Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lafinah, wat spannend dat je weer door gaat! Zit jij ook bij Dr Haselbach?

Wij hebben er ook over nagedacht om pas in januari door te gaan maar omdat mijn ongi toch is doorgezet hopen we toch volgende maand(dec) een cryo terugplaatsing te krijgen.... we hebben er nog 7 in de wacht... :) Maandag de eerste follikelmeting, dan zit ik op dag 11.... Weten jullie ook na hoeveel dagen je je menstruatie kan verwachten na een cryo terugplaatsing? onze cryos zijn 5 dagen oud, dus krijgen we ze 5 dagen na de eisprong teruggeplaatst, ik vroeg me af wanneer je dan kan testen? zou een mooi kerstkado zijn :)..

Diaantje, succes met je behandeling, ik hoop dat je je toch wat beter gaat voelen....misschien hebben we rond dezelfde datum wel de terugplaatsing.. spannend! hopelijk heb je mooi veel cryos, mocht het hierna nog nodig zijn.

Hoe is het verder Maris, zijn jullie er al uit of jullie begin volgend jaar weer doorgaan?

Liesjuh, nog nieuwtjes??

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lafinah, fijn dat je weer wat beter te pas bent en jullie in januari weer verdergaan! Kan me voorstellen dat je met de feestdagen even rust wilt hebben, aan de andere kant heb je dan misschien ook juist afleiding. Het is maar net hoe jullie je erbij voelen, naar je eigen gevoel luisteren werkt het best! Zo, dat waren de wijze woorden, hahaha....

Sharon, ik kan je geen antwoorden geven, heb geen idee hoe 't werkt met cryo's! Maandag dus de follikelmeting, spannend weer, duim voor je!!!

Maris, Twente heeft helaas verloren..... zo jammer, we waren er zo dichtbij, maar ze hebben verloren... haha...

Hier weinig nieuwtjes, heb vanmiddag een vriendin geregeld die foto's gaat maken van de bellypaint. Lijkt me superleuk, m'n schoonzus gaat m'n buik beschilderen en dan maakt zij dus de foto's, helemaal zin in!

Geplaatst

Hey liesjuh, even via deze weg.... (had je vd wk al priveberichtje gestuurd....)

Zie m'n handtekening!!

Hoe is ie met jou verder? Hou je t nog een beetje vol met je rug?

Liefs Naomi

Geplaatst

hoi hoi

hier vandaag weer een meting gehad en er waren er 4 al goede grootte dus dit weekend kunnen de anderen die bijna zover waren ook nog ff bijgroeien en maandagmorgen om 9uur heb ik de punctie.

als alles meezit,...als er dus bevruchting is plaatsgevonden hebben we vrijdag dan de terugplaatsing

ik kan niet wachten tot alles achter de rug is en we woensdag t verlossende telefoontje krijgen of t een ja of een nee is.

ben nooit zenuwachtig geweest omdat we altijd een tp hadden maar de afgelopen keer was t de 1e keer dat een telefoontje kregen met slecht nieuws dat er geen tp zou komen,...dus nu is de spanning er dus al voor.

we moeten in ons achterhoofd houden dat t de vorige keer niet is gelukt wegens de stress dat onze hond in dezelfde week was overleden van de punctie en daardoor alles verkeerd is gegaan in t lichaam maar hoop zo dat t nu goed gaat komen.

we zullen zien

ik reageer maar niet over t voetbal haha want ik heb dr geen verstand van haha

sharon,..denk niet dat je voor volgende week al een tp gaat verwachten toch of kan t zo snel gaan?

ken t eigenlijk niet hoe t gaat met cryo's

liefs

Geplaatst

Diaan wat goed heel erg veel succes maandag.

Oh ik hoop zo voor jullie dat er nu een tp komt. Ik zal in elk geval heel erg hard duimen en een kaarsje extra branden voor jullie.

Maar ik heb het gevoel dat het dit keer helemaal goed gaat komen.

Haha dat voetbal heb ik ook geen verstand van.

Geplaatst

hoi maris

dank je ,..kan alle kaarsjes gebruiken nu met de laatste behandeling haha

mn zoontje die heeft een paar weken geleden 1x gezien dat ik een prik zette in de buik en nu praat hij de hel tijd erover en sinds een paar dagen zegt hij steeds dat hij een babyzusje krijgt

ook vanmorgen heeft hij t tegen zijn juf op de peuterspeelzaal gezegd,..zo apart!

hij krijgt t op de 1 of andere manier toch mee ook al hebben we t er niet over met hem of in zijn bijzijn.

we hopen t natuurlijk alleen al voor onszelf dat we nog een wonder mogen krijgen,..maar zou t nu wel heeeeeel erg vinden als mn zoontje nu geen grote trotse broer mag worden aangezien hij t er steeds over heeft

nee voetbal is absoluut niet mijn ding

kijk t wel maar alleen als nl moet voetballen met ek of wk haha

maar de regels enz ken ik totaal niet haha

x

Geplaatst

Ik hoop dan maar dta je je zoontje niet hoeft teleur te stellen. Gaat vast goed komen.

Vorig jaar heeft mijn nichtje ook een keer gezien dat wij aan het spuiten waren, toen konden we gelukkig nog weg met dat ik last van de buik had en dat dat daar voor was elke keer als we naar het ziekenhuis gaan en zij krijgt dat mee dan zeggen we ook dat het voor de buikpijn is.

Nou zie ik haar natuurlijk niet zo vaak als jij jou zoontje maar ze krijgen echt zoveel mee zonder dat je daar bij stil staat.

Maar goed ik hoop natuurlijk dat jullie hem een babyzusje gaan geven volgend jaar.

Geplaatst

hoi hoi

ja ken t,....en idd we hebben hier een kleintje rondlopen dus die krijgt t nog makkelijker mee dan een neefje of nichtje.

we praten er niet echt over in zijn bijzijn maar hij komt er toch mee en dus nu zijn we met hem aan t praten steeds dat we proberen een broertje of een zusje voor hem te krijgen en dat de dokters ons proberen te helpen.wat moet je dan ook anders,..want kennelijk is hij er ook op 1 of andere manier mee bezig,wat denk ik ook logisch is want op de peuterspeelzaal bij hem komen veel mama;s de kindjes brengen en hebben een dikke babybuik,..misschien dat daardoor t verhaal komt van een babyzusje!wie zal t zeggen.

morgen begint de week(weken hoop ik)van spanning.

zie echt als een berg weer op tegen de punctie omdat die de laatste keer zo hels was maar ja ,..we moeten er nu eenmaal wat over hebben he als t niet op de normale weg wil he.

ik laat morgen zeker een berichtje achter als ik thuis ben en me goed voel en anders de komende dagen wel een keer oke?

lfs

Geplaatst

Lieve Diaan heel erg veel succes morgen ik zal aan je denken. Een punctie is nooit leuk maar net wat je zegt wij moeten er nu eenmaal wat voor over hebben om uberhaupt zwanger te raken het is ook zo oneerlijk.

Maar ik heb een positief gevoel bij jullie dit keer dus het gaat vast goed komen.

Geplaatst

hallo meiden

bedankt voor t duimen

nou,..we hebben t weer gehad vandaag haha

wat een maandagochtend zeg

allereerst kon de deur niet open bij de achterkant waar we er in moesten!stonden we daar te verkleumen

eindelijk binnen bleek dat ik niet ingepland stond voor vandaag of wanneer dan ook(zei ze me bij de balie)

eenmaal toch binnengekomen door te puchen bij de balievrouw,werd ik toch klaar gemaakt enz

toen ik alle controles enz had gehad en de infuus al inhad zei er 1 tegen mij mvr baas,...nou sorry dat was ik niet haha

mn hart ging tekeer joh en mn 1e vraag was direct waar gaan mijn eitjes straks naar toe ?naar mij of mvr baas?

bleek dus dat ze me verkeerd op naam hadden staan in de pc en wel de goede papieren hadden maar al in de punctiekamer grrr,..wat was ik verdrietig,want dat zijn mega grote fouten natuurlijk,want straks draagt een ander ons kindje of ik die van een ander.

maar goed,.alles is onder onze ogen oke gemaakt dus was weer alles ok.

de punctie zelf was echt 1 van de beste ooit,ik was zo bezig met me helder houden door dat spul in t infuus dat ik niet doorhad dat er al geprikt werd

tot mn man zei dat ik t zo goed deed en de gyn zei dat er links nog maar 1 hoefde weggeprikt te worden!wow ,..nooit meegemaakt dat ik dat niet gevoeld heb.

toen de rechterkant en daar deed t gelijk pijn en dat vond de gyn ook duidelijk want mn eierstok was helemaal achterin en diep dus hij moest er flink in draaien en prikken,maar vooraalsnog was dat wel te doen vergeleken met de andere keren.

we hadden 6 grote eitjes en wat minder groten,en in zwolle kreeg mn man te horen dat van de 6 goede groten er 1 leeg was en 5 die ze willen gaan proberen te bevruchten omdat daar wel wat in zat.

dus we maken 5x kans zogezegd.

1 kan al genoeg zijn natuurlijk maar goed,..we moeten ff afwachten nog.

woensdag tussen 12 en 2 uur worden we gebeld of we vrijdag een tp krijgen of niet

verder veel napijn vandaag terwijl ik dat niet zo ken,echt buikpijn dat ik alleen maar kan liggen en moeilijk kan zitten en nabloeden en dat heb ik ook nooit gehad op een paar drupjes na dan in t maandverbandje,maar ja alles moet je meegemaakt hebben haha

ik ga nu stoppen en zo lekker slapen,ben op en wil t liefst slapen tot woensdag de telefoon overgaat haha

lfs

Geplaatst

Heej Diaan,

Wat een grove fout zeg, je zult er inderdaad angstig van worden als er zo met "je eitjes" omgegaan wordt! Fijn dat de punctie je meegevallen is, dat scheelt toch weer. Nu maar wachten tot het woensdag is, spannend hoor, hopelijk worden ze alle 5 bevrucht. Wens je sterkte met je napijn en duim dat je woensdag goed nieuws krijgt!!!

Geplaatst

Jeetje Diaan wat een fouten niet normaal. Maar gelukkig dat het je meegevallen is.

Ik blijf duimen (voor zover dat gaat met een gebroken pols) voor jullie dat ze alle 5 bevruchten.

Nou ik ben echt blij met die sneeuw joh vanavond fietste ik naar huis met een collega ga ik heel erg hard onderuit met de fiets.

Direct last van de knie en pols vanavond toch even de huisartsenpost gebeld konden we om 20uur terecht en we zijn er net weer met de pols in het gips.

Het is een lastige breuk wat slecht geneest vaak en is het over 10dagen niet beter dan moet ik 6 weken gips.

Dus echt ik ben blij met die sneeuw niet normaal dit beloofd niet veel goeds voor de rest van de winter als dit met de eerste sneeuw alweer gebeurd.

Geplaatst

hoi

nee idd,..t zijn grote fouten die ze zich eigenlijk niet kunnen permiteren maar ja goed,..t is gebeurd en alles is weer oke gekomen

dank je voor jullie duimen

maris

wat een pechvogel ben je zeg

nu al met de 1e sneeuw dat je dit overkomt

hou maar goed rust met je arm en vooral pols,..misschien dat dat de 6weken gips bespaard

Geplaatst

wat erg maris, veel sterkte.. hopelijk hoef je niet in het gips.. mooi rustig aan doen. het is ook zo eng om de weg op te gaan.. maarja we moeten wel he.. morgen gevoelstemperatuur min 15... :mad:!!

Geplaatst

Wat mooi dat het volgende week al is de tp. Jeetje gaat wel snel misschien ga je dan wel geweldig het jaar uit.

Ik zit al in het gips alleen is dit tot volgende week woensdag dan maken ze weer foto´s om te kijken hoe erg het is.

Geplaatst

hoi

ja hoe voel ik me vandaag haha

voel me verder wel goed alleen is t onderin nog een pijnlijk beurs gevoel maar dat zal ook wel weer overgaan

verder nog moe maar heb ik weken sinds de fostimon

nou hopen dat je arm goed en snel hersteld dan he

hoop t zo voor je

sharon

wat geweldig,..dan zitten we samen gezellig op t wachtbankje

we moeten hier gewoon allebei t jaar perfect afronden met mega goed nieuws

we houden de duimen hoog en dat de rest in t nieuwe jaar ook gelijk mag volgen

morgen tussen 12 en 2 worden we gebeld ,..vind t zo spannend en kan niet wachten tot t verlossende woord komt.

hoop alleen dat ik wel ruim voor 2 gebeld word want ik moet tegen 2 uur mn zoontje naar de gym brengen want hij heeft daar sinterklaasfeest en t is niet zo heel erg handing dat je van alle groepen kinderen om je heen hebt te schreeuwen van de spanning voor de sint en pieten en dan een telefoontje krijgt van zwolle en t niet goed meekrijgt

dus duimen op eerder bericht

jullie horen t morgen zeker als ik t ook weet

Geplaatst

hoi

nou,..we hebben een tp vrijdag

helaas is van de 5 er maar 1 bevrucht geraakt.

maakt me niet echt positief maar goed,..we nemen t ten harte en er is er immers al goed genoeg voor een zwangerschap toch

laten we de duimen maar draaien.

het was nu 4cellig dus perfect op schema,..ze kunnen alleen niet zeggen hoe de deling verder vergaat natuurlijk tot vrijdag.

dus afwachten

lfs

Geplaatst

Gelukkig Diaan dat er 1 word teruggeplaatst en net wat je zegt 1 is genoeg voor een zwangerschap.

Ik ben echt heel erg hard aan het duimen voor je met de duim wat niet in het gips zit haha en ga een extra kaarsje aansteken.

Geplaatst

Diaan, fijn dat er wel één bevrucht is en je vrijdag de tp krijgt! Spannend weer.... mijn duimen draaien ook voor je hoor!

Maris, Beterschap met je pols!

Sharon, jij ook heel veel succes met de tp, zit je inderdaad samen met Diaan op het bankje... ook voor jou draaien m'n duimen!!!

Hier gaat ie goed, zaterdag wordt m'n buik gebodypaint en nadien foto's gemaakt, lijkt me erg leuk!!!

Geplaatst

hoi hoi

ben heel verdrietig naar buiten gekomen en heb de terugplaatsing ook als heel verdrietig ervaren.

woensdag was ons embryootje al 4 cellig dus perfect op schema volgens hun zeggen!

vanmorgen hebben ze weer gekeken en was t nog steeds 4cellig.

dus t stond al stil,en we moesten dan na de terugplaatsing gaan afwachten wat er gebeurd als t in de baarmoeder is.

net bij t ophalen van ons embryootje keek de arts nog even en zag gelukkig wel verschil met vanmorgen dus hij was weer iets bezig,...maar eerlijk is eerlijk nu,..de kans is heel klein.

ik duim voor ons allebei

lfs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden