Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh wat erg, ik heb dit topic vorig jaar zelf gestart en nu zit ik weer in de wachtweken van een cryo tp en heb hier helemaal niet meer geschreven.

Afgelopen zondag hebben wij dus 1 cryootje teruggekregen van goede kwaliteit. Helaas waren de andere 2 overleden. Hopelijk blijft deze wel plakken!!!

Judith spannend hoor!!! Zal aan je denken morgen. Ik zat afgelopen zondag op dat zenuwslopende telefoontje te wachten, het heeft me gelijk 10 jaar ouder gemaakt haha.

Laika hoe voel je je???? Gespannen??? haha domme vraag natuurlijk wel.

nanoes voor jou ook weer spannend. Succes hoor!!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Sandra, wij gaan dus bijna gelijk op met deze cryo-poging. Wanneer moet jij testen? Ik heb de bloedtest op 17 mei maar de datum van de bloedtest heb ik nog nooit gehaald (ik ben altijd eerder ongesteld geworden). Ik ben niet echt gespannen, ik heb echt weinig vertrouwen in deze poging en bereid me al voor op ivf2. Ik was uitgenodigd om deel te nemen aan de cetro trial (een onderzoek waarbij ze met cetrotide werken ipv decapeptyl) en dat zou het korte protocol voor mij betekenen maar helaas heeft mijn eigen ivf-arts daar een stokje voor gestoken aangezien ik bij mijn eerste poging in het ziekenhuis ben beland met overstimulatie. Ze willen daarom geen risico nemen en mij niet 'onderwerpen' aan een onderzoek. Wel prima natuurlijk dat ik zo goed in de gaten wordt gehouden maar helaas moet ik nu dus toch weer een maand aan de pil.

Maar goed, eerst maar even deze cryo afwachten....

Geplaatst

Laika,

Heel veel succes! Ik heb 7 TP's nodig gehad om zwanger te raken en te blijven (5x cryo en 2x vers). Ook steeds goede kwaliteit, behalve de laatste 2 die matig/redelijk waren en die zijn dus beiden ingenesteld. Ik had er die laatste keer ook weinig vertrouwen in en dat zijn ze dus toch geworden. Ik vond het persoonlijk heel zwaar om steeds nul op het rekest te krijgen en toch moet je volhouden! Ik geloof er bij jou in.

Liefs Pien

Geplaatst

Nou, vanmorgen het zh gebeld: er zijn 7 cryo's ontdooid totdat er 2 goede over waren. Heb er dus nog 1 in de vriezer....

Best wel heftig dat er zoveel het niet overleefd hebben!

Maar waar het om gaat is dat er 2 toppers zijn, vanmiddag om half 5 mogen ze met mij mee naar huis. Morgen een weekendje naar de camping bij mijn ouweluitjes: lekker verwend worden en broeden.

Ik ben benieuwd wanneer ik zou mogen testen!

Trekken jullie het wachten nog een beetje meiden? Ben benieuwd hoe ik dat zelf deze keer ga beleven. Vorige keer was ik een soort van hyper denk ik en ongeduldig. Toen deed ik een test op vrijdag terwijl maandag daarna testdatum was. Die was natuurlijk negatief en ik was zoooo teleurgesteld! Deze keer ga ik niet vroeger testen dan de uitgetelde datum.... zal iets geduldiger zijn.

SUcces allemaal!

Geplaatst

Judith, ik duim voor je hoor!!

Ik heb op 4 mei 1 cryo teruggekregen, ik heb nu geen cryo´s meer over, de 1e overleefde het ontdooien niet, van de 9 cellen bleven er 3 over, dus hebben ze de andere ook moeten ontdooien die was perfect, een 10 cellige.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik sluit me ook even aan: ik heb afgelopen zondag TP gehad van twee cryo's. Eeentje van 8 en eentje van 7 cellen. We zullen zien wat het gaat worden, het is in elk geval weer erg spannend!

Ik ben nu pas op wachtdag 4... heb nog veeeeel dagen te gaan. In het AZM mag je eigenlijk pas na drie weken testen. ik denk dat ze dat doen om je voor teleurstellingen te behoeden (als het kort na innesteling toch nog fout gaat). Eens zien of ik dat vol ga houden. Vorige keer is het gelukt om tot testdatum te wachten, maar dat was dan ook 'maar' twee weken.

Ach ja..... morgen nog een dagje werken en dan lekker weekend!

Meiden: veel succes allemaal! Laika: ik duim lekker nog even voor je hoor! Op naar die positieve test!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

ivfsh wat moet jij lang wachten tot je mag testen!!!

Ik het ook zondag de tp gehad en mag de bloedtest op 15 mei komen doen.

Ik zeg ook steeds dat ik niet veel hoop heb op deze cryo, maar heb al wel de hele middag branderig gevoel rond mijn tepels en sinds vandaag bijna geen krampjes meer. Dus ga ik toch weer meer hopen.

Laika we lopen idd gelijk op, alleen heb jij na het weekend de bloedtest. Heb jij al ergens last van??

Geplaatst

jaaaa, dat is wel een heel groot verschil he... ik denk ook niet dat ik het vol ga houden hoor. Denk dat ik er rond de 15e een test tegenaan gooi. Drie weken is wel heel erg lang...

Ik voel nog noppes, helemaal niets. Tja, het is pas dag 4... Ga me de komende week flink op werk storten, dan gaat het tenminste allemaal wat sneller.

Fijne avond!

Geplaatst

je zou kunnen testen op de dag dat je je gewone menstruatie verwacht volgens mij. Als het echt in natuurlijke cyclus is teruggeplaats dus zonder hormonen of wat dan ook.

Geplaatst

Nou, ze zitten dr in hoor!! Beiden in blastocyst stadium, dus al best ver.

Ik had gevraagd om foto's en die zouden ze mij mailen, maar heb helaas nog niets ontvangen... de laboranten waren erg positief over de kwaliteit.

Wel leuk dat we een beetje tegelijkertijd kunnen testen, ik mag zaterdag de 15e testen.

Zo maar ff op de bank.

duim, duim, duim....

Geplaatst

Hi Ieniemienie, bij het topic vroegtesters is er al een aantal keer op wachtdag 8 positief getest bij een cryo (met de goedkope kruidvat testjes, 2 voor 5 euro). Het verstandigst is natuurlijk om op de bloedtest te wachten, maar ja...

Meiden, dank dat jullie nog lekker duimen voor me maar ik blijf er weinig vertrouwen in houden hoor...Sandra, ik voel helemaal niets. Maar ja, maandag was de tp en het is nu donderdag, dus dat zou toch wel heel vroeg zijn?

Liefs, Laika

Geplaatst

Hoi Laika,

Hmmm 8 dagen, geloof niet dat ik mijn vriend zo ver krijg om dan al te testen..... maar misschien een paar dagen later haha

Tankx

xx

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe is het het hier met iedereen? Mijn cryo-poging is helaas mislukt....Nu even een kleine pauze en dan op naar ivf poging 2.

Liefs, Laika

Geplaatst

Hey Laika! Jij moest toch pas de 17e testen? Wat is er gebeurd? Toch niet ongesteld geworden hoop ik??

In dat geval wens ik je heel veel sterkte toe... jemig, wat balen.

Hier nog gewoon aan t wachten, maar ben de afgelopen 2 dagen niet superhoopvol... hm...

Verder nog iemand?

Geplaatst

ja ikke, maar dat duurt nog een tijdje: bloedtest staat gepland voor vrijdag 21 mei. Da's CD 30 - voor mij extreem lang dus ik voorzie een Kruidvattestje ergens volgende week ;-)

Geplaatst

hihi... te erg toch, als je je nieuwsgierigheid niet meer kan onderdrukken??

Ik heb met mijn hubbie afgesproken dat we morgenochtend gaan testen (na die positieve ovutest en negatieve zwtest van gisteren...)

Echt niet te harden die spanning. Het is echt ongelooflijk hoe afwisselend hoopvol en hopeloos je je kunt voelen na al die jaren.

Succes!!

Geplaatst

Ja, ik bedacht me vandaag dat hoe ik ook mijn best doe om het 'erbij' te doen en zo rationeel mogelijk te benaderen, het blijft een rollercoaster ride. Het heeft een grote impact en eigenlijk staat ons leven nu al een jaar of twee op pauze. We plannen alles eromheen - maar eigenlijk kún je niets plannen. Alles voor het goede doel :)

Geplaatst

Hier is het ook weer mislukt. Vloei sinds dinsdagmiddag hevig dus de bloedtest is ter afsluiting van wat we al weten.

Deze 7e mislukte tp hakt er aardig in en helaas zijn de vergoede pogingen ook op nu.

We weten nog niet hoe en of we nog wel een keer willen. Kan het nog niet opgeven, maar ben ook zo moe van alles.

Meiden succes allemaal en hou je goed

Geplaatst

Heftig Witje! Kan me voorstellen dat je niet wil stoppen maar dat het ook zwaar is.. Neem even je rust, en dan zal je lichaam je zeker wel aangeven of je wel of niet verder kunt!

Hier komt onze eerste Cryo-TP aan, 21 mei de eerste echo en dan gaan we kijken hoe of wat en wanneer.

Geplaatst

Oh Sandra, wat shit....na 7 tp's zakt de moed je ook wel in de schoenen, dat begrijp ik heel goed. Maar dat je het nog niet wilt opgeven snap ik ook heel goed! Je bent tenslotte wel een keer zwanger geraakt door ivf, dus het zou moeten kunnen!

Meis, neem je rust, denk er goed over na en heel veel sterkte...!

Judith, heb jij vanochtend al getest? Spannend!

Ik ben inderdaad al ongesteld geworden, de bloedtest is altijd wat later dan de dag waarop ik ongesteld zou moeten worden dus het klopt wel dat ik altijd voor de bloedstest ongesteld wordt. Nou ja, het KLOPT natuurlijk niet, ik wil natuulijk gewoon zwanger zijn, maar je begrijpt wat ik bedoel....

Liefs, Laika

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden