Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo iedereen,

Ik heb net een test gedaan matcare ultra. zit nu op wd 10 , heb de hele avond al krampen, nu zie ik tot mijn grootte verbazing een heel heel licht teststreepje.. S-0019.gif

Nu weet ik niet wat ik moet denken.

Zouden die krampen ook kunnen komen van een van de cryo's dat er een ingenesteld is en een niet???

Groetjes suus

• Reacties 670
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is inderdaad zo dat dat gevoel nu langer duurt dan normaal. De vorige keer kreeg ik ongikrampen de avond voordat ik ongesteld werd de dag erna om vier uur s'middags. Nu heb ik gisteren die krampen gehad, vandaag niet en nu weer wel.

Ik was gisteren ook nog wel een beetje positief, tenminste, ik dacht...ongesteld worden kan nog niet maar omdat het vandaag weg was en nu weer terug komt.....

wat een drammerd ben ik! Ik zit hier nu al twee dagen te meieren over mijn ongikrampjes!!!!

Geplaatst

Suus een streep is een streep en het schijnt dat er meer mensen zijn met krampen en zwanger zijn!!! Ik ga je feliciteren hoor! Je zit nu op dag tien na de tp?

Geplaatst

suus gefeliciteerd meid streep is streep.

Ik heb getest op geloof ook zoiets dag 11 of 12 en had ook maar een heel licht streepje, maar heb ook een test van clear blue gedaan en daar stond toch duidelijk

zwanger 1-2 weken!

Naderhand bloedtest gehad en ja hoor, zo zwanger als het maar kan!

Ook ik heb een cryo gehad!

Meiden krampen willen niet altijd iets negatiefs zeggen!

Mijn vriendin is nu na iui 7 mnd zwanger en heeft nogsteeds last van ongigevoel en krampjes

Geplaatst

ja dat is waar, maar ik moest wel goed kijken en mijn vriend ook, maar ja er wa een enorm licht streepje.

Ik ga zaterdag nog een test doen, en maandag om de bloedtest.

Geplaatst
ja dat is waar, maar ik moest wel goed kijken en mijn vriend ook, maar ja er wa een enorm licht streepje.

Ik ga zaterdag nog een test doen, en maandag om de bloedtest.

Hoi Suus

Zoals je misschien heb gelezen heb ik ook al 4 x een licht streepje gehad.

Wij moesten ook goed kijken maar op alle 4 de testen zit echt een licht streepje. Ik heb vandaag een bloedtest laten doen via de HA en over 2 a 3 dagen krijg ik daar de uitslag van. Heb sinds vanmiddag helaas wat bloed verlies waardoor ik helemaal gek aan het worden ben. Ik ga morgen gewoon weer een test doen kijken of mijn streepje er nog is. Dit is echt vreselijk heb hoofdpijn door de stress. Het is zo dubbel lichte streepjes en dan ook ineens wat bloedverlies. Geen duidelijkheid ik heb echt zoiets van of geef me een dikke streep of laat die ongi door komen want die onzekerheid is niet te doen. Hoop geen hoop. Nou in ieder geval succes zaterdag en hopen op een duidelijke streep!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb 23 mei de tp gehad en moet 5 juni (morgen) de bloedtest laten doen....., ik heb wel stiekem een urinetest gedaan op dag 11 en die was positief! Ik durf mijn eigen nog geen ilusies te maken, morgen weet ik het zeker...

Allemaal heel veel sterkte en geluk!

Dinky

Geplaatst

Ik vroeg me vannacht af of ik misschien gewoon die ongi krampen heb doordat ik wel ongesteld moet worden maar dat dat uitgesteld/niet doorzet door die bolletjes?

Ik voel me nl echt ongesteld

Geplaatst

Dinky, stiekem toch wel een beetje gefeliciteerd hoor!

EDR, ik had ook hele erge krampen rond mijn testdatum... ook zelfs na een posi test en tot een week of 14 had ik de krampen. Heel veel succes en ik duim voor je..

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hallo Allemaal

Nou gister is het bloeden doorgekomen.

Vandaag het ziekenhuis gebeld moet voor de zekerheid zondag nog een test doen en dan maandag bellen. Indien de test negatief is kan ik deze maand gelijk een cryo tp krijgen. Dus dat gaat ineens erg snel. Dat stelt me dan wel weer enigsinds gerust.

Liefs

Geplaatst

Oh verdikkeme Chantal.... Ik hoop echt voor je dat het bloeden stopt en het zondag nog steeds positief is. Had je vandaag ook nog getest?

Henne

Geplaatst

He Marchan balen zeg, wel fijn dat als de test zondag negatief is je maandag direct terug kan bellen voor cryo tp. Maar wie weet een wonder zondag en is die vervolg afspraak niet nodig.....

Sandra

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ik heb 23 mei de tp gehad en moet 5 juni (morgen) de bloedtest laten doen....., ik heb wel stiekem een urinetest gedaan op dag 11 en die was positief! Ik durf mijn eigen nog geen ilusies te maken, morgen weet ik het zeker...

Allemaal heel veel sterkte en geluk!

Dinky

Al die mensen die op 23-5 een TP hebben gehad en nu al testen ... ik doe het echt niet. Haha.

Gefeliciteerd joh! helemaal super.

Marchan ... wat erg. Maar wat fijn dat je gelijk een Cryo kan krijgen.

Geplaatst

Hoi dames,

Vanmorgen weer een test gedaan wel een ander merk en geen ultra, en daar had ik helaas geen streepje kunnen ondekken.

Geplaatst

Ik heb een heel verhaal over de ultra matcare testen op het forum geplaatst. Zo'n 4 weken terug.

Doe alstjeblieft op de testdag een test met een goed merk, clearblue, DA, Kruidvat etc.

Geplaatst

Hee vanessa,

Ik heb net je andere bericht gelezen, ja ik begin ook te geloven dat ze vals positief kunnen zijn, heb net ook bruine afscheiding verloren met een klein rood slijmpje erin :-(

Geplaatst

oh suus...dat is wel heel zuur! Ik meen dat henne dat ook een keer gehad heeft. Een positieve test en een paar dagen later alsnog een negatieve!

Ik heb ook getest...zo stom! Ik word helemaal gek van mezelf. Ik voel me zo raar, voel van alles, voel krampen, ongi gevoel, lage rugpijn etc etc...

Ik dacht...wie doet me wat, ik ga testen. Dus ikke de clearbleu gekocht en bij mijn zusje getest. Ik had net een uur ervoor een glas water gedronken...NIET ZWANGER!

Kon ook bijna niet anders misschien??? Ik zit nu op dag 12 na de punctie en dag 10 na de tp. Veelste vroeg w.s. Ik mag van het ziekenhuis pas donderdag testen! Wat een sukkel ben ik hé!

Grrrr.....begin er zo langzamerhand wel weer genoeg van te krijgen van die wachtweken!

Geplaatst

Hallo allemaal

Ik moest aankomende maandag een bloedtest doen, ik weet dat het moet, maar ben inmiddels ongesteld geworden, dus helaas weer mislukt. Wij hebben nu met de 2de icsi poging weer te weinig eitjes dus er is niets over voor de vriezer. We gaan het eerst maar laten rusten en dan een gesprek met de gyn. We weten nog niet wat we willen, misschien even een paar maanden rust.... even het lichaam laten bijkomen van alle hormonen.Ik heb 1 vraagje: Wij hebben meerdere onderzoeken gehad i.v.m het zaad van mijn man, en dat is meer geworden dan de 1ste uitslag, weet iemand hoeveel zaad er gemiddeld moeten worden geteld om in aanmerking te komen voor een iui behandeling, dat is toen afgeraden, maar hij heeft nu 3 keer zoveel zo'n 600.000??

groetjes Marinda

Geplaatst

Hoi marinda...

Heftig voor jullie...de 2e icsi die mislukt! Sterkte met het beslissen hoe nu verder! Wij zitten in de laatste wachtweek van de 2e icsi en wij hebben besloten om na deze behandeling een paar maand pauze in te lassen!

Over de hoeveelheid zaad...bij mijn man is het ook verbeterd t.o.v. vorig jaar. Mijn man zat rond de 800.000 en nu rond de 10 miljoen. Wij zouden evt. in aanmerking kunnen komen voor ivf maar wij wilden zelf icsi. van iui is nooit sprake geweest, ook niet met deze hoeveelheid zaadcellen!

sterkte!

Geplaatst

Heel erg bedankt voor je reactie, erg spannend die wachtweken ik vond het bijna nog spannender dan de hele behandeling. Ons werd icsi aangeraden omdat iets anders geen optie was, de onderzoeken die bij mij zijn gedaan zijn goed, alleen begrijp ik niet waarom ik zo weinig eitjes heb en als ik er wel een paar meer heb ze niet willen rijpen. Ik hoop na het nagesprek meer antwoorden te hebben en dan een beslissing te kunnen maken, maar we gaan zeker voor een 3de poging die krijgen we nog vergoed. Maar ind wat jij ook zegt even een pauze...

Jullie heel veel sterkte..

groetjes Marinda

Geplaatst

Suus, ik hoop zo voor je dat de test een goede uitslag gaf.

"Gewoon" afwachten en met een goede test op de testdag testen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

aan de meiden die negatief of ongi zijn geworden sterkte de komende tijd neem ff lekker rust voor de volgende poging

EDR ik werd ook gek van die ww en ik had ook last van krampjes maar volgens mij komt dat gewoon van de bolletjes, heb op dag 12 na de tp getest en die was positief en dat was ook met icsi dus probeer het over een paar dagen weer

bij de kruidvat heb je 2 testen voor 5 euro miss is dat wat kun je wat vaker testen en ben je niet een vermogen kwijt aan testen

ik heb ze zelf ook gehaald heb er zelfs 2 tegelijk gedaan maar ze gaven allebei het zelfde aan

voor de meiden die nog op het wachtbankje zitten veel succes de komende dagen

Geplaatst

Marinda ik heb precies hetzelfde probleem! Tien eitjes, twee rijp. Terwijl er volgens de onderzoeken met mijn lijf, hormonen etc. op zich niks mis is. Deze poging gaan we proberen de punctie iets later te doen en de follikels wat langer te laten groeien, in de hoop dat de eitjes dan wel rijp zijn. Als dat niet werkt is het voor ons waarschijnlijk einde oefening, het ziekenhuis heeft letterlijk in mijn dossier gezet: prognose somber. Tja...

We hebben hierover nog wel een second opinion in een ander ziekenhuis. Ik hoor toch ook vaak dat een keuze voor andere hormonen de eitjes kan beinvloeden. Ik zal je op de hoogte houden, misschien heb je er ook nog iets aan.

Voor nu eerst veel sterkte met het verwerken van weer een teleurstelling.

Henne

Geplaatst

Hoi Marinda,

In ons ziekenhuis geldt de richtlijn voor IUI minstens 1 miljoen zaadcellen (na opwerking). Ontzettend rot dat de 2de ICSI ook mislukt is. Veel sterkte de komende tijd.

Groetjes,

Abc

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden