Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Diaan wat fijn weer eens van je te horen. Ben blij te horen dat alles ok is met je.

Ja wat een gedoe he met da nieuwe forum, maar wel erg mooi geworden en als je er eenmaal aan gewend bent weet je niet anders meer.

En 2 november ga je weer beginnen wat goed oh ik ga nu echt heel erg hard duimen dat je niet weer zo'n teleurstelling te verwerken krijgt en dat je nu 1of 2 toppers voor 9 maanden bij je gaat dragen.

Yep we mogen morgen naar dr Oosterhuis we moeten dan eerst om een zaadtest vragen en dan hopen dat dat snel kan, want ik ben echt zo benieuwd.

Nou moet ik morgen eerst foto's laten maken van mijn heupen, bekken, liezen en schaambeen omdat de pijn steeds erger word en nu was ik vanmorgen toch bij de ha voor een fikse blaasontsteking dus ik dacht dan vraag ik hem eens wat hij er van denkt.

Nou moet ik morgen aan de gyn alleen nog even over die cyste vragen want die pijn kon daar niet vandaan komen zei de ha.

Dus ik klungel hier weer lekker verder. Maar ik zal zeker de groeten doen als ik eraan denk morgen haha.

Hoe is het met de andere dames?

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden

Ik ben weer terug van het zh. We hebben een brief voor de zaadtest binnen en die kan deze week of volgende week gedaan worden en dan krijgen we 7 oktober de uitslag. Ik ben echt zo benieuwd of het wat gedaan heeft. Zo niet dan is het jammer en gaan we verder met ed cryo´s.

De cyste was een lymfekliertje wat vergroot was en kon geen kwaad hij kon zich wel indenken dat ik er erg veel last van heb, maar hij kon er niks aan doen omdat dan de problemen alleen maar erger werden. Dus dan moet hij maar blijven zitten.

Mijn schildklierfunctie was al getest en die was goed dus dat hoefde niet nog eens.

De foto´s van de heupen zijn gemaakt daar krijg ik maandag de uitslag van dus ik hoop dat daar ook eindelijk een antwoord op is waar wat aan gedaan kan worden.

Diaan sorry ik heb echt even niet aan je groeten gedacht haha zal ik 7 oktober wel doen.

Geplaatst

Maris,wel positief nieuws!en wat spannend weer de uitslag vd zaadanalyse..... mijn vriend doet er ook alles aan om de kwaliteit te verbeteren, hij is gestopt met drinken, en rookt helemaal niet meer.. hij rookte af en toe maar nu helemaal niet meer en hij slikt ook multivitamines, ik ben wel blij dat hij er iets aan probeert te doen, wij moeten tenslotte ook spuiten en steeds in je blote kont voor de gynaecoloog staan ;) haha......ik ben ook erg benieuwd of het wel geholpen heeft......

Gaat het nu verder wel goed met jou? je was vd week een beetje down.

Diaantje, ik heb volgende week vrijdag de eerste follikelmeting.... Hoeveel metingen heb je normaal gesproken voor de punctie? ik spuit dan 10 dagen puregon. wel spannend nu het zo dichtbij komt! jij moet nog even geduld hebben, maar mooi dat je nu weet wanneer het is!kun je je er mooi op voorbereiden.;)

fijne avond dames!

lfs sharon

Geplaatst

Sharon mijn vriend probeert er alles aan te doen alleen het roken lukt hem nog niet te stoppen jammer genoeg.

Hij slikt wel multivitamines en visolie. Alcohol drinkt hij anders ook nooit dus dat scheelt wel weer, maar als het echt geholpen heeft zal ik je het adres doen van die man.

Het is inderdaad ook zo dat wij alle spuiten en controles hebben en zij niet zo heel veel hoeven t edoen alleen er voor ons zijn.

Lief dat je het vraagt maar heb nog een beetje een dipje, maar kom ik ook wel weer uit.

Ik heb wel allemaal leuke dingen deze week dus dat helpt ook wel positief mee haha.

Mijn zusje gaat donderdag parachute springen en ik en mijn moeder gaan mee kijken en zaterdag heb ik bruiloft en ga ik ´savonds naar de reunie van onze vroegere discotheek dus daar heb ik ook erg veel zin in haha lekker ouderwets gek doen.

Hoe voel jij je verder?

Bij iedereen is het anders hoeveel fm je nodig hebt en elke behandeling is ook anders. De eerste behandeling heb ik 2 metingen gehad bij de 2de had ik er 4 en bij de laatste behandeling had ik er 5 dus er is geen pijl op te trekken. Het ligt eraan hoe hard ze groeien en dat kun je dan pas zien.

Morgen mag je beginnen toch met de puregon?

Geplaatst

Vervelend dat je een dipdagje hebt, wel goed dat je veel leuke dingen gepland hebt.. dat sleept je er wel door!

Ik begin morgen inderdaad met puregon... daar reageer ik altijd wel heftig op, dus het is weer afwachten hoe dat zal gaan.. ik begin met 150e. bij de iui was dit 75e en daar reageerde ik al heftig op.

Geplaatst

ik voel me verder wel redelijk, ben wel moe en duizelig van de decapeptyl maar het is wel te doen...... het is zo wisselend, dan ben je weer super positief en dan denk je weer dat het nooit zal lukken! pfff wel slopend hoor..:)

Geplaatst

Dat is ook wel heftig dat je daar al zo´n reactie van had en nu spuit je het dubbele.

Dan had wel een heel groot probleem ik moet altijd 250e spuiten haha gelukkig gaan bij mij de meeste bij werkingen over wanneer ik met puregon begin.

Maar ja wat slopend he vreselijk het is ook allemaal niet niks wat we er voor over moeten hebben.

Geplaatst

Hallo dames,

heb dit topic weer gevonden :O Ben steeds me kluts kwijt..en was allang blij dat ik het wachtbankje had teruggevonden.. Dankjulliewel voor de lieve berichtjes! Toen we tijdelijk uit de lucht waren besefte ik pas goed wat deze site en jullie allemaal voor me betekenen..

Vorige wk woensdag en vrijdag dacht ik echt dat het helemaal mis ging..dit omdat ik zo'n kramp gevoel kreeg en dit als ware weg geblaast had..was echt heftig. gelukkig kwam er helemaal niets ;) Zondag de testdag teste ik idd negatief en was gevoelsmatig verbaasd omdat ik in de verste verte niet het idee heb gehad dat ik een x ongi moest gaan worden.. kon het op de 1 of andere manier niet geloven. De dagen er na lijk ik steeds meer overtuigd te raken dat het niet voelt dat er wat komt.. tot gisteren en dat was een klein moment..

Heb tot vandaag me kunnen inhouden" en we hebben dan ook idd besloten om morgen te gaan testen.. denk dat die ene dag niet veel zal uitmaken en heb er een beter gevoel bij omdat op vrijdag geen mensen van het F-team bereikbaar zijn. Ik voel me wonderbaarlijk goed en dacht gister nog even dat ik 'het' ging worden..maar niets.. voel wel kleine steekjes en drukkend gevoel terhoogte van mn eierstokken/liezen..

Zou het dan toch..durf het bijna niet te geloven ook omdat ik bij de vorige (cryo)poging er zoo van overuigd was dat het goed zat..en een uur later de ongi.. Alhoewel ik nu hele andere overtuigende 'dingen had..zoals hetgeen ik gevoeld heb in de 1e wk (innesteling?)en heel lang eraan twijfelde juist om mezelf denk ik dan toch te beschermen voor de klap die dan komt. Elke dag die ik verder ben gekomen was er 1 meer en vanaf de 2e wk..dacht ik het wéér zeker te weten qua gevoel..maar mn verstand weigerde en houd in me achterhoofd dat het de pregnyl kan zijn.. toch voelt het anders dan de vorige keren..

Nu maar lekker onder de wol, morgen zullen we het (hopelijk) weten ;)

Liefs

Geplaatst

Oh Lafinah wat word je geduld op de proef gesteld jeetje wat een spanning.

Nou ik zal heel erg hard duimen vannacht dat je een knal positieve test hebt morgen (ik slaap erg slecht op het moment vandaar dat ik daar de tijd voor heb haha)

Heel erg veel succes.

Ik ga morgen met mijn zusje en moeder een dag uit mijn zusje gaat parachute springen en wij gaan mee kijken. Mij te eng haha maar ben benieuwd hoe dat is.

Geplaatst

Om 4u vanmorgen werd ik wakker..en heb getest; negatief....nog steeds geen ongi.. pff nu wordt ik toch wel onzeker.. net ons logeetje maar goed uitgelaten..die afleiding is heerilijk moet ik zeggen.. voel nog steeds van die kleine steekjes en heb nu een zwaar gevoel in mn onderrug.. ik begrijp er helemaal niks van.. Om half 9 het zhuis maar bellen..mss mag ik langskomen vandaag.. kan wel huilen..maar houd nog moed!! gooi 'm er toch maar even in

:wav::wav:

Liefs van een inmiddels heel onzeker geworden,

Geplaatst

Oh wat een nare onzekerheid, en ik wil je niet van streek maken maar je cyclus kan in de war zijn van alle hormonen die je gespoten hebt dat had ik ook de laatste keer en nu nog terwijl we in mei al getest hebben.

Heb je inmiddels al gebeld?

Ik snap ook niet dat ze mensen niet langs laten komen als ze zo onzeker zijn over de uitslag.

Sterkte

Geplaatst

Goedemorgen allemaal, Had het zhuis gebeld en "gelukkig" belde ze vrij vlot terug..het verhaal uitgelegd en ik mocht meteen kmen om bloed te prikken want dan zou ik de uitslag 'smiddag nog krijgen..was zo op van de zenuwen inmiddels... mn fiets stuk, wou de bus halen > reed zo verder en die fiets van mn vriend was ook geen optie gezien ik niet bij de trappers kon. me buurf gevraagd en toen ze open deed barste de emotie + tranen los.. ze zei kom op en ging mee de schat.. eenmaal terug nog lang met dr gepraat wat me goed deed! en had vanalles te doen om afgeleid te zijn..ik stond nog in de oefenzaal van de fysio, toen de tfoon ging; Mijn hcg ws 2 en te laag voor een zwangerschap....ik zou dit weekend waarschijnlijk ongi worden en zo niet..maandag zh bellen om nog eens bloed te prikken om zo uit te sluiten dat ik niet zwanger ben en dan zal ik tabletjes krijgen om het op te wekken.. heb eerst een uur achterthuis zitten huilen..begreep het even niet, voelde me zo goed.. Ben dan ook van mening dat deze poging zo goed als over is.. enerzijnds wil ik meteen door..dit zal ik overleggen met de arsten (gyn/internist/neuroloog) mss is het ook vertandig een maand over te slaan.. Nou hoop ik dat mn ongi ook snel komt..heb ik dat weer gehad.. dit weekend komt er nog genoeg visite vanwege mn verjaardag..of ik er zin in heb? Het zijn wel de mensen die het dichtst bij me staan en daarom mss ook juist goed om de afleiding te hebben en moedig verder te gaan..

Iedereen wil ik bij deze Hartelijk bedanken voor jullie medeleven, steun en lieve woorden en ik blijf 'rondhangen' hoor!! (en detranen rollen alweer) Dankjulliewel dames!!

Liefs

Geplaatst

Oh nee Lafinah dat was niet het nieuws dat je wilde horen. Bah wat is het toch oneerlijk.

Heel erg veel sterkte en als je het van je af wil schrijven doe je dat lekker hier wij zijn er wel.

Volgens mij is het in Enschede zo dat je altijd wel zeker een maand er tussen hebt, maar dat weet ik niet zeker.

Nogmaals heel veel sterkte en huil lekker uit want het is allemaal niet niks.

Geplaatst

@Maris, spannend hoor dat je maandag de uitslag van je heup krijgt en 7 oktober van de zaadtest! Ben echt reuze benieuwd of de magnetiseur geholpen heeft. De cyste was dus een vergroot lymfekliertje.... wel balen dat ze hier niets mee kunnen, de pijn blijf je dus voelen. Hoe was het parachute springen gisteren? Hoop dat je weer uit je dip komt en je snel weer beter voelt!

@Lafinah, nee toch, had juist zo'n goed gevoel bij jouw verhaal, wat gigantisch kloten dat het niet gelukt is!!! Wens jullie heel veel sterkte en net wat Maris zegt als je van je af wilt praten doe dat gerust!!!

@Sharon, lees dat je volgende week vrijdag de follikelmeting hebt, spannend.... Ik had er 2 voor mijn punctie, maar dat is erg verschillend geloof ik!

@Diaantje, lang niks van je gehoord, blij te horen dat het goed met je gaat! Op 2 november begin je dus weer met spuiten, hoop dat het lukt dit keer!!!

Hier gaat het z'n gangetje, morgen komen ze ons kamertje glad maken, zodat we kunnen gaan behangen. Ons kamertje wordt lime groen met wit/creme, behang is wit met lime groene diagonale strepen beide kanten op, dus breed geblokt zeg maar... en de gordijnstof is het omgekeerde, dus groen met een wit/creme motiefje erin.

Bij de Prenatal zijn nu de Mama Mazzeldagen, dus we hebben flink geshopt, we hebben een hele gave kinderwagen van de Bugaboo gekocht, echt super! Verder heel veel spullen gehaald die je nodig bent. Lichamelijk voel ik me nu ook een stuk beter dan ik gedaan heb, mijn rug en bekkenklachten nemen af..... had ik niet verwacht, maar gelukkig gaat het echt de goede kant op!

Geplaatst

dank je Lisette. De datum is alleen verandert in 12okt dus we moeten nog 5 daagjes langer wachten haha maar dat komt goed.

Ja ik hoop ook dat er wat uitkomt waar ze wat aan kunnen doen maandag, maar we gaan het zien. Ik zal er maandag ook wel meer last van hebben want ik heb morgen bruiloft en ik ga morgen met mijn vriendinnen naar de discotheek waar we vroeger begonnen zijn haha ze hebben reunie. Lekker weer ouderwets gek doen. Ik heb net even hele leuke kleren gehaald echt ik ben er helemaal blij mee en heb ook echt zin in dit weekend.

Fijn te horen dat het beter gaat met je. Hopen dat het zo blijft. Wat leuk ik vind lime groen ook een erg leuke kleur. Ik ben wel benieuwd ga je straks nog foto´s plaatsen?

Sharon hoe voel je je van de puregon?

Geplaatst

Ik ga hier geen foto's plaatsen hoor, ben daar niet zo'n voorstander van! Heel misschien nog op de hyves, maar denk het niet hoor.....

Vanmorgen nog foto's gemaakt met mijn zus, die is de 29e uitgeteld, dus gauw nog effe een paar kiekjes genomen van ons samen!

Wij hebben ook een vol weekend, vanmorgen, vanmiddag en vanavond verjaardag (ja, ja.... kun je druk mee zijn, haha....) morgen wordt de kinderkamer gedaan, morgenavond kraamschudfeestje van mijn vriendin, zondagmorgen w.s. nog effe naar de Prenatal en 's middags feest van mijn schoonouders (trouwdag) en dan heb ik 't wel weer gehad.... maar wel gezellig!!!

Wens jullie ook allemaal een fijn weekend!!

Geplaatst

Hallo dames,

Heb een leuk weekend gehad en de nodige afleiding van m'n verjaardagsbezoek. Alle dames hier hartelijk bedankt voor de lieve berichtjes..ze deden me ook zoo goed!!

Hier nog steeds geen ongi....vanmorgen nog een KV test gedaan > negatief..ben wezen bloedprikken nadat ik gebeld heb vmorgen met het F-team en krijg denk ik eind vn de middag de uitslag..ik verwacht er maar niet veel van... Waarschijnlijk krijg ik duphaston om het op te wekken maar dat hoor ik vanmiddag dan wel..

een vriendin van me had hetzelfde als ik..lage hcg waarde en toen werd het ook opgewekt met de medicijnen..bleek later dat ze wél zwanger was.. Dat is wel een uitzonderlijk geval..maar moet er steeds aan denken..ze heeft dat bij elke zwangerschap nog gehad (lae hcg)...stel je voor ik heb dat ook..dan zou ik toch nog even moeten wachten met de medicatie..?? het enige waar ik nu nog 'last' van heb zijn migraine aura's..en kleine steekjes..

Weet al wel dat er een wachtlijst is onstaan in 'ons' zhuis..en in dat geval laten we ons er op zetten..maar wil sowieso minimaal een cyclus (duurt bij mij 5 tot 5,5 wk) rust..even er niet mee bezig zijn is denk ik ook goed..op de 1 of andere manier lijkt er even weinig andere dingen belangrijk in zo'n poging.. maar goed; we keep our heads up and keep on goin'!!

Liefs

Geplaatst

He bah Lafinah nog geen duivels het duurt nu wel lang he.

Ik hoop dta de bloedtest nu wat meer duidelijkheid geeft, mara eigenlijk weet je het al wel. Die medicijnen kunnen ook tijdens de zwangerschap du shet heeft geen gevaar als je ze gaat slikken. Ik heb ze een tijdje geleden ook gehad en het schijnt dat ze ze volgens mij ook voorschrijven als iemand veel kans op een miskraam heeft maar weet het niet zeker.

Het kan in elk geval geen kwaad anders had ik ze toen ook niet geslikt. Maar als je die slikt weet je het na ongeveer een week wel zeker dan komt na een paar dagen of de ongi of niet.

Maar wat bedoel je met wachtlijst is dat in Enschede?

Want dat wist ik nog niet. Hoe lang is die ongeveer dan?

Heel veel sterkte en succes.

Ik heb vanmorgen de uitslag van de foto's en die was goed dus er is niks mis met de botten en moet het dus de spieren of pezen zijn. Maar omdat ik al een tijdje blaasontsteking heb en na een antibiotica kuur er niet vanaf ben heb ik nu een hele zware kuur gekregen en is er urine op de kweek gezet. Het kon namelijk ook nog zo zijn dat alle pijn daar van kwam, du snu is het nog een week afwachten en dan kijken of de blaasontsteking weg is en of ook de pijn weg is anders gaat hij verder kijken.

Geplaatst

@Lafinah, wat vervelend dat je nog steeds zo in onzekerheid zit! Kan me voorstellen dat je nog stille hoop hebt dat je toch zwanger bent..... meid, ik wens je veel sterkte!!! Ik wist ook niet dat er een wachtlijst was in Enschede, toen ik begon met de IVF was daar nog geen sprake van.

@Maris, fijn dat er niets met je botten aan de hand is! Door blaasontsteking kun je idd vele klachten krijgen, hoop dat het door de blaasontsteking komt, want dan heb je geen last meer als de ontsteking opgeheven is, succes!

Ik ben vanmiddag naar de arts van het UWV geweest en ik blijf dus ziek gemeld staan t/m 21 december, krijg dan zwangerschapsverlof t/m 11 april en daarna moet ik dus weer solliciteren, zit dus nog een lange tijd bij huis..... zou toch graag heen werken gaan hoor, vindt het helemaal niet leuk om zoveel thuis te zitten, je spreekt zo weinig mensen! Maar 't is voor een goed doel, kan me beter rustig houden en straks als de kleine er is helemaal fit zijn!

Geplaatst

Lafinah heb je de uitslag al?

Lisette Dank je wel ik hoop het ook.

Het is inderdaad nog een tijdje bij huis maar het is zo zover dat weet ik zeker en je krijgt het straks nog druk genoeg.

Ik ben vrijdag al een jaar bij huis en ik moet zeggen dat ik het echt spuugzat ben bah, maar ja wat doe je er aan.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

hier een kleine update..gisteren dus bloed laten prikken op hcg...deze was kleiner dan 2...vertelde een dienstdoende arts assistent. waarschijnlijk opwekken met duphaston.. Ik had om 16.30u zelf gebeld naar het zhuis omdat ik niet was gebeld door hen en het toch wou weten.. Vanmorgen heb ik het F-team weer gebeld en nadat ze mn laatste 1e cyclusdag wou weten + dag van de tp, wou ze dit overleggen met de arts en zou me terug bellen.. Tot mijn grote verbazing krijg ik nog geen medicatie..en mag morgen komen voor een echo.. ben blij dat ze wel gehoor geven aan mn twijfel om te starten met de medicatie en ook willen kijken hoe het zit!! Heb steeds het gevoel dat ik het moet gaan worden..maar heb intussen geaccepteerd dat het gaat..zoals het gaat..

Ook heb ik vanmorgen gevraagd naar de eventuele wachtlijst..die is ontstaan.. Toen ik starte in maart dit jaar was er ook geen sprake van..nu dus wel. Hij" was niet zo lang vertelde ze me...februari 2010!! Maar goed..zoals al aangegeven wachten we 1st de echo van morgenmiddag maar weer af..

Liefs

Geplaatst

He dus je hebt nog geen duidelijkheid waarom het niet komt. Je weet alleen dat je niet zwanger bent en dan houd het op.

Wel goed dat ze even een echo maken dan kunnen ze kijken of alles goed is en of ze het op kunnen wekken.

Succes.

Een wachtlijst tot februari jeetje dat vind ik best lang als we nu door zouden willen. Dan wil je ook liever direct beginnen, maar ja ben ik even blij dat we in DD zitten met de punctie en tp, maar ja dat is nog even niet aan de orde.

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier weer een berichtje van mij.

Wij hebben nu ook een tijdje rust. In december gaan we drie weken naar Kenia voor vakantie en voor de bruiloft van mijn zwager. Hij woont en werkt in Kenia en hij gaat ook met een keniaanse trouwen. Na die vakantie willen we graag weer verder met onze 3e poging. In oktober hebben we nog een gesprek met de gyn. om de laatste dingen te bespreken. Ik hoop dat we in januari kunnen beginnen maar ik lees dat er een wachtlijst is. Ik zal daar ook naar vragen.

@ Sharon, hoe gaat het? Volgens mij heb je vrijdag je 1e fm. Succes.

@ Lafinah, Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Groetjes,

Fluf

Geplaatst

Fluf wat gaaf naar Kenia. Ben je er al eerder geweest?

Dat lijkt me zo´n mooi land.

Dan zou ik daar inderdaad naar informeren naar die wachtlijst straks kun je nog lang niet beginnen.

Sharon hoe is het met je?

Diaan hoe is het?

Lisette hoe gaat het met je bekken?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden