Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lisette ja we laten binnenkort de 2 cryo´s hopelijk nog terug plaatsen en we gaan zeker nog door met poging 4 maar wanneer weten we nog niet. Dat word zowieso volgend jaar pas. Ik vind namelijk dat we er allebei helemaal klaar voor moeten zijn omdat we het zelf moeten betalen en we hebben het gevoel dat nog niet te zijn voor een nieuwe poging.

Wat lekker dat je nu klaar bent met mvm. Hebben jullie de babykamer al uitgezocht enz?

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Maris,

We hebben nog geen babykamer uitgezocht, want onze buurvrouw deed ons nog een mooi aanbod. We mochten haar meubels wel hebben, maar we moeten eerst kijken of dit is wat we mooi vinden en willen. Ze had ook nog een box, badje, tummy tub, etc... echt ideaal! De meubels moeten wel naar onze smaak zijn, dat is dus nog effe afwachten, ze zijn nu nog op vakantie, dus nog effe afwachten.....

Ben je nog druk met werk zoeken? Ik kan nog niet zoveel vinden.....

Geplaatst

Oh maar dat scheelt een bult als jullie dat mooi zouden vinden. Hopen dat dat jullei smaak is.

Nee het schiet niet echt op met solliciteren ik moet ook zeggen dat ik ook niet heel veel heb gedaan de laatste 3 weken omdat we lekker vakantie hadden maar mijn vriend begint maandag weer dus dan ga ik ook maar weer druk aan het solliciteren. Nu scheelt het ook dat ik geen sollicitatie plicht heb omdat ik nog in de ziektewet zit maar dat komt wel weer ik maak me niet zo druk op dit moment.

Heb jij nu sollicitatieplicht dan?

Geplaatst

Ik heb inderdaad een sollicitatieplicht, had vrijstelling in de vakantie, maar moet nu weer op zoek. Mijn man begint maandag weer, dus ik ga ook maar weer druk op zoek. Het wordt er alleen niet makkelijker op nu ik zwanger ben vrees ik.... Zou graag weer aan het werk gaan, dat thuis zitten is ook niet wat!!!

Geplaatst

Nee erg he ik zit nu ook al 10,5 maanden bij huis en ondanks dat ik het heel druk heb elke keer wil ik heel erg graag weer aan het werk. Maar ik kan me indenken dat het voor jou nu helemaal moeilijk is omdat je zwanger bent.

Misschien solliciteren op iets voor alvast minder uren tenminste als je straks minder wil werken.

Geplaatst

Mijn vorige baan was 20 uur en dit beviel me prima, i.v.m. mijn rugklachten kan ik ook niet fulltime werken. Heb dit altijd gedaan, maar helaas moest ik naar m'n lichaam luisteren en dus uren inleveren! Hoop dat het nu beter wordt met vacatures, aangezien de bouwvak er weer op zit....

Geplaatst

Ik ben er ook nog wel........ wachten duurt wel erg lang voor ik mag beginnen!.. volgende week begin ik met de pil en dan gaat het eeeeeindelijk beginnen!!!!!!! het is wel rustig hier, hoe is het met iedereen??

lfs sharon

Geplaatst

Hoi hoi,

Sharon, wat fijn dat je traject dan eindelijks gaat beginnen volgende week, succes!!!

Fluf, als ik het goed heb ga je morgen testen of niet? Wens je heel veel succes, duim voor je!!!

Maris, ik heb weer een brief de deur uit.... nu maar weer afwachten!

Geplaatst

Lisette ik heb er ook 3 weg gedaan van de week kijken wat het word.

Hoe voel je je verder?

Fluf ho is het heb je stiekem al getest?

Sharon op naar volgende week dan kan het echt gaan beginnen heel veel succes.

Diaan meis hoe is het nu met je?

Geplaatst

Hoi dames,

hier triest nieuws. Ik ben gisteren ongi geworden. Ongeveer halvewege de ochtend brak het goed door. Ik heb me door de ochtend heen geslagen en in de lunch pauze mijn man gebeld op zijn werk want hij wist het nog niet.

Ook nog de middag gewerkt en toen ik thuis kwam samen met mijn man gehuild. Ik had vanochtend helemaal geen zin om te werken maar ik ben toch mar gegaan. Gelukkig was ik vanmiddag vrij.

Het gaat nu redelijk gezien de omstandigheden. Morgen gaan we even voor een aantal daagjes weg. Gewoon voor ons zelf.

Wanneer we voor de 3e keer gaan weten we nog niet. Op dit moment wil ik even een pauze. Dit moet eerst een goed plekje krijgen en dan pas kan ik verder.

Liefs

Geplaatst

Dat is zeker triest nieuws, wat ongelofelijk klote voor jullie! Dat je ook net één dag voor de testdag ongesteld moet worden, voelde je het al aankomen of was het onverwachts? Jullie hebben groot gelijk om er samen een paar daagjes tussenuit te gaan, even tijd samen om het een plekje te geven. Wens jullie heel veel sterkte!!!!

Geplaatst

Het is inderdaad rustig hier.

Met mij gaat het redelijk ik heb al een week ongeveer een dip waar ik nog niet echt uit kan komen.

Ik zie het allemaal even niet meer gebeuren allemaal. Wij willen eigenlijk heel graag de cryo tp doen maar ik heb op het moment het gevoel dat het toch allemaal voor niks is en dat ik toch nooit zwanger zal worden dus waarom zou ik nog een tp doen.

Nou speelt ook mee dat er mensen in mijn omgeving zijn wie opmerkingen maken wat ik even er niet bij kan hebben en waardoor ik een beetje uit mijn doen ben.

Ik hoop snel weer uit die dip te komen want dit is ook niet wat en we willen graag verder.

Met mijn schoonmoeder gaat het gelukkig wel beter, ze weten nog steeds niet wat het is maar ze voelt zich weer beter. Ze is zelfs mee geweest naar een bruiloft vrijdagavond, wel niet zo lang maar toch mooi dat ze even mee kon.

Hoe is het met jullie?

Lisette lekker aan het genieten?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je buik eruit ziet haha.

Geplaatst

Hey Maris,

Wat ontzettend vervelend dat je je zo naar voelt! Kun je geen gesprek aanvragen bij de gyn om te vragen wat je kansen zijn als je nog een tp doet? Ik kan me wel voorstellen dat je na 3 mislukte tp het geloof niet meer zo hebt, maar kom op meid, het is zekers het proberen waard!!! Hoe denkt je vriend hierover dan?

Je moet zelf weten of je het verteld hoor, maar welke opmerkingen maken die mensen in je omgeving dan? Ik weet dat het veel pijn kan doen als mensen (zonder het zelf te beseffen) opmerkingen maken die je er echt niet bij kunt hebben, dat is een vreselijk gevoel! Bij mij op het werk kwamen er reacties zoals: Lisette kan mooi in de schoolvakantie werken, want zij heeft toch geen kinderen! Ik was op dat moment zo boos, verdrietig en gekwetst, ben naar de wc gelopen en heb zitten janken, wou het ze niet laten zien. Heb naderhand wel gezegd wat ik ervan vond en toen heeft ze haar excuus aangeboden, dus misschien dat jij er ook over kunt praten?

Meid, hoop dat je je snel weer beter voelt!

Zelf heb ik morgen weer controle in het ziekenhuis, m'n moeder gaat mee. Klinkt raar, maar ik ben hier best gespannen door, denk elke keer als ik het hartje maar hoor kloppen... toch nog altijd een stukje onzekerheid.

Verder heb ik helaas veel rug- en bekkenklachten, moet straks weer naar de fysio. Kon zondag haast niet lopen, zo'n last had ik ervan. Maar ja, wil niet lopen klagen, want ik ben allang blij dat ik zwanger ben en wist dat ik rugklachten had, dus niet zeuren!!!

We hebben zaterdag het kamertje boven ontruimd en zijn nu bezig met bedenken hoe we de kinderkamer willen maken. Zaterdag gaan we naar de buuf, ze had nog een box, ledikant en commode in de aanbieding, als we deze mooi vinden mogen we hem hebben! Dus, ik hoop dat we het wat vinden, we zouden toch gek zijn om dit te laten lopen...... Weet nog niet in welke kleuren we het kamertje willen maken, ga vanmiddag heen kijken wat er zoal is in behang, ideetjes opdoen!

Hoop dat je het niet vervelend vind om te lezen wat ik allemaal schrijf, maar dit zijn de dingen die me momenteel bezig houden. Ik heb gisteren weer een afwijzing gekregen van een sollicitatie, dus dat schiet ook niet echt op...... en jij?

Geplaatst

Tuurlijk vind ik het niet vervelend als je verteld over je zwangerschap ik ben juist blij te horen dat het met de baby alles goed gaat. Wat naar dat jezelf zoveel klachten hebt ik weet hoe het is om het in de rug te hebben echt heel vervelend.

Die opmerkingen zijn voornamelijk dat ik er te veel mee bezig ben. Mijn vriendin schijnt vorig jaar alles van haar afgezet te hebben en toen was ze in een keer zwanger (zij probeerden toen ook al 1,5 jaar) maar ik vind het heel knap maar ook wel een beetje raar al sje dit van je af kan zetten, maar goed dat zal dan wel weer aan mij liggen. Maar goed ik kan wel alles van mij af gaan zetten maar daar word het waarschijnlijk toch niet anders van, want zonder zaad kom je niet ver.

Ook was het zo dat mijn vriendin nu een kleintje van 10 weken heeft en het doodleuk over het 'nemen' van een tweede heeft de volgende keer vraaqg ik haar of ze er ook even een voor ons kan nemen dan. Dit kan ik normaal wel redelijk hebben hoor maar op dit moment even niet.

Nou hebben wij vrijdag een bbq met de vriendinnen en aanhang en nou kon er 1 iemand niet of het dan ook zondag kon. Om ons kan dta 'smiddags wel maar zij wilden perse 'savonds. En dat wilden wij niet omdat mijn vriend er op maandag om half 6 uit moet voor het werk.

Nou dat was toch echt belachelijk dat we dat niet wilden want als wij een kleine hadden moesten we er ook wel uit 'snachts en dan kreeg je nog minder slaap. En zij kon het weten nu hoor. Haar dochter sliep gelukkig wel met 6 weken door maar 6 weken lang elke nacht voeding geven was wel zo'n opgave.

Toen heb ik maar gezegd ach ja wat een geluk dan dat op dit moment de kans groter is dat er geen kindje komt dan wel een kindje. Toen was ze stil.

Ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat als er vrijdag bij de bbq weer opmerkingen komen dat ik me niet meer stil hou en dat we nadat ik mijn zegje gedaan heb weg gaan.

Sorry een heel verhaal, maar naar de gyn gaan hiervoor heeft geen zin die zegt toch dat we een dosis geluk moeten hebben omdat het ooit een keer moet lukken. Bij mij is namelijk niks gevonden.

Verder komt het wel weer goed maar ik wil de cryo tp niet voordat ik weer lekker in mijn vel zit.

Bij mij gaat het ook nogniet zo met solliciteren. Morgen heb ik nog een gesprek bij een uitzendbureau dus we zullen zien.

Geplaatst

Hoi hoi,

Sjee... da's ook niet niks allemaal! Van je eigen vriendin snap je zoiets helemaal niet, ze weet hoe je je voelt en dat het niet lukt en dan nog zulke opmerkingen maken? Sorry dat ik het zeg, maar dat kun je dan haast geen vriendin noemen.... Ze leeft totaal niet met je mee als ik je verhalen zo lees. In plaats van je te steunen krijg je dit allemaal over je heen, wel goed van je dat je zegt hoe je erover denkt!

Snap dat je eerst lekker in je vel moet zitten voordat je weer een tp laat doen, is ook heel verstandig denk ik. Hopelijk voel je je gauw weer beter en gaan jullie er weer voor, het is je van harte gegund!

Ik ben naar de fysio geweest en het lijkt erop dat ik bekkeninstabiliteit heb.... flink balen dus! Hopelijk krijg ik het een beetje onder controle, zodat ik niet de hele zwangerschap ermee hoef te lopen. Zal zo de oefeningen weer gaan doen, tijd zat voor nu, hahaha.....

De post was er net ook nog, wéér een afwijzing.....

Geplaatst

He bah weer een afwijzing.

Is het niet verstandiger dan om in de ziektewet van het uwv te gaan dan schuift je ww namelijk op want die houd natuurlijk op een gegeven moment ook op.

En omdta je nu toch bekken klachten hebt is dat misschien verstandiger je krijgt dan hetzelfde geld. En je hebt geen sollicitatieplicht.

Geplaatst

Hey Maris,

Bedankt voor de tip, hier had ik nog niet over nagedacht!

Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest voor controle, ik kreeg zelfs weer een echo. Alles zag er goed uit, dus helemaal prima!

Geplaatst

Dat is toch hartstikke mooi dat alles weer goed was.

Ik zou gewoon met je werk coache overleggen dat je op dit moment niet kunt werken en dat je je dus ziek wil melden. Ik weet niet precies hoe j edat moet doen omdat ik toen ziek uit dienst ben gegaan, maar dta weten zij wel.

Geplaatst

Hoi dames wat een rust hier.

Wij zijn gisteren weer naar de magnetiseur geweest en nou moeten we over twee weken weer en dan 2 weken later ongeveer moeten we een zaadtest laten doen.

Nu heb ik net naar Enschede gebeld en nu blijkt dat Turnhout er niet meer is bah daar baal ik echt van, want ik vond het een fijne arts. En Haselbach vind ik niet zo dus vandaar dat ik nu maar om Oosterhuis heb gevraagd heeft iemand van jullie ervaring met hem?

Mijn vriendin vond het altijd een fijne gyn maar goed die was er voor een zwangerschap en niet voor hetzelfde als wij.

Maar goed we gaan het zien we moeten 21 september naar hem heen en dan kijken of dat hij een zaadtest wil laten doen. Ik neem toch aan van wel.

We hebben ook met elkaar afgesproken dat wanneer het zaad echt meer geworden is dat we wachten met de cryotp en heeft het niet geholpen dat we dan daarna de cryotp doen.

Diaan meis hoe is het met je?

Lisette Gaat het al wat beter met je bekken?

Sharon wanneer mag je beginnen met spuiten?

Fluf hoe is het nu met je?

Geplaatst

Hey maris,

Is van Turnhout er niet meer????:icon_scratch: Is ze weer terug naar Belgie?

Ik heb Dr Oosterhuis wel een paar keer gehad, ik vind hem een hele aardige arts, hij neemt echt de tijd om dingen uit te leggen. maar Haselbach vind ik ook wel heel aardig hoor, ze draait al wel heel lang mee dus heeft wel echt haar eigen manier van doen, totaal anders als van Turnhout. ik moet altijd wel om haar(haselbach) lachen met haar brilletje laag op de neus...

Heb jij de terugplaatsingen in Zwolle of Dusseldorf gehad? ik weet het ff niet meer..... ik mag over 1,5 week pas weer beginnen met spuiten, de tijd kruipt echt voorbijjjjjjj..... haha... Hoe voel jij je verder?

en hoe is het met de rest, het is echt rustig hier de laatste tijd!

groetjes

Geplaatst

Trouwens maris, wij hebben ook een keer tussentijds een zaadtest laten doen.. ik heb het gewoon telefonisch aangevraagd.. was verder geen probleem. je moet alleen dan wel een potje ophalen in het ziekenhuis..... de assistentes overleggen dan even met de arts en bellen je terug.......

Geplaatst

Klopt we hebben het ook wel eens zo via de tel geregeld maar goed ik heb ook een cyste tegen het schaambeen aan zitten en wil hem daar ook even naar vragen. Volgens de huisarts kan het geen kwaad maar het begint steeds meer pijn te doen.

Wij hebben de eerste 2 tp in Zwolle gehad en de laatste in DD en ik moet zeggen dat we in DD blijven. We hebben namelijk nooit cryo´s gehad en nu wel. Ik vind gewoon dat ze in Zwolle niet snel invriezen en dat staat mij tegen. Ook is de punctie onder narcose in DD en dat is een uitkomst moet ik zeggen.

Ik kan me indenken dat de tijd kruipt je zit nu echt er tussen in te wachten tot je kan beginnen. Maar het is zo zover.

Heel veel succes hou je ons wel op de hoogte?

Geplaatst

Hoi dames,

Hier weer een berichtje van mij. Met mij en mijn man gaat het goed. We praten veel. Ik heb het mislukken van de 2e ICSI wel een plekje kunnen geven. Volgende week donderdag hebben we een gesprek met dokter Nahuis. Ik ken deze dokter niet.

We hebben trouwens wel besloten om een kleine pauze in te lassen. Want het is toch wel erg emotineel zo'n ICSI. Tevens kregen we ook nog te verwerken dan mijn broer en z'n vriendin zwanger zijn en de broer van mijn man en zijn vriendin ook. Nou dat hakte er bij mij maar ook bij mijn man er behoorlijk in. Het is niet zo dat we het hun niet gunnen maar het doet wel erg pijn dat het bij hun een stuk makkelijker gaat.

En als je eigen broer dan ook nog de opmerking er bij maakt ja we willen ook graag een lentebaby dan kan ik daar niet om lachen. Maar gelukkig heb ik dit op een later moment rustig met mijn broer kunnen bespreken.

Ik vond dokter van Turnhout ook erg prettig. Jammer dat ze er niet meer is. Dr. Oosterhuis is erg aardig. Hem hebben we in het begin gehad toen uitgezocht werd waarom het niet lukte om zwanger te worden. Hij neemt idd tijd voor je en probeert alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. En als je het niet snap legt hij het nog een keer uit.

Fluf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden