Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ff snel een berichtje voor ik weg ga...

Helaas ben ik nu echt ongesteld geworden, ik had me er al een beetje op voorbereid dus gelukkig kwam het niet hard aan.... hopelijk kunnen we snel door met de cryo`s, we hebben er nog 7 die op ons wachten, deze keer maar gelijk 2 terug laten plaatsen als het mag..;).... vandaag even leuke dingen gaan doen als afleiding!

ik reageer vanmiddag nog even uitgebreider op jullie berichtjes hoor...

lfs sharon

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sharon, wat erg voor je, wens je sterkte om deze domper te verwerken, afleiding is inderdaad wel even lekker!!!

Maris, omdat je zóóóó nieuwsgierig bent hier een paar foto's.... hopelijk lukt het en komen ze er goed op te staan.....

Kamertje003.jpg

Kamertje005.jpg

Kamertje006.jpg

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Geplaatst

Lisette wat gaaf echt heel erg mooi. Dat had ik uitgezocht kunnen hebben.

Wij weten al precies hoe ooit mocht het lukken de babykamer eruit komt te zien haha. En dat zijn ongeveer dezelfde meubeltjes (Die donkere) en wit met groen voor een jongetje en wit met paars voor een meisje.

Maar goed dat is nog zo ver weg, als het ooit al gaat lukken maar dromen mag altijd.

Maar ik vind het echt heel erg mooi.

Sharon hoe is het met je?

Bloem heel veel succes morgen ik hoop dat jij goed nieuws gaat zetten hier.

Geplaatst

Wat mooi Lisette!! mooi bedacht met de ruitjes zo... hopen dat de maanden nu omvliegen voor jou!

Met mij gaat het wel weer redelijk, het is toch wel een teleurstelling geweest, maar heb mooi veel gedaan het weekend, dus lekker veel afleiding en morgen weer aan het werk.

Ik bel morgen ook naar het ziekenhuis en hoop dat we snel door kunnen, dat wachten is zo erg elke keer.... de maanden gaan zo wel erg snel..pfffff.

Op het wachtbankje van oktober zag ik wel een aantal die positief hebben getest het weekend, geeft je toch wel weer veel hoop.. ook als je ziet dat anderen er ook lang over gedaan hebben, onze tijd moet toch ook een keer komen.. ook voor jou Maris!

geniet nog van jullie zondag!

lfs sharon;)

Geplaatst

Zo mag ik het horen Sharon onze tijd komt zeker.

Ik ben blij te horen dat het redelijk gaat. Het is toch altijd een klap vind ik. Je bent er maanden lang zo mee bezig en dan is het in een keer afgelopen.

En dat wachten is net wat je zegt het aller ergste.

Heb je geen nacontrole afspraak staan dan?

Want meestal moet je wachten tot dan en dan bespreek je daar wanneer je verder mag, maar je moet toch bellen omn door te geven of het gelukt is of niet.

Geplaatst

Heej meiden,

Bedankt voor jullie leuke reacties op ons kamertje! We zijn er zelf ook helemaal blij mee, zal vandaag alles eens goed schoonmaken en dan kan ik het wat aankleden, want zo lijkt het zo kaal. Maar het is erg leuk om iedereen nu het kamertje te showen!

Hoop ook dat het jullie ook binnenkort gaat lukken, dat wachten elke keer duurt zekers lang!!! Gun het jullie beide van harte, voel me soms haast bezwaard om mijn zwangerschapsverhalen met jullie te delen. Blijf met jullie mee duimen en als jullie het moeilijk vinden dat ik me er steeds mee bemoei dan zeg het gewoon, alle begrip!!!

Geplaatst

Lisette je moet je om ons niet bezwaard voelen (tenminste ik neem aan dat Sharon het ook niet erg vind) ik hoor graag je verhalen.

Onze tijd komt nog wel en dan komen wij met de verhalen haha.

Hoe is het hier verder?

Mijn auto is kapot en de monteur is er niet eerder weer als morgen avond en nu heb ik morgen direct na het werk een sollicitatie bij een bloemenwinkel wat ik echt niet wil missen. Dus nu haalt een collega mij op voor het werk en mijn vriend na het werk en dan moet hij maar even mee en daar wachten.

Ik had al zo´n voorgevoel dat er iets mis zou gaan. Het was gewoon te mooi dat ik uitgenodigd werd haha. Maar goed het komt allemaal wel goed gelukkig maar het zo´n geregel door dat gesprek anders was ik wel op de fiets gegaan voor een keer.

Nou ja sorry ik ben mijn frustraties weer kwijt haha.

Geplaatst

Hoi Bloem,

Kan je aangeven waarom het een verbetering is? Ben me al druk aan het inlezen voor volgend jaar en en de vorige keer idd nog in het oude ziekenhuis. Succes!!

Hoi! Heb vandaag mijn punctie gehad in Enschede. Wat een verbetering met dat nieuwe Vrouw Kind Centrum zeg! Ik had niet dr. Hazelbag, zei was ziek. Dit wordt onze vierde en laatste poging. In Zwolle kreeg mijn vriend te horen dat er 11 eicellen waren gevonden! Nu maar afwachten hoeveel er bevrucht zullen worden. In Zwolle kreeg mijn vriend een papiertje mee met daarop het resultaat van de verkregen eicellen en de zaadwaarden, dat was voorheen niet zo he??

Wij komen voor ICSI in aanmerking, (vierde poging dus nu).Zondag krijgen we een telefoontje over het verloop. Hoeveel zullen er bevrucht zijn? Ik ben erg benieuwd.

Geplaatst

Wat is het rustig hier!!

Lisette hoe is het met je?

Sharon hoe is het met jou?

Heb je al contact met het ziekenhuis gehad?

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb gisteren een sollicitatie gehad bij een bloemenwinkel en nu is het hopen dat ik voor een tweede gesprek mag komen.

Verder ben ik benieuwd wat er vrijdag op de echo te zien is.

Maar goed kan ook zijn dat we moeten wachten tot 11nov om te horen wat er te zien is.

Geplaatst

Hoi meiden!!

Er is al weer veel geschreven zeg, ik kan het niet bijhouden hier...

Ik heb totaal geen opleiding voor in een bloemenzaak ofzo, maar het lijk me gewoon heel leuk!

Ik ben verzorgende-IG en werk met dementerende ouderen, dit doe ik al vanaf mijn 17e, dus kan wel zeggen dat dit mijn 'ding' is haha.

Intussen heb ik een brief van het ziekenhuis gekregen, er was het eea mis gegaan bij de huisarts (alweer...)

We hebben dus voor niks 2 weken gewacht..er was nog helemaal niks doorgefaxt naar het ziekenhuis...balen zeg...

Nu mag ik op mijn verjaardag naar het ziekenhuis, as donderdag..

Had eerst zoiets van: ja daaag, ik kan ook nog ongesteld zijn, en dan precies op deze dag..maar heb toch besloten om het door te laten gaan, voor hetzelfde geld moeten we dan weer heel lang wachten op een nieuwe afspraak.

Dus nu gaat het toch echt beginnen..spannend wel hoor...

Lisette je hebt een mooi kamertje hoor, mooie kleur en mooie meubels!

Voor de andere dames: veel succes de komende tijd!!

Liefs Liesje

Geplaatst

Plopje donderdag al jeetje dat is inderdaad snel. Spannend laat je wel even weten wat er uitkomt donderdag?

Stond er nog bij met wie je de afspraak had?

Ach ja en je verjaardag ik heb vorig jaar de uitgangsecho gehad op mijn verjaardag en ik ben op 24dec jarig kun je nagaan.

Maar ja de bloemen is erg leuk ik wist al vanaf dat ik een jaar of 8 was dat ik dit wou worden en ben er nooit vanaf gestapt.

Geplaatst

Heey hoi,

Maris, hoe is je sollicitatiegesprek gegaan, heb je er een goed gevoel bij? En ik zie dat je vrijdag een echo hebt, is dit een controle afspraak of....?

Plopje, zie dat je VIG'er bent, kan jaloers op je zijn, want dat ben ik ook, maar ik kan d.m.v. mijn rugklachten niet meer in de zorg werken. Ik heb altijd op een somatische afdeling gewerkt en dat is toch wel erg zwaar.... maar op een pg of verzorgingshuis is ook te zwaar voor mij, dus het zit er helaas niet meer in!

Fijne huisarts heb je zeg, jeetje... maar goed, donderdag dus de afspraak, spannend hoor, hoop dat je goede berichten krijgt! En natuurlijk alvast een hele fijne verjaardag gewenst! Bedankt voor je leuke woorden over ons kamertje, we zijn er zelf ook helemaal weg van...

Sharon, hoe is het met jou?

Geplaatst

Lisette het gesprek is wel goed gegaan het is afwachten nu of ik voor een tweede gesprek mag komen.

Die echo is van de zaadballen van mijn vriend dat is nooit nagekeken en dat wilde ik gedaan hebben om alles uit te sluiten vandaar.

Maar het is ook wle lekker want nu heb ik straks mooi weekend om 18uur haha.

Zaterdag moet ik nog even 10km klootschieten en zondag is mijn gehandicapte schoonzusje jarig dus zo zit het weekend wel weer vol.

Geplaatst

Maris, hoe is de echo gegaan vandaag?

Wanneer hoor je of je door bent voor een tweede gesprek?

Alweer een vol weekend zie ik, veel plezier!

Ik ben vandaag naar de drukker geweest, heb besloten om het geboortekaartje zelf te gaan maken. Vandaar dat ik even moest weten welke maten, dpi, lettertypen, etc... ik gebruiken moet. Het idee is er al, ben nu bezig met de uitwerking, vindt het wel uniek om een kaartje te hebben die niemand anders heeft! Heb onze trouwkaart ook zelf gemaakt vorig jaar, erg leuk om te doen!

Geplaatst

Lisette wat leuk dat je hem zelf gaat maken. Toch iets meer bijzonder vind ik.

De echo was goed er was niks geen afwijking of spatader te zien dus daar ligt de oorzaak niet.

Nu moeten we 11nov nog naar de uroloog voor de officiele uitslag en misschien heeft hij nog een idee waar het vandaan kan komen, maar ik denk dat het nu eenmaal zo is en dat er niks aan te doen is.

En dan gaan we volgend jaar gewoon weer verder.

Hoe is het verder met iedereen hier?

Geplaatst

Hoi daar was ik weer, we zijn er even tussenuit geweest. Wel fijn even tijd voor elkaar!Verder gaat het wel goed, moet een cyclus overslaan en bij de volgende menstruatie hopelijk weer een cryo terugplaatsing. We willen er graag 2 laten terugplaatsen, maar daar doen ze nogal moeilijk over in Enschede. Hebben jullie 1 of 2 teruggeplaatst gekregen?

Hoe is het verder met jullie?? Ik vind het echt niet erg als je het over je zwangerschap hebt hoor liesjuh, ik gun het iedereen!! ;). Onze tijd komt ook vast wel.....Sorry dat ik je nog niet heb geantwoord op de hyves, ben zo druk geweest......... en ik probeer niet teveel bezig te zijn met het forum, dus vandaar dat ik nu pas reageer.

Maris, ook alles oke? ik heb nog geen tijd gehad om alle verhalen te lezen.. zal dat vanavond nog ff doen!

Fijne zondag nog allemaal!

Geplaatst

Sharon wat mooi dat jullie zo snel weer verder mogen. En wat raar dat ze maar 1 terug willen plaatsen, ik zou er niet zo maar mee akkoord gaan hoor.

Met mij gaat het goed ik heb nu in een keer heel veel sollicitatie gesprekken dus dat is heel erg mooi haha.

Geplaatst

Sharon, helemaal goed joh, zie vanzelf als ik een berichtje van je heb.... Volgens mij is het inderdaad het protocol dat ze er eerst maar 1 terugplaatsen, tenzij je andere medische redenen hebt dat er wel 2 teruggeplaatst worden, maar fijn dat het binnenkort al gebeurd!

Maris, fijn dat de echo goed was! Heel veel succes met alle sollicitaties!!!

Ik heb het geboortekaartje klaar, ze (één voor een jongen en één voor een meisje) zijn erg gaaf geworden, morgen ga ik naar de drukker om te kijken of het zo goed is.... hoop van wel! Soms kennen ze het lettertype niet of is het formaat net niet goed, na ja... ik zie morgen dus wel!

Geplaatst

Lisette wat leuk dat je het kaartje af hebt ik hoop dat ze het goed vinden en dat het kan zo.

Haha ik had net 2 meisjes aan de deur staan met een liedje van halloween voor snoep. Dat heb ik hier nog nooit eerder gezien wel leuk.

Hier gaat het verder wel goed ik ben erg druk op het moment, maar wel leuk druk gelukkig. Komend weekend is er kermis in de stad bij mij ouders en daar gaan we altijd met de vriendinnen op vrijdag en zondag heen. Echt dat is me toch altijd een leuk feest ik heb er ook echt zin in.

Lekker dom ouwehoeren.

Geplaatst

Hallo dames,

Ben inmiddels wel dikke 2uur aan het lezen geweest hier opt forum..jemig wat is er weer een hoop gebeurd! Liesjuh wat een leuk kamertje!!

k heb me de afgelopen weken bezig gehouden met 2 verhuizingen (schoonzusje én zwager gingen tegelijk :o) Dát was voor mij dé manier om door te gaan en het werkte..totdat ik me bedacht om 's even te kijken hoe het met jullie was/is.. tranen met tuiten....deze laatste tp met de ww en een extra wachtweek ging me niet in de koude kleren zitten..na de laatste tp..ben ik uiteindelijk 1 okt j.l. toch ongi geworden en mn cyclus zeer wss in de war was. En nu besef ik ook dat het mentaal zwaarder was tav de vorige 2 tp's.. waardoor ik nu realiseer dat het mss wel goed is dat er een wachtlijst is(voor Ivf), zodat we ons even op onszelf kunnen richten.. Ik heb een wk of 2 geleden contact gehad met het Vkc over de volgende poging; als ik in december ongi wordt mag ik dat melden en op de 21e dag weer starten met de Deca :)) (wat dan in januari 2011 zal zijn.) Nu verwacht ik mn ongi 1 deze dagen en als ik daar 5 wkn bij op tel...kom ik uit in de 1e 2 wkn van december.. hoezo.. wat vliegt de tijd ;) Heb nu inmiddels zin gekregen in die gezellige feestdagen :))

Heel veel liefs,

Geplaatst

Heey meiden,

Ik ben net terug van de drukker en ze hebben een printafdruk gemaakt van de geboortekaartjes, het was helemaal goed zo! Ben er echt blij mee, vindt de kaartjes zelf echt superleuk geworden en nu moet ik nog 3 maand wachten om het anderen te kunnen laten zien..... zou ze zo graag showen, hahaha.... maar doe het maar niet!

Maris, dat ze met halloween aan de deur komen ken ik ook niet.... wel leuk dat ze dat doen bij jullie! Dat je het weekend weer druk bent hoef je niet te vertellen hoor, want volgens mij ben je dat elk weekend, hahahaha......

Lafinah, fijn weer wat van je te horen meid! Kan me voorstellen dat het mentaal zwaar voor je is, goed dat je afleiding hebt gevonden. Hoop dat je in december weer kunt starten en dat jij ook een klein wondertje krijgt, gun het je van harte!!!

Geplaatst

Lafinah wat goed weer van je te horen. Zo je hebt wel afleiding gehad met de verhuizingen.

Dat het allemaal niet in de koude kleren gaat zitten is wel logisch het is allemaal geestelijk zo zwaar. Wij hebben daarom ook een pauze ingelast. Al vanaf mei en wanneer we wel weer verder gaan weten we nog niet.

Maar wel goed dat je in december weer verder kan. Hoef je niet eerst aan de pil?

Ik zal duimen dat het deze keer helemaal goed gaat komen.

Lisette ja wat erg he maar gelukkig komend weekend nog en dan hebben we rust tot sinterklaas haha.

Nou heb ik donderdag nog weer een sollicitatie gesprek dus het gaat mooi zo haha hopen dat er iets moois bij zit van alles.

Dat ze met halloween langs komen ken ik ook niet dit was voor het eerst, maar ze waren leuk verkleed en zongen een liedje dus heb ik ze allebei een rol mentos gedaan.

Geplaatst

nu ik julie berichtjes lees besef ik wederom hoeveel steun ik eraan heb ;) djw!

Maris, nee geen pil. Dit omdat de (lichaams eigen) hormonen eigenlijk zo gevaarlijk zijn voor me ivm mijn stollingsafwijking (eerdere cva (beroerte 2003) + embolie2005) en de puregon bijv zo min als mogelijk toe te dienen. Ook daarom maar 1 emmy per tp.. stel.. 2 emmys tp..en het lukt..maak je ook voor 2 hormonen aan én heb ik een dubbel verhoogde kans op herhaling..helaas. Heb er vaak genoeg aan gedacht om zo de kans op zwangerschap te vergroten maar de risico's worden dan wel heel groot in mijn geval en dát is het dan niet waard.. In mijn enthousiasme was ik eerder begin 2009 al in E'de geweest..en werd me verteld dat ik eerst een half j moest samenwonen met mijn vriend. Aanvankelijk dacht ik dat ze daar niet zwaar aan zouden tillen gezien ze de vooronderzoeken óók door lieten gaan. Niets was minder waar en dus hadden we soiets van ok..gaan we door in DD. gesprek aangegaan met Dr daar en omdat ik me afvroeg wie me zou begeleiden omtrent de antistolling had ik een mail verstuurd n de trombosedienst. Waarop ik een verontrustend telefoontje kreeg van de arts..of ik wel wist waar ik mee bezig was?? Zij heeft me goed wakker geschud en ik dus naar mn HA die contact heeft gezocht met de internist en neuroloog hoe het zit als ik hiermee door zou gaan en daaruit kwam dat ik hoe dan ook, een verhoogde kans blijf houden op cva's en dat het van groot belang is dat ik goed begeleid wordt en dat in het Mst zou moeten zijn.. Zwolle ging daardoor uiteindelijk ook akkoord en zodoende zijn we super allert. We zijn dus bewust van de risico's maar moeten ons geluk maar niet puschen. Vandaar geen pil en dus alles met zo min mogelijk 'natuurlijk' laten verlopen..

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden