Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Krisje, Super jammmer van de 1e poging!!!!Wat zou het geweldig geweest zijn he? Je gaat ook direct door. (Wij hebben er een paar maanden tussen gelaten i.v.m. onze vakantie toendertijd.) Ik ga dus nu ook direct door maar dan met een cryo of 2? Dat hangt er allemaal van af he? Morgen weer naar de gyn voor de 1e fm. (follikelmeeting.) En dan gaan we er weer voor. Joy

ps wat een meeleven allemaal he?

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Joy,

Wat spannend weer allemaal zeg, ben je toevallig nu al in het ziekenhuis geweest of moet je nog, hoezo nieuwsgierig!?

Het medeleven hier is geweldig, en zo fijn.

Ik heb ook héél veel steun hier van het thuisfront maar die weten niet hoe het 'voelt' daarom is het zo prettig hier!

Heel veel succes met je cryo poging!

x

Geplaatst

Chrisje, Vanmorgen inderdaad naar de gyn. geweest. Ze gaan deze maand toch eerst de cyclus nog eens goed in de gaten houden d.m.v. uitgangsecho's en bloedonderzoeken. De gyn, vond het toch wel vroeg dat ik na 6 dagen al ongesteld werd na terugplaatsing. Dan is er toch misschien iets met de hormoonhuishouding is gaf hij aan. Nou, zaterdag weer follikelmeeting. Ik ben benieuwd wat er uitkomt. Misschien dat ze wat extra hormoonondersteuning geven in de tweede helft van de cyclus. We zullen zien. Ik ben er ook niet zo van slag van hoor. Ik kon het tempo ook eigenlijk niet aan. Ha ha, dat merk je dan vanzelf. Het ging me toch wat te rap. Het is natuurlijk ook nog maar net teruggeplaatst geweest. (22 sept.)Joy1

Geplaatst

Hoi Joy,

6 dagen na de tp, dat is inderdaad wel erg vroeg zeg, ik dacht dat ik al snel was met mijn 10 dagen na de tp.

Wel fijn dat ze het is goed na gaan kijken.

Ik ga dadelijk ook contact opnemen met de IVF-poli.

Ik kijk al weer uit naar deze behandeling, maar aangezien mijn punctie echt niet te doen was, wil ik andere medicatie of een roesje ofzo.

Daar ga ik het dus dadelijk even over hebben.

Ben erg benieuwd want volgens mij is het bij ons in het ziekenhuis dus niet aan de orde om het op een andere manier te doen.

Maar van de andere kant denk ik, het is mijn lijf, dus ik zal toch ook wel iets te zeggen hebben.

Ik zal het hier wel vertellen als ik ze aan de lijn heb gehad!

Vandaag voor mij een erg bijzondere dag, het is vandaag mijn vaders geboorte-en sterf dag. Hij is 3 jaar geleden overleden op zijn verjaardag toen hij 48 werd.

Meiden, een fijne vrijdag!

x

Geplaatst

Veel sterkte op deze emotionele dag, Krisje!

Hopelijk komt de IVF-poli met een bevredigend antwoord en kun je straks met een gerust(er) hart van start met poging nr. 2!

Geplaatst

Dag meiden,

Wat lief, al jullie berichtjes.

Heb het ziekenhuis nog niet aan de telefoon gehad, mijn hoofd stond er niet zo naar!

Zometeen een hapje eten en ik ga weer es lekker een wijntje drinken, dat is al zo lang geleden! Ik ga er van genieten!

x

Geplaatst

Hey Krisje,

Ik weet zeker dat je vader vandaag bij je is om je een hart onder de riem te steken voor poging 2!

Ik draag sinds de punctie ook het kettinkje van mijn moeder en dat gaat niet meer af tot ik een positieve test in mijn handen heb! Ik wil haar gewoon letterlijk bij me dragen! Het blijft moeilijk, je wil ze af en toe gewoon bij je hebben vooral als je zelf door zo'n emotionele medische mallemolen door moet gaan.

Liefs, Aafke

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat lief, al jullie berichtjes, super!

Hier gaat alles goed, mijn laatste weekend zit erop en ik mag morgen weer werken, heb er wel weer zin in na 3 weken vakantie!

Ik kom even helemaal heerlijk tot rust, ik merk nu pas hoeveel spanningen ik had, tijdens de wachtweken vooral.

Nu weer lekker in het 'normale' ritme, van werken, ik werk 4 dagen in de week, dus dat is best luxe!

Ik ga weer even alles bijlezen, want ben heel het weekend niet hier geweest :sad: !

x Krisje

Geplaatst

He ik lees net dat de eerste poging mislukt is, dat is echt balen. Sterkte hoor. Jullie zijn lekker op vakantie geweest dus batterij is nu weer opgeladen hoop ik.

Succes met de 2e ponging straks. Dat is al weer snel!!!!!!! Hopelijk lukt het deze keer wel.

Liefs

Geplaatst

Oh ja dames,

Ik heb nog contact gehad met het ziekenhuis, ik moest de planning voor de komende behandeling doornemen.

Toen heb ik het meteen gehad over de pijnbestrijding bij de punctie.

Ik moet het daar sowieso over hebben tijdens het gesprek met de arts op 11-11, maar de verpleegkundige heeft in de computer al genoteerd dat ik bij de volgende punctie waarschijnlijk een infuus met dornicum aangelegd krijg, dat is een extreem ontspanningsmiddel, en ze zegt dat ik me dan de volgende dag niks meer kan herinneren van de punctie....nou dat is dan maar te hopen ;-)

Verder hier alles weer onder controle, ben weer lekker aan het werk en zit weer in mijn normale ritme.

Donderdag is mijn vrije dag, dus ik ben morgen heerlijk vrij.

Ga dadelijk lekker onder de wol en mijn boek uitlezen, hij is zo spannend...!

Meiden, welterusten,

x Kristel

Geplaatst

Hey Krisje,

Fijn te horen dat je het 'gewone'ritme weer hebt opgepakt, ik voel me ook altijd het prettigst als ik lekker aan het werk ben. Gewoon wat afwisseling en wat te doen hebben. Komende week heb ik herfstvakantie en als de tp wel was doorgegaan had ik in ww2 gezeten. Ik zou waarschijnlijk niet hebben geweten hoe daar doorheen te komen!

Ook goed dat er meer duidelijkheid is over de pijnbestrijding bij je volgende punctie. Ik had ook een infuus, al heb ik geen idee wat er doorheen zat. Ze hadden het gewoon over een roesje... en dat heb ik daarna lekker even uitgeslapen!

Aafke

Geplaatst

Hoi hoi,

@Aafke, dat lijkt me heerlijk, zo'n roesje, dat je je er de volgende dag niets meer van kan herinneren. Hopelijk is dat hetzelfde als wat ik krijg, ik zal het de 11de wel horen. Geniet van je vakantie!!!

Verder gaat hier alles goed, ik mag donderdag weer gaan prikken...ik heb er zin, nooit gedacht dat ik dat ooit zou gaan zeggen over die verdomde spuiten, haha! Vamiddag nog even de laatste medicijnen halen en dan is alles weer bijgevuld!

Ik ga nu lekker van mijn vrije dag genieten, fijne maandag allemaal!

x

Geplaatst

Krisje,

Succes met je 2e poging.

Ik heb net vanmorgen de start echo gehad en we hebben groen licht om te gaan beginnen. Vrijdag puregon spuiten en de 30e weer een echo.

groetjes

Diane

Geplaatst
Ojee Krisje, de ellufde van de ellufde een gesprek met een arts in Brabant??? :occasion18:

Succes!

Caroline

Haha....ja inderdaad, ik weet niet of ik daar goed aan doe....oeps!

haha!!!

x

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het is weer even geleden dat ik bij heb geschreven, maar nu ben ik er weer. Hier gaat alles goed, ik voel me goed en ik zit ook weer vol met goede moed. Ik heb deze week wel een paar dipjes gehad.

Ik weet voor mezelf dat ik positief moet blijven, maar tegelijkertijd dacht ik dan weer, jeetje als het nu weer niet lukt blijft er nog maar 1 kans over. Vandaar dat mijn man en ik hebben besloten om bij deze behandeling sowieso 2 emmy's (als ze er zijn) terug te laten plaatsen.

Dit is weer de 4de dag van het spuiten, ik merk gelukkig nog niks.

Maar het zijn dit keer taaie spuiten zeg! Heb sowieso een hekel aan de Deca-spuiten, ondingen!

En meiden, bedankt voor al jullie succeswensen, en dat geld natuurlijk ook allemaal voor jullie, heb al in jullie eigen topics gereageerd!

Een fijne zondag voor allemaal,

Liefs Kristel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden