggen het liefst tegen me aan de hele dag. Moet ook bekennen dat we soms uit pure vermoeidheid aan het eind van de nacht met ze op de borst slapen, gewoon om nog een uurtje rust te kunnen pakken en ze vinden het heerlijk. Word natuurlijk aan alle kanten afgeraden, maar ik vertrouw op ons moeder/vader instinct en heel diep slapen doe je niet met zo'n kindje op je lijf. Ze liggen dan heerlijk met hun koppies hoog op mijn borst, bijna in de nek, zodat ze ook nooit onder mijn dekbed kunnen komen en ik op een stapeltje kussens en dekbed niet te hoog opgetrokken. Slecht? Wat vinden jullie?

Groetjes

Geplaatst

Hi Sim!

Dat zou ik ook gewoon lekker doen hoor.. Mijn oudste heeft het hele eerste jaar gekwakkeld van oorontsteking naar luchtweginfectie naar volgende oorontsteking etc.. En daar had hij met name ´s nachts veel last van en dus heeft hij heel veel tijd bij ons in bed doorgebracht.. je moet wat om je rust te pakken en je kunt zelf prima inschatten wat hiervoor een veilige manier is!

Wat gaat het verder goed met jullie, meiden! Klinkt alsof alles helemaal in de hand is.. enne.. Stephanie, kan me goed voorstellen dat het kolven teveel wordt en geef je groot gelijk dat je bent gestopt.. Het kost zoveel energie en dan moet het al wel heel soepeltjes gaan wil je dat kunnen volhouden met twee van die hummeltjes! En ze hebben altijd nog het meest aan een blije moeder hoor!

Meiden, take care en hoop dat jullie snel wat meer nachtrust krijgen, dan wordt het in ene zoveel relaxter!

Liefs Pien

Geplaatst

Mijn kraamverzorgster gaf als tip om kinderen op het aankleedkussen bij je in bed te leggen. Eigen dekentje erover en voila. Ook vanmorgen weer gebruik van gemaakt. Saar wilde niet (meer) slapen en ik wilde niet om de haverklap mijn bed uit lopen om te sussen. Saar dus lekker bij me gelegd en zo hebben we allemaal nog even kunnen slapen. Nu liggen ze allebei dichtbij me. Mees op de bank en Saar in de wipstoel.

Mees probeert al meer te brabbelen, hij is zijn stem aan het zoeken. Hij 'speelt' ook al wat vaker met speelgoed wat aan de box hangt (maakt geluidjes als je de hanger beweegt).

Gisteravond waren opa en oma er. We hadden net verteld dat Mees en Saar een enkele keer ons ondergespuugd hadden. Nog op 1 hand te tellen. Niet veel later spuugde Saar de decoleté van mijn schoonmoeder vol na het voeden. Het kwam uit haar mond en neus. Gelukkig konden we er met z'n allen om lachen.

Lentezon en Sim,

was de arts tevreden?

Sim, natuurlijk kan je in de wachtkamer voeden. Lijkt me een plaats waar daar niet vreemd naar gekeken wordt.

Straks komt vriendin lekker lunchen en vanmiddag moet ik dan ook maar eens die berg wasgoed wegstrijken.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

strijken, mmmm, doe ik niet, ha ha. zou wel mooier zijn bij hun kleertjes, maar geen tijd... zelf loop ik liefst in niet nodig om te strijken kleding ;) voel me wel beetje een zombie soms, moet wat meer aan mezelf doen, steek nogal af als verwasrloosde moeder bij mijn 2 mmooie meiden. typen met 1 hand gaat steeds beter, ukkie aan de borst... ukkie 2 even inv wipstoel lekker knuffeltjes kijken. worden steeds helderder en 1 lacht al beetje, maar niet naar mij :(

pientje hoe is t met morris? heb jij nog last van keizersnede?

ik was niet naar kinderarts maar naar gyn voor nacontrole. heb nog steeds bloedverlies maar denk dat het vandaag toch echt mijn 1e menstruatie is geworden.

Geplaatst

Je eerste menstruatie nadien, voelt het heftig(er)?

Hier nog geen bloedingen. Het vloeien was na ca 4 weken voorbij, gelukkig. Nu ik volledig ben gestopt met kolven kan er natuurlijk wel eerdaags de menstruatie komen. Zullen zien.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hee Sim, leuk dat je het vraagt, het gaat prima met Mega-Morris haha.. groeit echt als kool en is van de onderkant naar de bovenkant van de borstvoedingscurve geschoten, 7.5 kg al! Verder doet hij niets anders dan lachen, slapen en eten, echt een model baby waar ik enorm van geniet!

De keizersnede voel ik nog wel hoor, al wordt het steeds minder.. Aan het einde van een drukke dag heb ik wel pijn rond het litteken, met name van binnen zeg maar, een soort menstruatie pijn ofzo.. Dan weet ik dat het echt tijd is om naar bed te gaan! Verder valt het me mee en weet ik van de vorige keer dat dit gewoon geleidelijk steeds beter gaat..

Stephanie, hoe heb jij het kolven afgebouwd? Is dat makkelijk gegaan zonder al teveel stuwing?

Succes met alles meiden en geniet ervan.. het verlof duurt maar zo kort..

Liefs Pien

Geplaatst

Dat is al een heel gewicht Pien. Fijn dat het zo goed gaat.

Hier even een rommelmomentje. Mees ligt boven te mopperen in bed, kan de slaap niet vinden maar is wel overduidelijk moe. Eigenlijk gebruik ik vanaf 19uur pas de slaapzak (dag-nachtritme), maar heb 'em nu ook maar even toegepast. Saar ligt naast me met haar ogen op half zeven, als ze open zijn. Tja, en ik rommel dus ook even en verschuil me even in de computer om te voorkomen dat ik teveel met hen ga doen. Mijn idee is dat wanneer ik ze iedere keer op schoot neem en dan weer in bed, zij de rust niet zullen vinden. Even doorbijten dus. Was het maar goed weer, dan was ik met ze gaan wandelen. Ja, bevallen in april/mei is zo handig betreft het weer. Nou nog (te) weinig van gemerkt.

Qua groei zitten Saar en Mees ook iets onder het gemiddelde (de donkere streep in het midden). Valt dus allemaal wel mee, ze groeien in ieder geval goed. 7 juli weer naar consultatiebureau. Misschien daarvoor nog een keer naar het weeg-halfuurtje op het CB.

Pien, de stuwing begint nu te komen. Het doet niet zeer, maar het is wel lastig continu waakzaam te zijn op natte plekken op je shirt. Toch maar zoogcompressen in de bh, ookal lijkt het dan alsof je enorme tepelplaten hebt, hmm.

De kraamvisites komen nog steeds. Velen gunden ons de rust de eerste weken en zouden later komen. Zo komen er morgenavond 2 stelletjes; de eerste om 19 en de tweede om 20uur. De dinsdag en donderdag blijven vrij, iig de avonden.

Vaderdag hebben we al gevierd. We zijn eergisteren met z'n tweeën naar de sauna geweest. uitgebreid arrangement, met massages, lunch en avondmaal. Cadeautje vaderdag en trouwdag (30 mei waren we alweer 1 jaar getrouwd). Het was heerlijk.!!!!

Lentezon, ik snap dat vaderdag een moeilijke dag is geweest en dat vaderdag nu ook een andere betekenis heeft gekregen. Wat zit het leven (soms)toch bijzonder in elkaar.

Ik geloof dat ik Saar en Mees maar even ga 'omruilen'. Saar naar bedje boven en Mees naar beneden halen. Hopen dat hij in mijn armen in slaap zal vallen.

Maar eerst eten, zie ik zojuist op de klok. Wat gaat de tijd toch snel.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Ha meiden, leuk weer over jullie te lezen, mijn meisjes slapen zowaar! Echt, vorige week en eigenlijk alle weken ervoor had ik overdag meestal nog geen 5 minuten rust en als ze een half uurtje tegelijk sliepen, zat ik te kolven. Maar slapen gaat nu sinds paar dagen beter. Ben ook afgestapt van beneden in de wandelwagen slapen, ik leg ze nu boven. Het leek mij goed, beneden slapen, om een dag nacht ritme te krijgen, maar ze werden telkens zo snel weer wakker. Ben nu zelf ook veel fitter, dus de trap op en af lopen de hele dag gaat beter. Maar het blijft zo dat ik een ochtendmens kindje en avondmens kindje heb, dus vaak op andere tijden slaapjes. En de voedingen blijven heel lang duren doordat de ene spuugt en tussendoor pauzes moet houden voor boertjes en de ander nog steeds een trage drinker is die in slaap valt tussendoor maar na een kwartier toch nog hongerig blijkt te zijn. Ik snap niet wat wij fout doen, maar zelfs als wij er beiden zijn kunnen voedingen soms wel 1,5 uur in beslag nemen. Denk dat de meisjes daar dan weer veel te moe van worden, waardoor het moeilijker is om ze weer in slaap te krijgen. Nou ja, we doen ons best en misschien moet ik het wegen stoppen, want daar word je onzeker van en dan blijf je doorgaan met de borst aanbieden. Ook raadde de kinderarts ons het 123 speentje aan om tussentijds de grote van het gaatje van de speen aan te kunnen passen, daar hadden wij nog niet eens aan gedacht en wij dikten de voeding dus in met johannesbroodpitmeel, waardoor het drinken aan het eind van de voeding steeds heel traag verloopt.

Verder vandaag dus kinderarts en dezelfde ervaring als Lentezon, brullen en ik zweet over mijn rug, ha ha ha. Maar meisjes gaan super, 4485 en 4700 gram, de ene op het gemiddelde, de ander boven gemiddeld. Denk wel dat het komt doordat we steeds uren in die voedingen steken, maar ja, van de kinderarts moeten we het nu sneller gaan doen...

Werken, tjee zeg, dat is nog zover weg voor mij. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat straks moet, maar goed. Ik begin per 1 september, heb tot 23 juli verlof en neem daarna vakantie of ouderschapsverlof ivm de borstvoeding e.d. Ik wil het graag 6 maanden vol houden.

Mijn ''menstruatie'' als dat het is, verloopt lichtjes en zonder kramp. Of het is toch nog bloedverlies van de bevalling, maar na 10 weken!!! Ik verlies dus echt al 10 weken lang elke dag bloed, irritant!!!

Keizersnee wond voelt nu goed aan, buikspieren niet meer zo pijnlijk, alleen ook nog niet op sterkte, want ik heb echt nog wel een buikkie.

Wat heftig trouwens van je Pa Lentezon. Gelukkig kun je vanaf nu hele andere positieve associaties voelen bij Vaderdag en je vriend in het zonnetje zetten. Ik heb ook al een kadootjes namens de meiden in huis. Maar mijn vriend was dus mooi moederdag vergeten, dus eigenlijk verdient ie het niet, bovendien moet ie zondag hele dag werken. Maar ga er toch wel iets aan doen namens zijn girls!

Onze nachten worden iets beter, ze pakken nu wel eens wat uurtjes slaap en soms 6 voedingen ipv 7. Ik geniet al van zelf 3 uur slaap ononderbroken, zalig is dat!!

Verder herken ik het overdadige geluksgevoel van Lentezon heeel erg! O wat een kadootjes zijn het toch, meiden wat een geluksvogels zijn wij he! Ik vind het zo super, eindelijk kindjes en dan ook nog eens 2 tegelijk, het kan niet op. Daar heb ik talloze brakke nachten en een misschien wel geflopte carriere qua werk voor over, want ik weet niet of het me gaat lukken om daarin weer mijn draai te vinden. Het kan me nog even totaal niet boeien, maar dat komt misschien wel weer. Ben vooral onzeker of ik mijn concentratie ooit weer hervind, want de afgelopen jaren was die ook erg slecht door alle hormonen en verdrietige dingen enzo. Ik zou wel weer de oude willen zijn qua werk, maar nu zijn onze ukkies het aller allerbelangrijkste.

Groetjes!

Geplaatst

O hoi Stephanie, ik zie dat we tegelijk hadden gepost, hier is het juist super mooi weer! Ik dacht erover om ook een slaapzakje te gaan gebruiken, hebben jullie tips? Vond het nog een beetje eng, maar ons drukke meisje schopt nu telkens alle dekens en lakens af en ligt er dan te koud bij.

Geplaatst

Hi Sim,

de HEMA heeft hele fijne badstoffen trappelzakjes in maat 50/62 dus daar passen je meiden voorlopig nog wel even in.. Vaak vinden ze het ook lekker hoor, lekker een knus holletje.. met deze temperaturen heb je dan verder aan een dun dekentje of zelfs alleen een laketje genoeg..

Liefs Pien

Geplaatst

Die slaapzakjes van de HEMA gebruik ik ook. Volgens mij is de HEMA ook de enige winkel die van die kleine slaapzakjes verkoopt. In de meeste winkels begint het pas bij maat 70. Een aanrader dus!

Het slapen 's nachts gaat best goed. We streven ernaar dat ze de laatste voeding tussen 23 -00 uur krijgen. Meestal melden ze zich pas vanaf 4uur, soms later. Merk dat ik rond 4uur al minder diep slaap. Na deze voeding slapen ze gerust weer min.3 uur. Dat gaat dus best goed. Het is overdag nu wat rommeliger. Ze willen langer wakker blijven, maar heb er nog geen handigheid in wanneer ze dan weer moe genoeg zijn om in bed te leggen.

Mees heeft zijn fles inmiddels leeg en kon hem slapend in bed leggen. 5 min later hoor ik hem al weer huilen.

De zon is inmiddels gaan schijnen en ik ga dan toch maar die wandeling maken. Even lekker naar buiten, goed voor ons allen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Op schoot blijft bij ons ook de favoriete plek, maar deze is niet groot genoeg voor 2. Mees kan zich wel even vermaken in de box, daar hangt een rammelding aan waar hij af en toe (pardoes) mee speelt. Op schoot kijkt hij voornamelijk op, hij heeft al een sterk nekje.

Saar ligt het liefst op schoot, nog niet zo sterk met haar nekje. Daarentegen weer sterker met haar benen.

Vanmorgen in de tummytub zette zij haar voeten tegen de rand of legde ze over de rand. Volgens mij vindt zij badderen toch fijner.

In de kinderwagen zijn zij beiden snel in dromenland. Regelmatig een wandelingetje naar het winkelscentrum.

Werken hoeven we gelukkig voorlopig niet. Zoals het rooster van augustus er nu uit ziet, hoef ik die maand nog niet te werken. Ik werk in de gezondheidzorg en denk er wel aan om bij terugkomst weer meer te werken op een pittiger groepje bewoners. In het verleden heb ik hier gewerkt totdat mijn kinderwens ging spelen. Agressie bracht toen te veel spanning met zich mee. Bovendien kon ik groeien in mijn functie op een andere woning. Werk nu 2 jaar op een 'keutel'groepje, waar je het zo moeilijk kan maken als je zelf wilt. Van agressie is er nauwelijks sprake. Dat heeft me goed gedaan en mede dankzij de rust kwam dan toch de zwangerschap.

Nu alles achter de rug is en wij gelukkig zijn met onze tweeling voel ik me weer sterker dan de afgelopen 6 jaar en heb in mijn werk denk ik weer meer uitdaging nodig. Het is een woning met jongvolwassenen met een verstandelijke handicap en autisme in meer/mindere mate. Ik vind het leuk om uit te vinden wat zij nodig hebben voor kwaliteit van leven.

Ik heb dit nog niet uitgesproken naar collegae en dat houd ik ook zo totdat ik weer moet beginnen. Geen speculaties over werkplek en -uren totdat ik zelf weer terug ben en controle kan uitoefenen.

Met de club van zwangerschapsyoga gaan we nu babymassage doen. Weet nog niet precies hoe ik het vorm ga geven; 1 mee (en oppas voor de ander) of allebei mee. De eerste keer is het wel leuk als ze allebei mee gaan, zodat alle baby's aanwezig zijn.

Betreft de voeding. Omdat Saar en Mees nogal snel dronken en last hadden van darmkrampjes heb ik Omneo geprobeerd. Maar daar is absoluut niet door te komen, het lijkt wel klei aan het tempo van drinken te meten. Toch maar weer overgegaan met Standaard en dat gaat nu goed. De 123speen inderdaad niet handig met de S-fles van Difrax.

Die slaapzakjes kosten €9,95 p.s.

Laat dat mooie weer maar komen! Onze tuin is gepimpt voor alle gemak, nu de zon nog. Doen jullie trouwens nog wat met de vakantie; ga je weg of blijf je thuis?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

hallo twin mama,s

fijn om te lezen dat ze rust een beetje wedergekeerd is na een aantal weken van hektiek

ik lees vol bewondering alvast met jullie mee zodat ik een beetje weet wat me/ons te wachten staat

ben nu 35 +1 en het gaat nog redelijk goed!!

vrijdag weer een groeiecho,ben zo benieuwd hoeveel ze nu wegen

ik heb nog heel lang vrij,vorige week is mijn zwangerschapsverlof officieel begonnen daarbij heb ik nog bijna 9 weken aan vakantie staan en ik neem 4 weken onbetaald verlof

zodat ik als alles goed gaat 2010 met frisse moed weer kan beginnen!!

wij blijven in de vakantie wel gewoon thuis en gaan niet met 3 kids op sleeptouw

groet steph.

Geplaatst

Hi Steph, begint spannend te worden bij jou zeg!!!! Houd vol en sterkte en geluk!! Straks kan je gezellig mee kletsen over voedingen en 2 tegelijk troosten e.d.

Hier vanmiddag weer lekker rust in de tent, maar ben van 8 tot half 1 bezig geweest met vrijwel continue een kind aan de borst en de ander huilend ernaast. steeds wisselen en maar hopen dat het spugen meeviel. gedoe dus. moet toch handiger worden in 2 tegelijk aan de borst als ik alleen thuis ben, maar hoe houd ik ze dan beiden hoog tegen het spugen?!! Leuk hoor die foto's van voedende tweeling mama's in informatie foldertjes e.d., maar die vrouwen hebben allemaal een soort voetbal formaat borsten die alle kanten op lijken te kunnen draaien en de kindjes zijn op die foto's ook altijd veel groter, zodat ze rechtop tegen mama aan kunnen hangen en hun hoofdjes zelfstandig recht kunnen houden. Ik word er soms wanhopig van, kan gewoon geen goede houding vinden voor 2 tegelijk en na elkaar voeden levert altijd een huilende baby op of een spugende baby... Nou ja, het gaat wel steeds beter hoor, ook het alleen thuis zijn met ze, maar het blijft gedoe. Word gek van de vriendinnen die zeggen dat ik toch maar beter kan stoppen met borstvoeding, want ik vind het zelf bijzonder om te doen en op zich gaat het heel goed en groeien ze er lekker op. Het is ook een ultiem troostmiddel als onze druktemakertje weer eens over haar toeren dreigt te raken.

Bij jullie nu dus ook wel wat meer wakker overdag begrijp ik. Ik vind het altijd zo leuk en herkenbaar om te lezen wat jullie schrijven!

Vannacht slaapzakje geprobeerd, ging goed! Is een tweedehandsje, ik moet nog op zoek naar eentje, maar bij onze hema hadden ze alleen hele grote. Kijk wel op internet.

O ja, Lentezon, dat geluksgevoel gaat denk ik de komende jaren niet meer weg ;)

O jee, meisje 1 in de draagzak krijgt het te warm en meisje 2 dat boven ligt te slapen is helaas al weer wakker. Dus, het is al weer bijna voedertijd. Ik ga het proberen te rekken met een wandelingetje. Doei meiden! Liefs

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier een nieuweling. Het is ff wennen deze site. Ik heb deze site via me nicht gevonden (witje) En naar aanleiding van haar positieve verhalen toch maar eens een kijken nemen.

Wij zijn na 3-ivf behandeling zwanger van een tweeling en ben voor 19 december uitgerekend. Bij schrijven 13wk en 4dagen.

Vind het allemaal toch nog er wennen. Vooral omdat we al een lang tijd bezich waren. En dan krijg je eindelijk een telefoontje u bent zwanger. Kon niets anders dan janken me man keek me vertwijfeld aan van ja/nee. Kon alleen maar naar hem knikken op dat moment. Ze belde later uit Gent nogmaals daar ik er voor toch niet meer kon uit brengen. De hcg waardes waren erg goed 1422 oke?? ze hadden daar gezegt tussen 50 en 100 mag je de week later als je wilde nog eens bloedprikken en daar boven was niet nodig. Ja, je gaat dan toch malen we hadden bij onze 3 ivf poging maar twee eitjes 1 zeer goed de andere iets minder deze kon niet ingevroren worden. We kregen de keuze 1 of 2 terug. We hebben er twee terug laten plaatsen. We kregen met 6wk en 2dagen onze eerste echo en we zagen het meteen de prof. zei ook zijn jullie voorbereid op wat ik jullie zou kunnen vertellen... wij bijna gelijk het zijn er twee.

Zo maf om de eerste echo te zien twee zakjes met een heeeeel kleine mensjes in de maak en 2 hartjes wat al klopt. Echt een wouw moment groeit dat echt in mij. Het zit allemaal goed en werden terug door verwezen naar de gynocoloog in Terneuzen. Daar met 7wk 4dagen weer een echo gehad wat zijn ze snel gegroeit die 9dagen tijd. Met 11wk en 4dagen weer een echo gehad het zijn nu echt twee mensjes. Vanaf dat moment ben ik me echt zwanger gaan voelen. (Heb maar weinig kwaaltjes gehad de eerste weken. Alleen veel slapen en het wc bezoekje ging niet altijd hoe ik het zou willen.) Maar nu begint ook alles te groeien borsten en buik :-) Kijk nu dan ook echt naar uit om over 3wk weer een echo te laten maken.

Geplaatst

Hoi Jelly, gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap!!! Je voorgeschiedenis komt ons allen bekend voor denk ik. Hier ook al vanaf de zomer van 2005 aan het hopen op een kindje en na een dramatische miskraam in augustus 2008 eindelijk zwanger geraakt. Ik had nooit gedacht of gehoopt op een tweeling, wilde alleen maar zo verschrikkelijk graag een kindje en was bang dat wij dat nooit zouden krijgen. Toen het er 2 bleken te zijn, waren we in het begin nog heel angstig om ons te hechten en al te veel te gaan hopen op 2, maar dat groeide tijdens de zwangerschap en later was ik zo verschrikkelijk trots en blij met mijn 2 ukkies in de buik. En nu ze er zijn kan ik mijn geluk niet op. Twee kindjes tegelijk is het grootst denkbare geschenk en wonder in mijn leven en het is super super leuk, en druk ook ;) Geniet er maar lekker van, je kunt hier een beetje lezen wat je te wachten staat!

Witje, jij veel succes, als ik het goed zie zit je in spanning na een tp!

Groetjes

Geplaatst

Hoi dames,

Ik lees dat sommige van jullie ukkies regelmatig spugen en dat jullie Omneo hebben geprobeerd. Omneo bevat johannesbroodpitmeel of iets dergelijks waardoor de melk indikt en het spugen moeilijker maakt. Je hebt daar dus inderdaad een speen voor nodig met een groter gaatje, een zogenaamde papspeen. Zeker als de melk afkoelt, wordt tie steeds dikker. Onze Kim heeft ook een tijdje op Omneo gezeten en ik deed ongeveer 10cc meer water bij de melk. Dan is tie iets minder dik en dat was voor haar net voldoende.

Succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden