Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

idd een heel blok stephanie!

vandaag kids toch flink laten huilen

want na 3 uur willen ze eigenlijk al

echt weer eten

vandaag mats en stijn heel veel op

de arm gehad voor het eerst zoveel

normaal is het drinken en slapen

ben benieuwd hoe de nacht hier gaat

en saar al eerste tandjes>?????dat is snel

onze tim had ze pas laat de eerste met 10

maanden!

ben mijn echt vrij nog aan het regelen dus

hoop snel uitsluitsel te krijgen

hoop per 2 jan. weer!

steph

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Steph, leuk weer van je te horen!

Klinkt heel bekend, dat 7 tot 11, dat hebben wij ook een maand of 3 gehad, zo niet langer. Pas sinds enkele weken slapen ze al eerder, rond 20u. Gevolg is alleen dat ze totaal niet meer doorslapen. Het is nu wel heel extreem, ze komen tussen 20 en 7:00 soms wel 3x, om de 3 uur. Vannacht record: ik heb tussen 23u en 6u maar liefst 7 borstvoedingen gegeven, de een 3x, de ander 4 keer... Ze waren beetje verhouden en dus elke 2 uur huilen en smakken om voeding. Dit gaat nu al enkele weken min of meer zo en ik begin wel heel erg moe te worden. Ze komen beslist geen voeding tekort, want ik heb volle borsten en ze hebben enorm zware luiers en groeien als kool. Dus weet niet wat het is. Overigens laat ik nooit huilen om voeding uit te stellen, dus ik heb dagen van 7 voedingen per kind, maar soms ook wel 9 voedingen. Ik weet dat anderen het zo niet zouden doen, maar ik heb me voorgenomen op verzoek te voeden en meestal bevalt dat heel goed. We blijven daardoor echter wel hangen op een groot aantal voedingen, maar ik houd het nog steeds vol. Heb natuurlijk wel de luxe dat ik nog niet werk, anders zou dit niet kunnen.

Mijn vrouwtjes kletsen en lachen nu zoveel, heerlijk is dat. Hele verhalen, allerlei klanken, en schateren van het lachen. Vooral tegen hun papa en om hun papa, die graag gek doet. Ze krijgen iets meer interesse in elkaar, maar nog niet heel veel.

Wat ik heel jammer vind: ze hadden beiden heel veel haar, maar dat valt nu aan alle kanten uit ;) Ook in dat opzicht lijken ze op hun vader, ha ha.

Ik ga snel slapen nu. Groetjes

Geplaatst

hoi sim

jeetje jij hebt wel hele zware nachten

het kan zijn dat er niet voldoende voedingsstoffen

in je bv zitten waardoor ze vaker willen drinken

wel knap van je hoor dat jij je meiden nog steeds

bv geeft!!

ik zou het je niet nadoen

update;wij zijn nu een week om de 4 uur aan het

voeden waardoor ze overdag wat meer huilen maar

daar hebben wij s,nachts veel profijt van

mats en stijn slapen sinds 4 nachten door ,van ongeveer

2300 tot 6.30!!!!

nu moet mama alleen nog weer leren door te slapen,ben vaak wakker

maar ook dat komt vast goed

gisteren verjaardag van tim gevierd het was super gezellig en superdruk

de laatste gingen om 21.30 naar huis

wat een hoop speelgoed heeft hij weer gehad,alweer 2 jaar papa en mama

HET BLIJFT EEN WONDER!!!!

steph

Geplaatst

sim ik slaap nog half volgens mij,lees nu dat jullie

meiden ook goed groeien dus de bv is oke!!!

steph

Geplaatst

Sim,

tjonge jonge wat een zware nachten. Zo vaak voeden, respect hoor! Geen wonder dat de vermoeidheid toe slaat. Kan je overdag nog wat slapen? Hoop dat er qua slaap wat betere tijden voor jullie komen. Betreft de gezondheid gaat het wel goed met jullie meiden zo te lezen.

De haartjes van Saar en Mees beginnen langzaam aan te groeien (hèhè!).

Ze reageren ook steeds vaker op elkaar. Liggen heel lief naar elkaar te kijken en brabbelen zo nu en dan wat. Heel schattig.

De kast weer geupdated naar grotere maatjes. Er hangt nu enkel 62-68 in de kast. De rompertjes e.d. van mt56 passen toch echt niet meer.

Ik stond van de week de nieuwe collectie van LIEF te bekijken, maar de prijs valt weer flink tegen (zelfs voor unisex-kleding). De verkoopster vond dat je beter voor kwaliteit dan voor een grotere hoeveelheid kleding kan kiezen. Toen ik vertelde dat ik moet inkopen voor 2 stemde zij toch wel in dat het dan wel heeeel prijzig zou worden. Wachten op de uitverkoop toch maar, en dan nog is het eigenlijk wel erg prijzig.

Steph, nog van harte gefeliciteerd met je zoon Tim.

De tweeling slaapt al door in de nacht, dat is super zeg. Het zal vast niet lang duren eerdat je zelf ook doorslaapt. Word je toch weer meer mens van, spreek uit ervaring.

Gister de verjaardag van mijn broer gevierd met bbc en rosé. Vanmorgen moest ik rond 8uur beginnen met werken. Viel toch wel tegen hoor na al die rosé. Geen kater gelukkig! Bij thuiskomst lekker een uurtje op bed gaan liggen. Doe ik eigenlijk nooit, maar ik had het vanmiddag echt nodig.

We zijn sinds kort ook gaan filmen. Hadden we eigenlijk nog helemaal niet gedaan. Zal kijken of ik weer eens een filmpje of een recente foto kan plaatsen.

De babymassage is afgelopen (het waren 5 bijeenkomsten). De groep meiden wil nu wel samen naar babyzwemmen. Maar dat zie ik mijzelf alleen met een tweeling toch niet zitten. Alweer oppas regelen vind ik ook teveel want eigenlijk zoek ik nog een oppas voor de avond, zodat we (manlief en ik) samen weer met salsadansen kunnen beginnen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

ha meiden !

hoe gaat het allemaal??

Ik lees dat het met alle druppies goed gaat, al is het met voeden soms tobben dus !

Ze worden al weer groot he onze kleintjes!

Steph: proficiat met je oudste zoontje!Idd het blijft een wonder! Cool dat de jongsten nu doorslapen, geweldig he!!!!! Nu maar proberen wat bij te tanken hoor!

Sim: idd zooo knap van je, ik had vast niet zo'n doorzetter geweest..

Stephanie dat zal idd niet mee zijn gevallen na zo' BBQ en rose! Hoe gata het verder met je?

Ik lees dat het met saar en Mees erggg goed gaat. Ze lopen wel wat voor op mijn meiden hoor. Maar zij waren dan ook een stuk lichter bij de geboorte, door mijn zwangerschapsvergiftiging.

Hier lachen ze veel, soms ook naar elkaar en ze kijken hun ogen uit naar elkaar maar 'het kwartje' is nog niet gevallen zeg maar , het echte contact moet nog komen. Ze brabbellen af en toe, en vooral de handjes zijn nu favoriet en ze pakken al vaak iets op om het in de mond te stoppen.

Ik maak ook filmpjes, da's zooo leuk alleen die zijn te groot om te versturen bv en heb nog geen manier gevonden om ze te verkleinen zoals bv met foto's.

Zaten laatst nog een filmpje te kijken van toen ze 2 weken oud waren, man man man wat waren ze prematuur ( zie ik nu pas ) !

Nog steeds ben ik helemaal dankbaar en in de wolken met ze, al geef ik toe dat ik er soms een zware dag tussen heb zitten als ik alleen met ze ben..ik doe teveel, wil teveel ...

Het werken bevalt goed! Wie had dat ooit kunne denken want ik deed mijn werk alleen maar uit noodzaak niet uit 'passie' of 'plezier'. ...

Hey ik denk aan jullie hoor, ik schrijf en reageer hier wat minder omdat ik minder tijd heb zeg maar ( sja dat herkennen jullie wel ) en ik ook niet veel nieuws heb want alles gaat soepeltjes. Dus geen nieuws is zo en zo goed nieuws.

knuffel aan jullie!

Lentezon

Geplaatst

Hee Lentezon!

Goed om te lezen dat het zo goed met jou en je meisjes.. Heb je al eens geprobeerd een filmpje op youtube te zetten? Daar kun je ook een account aanmaken waar niet iedereen je filmpjes kan zien maar waar je wel de link van naar mensen kunt sturen zodat ze het online kunnen bekijken.. Is heel leuk!

Liefs Pien

Geplaatst

heeeee da's een goede tip Pien, idd wil niet dat iedereen het zomaar kan zien.

Zal ik gauw eens doen!

Hoe gaat het met je gezinnetje??? ik zal eens bijlezen in 'jullie'topic.. zoals gezegd ineens allemaal wel druk ( gek he ) nu ik weer werk!

Komt goed, bijna weekend.

x Lentezon

Geplaatst

Ha meiden, hier alles goed ook. Meisjes leren zoveel. Houden hoofdje nu rechtop als ik ze laat zitten en zitten daarvoor veel steviger op schoot. Een van de twee kan een grote stoffen kubus tussen haar voetjes klemmen en omhoog brengen naar haar handjes. Ik laat ze ook met de kubus ''voetballen'' door de wipstoeltjes tegenover elkaar te plaatsen tegen elkaar aan en de kubus op hun beentjes. Erg lachen. Nachten blijven zwaar voor mij, maar ik heb het maar geaccepteerd als bijkomstigheid van de borstvoeding, die verder top gaat. Tjee, overmorgen zijn ze al weer 5 maanden!

Groetjes voor jullie allen en knuf voor de kindjes.

Geplaatst

Sim, zal vast een leuk gezicht zijn, met die kubussen samen spelen.

Hier met Saar en Mees gaat het goed. Het jaar na tp thuis gevierd met champagne in bad (champagne dan in het glas he).

Saar en Mees zijn afgelopen vrijdag voor het eerst de hele dag naar het kdv geweest. Ging hartstikke goed, veel gelachen. De leidsters hebben een lief woordje in het overdrachtschriftje geschreven. Bij thuiskomst snel omkleden voor het 40jarig huwelijksfeestje van schoonouders. Kinderen hebben in campingbedje geslapen. Gister weer een buurtfeest waarbij ze geslapen hebben door de harde muziek heen. Na de voeding van 20u naar eigen bed. De feesttent stond zeg maar achter onze tuinschutting, dus de babyfoon deed daarna zijn werk. Is helemaal goed gegaan. Bij ieder toiletbezoek toch even bij ze spieken, maar ze waren helemaal munt van al die drukke dagen/bezigheden. Rond 23u allebei nog een extra half flesje.

Vanmorgen hoorden we ze pas om 9.15u en toen lagen ze vrolijk te brabbelen.

Het gaat hier dus lekker. Saar en Mees brabbelen steeds meer en bij Saar zijn al duidelijk 2 ondertandjes te zien. Ben blij dat ik geen borstvoeding meer hoef te geven, haha.

Mees krijgt steeds meer honger en dus langzaam aan maar beginnen met fruithapjes. Hoe doen jullie dat moeders, hoe laat geef je de eerste fruithap. Geef je het direkt na de fles of tussen de voedingen door? Of wordt de duur tussend de voedingen groter? Ben nog aan het brainstormen wat wijsheid en gemak is.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stéphanie,

Ik reageer even snel op jouw vraag over de fruithap (mijn dames zijn net wakker geworden en ik word geroepen!). De eerste tijd is de fruithap voor erbij, omdat de eerste tijd er alleen maar "geproefd" gaat worden. Je kunt (met vier maanden) ook gaan experimenteren met groentehap. Mochten er allergieen voorkomen in je familie dan is het zaak om even voorzichtig aan te doen. Dus een paar dagen achter elkaar dezelfde dingen voorschotelen om te zien hoe ze erop reageren. Je merkt vanzelf dat ze de hapjes beter gaan eten. Zodra je merkt dat de hoeveelheid op gaat lopen, kun je de hap in de plaats laten komen van een fles, inderdaad door de voedingstijd iets te verschuiven. Het is eigenlijk een soort spelletje hoeveel ze op kunnen en hoelang ze er op kunnen "teren". Verder ben ik niet meer zo thuis in de babyhapjes maar misschien mogen ze ook al een babykoekje of iets dergelijks? Zo zou je de tijd van de fles verder op kunnen schuiven totdat tie kan komen te vervallen. Let wel: dit heb je niet in een paar dagen voor elkaar hoor! En dat hoeft ook helemaal niet.

Succes met de hapjes!

Geplaatst

Mogge meiden!

hey Stephanie en sim, jullie kroost doet het wel erg goed idd! Super hoor!

Hier zijn ze nog niet zo van t brabbellen..maar dat komt vast vanzelf, voetjes zijn ook nog niet ontdekt. Ga binnekort sokjes kopen met een knuffeltje/ belletje eraan dat kan misschien wel helpen. Maar anderzijds: alles op hun eigen tempo, vanzelfsprekend wel blijven stimuleren zonder t overdrijven hahahaha Sja je kan onze kindertjes niet vergelijken natuurlijk. Ik zelf denk dat mijn meiden toch nog steeds erg klein zijn....

Ik ga over 2 weken naar t CBen ga dan een informeren over het groente- danwel fruithapje en rijste bloempap. Ik hoef die pap bv echt niet s'avonds te geven want ze slapen al zo goed, misschien iets voor s' ochtends dan.

Wat gaat het hard allemaal he, 15-09 hoorde ik de uitslag dat ik zwanger was! en nu heb ik 2 kindjes van al zowat 4,5 maand oud! Echt super.

Toch ben ik erg moe sinds ik werk, en niet zo lekker in mijn vel. Ik kan niet meer veel zwemmen bv en ik Ik eet wat ongezonder, en ja hoor: ik rook ook weer ( ca 5 per dag maar roken is roken). Daar voel ik me niet zo goed bij, maar ben toch weer verslaafd want stoppen ben ik ook gelijk van mijn stuk. Heb afgesproken met mijzelf over 2 weken, na het laatste festival van dit jaar waar ik heen ga, te stoppen.

Mijn vriend rookt niet, en ook in huis wordt er al jaren niet gerookt.Dus ik ga weer wat gezonder eten, dan voel ik mij hopenlijk ook fitter en het roken laten. Komt goed!

Misschien ook weer hormomen, ik voelde me erg goed tijdens mijn zwangerschap en nu zit ik af en toe een paar dagen niet lekker in mijn vel, heb dan veel trek in eten/ snoepen dus voor ik ongi ga worden. Sja natuurlijk ook erg op een high geleefd en de laatste 4 maanden was ik onvermoeibaar en ging als een speer.

Toch geniet ik echt van de meiden en ben ik elke dag nog dankbaar hoor, ik heb geen postnatale depressie of zo...

Moet nog wat wennen aan de omslag in mijn leven, dus mega druk en ook dat je zelf niet veel meer kan/ aan huis gebonden/ weinig spontaan kan doen.

ik kan bv niet meer zwemmen door de week..etc Maar goed, niet teveel stilstaan bij wat je niet kan, maar ik denk aan wat ik nu allemaal WEL heb met die meiden ! Is gewoon een feit, een omschakeling....bij mij komt dat altijd later! Sja nu ik werk heb ik ook minder dagen de tijd voor het huis enzo dus meer te doen op vrije dagen..

Maar verder: ik klaag niet hoor ; - ))

Nou ik ga hier ff wat doen en vanmiddag in de tuin! Ff genieten van t zonnetje . Jullie ook een fijne dag en veel liefs,

Lentezon

Geplaatst

Vonnie,

bedankt voor je reactie. Bij ons in de familie komen geen allergieën voor. Al een paar keer fruithapjes geprobeerd. Vandaag had Mees om 16u al 3 flessen van 180 leeg. We hebben hem net een wortelhapje gegeven. Ik dacht, dat is bijna net zo warm als de fles. En hij vond het heerlijk! Het hele potje leeg. Hij spuugde nauwelijks wat uit. Even afwachten wat de darmpjes gaan doen. Laat hem nog even in zithouding in de wipstoel zitten.

Lentezon,

hoe veel uur werk je in de week? Het is wel weer back-to-earth als je begint met werken. Zelf heb ik geluk dat ik met kantooruren kon beginnen, heb nog weinig bewoners hoeven te begeleiden/verzorgen. Scheelt een hoop energie.

Vanaf volgende week meerdere dagen achtereen werken. Kijken hoe me dat afgaat.

Betreft zwemmen. Kan je niet in de avonduren zwemmen, wanneer vriendlief thuis is (of iemand anders)? Zorgen voor eigen tijd is wel belangrijk vind ik.

Hopelijk kan je binnenkort weer stoppen met roken. Toch zonde dat je weer begonnen bent na zo'n lange periode (maar dat zeg ik dan als niet-roker).

Gister bij IKEA superleuk speelkleed gekocht, waarop ze heel wat kunnen ontdekken. Aanrader.

Verder gaat het hier lekker. Morgen met schoonzus de stad in, heerlijk winkelen.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Mogge!

Hey dat speelkleed ken ik, staat ook op mijn verlanglijstje ; - )

Kunnen ze dus op de grond' spelen' ..

Heb al een andere salontafel, die te verschuiven is en niet zo gevaarlijk als mijn oude design glazen salontafel ( scherpe hoeken en kanten) . Heb ook de eettafel ingeschoven en al met al is er voldoende speel - en kruipruimte gecreerd voor als het zover is.

Ik heb de meiden toch hun eerste rijstepapje gegeven. Ik heb ook sterk de indruk dat ze wel op 4 voedingen overkunnen, het CB met hun 7 kg norm...gaat hier echt niet op denk ik, het is nu letterlijk ' klokken' en wakkermaken voor de fles. Om de 3- 3,5 uur

terwijl ik weet dat er 4 tussen kunnen zitten, maar dat halen we dan weer niet met de laatste fles van 2145. ( die drinken ze wel goed op, maar als je ze pas rond 2230 de fles geeft slapen ze te vast ).

Ik denk dat als wij ze bv als ze tussen 1900 en 2000 niet meer wekken dat ze pas de volgende dag rond 8 wakker zijn.

Denk zelf dus dat het beter is meer voeding per keer te geven, verdeeld over een ruimere tijd, de laatste fles van rond 2000u met rijstebloem en tussendoor beginnen met fruit- groentehap. 1 okt weer naar het CB..dus we blijven zo nog wel even doorgaan 2,5 week.

Ik voel me alweer wat beter gelukkig . Ik weet ook niet wat dat gevoel is, misschien al een pre- najaarsdipje? Iniedergeval heb ik dit vaker, alleen tijdens mijn zwangerschap geen last van gehad.

Ik ga strakjes even naar de stad winkelen voor mijzelf en de meiden. Van t weekend weer naar Drenthe , naar ' opa en oma boerderij' . ik heb er al zin in, ze hebben ze dan 4 weken niet gezien.

Oja : ik werk 24 uur. Wel fijn stephanie dat jij nog rustig mag ' inkomen' op je werk!

Ik werk ma-do en vr, tot feb 2010, dan op di-do en vr. Wel fijn die vaste dagen mbt kinderopvang.

Sja t zwemmen: er zijn door de week maar 2 avonden dat dat kan , en dan hebben ze het grootste gedeelte van het bada afgezet voor aquajoggers etc waardoor je geacht word op 3 banen met 30 man te zwemmen. Dat is a- relaxt! Klachten hebben niets uitgehaald. hahaha In het weekend ga ik dus liever, overdag , dan is het dus niet druk. je kan ook door de week tussen 1200 en 1300 maar dat gaat niet met de meiden, ik kan ze nergens even droppen namelijk. ..

Sja als mijn moeder hier nog had gewoond, dan was het zoooooooooooo veel anders met uitgaan, film, uit eten, zwemmen , winkelen sja met alles.

Komt goed!

Jij nog plannen voor t weekend?

Veel liefs,

lentezon

Geplaatst

hallo

hier weer eens een berichtje van mij

vorige week op het cb geweest

Mats weegt nu 4970 en Stijn 4810

dus Mats heeft Stijn nu flink ingehaald

we voeden nu om de 4 uur en dat gaat

goed!en ze slapen door HEERLIJK

maar ik kom nog maar niet bijgeslapen

ik kan ook niet zomaar even tijd voor mezelf

vrijmaken mijn moeder woont ook verder weg

en op het moment zijn Mats en Stijn erg verkouden

en hoesten ook flink,echt zielig

tot snel weer

steph

Geplaatst

Ha meiden, ben ik heel even kort, snel zo slapen. Hier weer regeldagen ofzo, weet niet wat het is. Zit op wel 10 voedingen... Een meisje slaapt de laatste dagen van 20 tot 4, dus dat is erg prettig. De ander gewoon elke 3 uur. En zij was vannacht 1,5 uur klaar wakker en aan het kletsen. Pffff. Lentezon, ik snap je dipje wel! Had het ook even toen het weer omsloeg. Ach ja, na een roze wolk van 5 maanden is het ook niet gek. En jij al weer aan het werk, dat is ook even pittig. Ik wil volgende maand rustig aan beginnen, maar voel me er nu nog niet toe in staat. Erg moe.

O ja, enne inderdaad niet vergelijken, ieder kind zijn eigen tempo he! Die van jou zijn ook kleiner begonnen. En na zo'n sprong gaan ze ineens al die dingen doen. Bij ons kwam het plots een paar weken geleden. En nu nog zie ik ze elke dag nieuwe dingen leren. Ineens het licht gezien betreffende handjes, voetjes, hoofdje hoog houden op de buik, etc. Je zal zien, met 3 weken kunnen jouw meiden dat ook allemaal. Ze gaan bij mij nu ineens ook dingetjes aanpakken. En een beetje proberen om te rollen, maar dat lukt natuurlijk nog niet.

Steph, jouw mannetjes zijn ook lekker gegroeid!

Nu naar bed! Doei.

Geplaatst

Hey Steph en Sim,

Zo goed geroeid zeg die Mats en Stijn!

Heerlijk he dat doorslapen, sja ik had ook het idee dat niet 1,2,3 bij te slapen allemaal!

4 uur ertussen, wat fijn! hebben ze nu 4 voedingen per dag? Gata het een beetje met de verkoudheid?

Sim wat een (ont)regeldagen idd zeg! Vlgns het Oei ik Groei princiepe zouden ze hier na weer meer kunnen?!

Kwa werk strakjes idd rustig beginnen, ik was er wel aan toe maar viel toch tegen "- )

Hier begint Mascha echt te schateren van plezier af en toe. Ook kunnen ze zich van buik naar rug rollen , maar andersom nog niet. Mascha kan haar beentjes ook hoog in de lucht gooien, maar lieke nog niet zo.

Ik moet over 2 weken weer naar t ziekenhuis, hopenlijk snel nieuws omtrent haar heupjes.

Hier gaat het wat beter, al blijf ik wat moe. werk is wel even een goede afleiding+ ik moet het door de week gewoon wat rustiger aan gaan doen op mijn vrije dagen, en meer genieten van die 2.

hey ik ga eens verder!

liefs!

Geplaatst

Ha meiden, beetje stil hier ;) Hoe staat het ermee? Druk zeker met werken erbij! Wat is het ineens koud he?! Voor het eerst in hun leven slapen onze meisjes in een kamer van 17 graden. Ik heb maar gelijk warmere slaapzakjes gekocht.

Kleine update: net weer bij kinderarts geweest. Die was erg tevreden. De vorige keer konden ze nog niet goed oprichten in buikligging en moesten we naar de fysio. Inmiddels doen ze dat uitstekend. Omrollen nog niet. Verder weer goed gegroeid. Inmiddels zitten ze - niet gecorrigeerd - op de middellijn, en nog wel gecorrigeerd dus boven het gemiddelde in lengte en gewicht. Onze oudste is 64cm en 6845 gram, de jongste 65cm en 6855 gram. Grappig hoe ze telkens precies gelijk op gaan in gewicht. Ik ben er erg blij om dat ze volgens de curves groeien, want soms twijfel je natuurlijk toch aan de borstvoeding, maar blijkbaar krijgen ze genoeg binnen nog steeds. Ik ga nog door tot 6,5 maand met uitsluitend BV en daarna starten met bijvoeding. Of misschien al iets eerder als ik zie dat ze belangstelling krijgen voor ons eten.

Ik heb er eentje lekker op schoot nu, zucht... wat zijn ze toch vreselijk lief ;)

Groetjes en tot gauw.

Sim

Geplaatst

Wij zijn een lang weekend weg geweest met mijn schoonfamilie. Was erg gezellig. We zijn naar Andijk geweest en zaterdag naar Enkhuizen. Daar flink uitgewaaid, met als gevolg dat Mees nu flink verkouden is. Echt zielig hoe benauwd hij m.n. in de avond en nachtelijke uurtjes klinkt. Vandaag neusspray gekocht, hoop dat het wat verlicht.

In het weekend hebben Saar en Mees weer minder achtereen geslapen. rond 4uur meldden zij zich weer. Hmm, jammer. Maar het schijnt niet vreemd te zijn voor hun leeftijd en ontwikkeling. Het is dus maar tijdelijk, gaan we vanuit.

Vanmiddag naar het CB geweest.

Saar is nu 64,4 cm en weegt 6470 gr.

Mees is nu 67,3 cm en weegt 7446 gr.

Beiden een halve kilo gegroeid.

De prikjes waren ze snel weer vergeten. Even afwachten of ze er dit keer nog koorts van krijgen. Mees vanmiddag voor het slapen gaan een zetpiletje gegeven.

Mees heeft in de afgelopen week meerdere keren een groentehapje 4mnd+ gekregen en vond het heerlijk. Zowel de worteltjes als de sperzieboontjes. Saar doet het nog steeds rustiger aan. Mees wordt al echt een bulletje, met zijn bolle wangen.

Saar is al flink aan het oefenen met draaien en het zal eerdaags wel lukken.

Zo, weer even een update van onze ontwikkelingen.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Zo wat is Mees al een grote vent Stephanie! En Saar dus net zo ongeveer als die twee van mij. Die waren in 2 weken 450 gram zwaarder geworden. Dat zal vanaf nu wel een stuk langzamer gaan. Ze zijn een beetje chaggi de afgelopen dagen, ook ons rustige vrouwtje laat meer van zich horen ;) Ben weer bij de ostepaat geweest voor de reflux van de ander, maar niks geholpen, ben er klaar mee. Brullen dat ze deed! Woest was ze. Ik doe het niet meer. Het gaat vanzelf wel over als ze gaat kruipen en de medicatie helpt ook.

Voedertijd ;) Doeg!

Geplaatst

Hoi meiden,

hier weer 2 foto's van onze schatjes.

Foto-JRDTNKUJ.jpg

Foto-GTWCYTXE.jpg

Afgelopen bezoek aan het CB stond ik weer versteld van hoe hard ze gegroeid zijn.

Hun ogen lijken donker maar zijn blauw.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Sim,

je moet lekker doen wat jij denkt dat goed is.

Die nukkigheid is hier ook. Sneller huilen om van alles, denk ook frustratie. Meer willen, maar nog niet kunnen.

Saar heeft zich vandaag voor het eerst omgedraaid van rug naar buik. Eerst met behulp van spijlen van ledikant en box, daarna zelfstandig. Mees is nog aan het oefenen. Beiden houden nu al regelmatig hun eigen voetjes vast.

Gisteravond weer naar salsales geweest. Heerlijk! Weet nog niet of ik door ga aangezien er onvoldoende mannen aanwezig waren. Ik wil toch salsa dansen met een man hoor. Helaas doet mijn eigen manlief niet meer mee. 3 avonden achtereen de deur uit vindt hij toch wel te veel. (hij sport ook nog 2xpw).

liefs,Stéphanie

Geplaatst

ooh stephanie

wat zijn ze alweer groot zeg!

wat een superstel bij elkaar

hoe is het verder met iedereen?

tis zo rustig hier ,maar ja jullie zijn

ook allemaal weer aan het werk

hier gaat alles nu lekker ze slapen

s,nachts heerlijk door van 23 tot 7 uur

dus mama voelt zich ook weer een

beetje mens

hebben jullie nog zin om iets samen

af te spreken dit jaar???zo ja wanneer

en mss ook waar??????

mss ergens bij een binnenspeeltuin of zo

daar hebben ze vaak een ballenbak voor

de allerkleinste en kunnen wij lekker live

met elkaar kletsen

laat maar weten wat jullie vinden,ik woon

bij den bosch

groet steph

t

Geplaatst

Ha meiden, hoe is het met iedereen en de kleintjes? Lentezon, van jou al tijd niet gehoord, zal wel erg druk zijn met werk enzo, gaat ie goed? Hoe was het met de heupjes?

Steph, mij lijkt het leuk en bijzonder om een keertje af te spreken met het hele spul. Wij zijn behoorlijk flexibel qua tijd en ook qua afstand, ik vind het niet erg om er een keer een uur voor in de auto te zitten.

Stephanie, hebben jullie nou de Babboe al in gebruik en een oplossing gevonden om de autostoeltjes vast te zetten? Wij hebben hem nog in de verpakking )-:

Gaan binnenkort een keer in elkaar klussen en dan nog zoeken naar een goede oplossing voor de stoeltjes.

Hier vannacht voor het eerst in maanden een relatief rustige nacht. Ons onrustige meisje heeft ons lekker bezig gehouden de afgelopen weken, omdat overdag slapen ook niet meer goed gaat. Ik zoek nog altijd naar oorzaken. Reflux, allergie? Ik weet het soms niet meer, maar ze groeit goed en heeft gelukkig ook haar vrolijke uurtjes op een dag. Ze zijn bijna 6 maanden! We hebben de eetstoeltjes net in huis, zo'n fijn gevoel, die twee stoeltjes aan onze eettafel! Voor altijd twee plekjes voor onze dochters aan tafel!!!

Krijgen jullie kindjes al tandjes?

Wij gaan volgende week beginnen met bijvoeding, leuk!

Groetjes allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden