Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Fluf, wat fijn dat de punctie zo goed gegaan is! Spannend dus vandaag, zal voor je duimen en kijk nog wel even weer wat de uitslag is... :duimen draaien:

@Maris, weer een sollicitatiegesprek, spannend, dus ook voor jou moet ik duimen draaien :duimen draaien:succes donderdag!!!

Hier is het lekker vertoeven, de weersberichten waren niet echt best, maar tot nu toe hebben we alleen nu regen (vandaar effe achter de laptop) voor de rest veel zon en droog! Gisteravond zijn we naar Circue du Soleil geweest, wat was dat gaaf zeg, echt een supermooie voorstelling. Dit is de tweede keer dat we daar geweest zijn, maar denk dat er nog wel een show volgt, echt een aanrader!

Verder voel ik me steeds beter, ben niet meer moe en misselijk, maar begin nu eindelijks energie te krijgen! Het buikje groeit mooi, heb de meeste nieuwe kleding al aangehad en het zit echt lekker. Meiden, ik ga nu naar het ontbijtbuffet, ik kijk nog wel weer wat de uitslagen zijn!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Van de 4 rijpe eicellen zijn er 3 gaan doordelen. We krijgen dus vrijdag om 14:15 een tp. Volgens mij krijg ik er 2 terug. Ik ben namelijk al 39.

Voor de rest gaat het goed. Weinig pijn.

@ Lisette geniet maar lekker van je vakantie. Fijn voor je dat het week goed blijft.

@ Maris, succes morgen met je sollicitatie.

Geplaatst

Fluf dank je wel wat goed 3stuks nou daar zal vast jullie topper tussen zitten. Heel veel succes vrijdag en dan die killing weken.

Heb j enu ook vakantie dan zodat je even rustig aan kunt doen?

Lisette geniet lekker van je vakantie met z´n tweetjes. Wat fijn ook dat je je steeds beter voelt dan kun je echt gaan genieten.

Sharon hoe is het met jou?

Diaan meis hoe is het kun je het allemaal een beetje aan?

Geplaatst

@Fluf, wat goed zeg, succes morgen met de tp!

@Maris, hoe is je gesprek verlopen? Wanneer krijg je de uitslag of heb je die inmiddels al?

Morgen gaan we alweer naar huis, het is lekker om even weg te zijn, maar ook erg fijn om weer terug naar huis te gaan!

Geplaatst

Lisette het gesprek is volgens mij wel goed gegaan, morgen of maandag krijg ik te horen of ik aangenomen ben dus even spannend nog.

Ik hoop ook dat ik het morgen al te horen krijg anders moet ik het hele weekend nog wachten haha.

Ik ben ook altijd blij als ik weer naar huis kan haha. Ik heb nogal snel last van heimwee naar mijn hondjes haha.

Hoe is het met de rest van de dames?

Geplaatst

@ Lisette: ik krijg volgens mij er 2 teruggeplaatst. Of de 3e ingevroren kan worden weet ik niet want ik weet de kwaliteit van de emmy's niet. Ik hoop dat morgen te horen.

@ maris: ik zal voor je :duimen draaien:dat je morgen de uitslag van je sollicitatiegesprek hoort.

Geplaatst

Fluf heel veel succes vanmiddag!!!

Maris, met mij gaat alles goed..... vrijdag een gesprek met de gynacoloog, Het wordt toch ICSI, wel balen maar hopelijk zal het hiermee wel gaan lukken.Ik las iets over je hondjes Maris, Wat voor hondjes heb je dan?

Geplaatst

Sharon ik zou me niet zo druk maken over dat jullie nu voor icsi moeten gaan, want bij icsi weet je wel zeker dat alle goede eitjes geinjecteerd worden en of ze dan verder delen is dan de vraag maar bij ivf is het zowieso maar de vraag of alles bevrucht word. Ik ben juist wel blij omdat ik de eerste 2 keren ook niet zo heel veel eitjes had dat we geen andere keus hadden als icsi.

Wanneer mocht je ookal weer beginnen met spuiten?

Wij hebben een west highland white terriër (die staat ook op mijn profiel foto) echt mijn schatje is dat. En we hebben een franse bulldog een witte met zwarte vlekjes op de oren haha het is soms net een varkentje. En hij is gewoon mooi van lelijkheid haha mijn schoonmoeder noemt hem ook altijd porky.

Geplaatst

Maris, Ja zo had ik eigenlijk nog niet over nagedacht...... ik had bij ivf nog het gevoel dat er dan toch iets vanzelf gaat.... maarja we zullen wel zien...het is wel spannend allemaal... het is denk ik puur je gevoel...

Wat leuk een franse bulldog, hebben wij ook!! een fawn kleurige.. leuk zijn ze he?echte clowntjes... Je woont ook in Twente zag ik, ook in Enschede toevallig?

Geplaatst

Ja die bulldogs zijn echte clowntjes vooral met de scheetjes wat hij laat haha daar jaagt hij iedereen wel weg mee. Schijnt erbij te horen.

Hoe is het met de rest?

Fluf heb je tp gehad?

Dames,

Ik heb de baan niet gekregen had toch te weinig ervaring op dat gebied dus heb ik maar gezegd dat wanneer iedereen er zo over dacht dat ik nooit ervaring op kon doen. Maar ja ik ga maar gewoon verder met solliciteren het is niet anders. Ik heb het geluk nog niet gevonden blijkbaar.

Geplaatst

Hoi Ladies,

Goeie positieve berichten hier allemaal :-)

Ik heb zelf van de week de 20-weken-echo gehad. Ook alles goed!

Groet uit Enschede

Lisette

Geplaatst

Hey meiden,

We zijn er weer uit België!

@Fluf, hoe is de tp verlopen, voel je je goed?

@Sharon, succes met de ICSI behandelingen, wanneer begin je met spuiten?

@Maris, wat jammer zeg dat je die baan niet hebt gekregen! Dus gewoon dom door solliciteren..... Ik zal deze week ook weer gaan schrijven, had afgelopen week vrijstelling gekregen i.v.m. de vakantie.

@Lisette, wat heerlijk voor je dat de 20-weken echo goed was! Heb je de kamer al af of moet je nog beginnen?

Geplaatst

Hey meiden,

Gisteren de tp van 2 emmy's gehad. 1 met de kwaliteit goed en 1 die redelijk was. De 3e was ook redelijk maar er zat meer fragmentatie, waardoor deze niet ingevoren kon worden.

Nu maar rustig wachten tot de 2 weken voor bij zijn.

Ik mag op 19 augustus testen.

@ Maris, jammer dat je de baan niet hebt gekregen. Het is idd erg krom dat je niet aan het werk komt omdat je te weinig ervaring hebt, zo kom je nooit aan de juiste "hoeveelheid" ervaring. Succes met verder solliciteren.

@ Lisette, veel plezier met je 20 weken echo.

@ Liesjuh, lekker weer thuis en succes met solliciteren.

@ Sharon, succes met de icsi.

groetjes,

Fluf

Geplaatst

Wat spannend Fluf en ook nog 2 teruggeplaatst!! we gaan voor je duimen hoor....

Liesjuh: ik begin 8 september met de decapeptyl en 22 sept met de puregon.... 1 okt eerste meting.

Lisette: wat goed dat je 20 weken echo goed was!!! leukkkkkkk........ groet`n terug uuut enschedeee.......:).

nog een fijn weekend allemaal...

Geplaatst

Hoi hoi,

@Fluf, wat spannend zeg, dus nu maar wachten tot de 19e, ik zal voor je duimen!!!

@Sharon, dat duurt dus nog even, dacht dat je eerder begon, maar ach.... een maand is zo voorbij!

@Lisette, weet je eigenlijk al wat het wordt? Het lijkt me erg leuk om het kamertje in te richten, succes ermee!

Zelf heb ik behoorlijke last van m'n rug, da's iets minder.... morgen moet ik weer naar de fysiotherapeut, ik ben al rugpatiënt en het wordt er niet beter op nu. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen, vorige week ben ik voor het eerst geweest voor het intake gesprek. We zullen het wel zien....

Geplaatst

We weten inderdaad al wat het wordt. Leuk hoor!

We hebben alleen nog geen keus gemaakt over hoe we de kamer gaan inrichten. Al wel naar Enter geweest, naar de babyplaza. Mooie dingen gezien maar ook wel duur! Ik zit er zelf aan te denken om iets van Ikea te kopen en het zelf dan op te pimpen. Veel goedkoper....maar ja. We hebben de tijd nog wel

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier even een berichtje van mij. Ik ben gisteren weer begonnen met werken na 3 weken vakantie. Toen ik 's avonds thuis kwam was ik erg moe. En ook vandaag was ik weer erg moe na mijn werk. Dus vandaag lekker op tijd naar bedje toe.

Groetjes,

Fluf

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier gaat het goed. Ik blijft 's avonds snel moe dus ik ga ik op tijd nar bed. Voor de rest wat steken in mijn onderbuik. Tevens zijn mijn borsten gevoelig maar dit kan ook nog van de pregnyl komen. Woensdag heb ik daar de laatste spuit van gezet.

Vandaag wel een klein dipje gehad want maandag is het 2 weken na de punctie en dat is dus de dag dat mijn ongi kan doorbreken. Maar gelukkig door met mijn man er over te praten gaat het nu weer goed met mij.

groetjes

Geplaatst

Hoi hoi,

Fluf, fijn dat het weer goed met je gaat! Kan me voorstellen hoe je je voelt, die wachtweken zijn slopend.... Duim ook met je mee, succes!!!!

Maris, beginnen jullie nog weer met behandelingen?

Hier gaat het goed, gisteren hebben ze de laatste flessen van moeders voor moeders opgehaald, ik heb een erg leuk serviesje gekregen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, maar vindt het ook wel fijn dat ik nu weer "normaal" naar het toilet kan!

Ik had behoorlijke last van mijn rug, maar ga nu naar therapie. Ik krijg 2x per week een massage, dit helpt me goed.

Sharon en Diaan, ben ook wel benieuwd hoe het met jullie is?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden