Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Esther,

Moet zeggen dat het even een teleurstelling was, om te horen dat het nog zo lang ging duren. Maar aan de andere kant, misschien ook wel goed...

Weet je al wanneer jij weer verder kan?

@Karin en ML2010: Welkom en heel veel succes. Hopelijk wordt het heel erg positief voor jullie!!!

@ Sandra: Succes! Duim hier ontzettend voor je dat het helemaal goed gaat deze keer! Is toch ook wel spannend eigenlijk hè zo'n cryo... Weet nog helemaal niet wat ik moet verwachten, ze gaan pas in augustus uitleg geven.

• Reacties 670
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zelf zie ik het niet zo positief meer in...

Heb vanaf zondag rozige afscheiding en dat is vanag gisteren bruinig en wordt met de dag meer,dat is heel bekend hier een week voor ik ongested moet worden.Dus Dinsdag verwacht ik wel dat ik weer ongesteld gaat worden...

Meiden succes...

Geplaatst

hallo dames!

Is er nog plek op het wachtbankje?

Spannend allemaal he!

Hoe gaan jullie met de ww om?

Ben benieuwd..... missc nog tips?

Succes iedereen!!!!!!!

Sinds 8-2007 actieve kinderwens

9-1-2009 1ste gesprek gyn

25-2-2009 laproscopie --> verstopte eileiders (door infectie)

21-4-2009 intake gesprek ivf

25-5-2009 start deca + gonal-f

3-6-2009 1ste FM

5-6-2009 punctie!

8-6-2009 TP --> toppertje

20-06-09 testen!

Gast Nienke79
Geplaatst

Hello ladies,

Ik ben nu na 1,5 jaar in "de molen" toch eindelijk nieuwsgierig geworden naar de dames die in hetzelfde schuitje zitten als ik. Nieuw op het forum dus. 3 x IUI en nu bezig met eerste IVF poging. Dus ik sluit me graag aan op de wachtbank van juni als dat mag :evo:.

Ik had veel eiblaasjes (25), hoge hormoonwaarde (17,35 twee dagen voor de punctie), mocht toch punctie-en. De terugplaatsing was twee dagen terug. Bloedtest op 21 juni en 23 juni. Benieuwd!

Heel veel sterkte en succes natuurlijk aan alle actieve probeersters en hopelijk komen we allemaal eens op het "gefeliciteerd" bankje (is die er eigenlijk?)

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Welkom Nienke! Jij zit dus nu ook in de spannende wachtweken, heel veel succes!

Gast Nienke79
Geplaatst

Thanks Dani en jij gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk zit ik gauw in jouw schuitje :-)

Geplaatst

Nienke welkom hier. Voor jou spannende dagen. En hopelijk over een paar dagen positief nieuws!!

Dandy,jij ook welkom!

De wachtweken doorkomen is altijd het ergste. Ik vond persoonlijk de allereerste keer zo lang duren. Hele dagen nerveus,en alleen maar aan de testdatum kunnen denken.

Maar volgensmij blijft dit ook! Zelfs met de wachtweken van mijn 2e iui werd ik helemaal naar toen de testdatum dichterbij kwam. Vooral de 2e week vind ik slopend!

Heel veel succes verder!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag een brief van het VU ontvangen waarin stond dat ze 8 embryo's hebben kunnen invriezen, in vier rietjes. Wat goed he? Zo hebben we dus eigenlijk vijf kansen door 1 ivf-behandeling. Ik ben er heel blij mee!

Dandy en Nienke, welkom en succes!

Geplaatst

Hallo Laika

Wat ene super mooi resultaat... Vraagje worden er altijd 2 in 1 rietje gedaan? ik ben namelijk onlangs pas 26 geworden en ben nu zwanger van mijn eerste TP... we hebben er nog 6 over voor een brusje(s) voor in de toekomst... Maar gezien mijn leeftijd mag ik er per poging maar 1 TP dus zou zonder zijn als ze dan per 2 worden ingevroren??? weet jij hoe dat zit...

Geplaatst

Nienke en Dandy allebei welkom hier... Hopelijk snel positief nieuws...

Laika wat geweldig zeg...succes.

Ik heb echt een rot dag,deze week zit ik al niet lekker in me vel.

Maar vandaag kan om elke scheet wel huilen.

De bruine afscheiding wordt met de dag erger dus dinsdag ben ik ongesteld,dat weet ik we zeker.

Ik moet morgen werken en daarna ga ik van het weekend genieten,

ik heb me voorgenomen en het weekend niet telaten verpesten hierdoor,dat heb ik al tevaak gedaan.

Hopelijk lukt dat,we gaan lekker weg om er niet aan tehoeven denken...

Geplaatst

He bah ml2010, wat een ellende. Kan me voorstellen dat je nu erg verdrietig bent...hopelijk kun je je zinnen een beetje verzetten van het weekend...

Hoi mijnbaby, ik weet eigenlijk niet of ze altijd twee embryo's in 1 rietje doen, in het VU in ieder geval wel. Je hebt ongeveer 50% kans dat een embryo het ontdooien overleeft dus dat zal wel de achterliggende redenering zijn. Maar...dan zou jij nog drie kansen hebben terwijl je nu al van de eerste TP zwanger bent, dat is best goed nieuws toch?

Gefeliciteerd trouwens!

Geplaatst

Ja geweldig nieuws we hadden dit nooit durven dromen.... maar het was meteen bij de eerste TP raak! ik ga het wel even na vragen bij het UMC het heeft geen haast hoor haha ben net zwanger dus een volgende TP zal toch niet binnen nu en een jaar zijn...

Heel veel su6 op de het wachtbankje, hoop dat het raak is voor jullie!

Geplaatst

Heel herkenbaar ml2010. Ik had gisteren zo'n rotdag. Veel gehuild. Had een echt ongesteldheid-gevoel. Zit op dag 7 na TP. De vorige keren ging het mis op dag 10 en dag 12 na TP. Maar vandaag voel ik me weer goed, veel energie, dus lekker geshopt. Janken lucht echt op.

Geplaatst

Voelde me eigenlijk een stuk beter de laatste 2 maanden,toen ik hoorde dat we met de iui konden starten viel er een last van me af.

Daarvoor heb ik me heel ellendig gevoeld,was heel negatief en voelde gewoon dat het niet op de natuurlijk manier ging lukken.

Mss ben ik nu wel gewoon aan vakantie toe ;-)

Shoppen is idd ook wel eens lekker.

Geplaatst

Kan ook door de progestan(utrogestan) bolletjes komen. Ik weet niet of je die gebruikt, maar ik ben er een beetje depressief van. Staat ook in de bijsluiter.

Ben zelf erg gevoelig voor depressies, zoek dan veel leuke afleiding en een vakantie is dan ook heerlijk!

Geplaatst

ml2010. Blijf positief meid. Klinkt allemaal heel cliché,maar het is wel een goed medicijn! Even goed potje janken,veel praten,leuke dingen doen.Het helpt!

Vorige week werd ik ongesteld na mijn 2e iui. Wat een beroerde nacht heb ik gehad.Dag erna had ik mijn gedachten er totaal niet bij; Weer een dag erna was ik weer positief. Leuke dingen gedaan,lekker genoten van een wijntje,etc etc. En helemaal alle positiviteit weer bij elkaar gezocht om te beginnen met mijn volgende poging.

Sterkte meid. Geen bloed is goed.

Geplaatst

meiden spannend hier...sterkte hoor!

Adriana...jij ook heeeeeeeel veel succes! Ik hoop zo dat het goed gaat voor je. Dat hoop ik voor iedereen natuurlijk maar de derde keer is zo de derde keer. Zo heftig lijkt me dat!

Ik ga jullie volgen!!!

Geplaatst
Hallo Laika

Wat ene super mooi resultaat... Vraagje worden er altijd 2 in 1 rietje gedaan? ik ben namelijk onlangs pas 26 geworden en ben nu zwanger van mijn eerste TP... we hebben er nog 6 over voor een brusje(s) voor in de toekomst... Maar gezien mijn leeftijd mag ik er per poging maar 1 TP dus zou zonder zijn als ze dan per 2 worden ingevroren??? weet jij hoe dat zit...

Bij het VU hebben ze sinds begin dit jaar een 'nieuwe' regel. Dat er niet meer perse 3 embryo's in een rietje hoeven. Dit mogen er ook 2 of mag er ook 1 zijn.

Maar of dit nu specifiek een VU-reglement is of een landelijk besluit weet ik niet.

Geplaatst

Wij hadden 9 embryo's over en er zitten er 3 per rietje.

Wij zijn nu zwanger, maar hebben nog 2 rietjes over.

Er word bij mij maar 1 terug geplaatst.

Ook wij lopen in t vu.

Meiden wat is spannend hier, ik volg jullie nog dagelijks

Geplaatst
Wij hadden 9 embryo's over en er zitten er 3 per rietje.

Wij zijn nu zwanger, maar hebben nog 2 rietjes over.

Er word bij mij maar 1 terug geplaatst.

Ook wij lopen in t vu.

Meiden wat is spannend hier, ik volg jullie nog dagelijks

Klopt, die regel is dan ook sinds 1 januari 2009 (meen ik) in werking getreden ;)

Geplaatst

ben ik weer , zoals jullie weten moest ik gisteren 11-6-2009 naar het ziekenhuis voor zwangerschapstest :crybaby2: niet gelukt :crybaby2:... we gaan nu meteen verder . eind july begin augustus krijg ik weer een punctie ...

iedereen heel veel succes ik duim voor jullie

Gast Nienke79
Geplaatst

He Cindy, wat kl.te, ja sorry was even het enige woord wat het verwoordde. Hopelijk kun je het weekend je zinnen verzetten. Sterkte.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden