Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo

Ik heb vandaag weer een test gedaan en weer een licht streepje.

Ik zat gister op dag 14 na de punctie en nog geen ongi.

Vandaag de huisarts gebeld of ik een bloedtest kan krijgen mag straks een formulier langs halen.

Ik wil het gewoon voor mezelf zeker weten.

Heb ondertussen al 4 testen gedaan en allemaal een licht streepje.

Krijg hier echt de zenuwen van. Iedereen die van het bankje af is gevallen veel sterkte en iedereen die nog wacht ook veel sterkte!!

Liefs

• Reacties 670
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heej marchan,

Ik ken het onzeker gevoel. Ik heb heel erg vroeg getest (6 dagen) en ja hoor een heel licht streepje. Ik kon me niet inhouden en moest gewoon zo vroeg testen, weet niet waarom.

Daarna heb ik pas echt op de dag zelf gestest en het streepje was nog steeds heel erg licht! Urinetest in het ziekehuis (heb geen bloedtest gehad) gaf uitsluitsel. Ik ben er maar wel vanuit gegaan dat ik zwanger was, want ik had nog nooit een (licht) positieve test in mij handen gehad.

Hou je positieve gedachte vast, want ik ben nu toch echt alweer 26 weken zwanger :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Goedemorgen,

Alle dames die van het bankje zijn gevallen, heel veel sterkte !

De dames die nog wachten, nog even volhouden.

Marchan, een streepje is een streepje. En je hebt al 4 streepjes gezien...nou dan kan ik je alleen maar feliciteren!!!!!

Geplaatst

Bij mij is de buikpijn/ongikrampen weer afgezakt. Raar hoor! Ik ga op deze manier een beetje hoop krijgen dat het innesteling is maar ik wil niet hopen want dan doet het straks zo'n pijn als ik toch ongesteld word. De vorige keer vond ik dat zo moeilijk! Voor het eerst mocht ik hopen van mezelf en dan toch weer ongesteld worden. Ik wil mezelf daar nu voor beschermen maar dat kan natuurlijk niet. Pfff....moeilijk hoor! Ik kan niet wachten tot volgende week!

Geplaatst

hallo,ik heb een een paar vragen

morgen is dag 15 na tp van onze cryo nu heb ik gisteren een klein beetje bloed verloren en daarna niets meer.Ik heb vernomen op deze site dat als je een cryo terugplaatsing hebt gehad met hormonen dat je dan niet ongesteld wordt.Maar als de test morgen negatief is hoe gaat het dan verder.Wij worden gek van de onzekerheid

groetjes mona:dontknow:

Geplaatst

Esther wat betreft die hoop en teleurstelling.... als het mis gaat doet het toch ontzettend pijn, of je nu wel of niet toegeeft aan die hoop. Volgens mijn acupuncturist moet je dat juist wel doen. Je moet je gevoel volgen, of dat nu hoop is of juist niet of zenuwen of verdriet of, zoals ik zelf een paar dagen had, helemaal hyper van het idee dat het gelukt zou zijn.

Door je gevoelens tegen te houden verkramp je en als er iets niet goed is, dan is het wel je lijf op slot zetten. En juist door nu lekker te fantaseren over het wat en hoe als het gelukt zou zijn, ben je ook eens op een leuke manier bezig met een kindje krijgen. Wat dus eigenlijk heel erg positief is.

Ik vond het in het begin ook moeilijk om zo te denken. Was meer van 'als ik nergens op reken, kan het ook niet tegenvallen'. Maar dat is jezelf voor de gek houden. Want je kúnt domweg niet nergens op hopen want dan dééd je dit niet.

Probeer je gevoelens gewoon te laten gaan, of die nu positief of negatief zijn. Positief zijn draagt niet bij aan de slagingskansen, 'negatief' zijn voorkomt niet dat een teleurstelling pijn doet. Dit zit emotioneel allemaal zo diep, daar doe je rationeel helemaal niks mee (of tegen).

Goh, lekker zweverig haha, maar ik kan uit ervaring zeggen dat het wel werkt. Zet je verstand maar even uit en ga op je gevoel en geniet ervan als dat gevoel nu eens positief is. Zwanger worden is voor ons zo beladen met negatieviteit, je bent de intimitiet kwijt, de controle, het is een en al onzekerheid. Nu moet je het overlaten, niemand kan er meer iets aan doen, alleen in deze weken kun je eigenlijk écht dromen en hopen omdat het nu ook écht zou kunnen. En als de klap komt is ie toch wel keihard....

Sterkte ik duim voor jullie!!!

Henne

Geplaatst

Bedankt Henne....lief!

Dus ik ga hier maar eens gewoon lekker zitten genieten en fantaseren over een kinderkamer etc etc.....!!!!!!!

Let it be

Geplaatst

Helemaal waar Henne..!! Het is ook een beetje het beeld dat mensen schetsen je moet niet te vroeg juichen je moet voorzichtig blij zijn. Zal allemaal best maar wat je niet voelt kun je ook niet proberen te voelen.. Ik heb eigenlijk weinig nagedacht over een miskraam, maar toen het eenmaal zover was d8 ik niet had ik er nu maar eens over nagedacht. Het verdriet zou er echt niet minder om zijn geweest..

Dames allemaal heel veel sterkte en succes met wachten.. Het is zo ontzettend zwaar.. Zie er zelf ook tegenop om weer te moeten wachten. Denk dat mijn ongi er bijna aankomt en dan gaan we voor onze cryo's. Gelukkig hebben we er vier. Dus misschien kom ik zelfs nog op het wachtbankje van juni.. Merk wel dat de ongi krampen een hoop verdriet terughalen. Dan is die miskraam opeens weer zo dichtbij.. Maar er is helaas maar een manier om deze moeilijke weg die wij moeten bewandelen door te komen, en dat is vooruit kijken.. Dus dat doen we dan maar weer..!!

Nogmaals heel veel sterkte allemaal..!!!

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Ennuh Esther ga maar eens ff lekker wegdromen bij het nu nog onwerkelijke idee dat het misschien wel gelukt is.. Ik had ook ongi krampen voor de test... Of ja in ieder geval een heel raar gevoel in mijn buik.. Dus alles kan nog.. Duim voor je meis.

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Ja! Zeker doen waarom zou je niet? Ik ontwijk babywinkels, maar in mijn wachtweken stond ik opeens in de etalage te kijken. En op marktplaats naar kamertjes en boxen enzo. Op dat moment is het allemaal zo goed mogelijk dát het reeel is, dan is het toch ook logisch dat je je daar naar gedraagt?!

Geplaatst

hoi dames ...

ik las dat esther zich zo goed voelde ik moet zeggen dat ik ook niet weet wat ik moet denken nu ik voel me SUPER goed nu. ik heb een HEEL goed en lekker gevoel maar ik begin nu echt zenuwachtig te worden ik kan het gevoel niet uit leggen maar ben nu echt in de wolken ik kan soms vliegen ( denk ik , HAHAHAHA ) :cluck: ... kan dat een goed teken zijn ??????? moet nog 1 week wachten dan hoop ik meer te weten ...

11-6-2009 het moment van de waarheid ....

esther heel veel succes de 11 de ik duim voor je

Geplaatst

Henne, wat een geweldige post! Ik denk dat het ook helemaal waar is. Deed me echt goed jouw bericht te lezen!

Esther ... fijn dat de buikpijn weer is afgezakt ... en wachten maar weer he.

Marchan ... streepje is streepje!! Alvast gefeliciteerd!! Hopelijk krijg je snel bevestiging van de bloedtest.

Mona ... ik kan je niet verder helpen, heb (nog) geen verstand van cryo's.

Cindy ... wat fijn dat je je zo goed voelt! Geen idee of het wat betekent, maar in ieder geval beter zo dan niet toch!

Ik voel me nog hetzelfde als gister. Hele lichte pijn linksonderin mijn buik. Verder heel moe, maar niet meer misselijk van de bolletjes. Nog 3 nachtjes slapen ... m'n collega vroeg vandaag wat mijn voorgevoel was ... nou, daar kan ik echt niks van zeggen. Ene moment denk ik YES en dan weer, shit, vast niet. Uitgelegd dat je ook echt niet op je lichaam kan vertrouwen door alle hormonen. We zullen het zien zondag. Moet zeggen dat als ik eraan denk dat we mogelijk negatief testen .. man, wat een teleurstelling zal dat zijn. Ik weet nog toen we "gewoon" bezig waren, hoe erg dat altijd was. Maar ... momenteel heb ik een goed gevoel erover :D

Wijziging lol ... het is nu eind van mijn pauze, net brood gegeten .. en blegh ... weer hartstikke misselijk. Te vroeg gejuichd dus. Nou ja, nog even maar.

Geplaatst

Vanochtend gelijk bloed laten prikken uitslag is er pas na 2 a 3 dagen.

Sinds vanmiddag verlies ik wat bloed.

Heb verder geen last van mijn buik en het bloed stinkt ook niet(lekker praatje).

Het bloed loopt er ook niet echt uit ofzo echt 3 druppels ofzo.

Ik begin nu helemaal gek en onzeker te worden.

Zou vandaag het ziekenhuis moeten bellen als ik een positieve test had maar ik durf nog niet te bellen. Ik wacht nog even af tot morgen of het bloeden doorzet.

Liefs

Geplaatst

Oh nee! 3 druppels bloed is geen ongesteldheid ... ik hoop zo voor je dat het hier bij blijft en dat je gewoon lekker zwanger bent! Veel sterkte met afwachten.

Geplaatst

Wat een leuke en lieve reacties allemaal...

Hanneke...fijn dat je er weer bent! Ik ga je helemaal volgen. Ik hoop zo voor je dat het deze keer ook raak is en blijft zitten! Wat een spanning zal er weer bij je komen! Brrr...

Annelies...wat rot die misselijkheid! Kun je zo vroeg in een evt. zwangerschap ook al misselijk zijn trouwens? Had je die misselijkheid al voor een evt. innesteling plaats kan vinden? Dus jij kunt echt wachten tot zondag? Ik kan niet wachten tot de 11e hoor! Ik ga maandag testen denk ik. Ik heb nu geen buikpijn meer maar ik voel wel wat in mijn buik. Wat een rare tijd zijn die wachtweken toch...bleggg ben er echt wel weer even klaar mee hoor. Maar goed....we blijven duimen met z''n allen voor positieve testen.

marchan...dit is ook wel heel erg spannend en raar zeg. Wat zal dat een onzeker gevoel geven, je leeft echt tussen hoop en vrees! Sterkte meid!

Cindy...ha ha ...ik kom met je mee zweven denk ik. Voelt beter dan die mineurstemming die ik zo af en toe bij me heb! Maar jij gaat dus ook echt wachten tot de 11e? Knap hoor!

Henne... ik kom net bij mijn zusje vandaan. die heeft drie dotjes van kinderen. De hele middag samen gedagdroomd. Mijn zusje zou het ook zo super vinden! Mijn zusje is mijn beste vriendin, het zou zo leuk zijn als wij ook een kleintje zouden krijgen, gezellig samen weekendjes weg enzo. Kan nu ook wel maar is toch anders denk ik!

liefs esther

Geplaatst

Het bloed blijft er wel een beetje uitkomen maar is nog niet door gebroken.

Het lijkt een beetje op het bloed dat ik verloor na de punctie.

Ik weet dat ik het niet op moet geven maar ik denk toch wel dat mijn 1ste poging hier stopt. Wil mezelf geen hoop geven op dit punt. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ongeveer 3 keer bloed verloren in de eerste weken maar dat is alweer 6 jaar geleden.

Pfff

Geplaatst

Chantal wat onzeker allemaal, wat ontzettend vervelend. Bloedverlies hoeft nog niks te betekenen, maar ja aan die wetenschap heb jij nu helemaal niks. Je kunt weinig anders doen dan afwachten. Ik hoop heel erg voor je dat het goed gaat!

Henne

Geplaatst

Dames op het wachtbankje, ik weet hoe zwaar de 2e week kan zijn pffff... ik wens jullie onwijs veel suc6! en hoop dat er weer veel zwangere dames bijkomen...

Geplaatst

Marchan,net als wat de anderen al zeiden; een streepje is een streepje! Hier alvast een voorzichtige felcitatie!!

SJSL,spannende dagen voor jou. Ik hoop voor je dat alles blijft zitten waar het hoort te zitten,en dat alles positief uitvalt!

Geplaatst

Esther... ja, ik was al meteen misselijk van de bolletjes, dus nog voordat het ook maar zou kunnen van een zwangerschap. Het is daarna wel even weggeweest, maar nu weer terug. Nou ja, niet nu nu, maar vanmiddag.

En yep, ga echt wachten tot zondag. Ook expres geen testen in huis. Omdat, stel het is negatief ... dan ga je weer denken / hopen dat je te vroeg getest hebt en als het positief is ben je weer bang dat het toch nog niet klopt. Dus wat heb je eraan? Ik wil het liever gewoon zondag weten. Nuchter klink ik he? Ik doe maar alsof hoor :p

Marchan ... als je dat bij je vorige zwangerschap ook gehad hebt, zou het goed kunnen zitten nog toch? Je had een streepje. Anders morgen toch maar even het ziekenhuis bellen om te overleggen?

Oh, en even lijstje bij mijn post gezet (niks gewijzigd). Hoeven we niet zo te zoeken als we het willen bijwerken.

Kammie, IUI, 2 juni testen, negatief getest

Luna, IVF, 2 juni bloedtest, negatief getest

Rose, IVF, 2 juni bloedtest

Svenska, IVF, 3 juni testen, ongi geworden

Meiske74, IVF, 3 juni bloedtest, ongi geworden

Pam, IUI, 3 juni testen, ongi geworden

Marchan, IVF, 4 juni testen (2 juni licht positief getest)

Lonki, IVF, 5 juni testen, (3 juni licht positief getest)

Miki, IVF, 5 juni bloedtest, ongi geworden

Annelies (SJSL), IVF, 7 juni testen

Suus77, IVF, 8 juni bloedtest

Marin, IVF, 8 juni bloedtest

Wendy (Schapenwolkje), IVF, 9 juni bloedtest

Linda (Linny), IVF, 10 juni testen

Esther (EDR), IVF, 11 juni testen

Cindy1978, IVF, 11 juni bloedtest

Daan26, IUI, 11 juni testen

Geplaatst

Knap annelies. Ik vind het nog zo lang duren! Volgende week donderdag pas.

Ik heb sinds vanavond weer die rare ongikrampjes, net als gisteren. Kan nooit goed zijn! Het voelt echt alsof ik ongesteld word. Bah bah bah

Geplaatst

Normaal gesproken had ik ongi krampen en een uur later ging ik naar de wc en ja hoor ongesteld.

Nu bleef dat ongi gevoel, en werd maar niet ongesteld, dus daardoor kreeg ik hoop en mijn hoop was goed.

Hopelijk is dit bij jou ook het geval edr!

Ik hoop dat ik je ondanks de realiteit toch wat moed heb kunnen inpraten!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden