Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

@Maris, met mijn bekken gaat het goed op het moment, dank je voor het vragen! Als ik maar rustig aan doe gaat 't goed, voel me op het moment sowieso erg goed, maar dat zeggen ze meestal hè, dat je in je 2e trimester het best te pas bent, klopt dus wel, hahaha......

Hoe is het met jou pijntjes? (lees heup, blaasontsteking, cyste....)

@Lafinah, vandaag heb je dus de echo..... ben erg benieuwd wat eruit komt, heel veel sterkte/succes!!!

@Fluf, lang nie gezien.... wat gaaf dat je naar Kenia gaat! Ik zou inderdaad eerst informeren over die wachtlijst, zodat je er in ieder geval vast opstaat als je na de vakantie wilt beginnen. Hoe is het nu verder met je??

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gelukkig dat het goed gaat met je ja dat hoor je wel vaker dat je dan veel beter te pas bent. Houden zo zou ik zeggen haha.

Wanneer heb je weer een echo?

Met mij gaat het wel redelijk ik heb het idee dat de medicijnen voor de blaasontsteking hun werk wel doen voor de rest is het hetzelfde. Maandag moet ik weer terug komen dus dan kijken we verder.

Lafinah succes met je echo.

Geplaatst

Hallo dames, hier is mn (emotionele)bom gebarsten vanmorgen...het ene moment houd ik me kranig..maar het andere is nu wel heel zwaar..prbeer me zelf constant moed in te praten en afleiding te zoeken maar vmorgen hield het even op..en kon simpelweg niet stoppen met huilen..heb me zoëven weer bijelkaar geraapt ben dan ook blij dat het bijna 'zover is'.. vroeg me al af hoeveel een mens kon hebben.. heb al weken (draaglijke)hoofdpijn, migraineaura's en heel erg moe. Heb mezelf voorgenomen nu de stad in te fietsen en de winkels onveilig te gaan maken, heb vrijdag bruiloft en ga mezelf nu verwennen..besef me goed dat dit nietmeer in 'mijn' handen ligt..en wat er ook is of juist niet, wij moeten en gaan verder..

Heel veel liefs

Geplaatst

Lafinah huil lekker uit vaak lucht het op en het moet er toch een keer uit.

Het is allemaal niet niks wat we door moeten maken en als het dan ook nog eens keer op keer mis gaat is het helemaal zwaar.

Het is ook zo oneerlijk verdeeld allemaal in deze wereld.

Meid ga lekker de stad leeg kopen (ik heb pas gewinkeld dus koop alles lekker leeg haha) en heel erg veel succes bij de echo straks ik hoop dta alles er gewoon goed uit ziet en dat ze het kunnen gaan opwekken met medicijnen zodat je snel weer verder kunt.

Geplaatst

Heel veel sterkte Lafinah, hopelijk heeft het huilen een beetje opgelucht... soms moet het er ook echt even uit!!Heb je vandaag nog lekker geshopt, wat kan dat een mens goed doen he?? ;)

Maris, Wat fijn dat het beter gaat met je blaasontsteking!verder alles oke met je?

Liesjuh, Geniet maar van je vrijheid, je hebt nog genoeg jaren om te werken toch?? haha. je kan nu mooi van je zwangerschap genieten, ga je maar vaak bij vriendinnen op de koffie.... ik wist het wel..:).

Fluf, wat heerlijk dat je 3 weken naar Kenia gaat, even afleiding, kun je daarna weer met frisse moed ertegenaan... Wordt het echt een keniaanse bruiloft of gewoon lekker hollands?

Ik heb vrijdag inderdaad mijn eerste follikelmeting, erg spannend! Ik voel me verder wel goed, alleen wel erg moe, maarja dat schijnt er wel bij te horen.. ik hou jullie op de hoogte...lief dat jullie nog aan mij denken..

lfs sharon

Geplaatst

Tuurlijk denken wij aan jou Sharon haha.

Gelukkig dat je je wel goed voelt en dat je moe bent hoort er helemaal bij en dan kun je vast wennen voor straks als je hartstikke zwanger bent haha.

Met mij gaat het verder wel redelijk goed ik ben benieuwd wat er 12 okt uit de zaadtest komt, maar dat was al bekend en verder maak ik niet heel erg veel mee buiten het solliciteren om, maar dat schiet ook nog niet echt op.

Vanavond voor het eerst naar wateraerobic ik ben benieuwd wat het is schijnt vrij zwaar te zijn, maar dat is wel goed er mogen wel een paar kilo´s af (ook wel iets meer als een paar zoals degene die op mijn hyves zitten wel weten haha)

Geplaatst

Hoi dames

Hoe gaat het hier?

Lafinah hoe ging de echo? Ik ben wel erg benieuwd.

Ik kreeg net een berichtje op de hyves van Diaan en zij kan niet meer inloggen op deze site, maar ze houd mij op de hoogte en dan zal ik het laten weten.

Het gaat goed met haar en in november mag ze weer beginnen met spuiten.

Geplaatst

Goedemorgen, gister op de echo was te zien dat m'n ongi eraan komt..heb een recept duphaston mee gekregen maar ik wacht het af (als het toch eraan komt..) Ben blij dat er duidelijkheid is..en het nu kan afsluiten.. Mentaal was deze laatste week zo zwaar dat we het niet eens erg vinden om nu ook de rust te nemen en zo weer tot ons zelf te komen. Er is zoals al eerder gezegd een wachtlijst ontstaan en het zal januari/februari 2010 zijn als we weer starten.

Ik neem een even beetje afstand maar blijf rondhangen alleen al vanwege de enorme steun en toeverlaat die ik aan deze site en jullie heb (en heb gehad ;) )

Mijn dank is groot!!

Heel veel liefs

Geplaatst

Lafinah gelukkig dat je nu duidelijkheid hebt en dat je nu de rust gaat nemen. Misschien is het in sommige gevallen ook wel beter als er een wachtlijst is dan kun je even weer tot jezelf komen.

Heel erg veel sterkte en blijf rustig hier mee kletsen het heet wel ivf in Enschede maar we hebben het voornamelijk over andere dingen.

Ik heb vanmiddag nog een gesprek in Enschede dus ik ben benieuwd het is met opleiding erbij.

Geplaatst

Lafinah, fijn dat je nu eindelijks duidelijkheid hebt al is het niet wat je gehoopt had. Even rust zal je goed doen, kan me voorstellen dat je zowel mentaal als fysiek je rust nodig hebt nu. Blij te horen dat je steun aan ons hebt, daar doen we het allemaal voor! Heel veel sterkte, hopelijk komen die rode duivels snel op gang!

Maris, dat klinkt leuk wateraerobic, is dat net zoals als aquajogging? Als je emotioneel al zolang zoveel te verwerken krijgt is het logisch dat de kilootjes erbij aan komen en blijven. Het zou fijn zijn als je door het sporten wat af zou vallen, maar je weet waardoor het komt toch? Veel plezier in elk geval, lijkt me leuk!

Diaan kan zich toch zo opnieuw aanmelden of effe een mailtje naar Jheroen doen?

Sharon, morgen de 1e follikelmeting, spannend! Hoe laat heb je deze? Veel succes!!!

Ik geniet er ook wel van hoor dat ik zoveel vrijheid heb, maar mijn vriendinnen waar ik dan koffie zou kunnen gaan drinken werken ook enzooo.... en ik kom al behoorlijk vaak overal op de koffie. Ik mis gewoon het contact met de collega's, je maakt nu zo weinig mee..... maar dat komt wel weer!!!

Geplaatst

Lisette dat komt vanzelf wel weer ga maar eerst genieten nu en dan straks als de kleine er is kun je wel verder kijken naar een baan.

Ja het was heel erg leuk en het lijkt wel op aquajogging maar hier zit ook een stuk ontspanning bij en een minuut of 10 buikspieroefeningen op de kant. Maar het valt me nog mee ik heb niet eens spierpijn haha.

Ja die kilo´s ik weet waar het vandaan komt maar voor een paar jaar terug woog ik maar 50kilo en nou hoef ik niet meer zo slank te zijn maar ik wil wel graag terug naar het gewicht voor de hormonen en stress.

Kijk en ik wil heel graag dikker worden maar dan op een andere manier haha.

Geplaatst

Gisteravond ben ik de trotse peettante geworden van mijn neefje Ties!

Hij weegt bijna 7,5 pond en is 50 cm lang. De bevalling is super snel verlopen, moeder en zoon maken het goed.

Vanmorgen heb ik Ties even bewonderd, een prachtig kereltje!

@Sharon, hoe is het gegaan met de follikelmeting? Ik noem hier ook liever mijn woonplaats niet eerlijk gezegd...... laten we er maar Twente van maken!

Geplaatst

hallo!

Het is vandaag goed gegaan, er zijn 14 follikels, een aantal zijn nog wel klein.. maandag heb ik de 2de meting en dan woensdag of donderdag de punctie.. wel erg spannend!

Ik voel me wel een beetje down vandaag, maar dat zal ook wel door de hormonen komen en ook omdat het nu wel erg dichtbij komt denk ik..

fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Sharon 14 stuks wat goed die kleintjes gaan ook vast heel erg hard groeien.

Heel veel succes en het isnormaal dat je een beetje down bent zo af en toe als je maar positief blijft.

Geplaatst

ik heb gisteren weer een meting gehad, ik had nu kans op overstimulatie...... ik moet nu verplicht rust nemen en 3 liter water drinken pd. donderdag is de punctie!

Hoe is het met jou Maris, en de anderen natuurlijk :)???

gr sharon

Geplaatst

Oh Sharon dat is niet zo mooi. Doe maar heel erg rustig aan dan. Hoeveel zaten er nu?

Met mij gaat het redelijk de blaasontsteking is nog steeds niet weg, maar hij denkt nu dat het in combi met mij darmen is ik heb namelijk al jaren last van diarree na het warme eten (pds) en nu met alle stress van het afgelopen jaar is dat erger geworden en kan het zijn dat ik daardoor aanhoudende blaasontsteking heb. Dus nu weer een andere kuur en dan is het over twee weken weer kijken.

Geplaatst

Hey hoi,

Maris, bedankt voor je felicitaties met m'n petekindje!

Wat vervelend dat je last hebt van pds en hierdoor aanhoudende blaasontsteking hebt, hopelijk helpt deze nieuwe kuur je straks!!!

Sharon, da's balen! Echt rustig aandoen dus en op naar de punctie donderdag, alvast heel veel succes!

Hier gaat het prima, volgende week begin ik met de zwangerschapscursus! Met mijn rug en bekken gaat het nog steeds goed. Verder bezig met de kinderkamer, het begint er op te lijken nu.... en druk aan het shoppen!!!

Geplaatst

maris, wat vervelend dat je er nog steeds niet vanaf bent....:(... je zal het nu wel helemaal zat zijn!

Ik weet niet hoeveel eitjes er waren, maar iniedergeval iets van 14 die goed te zien zijn en de rest allemaal kleintjes die op elkaar gepropt zitten.. dus hopen dat die niet mee gaan groeien... ik ben er ook zooo moe van, wel vervelend... pfff.. Vanavond nog even de pregnyl spuit zetten om 22u. ik zag dat ik straks ook utrogestan(weet niet of ik het goed schrijf) moet gebruiken, hebben jullie daar ook ervaring mee?

Leisjuh, wat leuk zeg! ik ben stiekum wel jaloers hoor, maar gun het je echt van harte! succes met de babykamer en het shoppen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden