Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel dames ik hoop ook dta ik er nu snel vanaf ben.

Wat leuk Lisette dat je volgende week de eerste gym hebt.

Sharon ik heb elke keer utrogestan moeten gebruiken het valt wel mee is niet moeilijk maar het smeert alleen wel erg en mij is gezegd dat ik na het inbrengen een kwartier moest gaan liggen dat is ´smiddags wel lekker als je daar de tijd voor hebt ik ging dan even een uurtje rusten.

Heb je ook zo´n inbreng huls gekregen? Dat maakt het wel makkelijker vind ik.

En schrik niet van de verschijnselen want het is met de bollen net of je zwanger bent. Tenminste ik kreeg er erg zere borsten van en was er ook misselijk bij.

Heel veel succes met de pregnyl straks en op naar donderdag.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sharon, ben aan het duimen voor je dat de punctie goed verloopt! Laat je nog even weten wat de opbrengst geworden is?

Ik heb ook Utrogestan gebruikt, maar heb hier geen klachten van gehad. Heb ook geen inbrenghuls nodig gehad, ik ging na inbrengen een half uur plat liggen, zodat ik zeker wist dat het er goed in bleef zitten.

Geplaatst

Ik ben er weer, pfff viel me wel erg tegen.. ik had wel veel pijn tijdens de punctie en normaal ben ik echt geen pieperd..

Maaaar het was het wel waard, 27 follikels en mijn vriend had ook een goed opbrengst 4 mljn zaadjes... nu wachten tot zaterdag. Ik moet ook plat, ik had nl al wat vocht wat zichtbaar was en nog meer follikels die ze niet hebben weggehaald, dus verhoogde kans op overstimulatie...

Ben blij dat het voorbij is.. :) en nu hopen dat het maandag allemaal door kan gaan!

lfs sharon

Geplaatst

Sharon jeetje 23 follikels wat een geweldige opbrengst en dan van je vriend ook nog 4miljoen (ik hoop dat die van mij dat heeft bij de uitslag volgende week haha)

Ga lekker uit rusten nu en doe maar even een tijdje rustig aan want overstimulatie is heel erg gevaarlijk.

Ik zal duimen dat je een goed telefoontje krijgt zaterdag.

Geplaatst

Ja hopelijk zitten er wel genoeg goede eitjes bij........ van mijn vriend is ook echt een vooruitgang, de laatste keer waren het nl maar 900.000.

lief dat je voor me wilt duimen!

Geplaatst

Nou van de 23 zullen er toch vast wel een aantal goed zijn. Laten jullie er 1 of 2 terug plaatsen?

Of hebben jullie ook geen keuze in Zwolle?

900.000 teken ik ook voor dinsdag hoor haha mijn vriend heeft nu 1 keer 100.000 gehad en verder lag het tussen 0 en 50 ongeveer.

Vandaar dat ik ook zo benieuwd ben naar de uitslag.

Mijn vriend begin van de week in eens over hoe verder wanneer dit nooit zal gaan lukken. Hij is altijd echt degene geweest wie tegen adoptie was, maar hij was nu toch wel aan het twijfelen.

En we weten dat het nog niet zover is, maar het moet toch besproken worden jammer genoeg.

Geplaatst

Ja 27 zijn het er... ik hoop dat er wat bij zit!! Er wordt 1 teruggeplaatst, we mogen in Zwolle niet kiezen.

Wanneer hoor jij de uitslag dan? Het kan ook zo wisselen per keer he.. mijn vriend is wel gestopt met roken en heeft al een tijd niet meer gedronken en veel vitamientjes genomen, ik weet ook niet of het daaraan ligt dat het beter is geworden..

Grappig dat je dat zegt over adoptie, mijn vriend en ik waren er ook niet voor, maar hebben het er nu ook over gehad... en ja waarom zou je zo`n kindje niet een kans geven!! maar het gaat vast lukken bij ons allebei!! wel positief blijven he.. ze hebben er ook maar 1 goeie nodig he:)

Geplaatst

Dank je wel. Ja dinsdag is het eindelijk zover.

Ja dta is het nadeel van Zwolle je hebt daar geen keuze.

Ik heb er wel elke keer 2 terug gekregen omdat de kwaliteit niet heel erg goed was daar, maar ik vind het zo jammer dat je echt zo´n goede kwaliteit moet hebben voordat ze invriezen.

Maar goed met zoveel eitjes en zaadjes zoals bij jullie zullen er toch wel een heleboel toppers tussen zitten.

En net wat je zegt je hebt er maar 1 nodig.

Nee de moed geven we ook nog lang niet op maar het is wel iets wat er besproken moet worden vind ik. Ik heb altijd gezegd dat wanneer het niet wil gaan lukken dat er maar op een andere manier een kindje moet komen, want kinderloos blijven is voor mij echt niet voor te stellen en dat weet mijn vriend en gelukkig denkt hij daar nu wel bijna hetzelfde over.

Er zijn zoveel kindjes wat het zo hard nodig hebben.

Geplaatst

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis en heb 15 bevruchte eicellen, ze zijn 2-4 cellig, dit schijnt normaal te zijn voor de 2de dag??..... ik ben zo blij. maandag is de terugplaatsing!

gr sharon

Geplaatst

Yes Sharon wat goed 15 stuks nog wel wat een goede opbrengst.

Ik hoop dat ze ook nog wat kunnen invriezen voor jullie.

Hoe voel je je verder?

Geplaatst

dank je!!het zou mooi zijn als er wat kan worden ingevroren...... ik hooooooop het!

Ik voel me een stuk beter vandaag, een beetje spierpijn in mijn buik maar verder wel goed.. het weekend lekker rustig aandoen. Ga jij nog wat leuks doen? fijn weekend iniedergeval, het wordt mooi weer :).

Geplaatst

Gelukkig dat je je een stuk beter voelt ach ja en je eierstokken zul je nog wel een tijdje voelen maar dat is normaal.

Ik ga niks bijzonders doen dit weekend vanavond even eten bij mijn ouders en morgenochtend een wedstrijd dus dat is voor mij heel erg rustig haha.

jij ook een fijn weekend.

Hoe is het met de andere dames?

Geplaatst

Dank je wel Sharon lief dat je eraan denkt.

Ik word door dr Oosterhuis tussen 12 en 13uur gebeld dus ik ben benieuwd, maar ik laat het weten vanmiddag hoor.

Hoe is het met jou?

Lisette hoe gaat het ik heb je al een paar dagen niet gezien hier?

Alles gaat toch nog wel goed?

Fluf hoe is het met jou?

Geplaatst

Heej meiden,

Sharon, wat goed dat je er 7 cryo's in de vriezer hebt en natuurlijk helemaal top dat er 1 teruggeplaatst is! Hoe voel je je, heb je nog klachten of valt het mee?

Nu de slopende wachtweken..... ik wens je heel veel succes met afwachten, zal voor je duimen!

Maris, vandaag krijg je de uitslag hè, spannend..... hopelijk lees ik hier straks goed nieuws!!!

Hoe is het verder met je, heb je nog steeds last van die cyste?

Hier zaterdag de schrik van m'n leven gehad, ik had vorige week ook al steeds pijn in m'n buik en onderrug, maar 't ging nog wel. Vrijdag op zaterdagnacht had ik echt hele hevige pijn, niet normaal.... dus je gaat je van alles in je hoofd halen, piekeren, piekeren, is het dit of dat, etc..... Uiteindelijk hebben m'n zussen me overgehaald om op zaterdag naar het ziekenhuis te bellen en ik mocht gelijk komen. Echo gemaakt, zag er goed uit. Toen de urine op kweek, om een blaasontsteking uit te sluiten, na een dik uur wachten was deze uitslag gelukkig ook goed. Ze denken dat ik w.s. hele erge bandenpijn heb, de kleine is een groeispurt aan het maken waardoor alles opgerekt wordt en dit voel ik nogal. Voel het nog wel, maar nu maakt het me niks uit, omdat ik weet wat het is, maar die onzekerheid daar wordt je gek van, maar dat hoef ik jullie vast niet te vertellen....

Vanavond heb ik de eerste zwangerschapsgym, zal mij benieuwen hoe dat gaat....

Geplaatst

Maris, we plaatsen tegelijk een berichtje.... zie nu dat je vraagt hoe het gaat, hahaha.... het antwoord is hierboven dus beschreven!!!

Lief dat je erom vraagt, heel veel succes met het afwachten van het telefoontje!!!

Geplaatst

Haha ja dat is wel toevallig.

Gelukkig dat het nu weer goed gaat wat een schrik zeg.

Ik hoop dat je niet weer die pijn zal krijgen en dat je nu verder pijnloos een keer kan genieten.

Hoe gaat het met je bekken en rug?

Veel plezier bij de gym.

Ja nog een paar uurtjes en we weten het. Ik durf nergens vanuit te gaan, maar hoop het wel.

Geplaatst

Met m'n bekken gaat 't goed, maar de rug voel ik wel! Maar dat maakt me niet uit, als ik maar weet wat het is.... heb het er graag voor over hoor!

Jij nog een paar uurtjes in spanning, hoop echt dat het goed is, gun het je van harte!!!

Geplaatst

Dank je wel we kunnen ook wel een keer goed nieuws gebruiken hier.

Dat is ook zo je weet waar je het voor doet dus dat verzacht wel iest maar leuk is anders. Iedereen wil graag zorgeloos door de zwangerschap heen.

Geplaatst

Nou het was niet het nieuws wat we hoopten.

Het aantal is inderdaad meer geworden alleen de beweegelijkheid is nog steeds heel erg slecht dus alleen icsi mogelijk.

Vanavond maar eens even over de cryo´s hebben want die wil ik nu wel een keer terug laten plaatsen.

Ik heb trouwens ook naar de wachtlijst gevraagd en die is alleen voor ivf en niet voor icsi en al helemaal niet voor zoals wij die naar DD gaan dus dat is wel weer gunstig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden