Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

WACHTBANKJE JULI

Sandra (witje), 29 juni ongi en bloedtest negatief

Rose, 30 juni testen - bloedtest negatief

Henne, 30 juni testen - ongi en negatieve test

Knorrie, 1 juli bloedtest - ongi geworden

Chantal, 3 juli testen - ongi geworden

Mandy, 3 juli testen- positief getest

Faye, 3 juli testen - positief getest

Elena, 4 juli testen

Youme, 5 juli testen - negatief

Bitch1806 6 juli testen - ongi geworden

Evie, 9 juli urinetest ziekenhuis - negatief getest

Kammie, 10 juli testen - Negatief getest

Carolina(78) 10 juli testen -HCG te laag(45)17 Juli opnieuw testen

Sjipperdepip 10 juli bloedtest

Yustin 10 juli testen - ongi geworden

Caroline (Elinorac), 15 juli testen , 12 juli ongi geworden

Billy, 20 juli bloedtest

Agnes, 20 juli testen

Esther, 20 juli testen

Ilse03, 24 juli testen

Sandra (witje), 24 juli testen

Sab, 26 juli testen

Nienke, 26 juni testen

Nienke welkom op het gevreesde wachtbankje. Hier steunen we elkaar en slepen we elkaar door die tijd heen. Succes en zoals je ziet kunnen we nog wel een paar groene lijntjes gebruiken. Zet hem op!!!

Sandra

• Reacties 738
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Trouwens ff tussendoor.

Als je de lijst in je bericht wil hebben dan moet je maar niet de Quote gebruiken maar de tekst van het lijstje kopiëren plakken in je snel reag. gebruiken. Als je nl Quote gebruikt krijgen we zo'n raar heel breed beeld. Zal het ff aan Jheroen doorgeven.

Sandra

Geplaatst

Hey Caroline,

Moet ik ook wel eerlijk zeggen dat dit de eerste keer is dat ik me op een forum bezig ben, en er nog niet zo handig in ben.

Gaat het al weer iets beter met je?? Het is gewoon zo'n ontzetten klere gevoel...Hebben jullie nog cryo's? Wij niet dus alles moet weer opnieuw... Moet ik zeggen dat de behandeling opzich mij is mee gevallen, zelfs de punctie. Dat zal me niet tegen houden om het nog een keer teproberen. Moet ik wel eerlijk zeggen dat het testen echt zenuwslopend was en dat ik van de uitslag echt kapot was. Dat trek ik niet 3 keer... (zeg ik nu) 12 augustus moeten wij terug naar het ziekenhuis en dan begint bij de volgende menstruatie de 2de poging.

Klinkt misschien raar maar ik ben nu een week verder naar de uitslag en ik krijg er zelfs al weer iets zin in...

Maar wij gaan eerst lekker op vakantie, RUST, geen spuiten, geen echo's, geen bolletjes gewoon even niets maar lekker genieten van de zon samen met mijn man.

Wat is jullie volgende stap? Wie weet zijn we strakkies gelijk met een tweede behandeling bezig en dan moet het toch gewoon lukken?? hoop doet leven toch.

liefs,

Geplaatst

Youme wat "fijn" dat je weer naar de volgende behandeling uitkijkt. Is niet gek hoor, volgens mij hebben we daar allemaal last van.

Geniet lekker op vakantie van elkaar en de rust, zodat jullie weer met goede moed ronde 2 inkunnen.

Succes

Sandra

Geplaatst

Hoi You Me,

Ik krijg deze week een brief of er cryo's zijn, maar ze zei dat ik er niet op moest rekenen... Als het inderdaad niet zo is, vind ik het wel raar, aangezien ik 11 embryo's had, waarvan 1 8cellige is teruggeplaatst. maar goed, 7 augustus evaluatiegesprek en dan dus waarschijnlijk begin september weer voor poging 2. Lopen we inderdaad gelijk op! Ik heb er ook alweer 'zin in', vond het ook allemaal meevallen, hopelijk de tweede keer weer.

Caroline

Geplaatst

Elinorac ik hoop echt dat er van van die 10 overgebleven emmy's nog wat ingevroren kon worden.

Sandra

Geplaatst

Ik ook Sandra, dank je. Noem me maar Caroline hoor, ik moest me inschrijven als Elinorac (naam andersom) omdat er kennelijk al een Caroline was....

Ik moet me inhouden om niet het ziekenhuis te bellen, maar ik vind het wel prettig om nog een klein beetje hoop te hebben voor deze poging... Zal wel met trillende handjes de brief openmaken...

Caroline

Geplaatst

Hoi Nienke! Leuk dat je erbij bent, maare als jij 26 juni moet testen...zal wel 26 juli moeten zijn denk ik?

Mijn zoontje is ook 1,5 en die leidt ons gelukig wel wat af, maar dan duren de wachtweken nog heeeeeel lang!

Sandra hoe voel je je, buiten dat je zo slecht slaapt? Aangezien wij dezelfde testdag hebben...

Ik voel me niet anders dan anders, misschien wat emotioneler dan normaal. Heb gisteren 2 keer zitten janken bij de tv.

Geplaatst

Hallo

Wij mogen eind augustus weer beginnen. Over de cryo's is me niet meer duidelijk geworden. Er stond in de pc dat ik 9 embryo's had die goed genoeg waren om terug te plaatsen dus ik weet nog steeds niet waarom die andere 6 niet zijn ingevroren en de arts had er ook geen duidelijk antwoord op die wist ook niet wat de criteria er voor was. Ik had de eerste keer zo een pijn met de punctie dat ze het de volgende keer anders gaan doen. Tenzij het in het weekend valt dan krijg ik gewoon meer pilletjes.

Mocht de punctie door de weeks zijn krijg ik een infuus met rapifen (soort morfine).

Daar beginnen ze in september mee (onderzoek) dan mag mijn man ook niet mee naar binnen omdat er genoeg artsen bij moeten zijn want mijn ademhaling kan ermee ophouden. Vindt ik doodeng!!!!! Maar goed ik ga nu lekker eerst op vakantie en eind augustus ga ik me weer druk maken om alles.Heb al weer alle recepten in huis maar haal het pas als ik terug ben van vakantie.

Iedereen op het bankje succes en blijven zitten met z'n allen!

Geplaatst

WACHTBANKJE JULI

Sandra (witje), 29 juni ongi en bloedtest negatief

Rose, 30 juni testen - bloedtest negatief

Henne, 30 juni testen - ongi en negatieve test

Knorrie, 1 juli bloedtest - ongi geworden

Chantal, 3 juli testen - ongi geworden

Mandy, 3 juli testen- positief getest

Faye, 3 juli testen - positief getest

Elena, 4 juli testen

Youme, 5 juli testen - negatief

Bitch1806 6 juli testen - ongi geworden

Evie, 9 juli urinetest ziekenhuis - negatief getest

Kammie, 10 juli testen - Negatief getest

Carolina(78) 10 juli testen -HCG te laag(45)17 Juli opnieuw testen

Sjipperdepip 10 juli bloedtest

Yustin 10 juli testen - ongi geworden

Caroline (Elinorac), 15 juli testen , 12 juli ongi geworden

Billy, 20 juli bloedtest

Agnes, 20 juli testen

Esther, 20 juli testen

Ilse03, 24 juli testen

Sandra (witje), 24 juli testen

Sab, 26 juli testen

Nienke, 26 juli testen

oeps mijn foutje dat nienke in juni stond om te testen, dan had ze het al geweten haha.

Ilse ik voel me sinds vandaag ook weer gewoon als anders. Had sinds zaterdag behoorlijk buikpijn maar dat is gelukkig over. We wachten het gewoon af. Aan de ene kant hoop ik gewoon dat ik kotsmissellijk wordt, dan weet ik in ieder geval dat de hormonen hun werk goed doen.

Sandra

Geplaatst

Hoi meiden,

Wil even laten weten dat ik nu een beetje nerveus begin te worden. Het is vandaag 14 dagen na pregnyl spuit, donderdag is het 14 dagen na de punctie.

Ik lees bij sommige sites dat je 14 dagen na punctie al kan testen, de arts in het emc zij dit ook tegen mij.

Maar mijn eigen zkh in Breda gaat pas maandag de 20e testen.

Als ik het volhoud dat wil ik zondag gaan testen...

groetjes Billy

Geplaatst

Sandra , ik voel eigenlijk helemaal niets..

Geen gespannen borsten etc , af en toe iets misselijk maar dat is het dan ook. Ik ga er ook echt vanuit dat t mis is.

Ik hoop alleenmaar dat t allemaal "snel" zal gaan.

Ik heb na onze 1e IVF poging een missed abortion gehad, het embryootje's hartje was gestopt ergens in de 6,5 week vlak na de 1e echo dus, kwamen op de 9e week echo achter.Na een voorgesprek/onderzoek bleek dat ze me niet konden curreteren omdat ik een geschiedenis heb van langer nabloeden moest ik eerst een bloedonderzoek doen en vervolgens werd dus van curretage afgezien (ondanks dat ik binnen de norm zat)

De daarop volgende weken heb ik dus thuis af moeten wachten en uiteindelijk toen er niets gebeurde een abortuspil gekregen en weer afwachten.Een vreselijke kloteperiode. Het is al verschrikkelijk en dan wil je het toch het liefst zo snel mogelijk af kunnen sluiten, ik durfde nergens naartoe te gaan omdat ik niet wist wat ik precies kon verwachten als t los zou komen.

Ik heb wat research gedaan op internet over de HCG waardes , ben wel wat positieve verhalen tegengekomen maar verwacht dat je dan toch wel tekenen hebt.

En houd jij t wachten nog een beetje vol?

Geplaatst

Spannend Billy!!!

Dat thuistesten kan idd , toen ik mn bloedtest had (dag 13 na tp) vroeg ze ook of ik al thuis had getest en dat had ik toen zei ze dat het qua tijd voor de uitslag op dat moment niet uit zou moeten maken en ik ervanuit kon gaan dat de tests (ik had er 2 gedaan dag 11 en 12) klopte.

De vorige keer had ik t ook zo gedaan en die uitslag klopte ook met de bloedtest.

Geplaatst

Hoi allemaal

Ik wou ook graag bij jullie op het bankje zitten.

Ik loop gelijk op met Nienke zelfde dag punctie en tp gehad.

Was erg gezellig om elkaar zo te leren kennen.

En voor iedereen succes met wachten of testen.

Groeten Maaike

Geplaatst

Carolina dat is best een heftige periode geweest lijkt me zeg.

Ik heb het best zwaar deze keer. Mijn vriendin is bijna 18 weken zwanger van een tweeling ook via ivf dus we shoppen ook wel eens. Op die baby afdelingen is het best confronterend moet ik zeggen. Als ik vorig jaar geen miskraam gehad had dan liep ik nu achter een kinderwagen.

Mixed feelings dus.

Maar ja het van zo dichtbij meemaken is ook heel bijzonder, ben vorige week meegeweest naar de echo. Zo speciaal en gaf ook een gevoel van dat hebben wij straks ook. Of allebei onze emmy's innestelen of maar 1 maakt niet uit. Wil gewoon heel graag iets in mijn voelen groeien, net als jullie allemaal.

Ach het ene moment ben ik optimistisch het andere moment down, net als de meeste op het wachtbankje.

Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en nog ff waven

:wav::wav::wav::wav:

Geplaatst

Goedemorgen allemaal. Ik ga zo lekker weer aan het werk. Deze week maar 2 hele diensten van 8 uur en 1 van 6 uur en dan weer vrij van het weekend. Heerlijk zo deze eerste wachtweek. FF een up date.

Het is vandaag dag 5................1/3 van het wachten zit er nu op. Heb redellijk geslapen maar was net als gisteren weer vroeg wakker. Gisteravond in bed had ik af en toe kriebelende borsten en warme?????? tepels. Af en toe behoorlijk buikpijn, geen krampen!!! Ik heb dat vooral als ik wat gedaan heb. Stuk gewandeld of stofzuigen of zo. Laat dit allemaal goede tekens zijn.

Werkende dames werk ze en degene die vrij hebben geniet ervan. Tot vanmiddag/vanavond.

Hoe voelen jullie je?????

Sandra

Geplaatst

Ook ik ga zo aan het werk.

Voel me verder goed, geen klachten ofzo, laat het maar een goed teken zijn!

Voor iedereen die vrij is: het wordt een mooie dag dus nu nog genieten, want van het weekend is het over!

Geplaatst

Ilse 03.

We lopen aardig gelijk op zag ik, onze zoon Bram is van 29-12-2007 en jij mag dit keer ook iets eerder testen dan wij. Zou mooi zijn als we de lijst wat groener kunnen kleuren !!

Billy, pfff wat een spanning hé. Ik kan me voorstellen dat je bloedje nieuwsgierig bent. Zelf heb ik de eerste keer ook 1 dag eerder getest. En die uitslag was hetzelfde als de dag erna hoor.

Ons ziekenhuis was er niet zo blij mee, want ik kan de dag erna wel eens teleurgesteld worden door een nieuwe test. (Dus niet !)

Ik had ook een dag eerder gebeld, dan konden we de 6 weken echo nog voor onze vakantie krijgen, maar daar werkten ze dus niet aan mee.

Toen ik maandags belde werd het dus naar de vakantie.

(Officieel mocht ik op een zaterdag testen).

Hier houden ze 17 dagen naar de punctie aan.

Zelf voel ik me goed, en ik voel niks ?!

We hopen dat dit een goed teken is....

Maaike hoe is het met jou ?

Wij kregen afgelopen maandag gelijk te horen dat er 2 embryo's werden ingevroren en kregen ook gelijk de brief mee. Toch apart om te lezen dat ziekenhuizen er een andere procedure mee volgen.

Lijkt me nog meer spanning..ook nog wachten op die brief !

Ik wens diegenen allemaal veel sterkte.

Geplaatst

Hoi Caroline,

Spannend dan he... hopen dat de brief goed nieuws brengt.

Als je zoveel emmies hebt zullen er toch wel wat ingevroren zijn?

Doen ze dit altijd via een brief?

Gek he dat je er nu eigenlijk ook weer "zin" in begint te krijgen.

Dat gevoel begint nu ook weer bij mij te komen...gelukkig maar anders zou je er nooit meer aan beginnen.

Wij gaan eerst lekker van een vakantie genieten en dan er weer vol goede moed tegen aan.

Laat even weten als je nieuws hebt....duim voor je!!!

Geplaatst

Hoi YouMe,

Ik was niet zoveel op het forum, we vallen er nu toch een beetje buiten... was verrast door je berichtje, lief dat je aan me denkt. Blijkbaar gaat het altijd via een brief bij het EMC maar Marchan bijvoorbeeld vertelde hier op het forum dat ze meteen te horen kreeg dat er 2 ingevroren waren, ook kreeg iemand de brief al mee bij de TP... Maar ik ga toch proberen te bellen denk ik, want het duurt wel lang! Ben bang dat het geen goed nieuws is, dat ze het anders allang hadden laten weten, maar ja, ik ben nu een beetje somber...

Caroline

Geplaatst

Hey Marchan,

Ik heb de punctie in Nijmegen gehad en kreeg daar ook een soort van infuus met morfine. Heb er totaal geen bijwerkingen van gehad, alleen dat het HEERLIJK spul is. Je voelt wel dat het echt pijn doet maar in je hoofd dringt het niet door.

Alleen raar dat jou man er niet bij mag zijn, mijn man mocht gewoon mee naar binnen. Hij kan wel niets doen alleen het idee is fijn dat hij er naast zit.... zou ik toch nog eens vragen.

Zou me om de eventuele volgende punctie niet te druk maken. Je voelt veel minder van de pijn en bij mij hadden ze het alleen over de bijwerking van misselijkheid.

Lekker eerst genieten van de wel verdiende rust en straks beginnen we gewoon vol goede moed aan de volgende poging.

liefs,

Geplaatst

Hallo meedewachtenden en mee-lezers,

Pffff zware dag gehad. Tijdens werk voel ik toch regelmatig zeurende pijn in mijn onderbuik. Maar ja verder voel ik me redelijk goed. Wel moe, slaap al 2 nachten slecht dat breekt nu een beetje op. Mijn mannetje en ik zijn alles eigenlijk een beetje beu. En dat lange onzekere wachten helpt er ook niet bij.

We kabbelen zo door samen, nog ruim een week en dan weten we waar we aan toe zijn.

Ik kan wel een pep talk gebruiken!!!!!! Wie wil me wat moed inspreken, de mijne is ff naar mijn schoenzolen gezakt.

Sandra

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden