Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hellooo!!

Het is inderdaad rustig hier, stilte voor de storm?? tongue.gif .. bij mij ook rustig, ik ben vorige week woensdag begonnen met de decapeptyl en ben vandaag ongesteld geworden, schijnt normaal te zijn? wat hadden jullie voor verschijnselen bij de decapeptyl?..

Van mij mag het nu wel een beetje opschieten allemaal, ik wil graag op het wachtbankje..... cool.gif ... donderdag heb ik een uitgangsecho.

Hoe gaat het met jullie allemaal? ook anderen die in oktober aan de beurt zijn??kunnen we samen op het bankje.........

fijne zondag! lfs sharon

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maris, mijn ene zus is nu bijna 38 weken en de andere 12 weken, ik zit er mooi tussenin met m'n 20 weken!

Sharon, spannend dat je nu begonnen bent met spuiten en al bijna de uitgangsecho hebt, wens je veel succes!!!

Ik had geen klachten n.a.v. de decapeptyl....

Geplaatst

Sharon ik kan me indenken dat het niet snel genoeg kan gaan. Ik zla duimen dat de uitgangsecho goe dis en dat je met de stimulatie mag beginnen.

Ik heb altijd vrij veel klachten van de deca zoals opvliegers, hoofdpijn, stemmingswisselingen en heel erg moe, maar ja hoort erbij en de meeste gaan wel weer over zodra ik met de puregon begon was.

Ik ben niet in oktober aan de beurt, wij wachten even op de uitslag van de zaadtest en aan de hand dara van beslissen we wat we doen.

Lisette dus het is nu wel spannend 1 zus kan elk moment bevallen. Jullei hebben het mooi verdeeld haha

Geplaatst

Lisette heb jij vandaag de 20 weken echo niet?

Heel erg veel succes en vooral veel plezier met het kijken naar jullie uk.

Hoe is het met de andere dames?

Geplaatst

Maris, wat lief dat je eraan denkt!

Alles was gelukkig goed met de kleine beeb, alles erop en eraan. Heb verteld dat ik zo onzeker was, omdat ik nog niets voel. Het blijkt dat ik veel vruchtwater heb waar de kleine lekker in kan rondzwemmen en de placenta ligt aan de voorkant, waardoor je een soort kussen voor je buik hebt. Dus dat was wel logisch, ben helemaal weer gerustgesteld!!!

Hoe is het nu met jou???

Geplaatst

Gelukkig dat alles goed is en je gaat hem of haar vanzelf voelen nog even geduld hebben.

Hoe voel je je verder?

Beetje meer rust zo in de ziektewet denk ik of niet?

Met mij gaat het wel heb nog steeds veel pijn maar goed daar kan ik de hele dag bij stil gaan staan maar daar word het niet anders van. Ik ben ook niet de persoon om de hele dag stil te gaan zitten.

Ik begin wel steeds nieuwsgieriger te worden naar de zaad test wat daar uit komt. Ik hoop zo dat het echt verbeterd is en dat het inderdaad op die 50 miljoen ongeveer zit wat hij zegt.

Kijk en als het niet verbeterd is ja dan hoeven we nooit meer naar hem toe maar het zou toch echt zo mooi zijn.

Solliciteren schiet ook nog niks op had net weer een afwijzing maar ja ik heb nu nog wel iets lopen bij justitie en daar maakte ik een goede kans zij ze dus ik ben benieuwd.

Geplaatst

Ik voel me nu een stuk beter moet ik zeggen. Door de fysio en oefeningen wordt de pijn in mijn rug en bekken minder. We zijn nu ook bezig met de kinderkamer, spulletjes kopen, etc... daar krijg je ook positieve energie van! Ik ben ook niet de persoon om de hele dag stil te zitten, maar als het niet anders is dan wil je het wel graag.... ben wel blij dat ik in de ziektewet zit, heb nu meer rust en niet de druk van solliciteren!

Het lijkt me toch super als het zaad nu verbeterd is door zo'n magnetiseur, laten we het hopen!

De 21e moest je naar de gyn geloof ik hè? Ben benieuwd wat ze met je cyste doen....

En tja... dat solliciteren is me wat.... hopelijk kun je inderdaad bij justitie terrecht!

Geplaatst

Ja de 21ste moeten we er weer heen dus ik ben benieuwd wat hij zegt.

Ja dat klopt als je veel pijn hebt doe je vanzelf wel rustig aan, maar gelukkig dat je positieve energie krijgt van al die leuke spulletjes kopen.

Lijkt mij ook zo leuk om te doen.

Geplaatst

Hallo dames,

ik 'loop' ook in het Mst en zit inmiddels op wd 11 na tp van een cryo. Ben nog niet eerder zover gekomen ohmy.gif

Leuk dat er ook een topic 'enschede is biggrin.gif

Liefs

Geplaatst

Hoi Lafinah

Welkom hier bij het gezellige Enschede topic.

Zondag mag je testen zie ik spannend ik zal voor je duimen dat die verrekte duivels weg blijven.

Laat je even weten hoe het gaat?

Geplaatst

@Lafinah, je hebt ons topic gevonden, welkom hier!!! Nog een paar spannende daagjes, zondag testen hè, hoe voel je je nu? Nog last van bloedingen gehad sinds de vorige keer? Zal voor je duimen dat het goed gaat!!!

@Sharon, hoe is het met jou? Wat was de uitslag van de uitgangsecho?

@Maris, hoe is het, druk weekend voor de boeg??

Geplaatst

Haha ja Lisette ik heb weer een druk weekend voor de boeg.

We gaan zo naar die magnetiseur, morgen bijna 10km klootschieten in Duitsland, zondag wedstrijd klootschieten en ´s middags nog een wedstrijd (haha wat sportief he zou je niet zeggen als mij zag)

En zondag avond komen mijn ouders weer van vakantie dus gaan we daar even heen.

Ik heb net een stuk in wie start er in maart 2010 geschreven en daar staat eigenlijk in hoe ik mij voel nu (beetje veel om nog een keer te typen.

Maar het komt erop neer dat ik weer eens dubbel en dwars met de neus op de feiten ben gedrukt.

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Jij hebt meestal drukke weekende vandaar mijn vraag... hahaha.... maar zie dat ik weer gelijk had!

Ik zal je verhaal effe lezen in het andere topic....

Met mij gaat 't vandaag wat minder, want ik heb boven alles schoongemaakt, de was gedaan, bed verschoond... etc.... nie echt fijn voor m'n rug/bekken nu, maar ja, het was wel weer nodig, dus ook wel weer een fijn voldaan gevoel!!!

Geplaatst

Haha ja ze zijn erg vol op het moment tot het tweede weekend van november blijft dat ook nog even zo.

Maar doe je wel even rustig aan. Je kunt ook iets langer over iets doen zodat je later minder last hebt.

Geplaatst

Heb je verhaal effe gelezen, sjee.... dat geloof je toch niet!!!! Dat mensen over zulke gevoelige onderwerpen gewoon staan te liegen, dan voel je je nog ellendiger dan als ze je "gewoon" de waarheid zeggen al is dat ook niet fijn. Kan me voorstellen dat je je kut voelde vandaag, hopelijk brengt het weekend weer de nodige afleiding!!! Succes met de wedstrijden!!

Geplaatst

Dank je wel Lisette ja ik sta er soms versteld van wat voor een rare mensen er op de wereld rond lopen. Maar ja ik heb nu zoiets van zij spoort gewoon niet.

Ik ben wel klaar met haar.

Ja ik heb ook wel echt zin in die wedstrijden het hele weekend we zullen zien wat we er van bakken haha.

Geplaatst

Dag allemaal...

Liesjuh, maris

De uitgangsecho was gelukkig goed, waren geen cystes te zien dus volgende week woensdag beginnen met puregon.... van de deca heb ik af en toe hoofdpijn, duizeligheid en ben erg moe.... maar ik vind het erg meevallen, had het erger verwacht... De puregon zie ik wel een beetje tegenop, daar wordt ik altijd een beetje depri van...... maargoed we weten wel waar we het voor doen he...

Lafinah, hopelijk kom jij morgen met goed nieuws!!!

fijn weekend nog allemaal..

Geplaatst

Gelukkig Sharon dat je uitgangsecho goed was.

Wel vervelend dat je daar zo depri van word maar ja is voor een goed doel. Op naar 1okt naar de fm.

Lafinah succes voor morgen ik hoop dat je hartstikke zwanger bent.

Geplaatst

Maris, ik lees net je verhaal, vervelend he al die verhalen van anderen.. ik weet er ook alles van, ze houden totaal geen rekening met je gevoelens he, pffff.. ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen!

Geplaatst

Lafinah, ik zag in het septembertopic dat je negatief getest hebt, maar nog niet ongesteld bent geworden.... wat een onzekerheid!!!

Wens je heel veel succes/sterkte!!!!

Geplaatst

he meiden

nou na lang uitzoeken hoe alles werkt ben ik weer online haha

sorry maar ik vond t zo raar allemaal,..ik dacht dat de site gestopt was en toen opeens deed mn emailadres wel maar wachtwoord niet pff

maar goed

liesjuh

wat ga je al hard nu zeg

je zit al op de helft

heerlijk!

en wat top he dat je nu echt met de kamer kunt beginnen en echt alles aanschaffen en klaarmaken!

en dat ook nog nu je lekker onbezorgt in de ziektewet zit

nou meid,...genietse

maris

morgen ga je naar de gyn oosterhuis he las ik net!

wat spannend allemaal

gaan ze morgen ook daadwerkelik de test al doen dan van je vriend zn zaad?

of eerst praten en vragen om een nieuwe test?

ik hoop t zo dat t nu door de magnetiseur flink verbeterd is en dat jullie straks heel veel geluk gaan krijgen met de cryo tp!

doe je oosterhuis nog de groeten van mvr muskee(mij dus haha)

ben goed bekend bij hem haha

hier alles oke

druk met van alles nog!

heb voor 2 weken terug t schema gekregen en mag 2 november gebinnen met spuiten en 24 november de 1e meting!

als we dan wel een tp krijgen dan mogen we testen een paar dagen voor de kerst!

wel gaat de menopur niet door en ook geen puregon

er is nog een ander hormaaon dat net sterker is dan menopur en die krijg ik,..zit je op dat hormoon alleen al op 3 ampullen wat ze me telefonische zeiden!en dan de andere hormonen nog!pff!

zullen zien wat t word maar ben in elk geval gerust dat ze er alles aan doen met onze laatste poging!

sharon!

wanneer heb je de 1e fol.meting?

spannend allemaal weer he?

liefs diaantje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden