Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sharon, oktober klinkt inderdaad een heel eind weg, maar de tijd vliegt.... maar wachten duurt altijd lang helaas.... Wel fijn dat je met de pil mag stoppen, omdat je deze liever niet zo lang doorslikt. Wordt het nu IVF of ICSI?

@Fluf, nog Gefeliciteerd met je huwelijk! Op welk eiland ben je geweest? Wij zijn afgelopen november ook op huwelijksreis geweest naar Curacao, was een supervakantie. Er is niks mis met een vakantie in Nederland, wij wilden nu ook niet zo ver weg en gaan naar de Belgische Kust. Succes met de behandeling!!!

@Maris, dacht al wel dat je ook met Diaan had gehyved, maar het leek me voor de andere meiden ook wel fijn om op de hoogte te zijn.....

@Diaan, zie dat je online bent.... meid hoe is het nu met je?

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik hoor maan dag pas wat het wordt, we zijn een twijfel geval zeggen ze.... nu maar weer wachten... bij welke gynaecoloog zitten jullie op dit moment, wij bij dr Hazelbach en af en toe bij dr vanTurnhout..... dr Hazelbach is nu volgens mij op vakantie.

Geplaatst

Wij zitten meestal bij dr Turnhout echt een hele fijne arts vind ik dat die hebben wij ook het liefste en met de echo´s is het meestal dr Haselbach.

Duurt wel lang voordat ze het weten dan. Bij ons was het gewoon direct duidelijk omdat mijn vriend de eerste keer helemaal niks geen levend zaad had en de tweede keer een stuk of 50 anders hadden we nog voor tese moeten gaan maar dta hoefde gelukkig niet.

Geplaatst

maris: wel heftig dan, maar nu zijn jullie voor icsi gegaan of moeten jullie nog? bij mijn vriend varieert de hoeveelheid van 3 miljoen tot de laatste keer 400.000... het wordt er dus niet beter op......... ik heb dus geen idee wat het gaat worden, misschien dat anderen hier ervaring mee hebben?

Geplaatst

Wij hebben al 3 icsi pogingen gehad jammer genoeg zonder resultaat tot nu toe, maar we hebben nog 2 eskimotjes en als die ook niet lukken gaan we volgend jaar verder met poging 4.

We hebben nu even een pauze omdat we 3 behandelingen in iets meer als een half jaar gedaan hebben en ik merkte dat dat mij op begon te breken. Gelukkig was er tot nu toe elke keer wel genoeg zaad voor icsi tijdens de puncties.

We hebben overigens de laatste behandeling in Enschede met Dusseldorf gedaan ipv Zwolle. Wij hebben daar zelf een beter gevoel bij en daar gaat de punctie altijd onder algehele narcose en dat was in mijn geval geen overbodige luxe.

Geplaatst

Nou meiden morgen hebben we onze eerste FM. Ik denk dat er wel wat te zien zal zijn. Ik heb namelijk al een aantal dagen wat last van mijn buik. Een beetje zeurende pijn, maar het is nog goed uit te houden.

@ Lisette: Ik ben naar alle drie de eilanden geweest. Aruba, Bonaire en Curacao. Echt heerlijk.

@Sharon: Wij zitten niet echt bij 1 arts. We hebben al verschillende artsen gehad. Dokter van Turnhout is idd erg aardig.

Geplaatst

Wij hadden eerst dokter Hazelbach en de operatie werd gedaan door dokter Oosterhuis. Nu ik zwanger ben moest ik over naar een andere gyn, we lopen nu bij dokter Kreuwel. Morgen moeten we er nog heen voor de uitslag van de nekplooimeting en combitest.

Vandaag heb ik positiekleding gekocht, vanavond moeten we nog weg en heb nu dus al de nieuwe kleding aan, heerlijk!

@Fluf, succes morgen met de FM, hoelaat moet je er zijn?

Geplaatst

maris: wat heftig zeg, al 3 icsi behandelingen!! ik kan goed begrijpen dat je dan even een rustpauze wilt, ik vond het met IUI al vrij heftig, steeds ziekenhuis bezoeken, hormonen spuiten, alles draaide om de iui...... ik hoop echt voor je dat het toch ooit zal lukken.....

Fluf: succes morgen met de fol. meting, laat je even weten hoe het

gegaan is?

Liesjuh: wat fijn dat je positiekleding gekocht hebt, moet vast een geweldig gevoel zijn om je buikje te zien groeien........ en niet vd chocolade.....:).

nog een fijne avond allemaal!

Geplaatst

Lisette succes morgen met de uitslag maar dat zal vast allemaal goed zijn. Zal vast fijn zitten die nieuwe kleding geniet er maar lekker van.

Fluf succes morgen ik hoop dat er een mooi aantal aan het groeien is.

Sharon ik heb nooit geen iui gehad, maar volgens mij zijn die wachtweken allemaal even slopend alleen heb je bij ivf volgens mij meer hormonen en daar reageer ik vrij sterk op dus vandaar die pauze.

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou de 1e FM is goed verlopen. Rechts heb ik 3 grote en 1 kleine zitten. De afmetingen zijn 14x8, 12x12 en 16x14 en de kleine is niet gemeten. Links heb ik er 2 grote zitten. Volgens mij zag ik ook nof 1 kleine zitten maar daar heb ik niet naar gevraagd. De afmetingen van de grote zijn, 10x10 en 14x11. De dikte van mijn baarmoederslijmvlies was 9 mm. A.s vrijdag heb ik om 11:40 een nieuwe afspraak voor de e2 FM en als ze dan mooi gegroeid zijn kunnen we dan mogelijk al een afspraak voor de punctie maken. Ik wacht rustig af wat er vrijdag gemeten word.

@ Lisette, hoe is de uitslag van de nekplooimeting en de combitest gegaan?

En zit de nieuwe kleding lekker??

Groetjes,

Fluf

Geplaatst

Fluf wat een mooi aantal. Ik zal hopen dat ze mooi groeien deze week en dat je maandag de punctie hebt.

Lisette hoe was de uitslag?

Geplaatst

Hey meiden,

De uitslag was goed, er is gelukkig dan ook geen vruchtwaterpunctie nodig. Het leuke was dat ze ook nog een echo heeft gemaakt, omdat het apparaat er toch stond! De kleine was al aan het schoppen in m'n buik, zo schattig en onwerkelijk nog dat dat in m'n buik zit. Bloeddruk wat aan de lage kant 100/55, maar dit schijnt normaal te zijn in het begin van de zwangerschap, aan het einde gaat de bloeddruk juist omhoog.

M'n kleren zitten goed, je ziet m'n buikje nu ook echt, ben er helemaal trots op en gelukkig niet van de chocolade Sharon, hahaha......

@Fluf, wat fijn dat de follikels mooi groeien, misschien heb je maandag dus al wel de punctie. Duim voor je dat het allemaal goed gaat!!!

Geplaatst

Lisette wat goed dat de testen allemaal goed zijn. Gefeliciteerd.

Ik ben wel benieuwd naar hoe dik je buik al is haha misschien een foto op hyves haha.

Geplaatst

Zulke foto's zul je op mijn hyves niet zien hoor, ik hou er niet zo van om foto's van mezelf erop te zetten..... thanx voor de felicitaties!

Geplaatst

Hey meiden,

Wil effe zeggen dat ik er een weekje niet ben (w.s. ga ik nog wel effe online als ik internet kan vinden, hahaha....) we gaan vandaag naar België.

@Maris, succes met je baan bij de belastingdienst!

@Diaan, hoop je binnenkort weer te zien op de site (teken dat het misschien beter met je gaat)!

@Fluf, heel veel succes met de FM, hopelijk heb je maandag de punctie, succes!!!

@Sharon, succes met de behandelingen!!!

Tot de volgende week dames!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Gisteren de 2e FM gehad. Het zag er netjes uit. De follikels waren mooi door gegroeid. Rechts heb ik 4 follikels van ongeveer 18 mm en links heb ik 2 follikels van 16 mm. Maandag om 9:00 uur is de punctie.

Liefs

Fluf

Geplaatst

Even een vraagje, weten jullie ook of er 1 of 2 terugplaatsingen zijn de eerste keer in Zwolle? ik hoorde dat het iets met je leeftijd te maken heeft, weten jullie dit misschien??

groetjes sharon

Geplaatst

Effe een berichtje vanuit België.... kan het niet laten, hahaha....

@Sharon, in Zwolle plaatsen ze als het embryo goed is als je onder de 35 bent er 1 terug. Als je ouder bent of de kwaliteit minder is kunnen ze er 2 of zelfs 3 terugplaatsen.

@Fluf, heel veel succes morgen met de punctie!

@Maris, we genieten inderdaad voor de laatste keer met z'n tweetjes, dat zeiden wij ook al tegen elkaar!

Geplaatst

Hoi dames,

hier even een berichtje na de punctie van gisteren. Ik vond de punctie mee vallen. In april heb ik ook al een punctie gehad en deze was ietsjes pijnlijker maar niet heel veel meer. Ik vond het goed te doen met de pijn medicatie en "roesje" dat je in enschede krijgt. Recht hebben ze 4 follikels aan geprikt en links 2 grote en 1 kleintje. Daar na is mijn man met het kastje nar zwolle gegaan en heeft daat zijn "ding" gedaan. Mijn moeder was bij mij in het ziekenhuis dus na de punctie kon zij bij mij zijn en we hebben over van alles en nog wat geklest. Na anderhalf uur mocht ik naar huis en zij heeft me naar huis gereden.

In zwolle vonden ze 5 eicellen. Hoeveel er rijp waren konden z nog niet zeggen dat hoor ik woensdag. Er was ook genoeg zaad voor icsi.

Toen ik thuis was begon ik toch wat meer pijn te voelen dus met paracetamol achter de kiezen maar lekker in bedje gaan liggen. Heerlijk geslapen. Ik heb nu ook weinig last. Hopelijk blijft het zo goed gaan.

Morgen, woensdag tussen 12:00-14:00 krijgen we te horen of er vrijdag een TP kan plaats vinden.

Groetjes,

Fluf

Geplaatst

Oh Fluf wat spannend weer heel veel succes ik zal heel hard voor je duimen dat je morgen goed nieuws krijgt.

Hoe is het met de rest van de dames?

Hier gaat het goed ik kreeg net een telefoontje dat ik donderdag een sollicitatie gesprek heb bij defensie op kantoor dus ik ben helemaal blij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden