Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

WACHTBANKJE JULI

Sandra (witje), 29 juni ongi en bloedtest negatief

Rose, 30 juni testen - bloedtest negatief

Henne, 30 juni testen - ongi en negatieve test

Knorrie, 1 juli bloedtest - ongi geworden

Chantal, 3 juli testen - ongi geworden

Mandy, 3 juli testen- positief getest

Faye, 3 juli testen - positief getest

Elena, 4 juli testen

Bitch1806 6 juli testen - ongi geworden

Evie, 9 juli urinetest ziekenhuis - negatief getest

Kammie, 10 juli testen - Negatief getest

Carolina(78) 10 juli testen -HCG te laag(45)17 Juli opnieuw testen

Sjipperdepip 10 juli bloedtest

Yustin 10 juli testen - ongi geworden

Caroline (Elinorac), 15 juli testen - 12 juli ongi geworden

Billy, 20 juli bloedtest

Agnes, 20 juli testen

Esther, 20 juli testen

Ilse03, 24 juli testen

sandra, (witje) 24 juli testen

Zeg ik stond er niet meer op dat is toch geen slecht voorteken he??????

Elinorac wat balen zeg, sterkte met de verwerking van de teleurstelling.

Sandra

• Reacties 738
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sorry Sandra, dat is mijn schuld! Ik had het lijstje overgenomen van 10 juli en toen was jij nog niet zo ver... Tuurlijk is het geen slecht voorteken!!! Volgens mij is hetzelfde een keer bij Elena gebeurd als ik me goed herinner en die is nu lekker zwanger, toch?!

Caroline

Geplaatst

He Caroline, wat kl%te zeg! Hoewel je vriend misschien een beetje gelijk heeft is het natuurlijk wel heel naar. Want hoe je het ook wendt of keert, je hoopt altijd dat jij diegene bent waar het wel de eerste keer bij lukt. Na een paar dagen voel je je al weer heel anders kan ik me herinneren en heb je weer een positief gevoel voor de volgende poging. Die vast al snel mag beginnen!

Sterkte met de nasleep (brieven etc.).

Knuf Sab

Geplaatst

He wat balen Caroline , je hoopt toch dat t in een keer goed gaat he.

Je schreef dat is het strenge aan dat ziekenhuis wat betreft je 10 embryo's , hoe bedoel je dat ? mag je daar niet zomaar emmys laten invriezen als ze eventueel van goede kwaliteit zijn? of waren ze niet zo'n goede kwaliteit en doen ze het daarom mischien niet?

In ieder geval heel veel sterkte , hoe de poging afloopt is niet belangrijk als een poging stopt is het gewoon balen , of dat nou is omdat t helemaal niet gelukt is of wel maar later afgebroken wordt het blijft verdrietig en een enorme teleurstelling.

Geplaatst

Hoi Carolina,

Bij het EMC krijg je na ongeveer 3 weken een brief of er embryo's zijn ingevroren, dat is dus deze week ergens. Ze zei tijdens de TP dat ik er niet op moest rekenen omdat ze heel streng zijn wat betreft de kwaliteit. Ze gaf ze nog een dag in de broedstoof en zou dan de volgende dag dus kijken welke het hadden overleefd en geschikt waren.

Ik heb net het zh gebeld en alvast een afspraak gemaakt voor 7 augustus, voor evaluatie en bespreken van een nieuwe ICSI poging. Ik hoop natuurlijk dat ik die afspraak niet nodig heb en dat er toch cryo's zijn, maar reken er maar niet op.

Caroline

Geplaatst

hoi caroline,

wat balen zeg voor jullie!!

ik wil jullie heel veel sterkte wensen en bij het verwerken hiervan!!

sandra,

heeeeeel veel succes met je wachtweken

en de anderen natuurlijk ook en dat dit bankje nu maar eens wat meer groen laat zien hoor word hoog tijd!!!!

gr faye

Geplaatst

Ik kreeg van het EMC pas ongeveer 4 weken later een brief.

Toen had ik telefonisch al gehoord dat ik 2 cryo's had maar dat wist ik ook al bij de TP.

Toen waren er nog 6 embryo's die ze de volgende dag zouden beoordelen daar is er geen een meer van de vriezer ingegaan.

In het EMC moet je embryo minimaal 8 cellig zijn om ingevroren te worden.

Laten we hopen dat er nog cryo's zijn voor je!

Liefs

Geplaatst

Hoi marchan,

Ik ben verbaasd dat je al wist dat je 2 cryo's had bij de TP! Die waren dus al 8-cellig en de rest nog niet? Ik had 11 embryo's en omdat er een 8-cellige is teruggeplaatst lijkt het me zo sterk dat geen van die andere 10 8-cellig was? Maar daar hebben ze niks over gezegd en heb ik ook niet naar gevraagd. De eerste keer dat je daar ligt ben je toch nog niet echt met cryo's bezig en heb je vertrouwen in de TP...

Heb jij dan zelf naar het EMC gebeld voor die andere? Hoe vonden ze dat?

Caroline

Geplaatst

Dag 3 :hmz:w8

Zullen we ff waven?????

:wav::wav::wav::wav::wav::wav::wav::wav:

Sandra

Geplaatst

Ik kreeg inderdaad gelijk bij de TP te horen dat er al twee cryo's waren en de andere 6 zouden ze de dag erna beoordelen.En alle 6 waren blijkbaar niet goed genoeg. Ik persoonlijk vond het wel fijn om gelijk te weten of je cryo's hebt. je wilt er natuurlijk vanuit gaan dat het goed gaat maar je heb wel gelijk in je achterhoofd dat je nog cryo's hebt liggen.

En toen ik ongi was geworden hadden we het ziekenhuis gebeld en die zeiden gelijk dat er nog 2 cryo's waren en of we ze dezelfde maand gelijk terug wilde plaatsen. We hebben er niet eens om hoeven vragen. Als je heel erg benieuwd bent zou ik lekker het ziekenhuis bellen en vragen of er cryo's zijn. Hun weten dat allang alleen zo een brief moet eerst door iemand getekend worden allemaal rompslomp waardoor het erg lang kan duren. Ik heb morgen ons evaluatie gesprek en ben erg benieuwd hoe dat zal lopen. Ben niet erg tevreden met bepaalde dingen. Dus jullie horen nog wel hoe dat afloopt.

Liefs

Geplaatst
Dag 3 :hmz:w8

Zullen we ff waven?????

:wav::wav::wav::wav::wav::wav::wav::wav:

Sandra

ik doe mee:blob3:

Geplaatst

Hey Caroline,

Heel veel sterkte!!

Je mag ook best verdrietig zijn, ben ik ook geweest toen wij negatief testen. Op een of andere manier sta ik niet in het lijstje.

Hoeft ook niet nog een rode lijn erbij is niet echt bemoedigend voor de rest...

Dat hele verdrietige gevoel gaat echt wel weer weg. En krijg je bijna weer "zin" in de volgende poging.

Hou je taai!!

Geplaatst

Ik zat voor tp ook bij het EMC en mij vertelden ze dat van de 5 eitjes er 4 bevrucht waren, 2 zijn er teruggeplaatst en 2 gingen in de vriezer, en 1 van deze 2 was 4 cellig!

Dus weer een ander verhaal dan bij jullie.

Ik heb ook niets gehoord over dat ik nog een brief zou krijgen.

maar ja, hopelijk blijven deze twee gewoon lekker plakken!

Nog maar 7 dagen wachten!!!!!!!!!!!!

Carolina, hoe gaat het met jou trouwens, jij mag toch vrijdag weer een bloedtest doen? Heb je zelf een idee of heb je zelf nog getest??

groetjes, Billy

Geplaatst

Hoi YouME,

Volgens mij sta je er pas op als je jezelf erbij zet, heb ik wel gedaan. Wat betreft dat het niet bemoedigend zou zijn nog een rode lijn: aan de ene kant is dat waar maar aan de andere kant is de kans op een groene dan weer groter, aangezien ongeveer iets minder dan eenderde groen zou moeten zijn, toch? Iedereen heeft het altijd over zo'n 30 % kans...

Wat is jullie volgende stap?

Caroline

Geplaatst

He nou is het veld weer zo breed :confused: hoe kan dat nou??????

vanmiddag lekker op stap geweest met nichten, neef en achternichtjes was heel gezellig. Geen buikpijn gevoeld toen. Maar eenmaal thuis...... Ach is innesteling zeg maar.

Sandra

Geplaatst
Ik zat voor tp ook bij het EMC en mij vertelden ze dat van de 5 eitjes er 4 bevrucht waren, 2 zijn er teruggeplaatst en 2 gingen in de vriezer, en 1 van deze 2 was 4 cellig!

Wat is dat raar joh. Ik heb morgen een gesprek daar en zal nog eens duidelijk vragen hoeveel cellig ze moeten zijn. Ik heb ook zo iets doe dan een 8 cellige met een minder cellige in 1 rietje.

Geplaatst

Marchan,

Ik ben ook heel benieuwd, anders noem mijn geval van 10 embryo's en nog geen 1 in de vriezer maar als voorbeeld als je wil duidelijk maken dat je het raar vindt dat het steeds anders is. Ik heb ze nog niet gebeld vandaag want dan ben ik misschien dat sprankje hoop kwijt dat er toch nog cryo's zijn en daar had ik geen zin in. Hoeft vandaag toch al niks te gebeuren of ik ga brullen... je wordt er wel emotioneel van zeg!

Succes morgen en laat maar weten.

Caroline

Geplaatst

Marchan, veel succes morgen bij je gesprek.

En Caroline, als je moet brullen, vooral niet inhouden hoor! Ik zit ook op de gekste momenten te huilen, gelukkig zit ik alleen op kantoor dus ik kan me een beetje verstoppen.

Het is ook allemaal niet niks wat we meemaken toch!

groetjes, Billy

Geplaatst

Ja Billy, ik laat me soms gaan en soms niet... Ik moest vanmiddag mijn dochter ophalen en er zijn een paar moeders die weten dat ik ermee bezig was. Ik dacht: ik ga lekker laat, dat bijna iedereen al weg is, maar zul je altijd zien, de juf was ook laat, dus iedereen stond er nog. Toen moest ik wel vertellen dat het mislukt was en werd ik geaaid en getroost en daar had ik juist helemaal geen zin in! Laat me met rust, dacht ik. Wel goed bedoeld maar dan zit ik liever even alleen in een hoekje... Ik wil ook niks aan mijn dochter laten merken want die weet van niks, kan ik het nog niet uitleggen. Komt ze tussen de middag thuis dat een klasgenootje vannacht een zusje heeft gekregen! Hartstikke leuk, leuke timing ook... Nou ja, het gaat wel weer beter nu, de tranen zitten minder hoog...

Succes jullie met wachten allemaal, hopelijk allemaal blije meiden volgende week!

Caroline

Geplaatst

WACHTBANKJE JULI

Elena, 4 juli testen

Caroline (Elinorac), 15 juli testen , 12 juli ongi geworden

Billy, 20 juli bloedtest

Agnes, 20 juli testen

Esther, 20 juli testen

Ilse03, 24 juli testen

Sandra (witje), 24 juli testen

Heb weer ff het lijstje erbij gepakt. Carolina hoe is het met je zenuwen????? Voel je je wel zwanger????

En hoe bedoel je ik vroeg wakker. Lag vanaf 5 uur te stuiteren in mijn bed en dat was echt niet alleen omdat ik nodig moest plassen. Meestal ben ik de eerste week na te cryo tp niet zo gespannen, jeetje nu dus wel. Waarschijnlijk is dat ook omdat het voor ons de laatste keer is voor onze evt. pauze waar we eigenlijk niet op zitten te wachten.

Sandra

Geplaatst

WACHTBANKJE JULI

Elena, 4 juli testen

Caroline (Elinorac), 15 juli testen , 12 juli ongi geworden

Billy, 20 juli bloedtest

Agnes, 20 juli testen

Esther, 20 juli testen

Ilse03, 24 juli testen

Sandra (witje), 24 juli testen

Sab, 26 juli testen

Sab ik heb je in ons wachtende lijstje toegevoegt. Hoop niet dat je me brutaal vind????

Sandra

Geplaatst

Hallo allemaal,

Sinds gisteren zitten wij ook op het wachtbankje en ik zou graag met jullie meekletsen..

We hebben al een zoon 1,5 via IVF en dit is onze eerste poging IVF voor een broertje of zusje.

Ik ga me eens inlezen waar jullie op het moment over kletsen !

Groetjes Nienke.

Geplaatst

Witje (Sandra)

Bedankt voor je uitnodiging !!

Zou jij mij ook op de lijst willen zetten ? Ben nog een beetje aan het puzzelen hoe alles werkt ?

26 juni mogen wij testen, alvast bedankt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden