Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren laatste dag utrogestan (gelukkig!), heb alleen nu ontzettende krampen, wel met vlagen, maar durf nu echt niet meer naar de wc.. :(

Heb gelezen dat dit kan komen doordat de progestan waarde nu daalt. Maar ik vraag me af, als je zwanger zou zijn maakt je lichaam ook progestan aan toch?

Zit me behoorlijk op te vreten, had er een goed gevoel over tot nu..

Maar ja, kan helaas niks anders doen dan afwachten.. pfff

• Reacties 670
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Knoer, morgen mag je toch testen? Spannend hoor heel veel succes!

Geplaatst

Tiesam, geniet van de mooie dagen en misschien vakantie en succes bij de volgende poging. Hou je ons dan weer op de hoogte=

Knoer...heel veel positiviteit gewenst morgen. We gaan voor goed nieuws. Duim, duim duim....

Nou meiden het zet echt niet door volgens mij. Af en toe een beetje oud slijm, maar heel nihiel allemaal. Heb gisteren gebeld, maar heeft geen zin om weer een test te doen. Want stel het is niet goed zitten die hormonen nog in je lichaam en heb je alsnog een positieve test. Daar schiet ik dus niets mee op. En een echo zien ze nog niets op. Dus probeer positief te blijven. Een ongesteldheidsgevoel heb ik in ieder geval nog niet. Ben pas gerust al ik 13 juli de echo heb gehad, maar daar tussenin kan nog van alles gebeueren. We wachten maar af en ik hou jullie op de hoogte.

Alle andere meiden die deze dagen de punctie of tp hebben of mogen testen. Toi, toi, toi, en we gaan ervoor.

Liefs Linda

Geplaatst

Voor degenen bij wie onlangs een positieve test is geweest heb ik een vraagje:

Hebben jullie krampen onder in je buik?

Geplaatst

Dank jullie wel! Hou jullie op de hoogte.

Linda, goed te horen dat het niet echt door zet, hopelijk was het gewoon innestellingsbloed.

Raar iets eigenlijk, innestelling is meestal rond dag 5/6 na TP, maar de bloedinkjes (als je dat krijgt) komen bij velen pas rond de test datum.

Duim voor je dat jij ook bij die velen hoort!!

Geplaatst

Chablis, ik ben nu vijf weken zwanger en heb bijna elke dag nog menstruatiekrampjes. Ze voelen wel iets lichter dan normaal maar ja, ik heb ze wel....

Geplaatst

Hoi Chablis

Die krampjes heb ik in het begin wel gehad maar denk dat heeft te maken gehad met al die hormonen in je lijf en dan ook nog een punctie je lichaam heeft gewoon ff de tijd nodig om te herstellen maar ik zit nu op 7 en halve zwangerschap en ik heb geen krampen meer

succes ermee

Geplaatst

Hoi,

Ik was er heilig van overtuigd een dag voor het testen dat ik ongesteld ging worden. Ik zat in de auto en kon wel janken! En ik had na de positieve test ook nog krampen/ zeurderig gevoel en dat begint nu volgens mij pas minder te worden. Heb de eerste week ook nog vol ongeloof iedere keer op het toilet gezeten dat er echt geen bloed te zien was.

Linda: hoop echt dat het niks te betekenen heeft!!! Een vriending van mij kwam er pas na 2 maanden achter dat ze zwanger was. Ze dacht namelijk dat ze nog ongesteld was geworden, maar dat was wel veel minder dan normaal. Dus hou goede moed! Gebeurt vaker dat je rond je ongesteldheidsweek een beetje bloed verliest.

Knoer; ben aan het duimen voor je!

Neel

Geplaatst

Hoi Chablis,

ik heb helemaal geen last van krampen gehad tot nu toe. Maar hoor hier juist anderen vaak wel.

Meiden, thanks voor jullie support weer. Heb geen last meer van verlies sinds vanochtend, dus probeer positief te blijven. Maar blijft nog wel spannend. Elk toiletbezoekje is toch een beetje eng.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi meiden, ik mag ook aanschuiven op het wachtbankje, schikken jullie een beetje in ?? Vandaag de terugplaatsing gehad, van de 9 eitjes waren er 5 embryo's ontstaan !! En 09-07 mag ik voor een urinetest naar het ziekenhuis komen, maar mag je dan al eerder thuis testen ?? Ik weet eigenlijk ook helemaal niet tot wanneer ik met de Utrogestan door moet gaan - volgens mij t/m de ochtend van 07-07.

Last van krampen e.d. heb ik al sinds de punctie - maar dat lijkt me niet meer dan normaal ??

Fijn om jullie verhalen hier te lezen - en ik zal de mijne toevoegen !

Evie

Geplaatst

Zucht, wat iedereen vreest is vandaag bij mij gebeurt........ Ik ben helderrood gaan vloeien op dag 10 na te tp. Dus waarschijnlijk is ook tp nr 5 uitgelopen op een mislukking.......

Sandra

Geplaatst

Ik voel me moe, verdrietig en teleurgsteld. Heb zo'n enorme buikpijn en ik loop gewoon letterlijk leeg van onderen. Naar de wc gaan is gewoon een hel, dit is niet wat we willen zien, maar bij elke toiletgang wordt ik er nog eens fijntjes aan herinnert dat het weeeeeeeeeeeeeeer niet gelukt is.

Sandra

Geplaatst

Knoer, vandaag jouw testdag, heel veel succes!

Sil weet je al iets meer, mogen we jou al feliciteren inmiddels?

Geplaatst

Oh nee Sandra getsiederrie wat ontzettend verdrietig nou weer. Waarom mag het nou niet een keer lukken! Veel sterkte en een dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

Heh!!! Sandra, wat klote zeg!!!! Je wordt er ook iedere keer aan herinnerd als je naar het toilet moet. Het is zo confronterend.

Helaas ligt in het leven goed en slecht nieuws heel dicht bij elkaar!

Het goeie nieuws is dat ik ZWANGER ben!

Gisteren moest ik langs het ziekenhuis om daar een urinetest te doen. Die test was licht positief. De IUI verpleegkundige zei ook dat we eigenlijk te vroeg waren met testen. Het zijn lichaamseigen HCG waarde..dat kon ze wel vertellen..betekend dus gewoon zwanger. Ik heb nu al zoveel testen gedaan en iedere keer is die positief!

Ik moet alleen volgende week donderdag terug komen (IUI vpk is een paar dagen vrij) voor een extra test. Ze wil nog even een duidelijkere test in handen hebben. Prima toch???

Als de test negatief zou zijn dan zou ze ook geen afspraken meegeven voor de echo en een bezoek aan de gyn.

10-7 hebben we de eerste echo en 31-7 naar de gyn. Dan gaat ze bepalen of ik in het ziekenhuis onder controle blijf of dat ik naar de verloskundige ga.

We zijn zo blij!!!! Het is natuurlijk heel pril dus ik kan het nog niet geloven!

Vooral de reactie van mijn ouders en oma waren erg leuk. Die zaten met vrienden (die altijd erg meeleefde) op een terrasje aan het strand. Ze gilden het uit en begonnen allemaal te huilen hahahahah wat zullen die andere mensen wel niet gedacht hebben?

Nou meiden ik spreek jullie straks wel weer.

Liefs Sil

Geplaatst

Gefeliciteerd Sil!! Vreugde en verdriet liggen hier inderdaad heel dicht bij elkaar. Maar daarom is het jou natuurlijk niet minder gegund. Geniet ervan!

Henne

Geplaatst

Sandra,wat jammer zeg! Het is zo oneerlijk allemaal,en net wat je zeg,elk toiletbezoek is zo confronterend!

Sil; had ook al een reactie gegeven op de dames hangplek,maar alsnog van harte gefelciteerd meissie!! Wat zal dat een heerlijk gevoel zijn hé dat je kunt schrijven(en zeggen) dat je ZWANGER bent!...Helemaal top. (was je voorgevoel toch goed !)

Liefs Pam

Geplaatst

Sil de positieve test van jou, moet mij gewoon weer moed geven voor de volgende keer!!!

Ontzettend gefeliciteerd hoor.

Sandra

Geplaatst

Sandra...wat een ellende, sterkte meid, het is echt heel rot.

Sil, gefeliciteerd, super dat het gelukt is!

Geplaatst

Sandra, ik vondt het ook heel lullig om mijn blije mededeling te schrijven als jij zo zit. Maar weet je...bij jou gaat het ook eens lukken! Je bent wel in mijn gedachte hoor...

Laika, het is inderdaar leuk! We hadden het niet verwacht na 2x een IUI.

Pam, ik heb op jou ook weer gereageerd op onze hangplek.

Owwww ik ga me snel even op het lijstje zetten!

Geplaatst

Kammie, IUI, 2 juni testen, negatief getest

Rose, 2 juni, negatief getest

Luna, IVF, 2 juni bloedtest, negatief getest

Svenska, IVF, 3 juni testen, ongi geworden

Meiske74, IVF, 3 juni bloedtest, ongi geworden

Pam, IUI, 3 juni testen, ongi geworden

Marchan, IVF, 4 juni testen, ongi geworden

Lonki, IVF, 5 juni testen, positief getest

Miki, IVF, 5 juni bloedtest, ongi geworden

Dinky, IVF, 5 juni bloedtest, positief getest

Annelies (SJSL), IVF, 7 juni testen, positief getest, 3 dagen later mk

Suus77, IVF, 8 juni bloedtest, positief getest

Marin, IVF, 8 juni bloedtest, ongi geworden

Wendy (Schapenwolkje), IVF, 9 juni bloedtest, ongi geworden

Linda (Linny), IVF, 10 juni testen, positief getest

Sjuul, IVF, 10 juni bloedtest, ongi geworden&negatief getest

Esther (EDR), IVF, 11 juni testen, ongi geworden

Karin (Katiepoe), ICSI, 12 juni testen, negatief getest

Neel, ICSI, 14 juni testen, zwanger

Adriana, IVF, 16 juni testen, zwanger

Laika, IVF, 17 juni bloedtest, zwanger

Vanessa (dandy78) IVF 20-06 testen

Nienke, IVF, 21 bloedtest, negatief getest

Tiesam, 22 juni bloedtest, ongi geworden

Ester, 22 juni testen

Linda, 24 juni testen, positieve test.

Ana1972, 25 juni testen, ongi geworden.

Sil IUI, 26 juni testen, positieve test

Anouk (Knoer), 26 juni testen

Pam, IUI 27 juni testen

Sandra (witje), 29 juni bloedtest

Rose, 30 juni testen

Henne, 30 juni testen

Marchan (Chantal) 19-06 TP ?? testen

Knorrie, 1 juli bloedtest

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden