Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hè bah, had zo gehoopt dat het beter geworden was! Wel fijn dat er geen wachtlijst is en je de cryo's kunt laten terugplaatsen als jullie er aan toe zijn.

Sterkte om deze domper te verwerken!!!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel het is inderdaad ook iets harder aangekomen dan ik verwacht had.

We wisten wel dat het ook eigenlijk te ,ooi om waar te zijn is maar je hoopt er toch ook hij was zo vol vertrouwen dat het hem wel ging lukken om het te verbeteren en dan krijg je er zelf ook vertrouwen in.

Geplaatst

lekker gewinkeld maris?

Liesjuh,

Ik voel me verder wel goed, heb wel steeds gigantische hongerr.. mss door de bolletjes?? ik heb een hol gevoel in mijn buik... moet nog wel dik een week wachten, mocht ik ongesteld worden dan is dat vaak op dag 12 of niet? ik hoop het niet, maarja je moet er wel rekening mee houden he ;).

Hoe voel jij je verder??? lekker aan het genieten?

Geplaatst

Sharon dat hoeft niet hoor bij mij houden de bolletjes de ongesteldheid ook tegen, maar het komt vast goed en word je helemaal niet ongesteld.

Dat honger gevoel ken ik niet.

Ik heb lekker gewinkeld ik ben ook wel geslaagd vind ik haha.

Morgen nog even een sollicitatie gesprek bij een tuincentrum hier in de buurt (misschien zegt het jullie dan wat) dus ik ben benieuwd.

Geplaatst

Sharon, ik ken dat hongergevoel ook niet moet ik zeggen. Zou het niet weten wanneer je ongesteld zou moeten worden, maar volgens mij moet je denken dat je het heel lang niet meer wordt..... gaat vast helemaal goed komen, ik wens je heel veel succes met afwachten, het is wel slopend hè!

Maris, je hebt bij Oosterik gesolliciteerd? Spannend weer, voor welke functie?

Hier gaat het z'n gangetje, behangen is af en we hebben net vloerbedekking uitgezocht, deze wordt a.s. vrijdag al gelegd. Effe ramen lappen, vitrages wassen, gordijnen ophangen, inbouwkast schoonmaken en dan is het echt af! Kan dan het kamertje echt gaan inrichten, heb er veel zin in!!!

Geplaatst

Lisette wat leuk dat het kamertje bijna af is. Kan me indenken dat je daar zin in hebt.

Ik ben aangenomen als bloemiste en nog een aantal dingen, maar het is tot nu toe tijdelijk tot de kerst en daarna is het kijken hoe druk het is om te kijken voor hoe lang. Ik heb nog een aantal andere sollicitaties lopen en die laat ik gewoon lopen want die zouden iets meer iets voor mij zijn, maar werk is werk en zolang ik maar wat heb dan kan ik altijd verder kijken naar wat anders. Het is nooit mijn eerste keus geweest maar ik heb niet zoveel te kiezen want het werk ligt niet voor het oprapen als bloemist en voor iets anders heb ik geen ervaring dus word je niet aangenomen.

Maar goed ik kan maandag beginnen voor 38uur per week dus dat is mooi dan kan ik weer een normaal leven gaan leiden na een jaar.

Geplaatst

Hoi Carol,

Je hebt dit topic al een tijdje terug geopend, ik wil je toch wat vragen.

Ik woon nl in Enschede en waarschijnlijk gaan wij ook met ivf beginnen, alle gesprekken en onderzoeken moeten nog komen, maar uitslag van zaadcellen is zo slecht, dat normaal niet mogelijk is.

Wat ik wil weten: is ivf in Enschede mogelijk, heb je zelf al een behandeling ondergaan? hoe is dat gegaan? heb je lang moeten wachten?

Sorry voor de vele vragen...

Fijn weekend.

groetjes Plopje

Geplaatst

Maris, wat super zeg, Gefelicitéééééééééérd!!!!!!!!

Hallo Plopje,

Carol zit volgens mij niet meer op dit topic, heb nog geen berichtjes van haar gezien....

Ik zal je vragen proberen te beantwoorden:

IVF in Enschede is mogelijk in samenwerking met Zwolle of Dusseldorf.

Er is op het moment een wachtlijst t/m februari als ik het goed heb.

Je krijgt eerst vooronderszoeken zoals bloedprikken, kijkoperatie en zaadonderzoek. Hierna wordt bepaald of je een behandeling kunt ondergaan en zoja.... welke.

Je hebt een fertiliteitsteam in Enschede, je zult dan w.s. Dr. Haselbach krijgen, dit is een vriendelijke vrouw die je goed helpt en al je vragen kan beantwoorden.

Zelf heb ik ook IVF gehad i.s.m. Zwolle, dit is mij erg goed bevallen, ik ben nu dan ook bijna 25 weken zwanger.

Nog een tip, je kunt via de site van MST Enschede ook een filmpje bekijken over het fertiliteitsteam en hier staat alle informatie ook op!

Ik wens je heel veel succes en hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb, als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!!!

Geplaatst

Lisette dank je wel ik ben er ook wel echt blij mee. Nou kan ik me weer ergens anders op concentreren en heb ik niet zo veel tijd om elke keer overal bij stil te staan.

Plopje welkom hier Lisetten heeft je het meeste al gezegd. Ik heb van de week de gyn aan de tel gehad en er is inderdaad voor ivf een wachtlijst, maar voor icsi niet.

Ik heb ervaring met Enschede in combi met Zwolle en met Dusseldorf inmiddels dus als je verder nog iets wil weten laat het maar horen.

Sharon hoe voel je je?

Nog steeds zo´n honger?

Geplaatst

Plopje, welkom! Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Maris, Gefeliciteerd!! toch wel fijn een beetje afleiding...

Liesjuh, wat fijn dat de kamer bijna af is, weet je ook al of het een jongen of meisje wordt of willen jullie het niet weten?

Hier gaat alles z`n gangetje, morgen weer aan het werk, dus wel fijn een beetje afleiding....... hopelijk vliegt de week voorbij, gelukkig is het hongergevoel wat afgezakt.;)

fijne avond allemaal!

Geplaatst

Spannend allemaal dames!! Ik denk deze periode veel terug aan mijn voorgaande twee icsi pogingen, de eerste was rond deze tijd en eindigde 24 november in een miskraam, de tweede poging is vandaag precies 8 maand oud, klapt in de handjes als ik het vraag en al een een echte flinke meid! Zo langzaam als het kan gaan (de helse wachtweken) zo snel kan het ook gaan als ik nu terug kijk op deze hele periode. In februari hoop ik opnieuw gezegend te worden met een brusje negen maanden later. Wij doen dit via Enschede, Dr. Hazelbach. Lieve dames, heel veel sterkte de komende tijd, het is een zware maar ook bijzondere tijd!Ik hoop dat jullie allemaal binnenkort twee streepjes mogen zien!

Geplaatst

Maris, je eerste werkdag vandaag... spannend! Wens je heel veel succes, ben benieuwd hoe het gegaan is!

Sharon, fijn dat je vandaag weer afleiding hebt aan je werk. Kun je het wachten volhouden of heb je de neiging eerder te testen?

Tonka, Gefeliciteerd met je dochter!! Spannend voor jullie dat je in februari weer een poging gaat wagen, heel veel succes!

Vanmiddag heb ik nog controle, benieuwd of ze weer een echo maken en hoe de kleine uk zich houdt! Sharon, we willen niet weten wat 't wordt, alles was al zo geregeld en gepland dat we dit graag als verrassing willen houden. Hier de nodige rug- en bekkenklachten, ben gisteren naar de handbal geweest en dan zit je een dik uur op zo'n hard bankje.... niet echt bevordelijk, hahaha.....

Geplaatst

Dank je wel dames.

Ik heb nu even pauze en heb een uur dus kan lekker naar huis elke middag.

Het werk is wel leuk ik moet met een hele leuke meid mee lopen dus die dagen komen we wel door haha.

Vandaag en morgen moeten we leuk decoreren en daarna ga ik denk ik naar de bloemen.

Lisette heel veel succes bij de controle maar het zal vast allemaal goed zijn.

Sharon werk ze en ik hoop dat het een beetje afleiding is.

Tonka succes in februari ik hoop dat er snel een brusje bij komt.

Geplaatst

Tonka, erg leuk om te lezen, geeft ons ook wel weer hoop... jij ook heel veel succes, ik heb ook dr haselbach.. inderdaad een hele lieve arts. Doe je het in combi met Zwolle of Dusseldorf?

Maris, dus je baan bevalt tot nu toe wel goed? toch altijd weer spannend he een nieuwe baan!

Liesjuh, spannend hoor dat je niet weet wat het wordt, ik zou daar veelste nieuwsgierig voor zijn denk ik.. hihi...

Ik weet nog niet of ik tot maandag kan wachten om te testen, na hoeveel dagen heb jij getest? ik heb vorige week maandag de terugplaatsing gehad, dat telt dan toch als dag 0. dan zou ik nu op dag 7 zitten... of zou het anders moeten zijn? ik zou dan toch ook wel zondag kunnen testen of is dat te vroeg?(mocht ik niet ongesteld worden):mad:..maaaaar daar gaan we niet vanuit... haha.

Geplaatst

Maris, fijn dat het je zo goed bevallen is vandaag, super!!!

Sharon, ik heb getest op wachtdag 9, deze was negetief.... dus ik zou dan nog niet testen als ik jou was. Toen op wd 11 getest en deze was wel positief, ik zou officieel pas op wd 14 mogen testen. Maar ik kon het niet laten om eerder te testen, was veels te nieuwsgierig, haha.... Zondag is voor jou wd 13 dan zou je volgens mij zeker wel kunnen testen, maar je moet doen waar jij een goed gevoel bij hebt! Succes nog met afwachten.....

Ik heb zelf de hele middag op het ziekenhuis gezeten, had om 14.00 uur de controle afspraak en kon uiteindelijk om 17.15 uur weg. Bij de bloeddrukmeting bleek deze veels te hoog, na een kwartier in rust gewacht te hebben nogmaals getest, nog te hoog. Toen moest ik naar het observatorium, bloed geprikt, urine op kweek en afwachten.... en wachten en wachten..... Uiteindelijk waren de uitslagen gelukkig goed en is mijn bloeddruk gedaald na de hele middag in rust op zo'n ligstoel gelegen te hebben.

Heb het hartje weer horen kloppen en over 4 weken krijg ik weer een uitgebreide echo en controle.

Geplaatst

Och jeetje Lisette wat schrikken weer of niet. Gelukkig dat alles nu weer goed is. Doe maar lekker rustig aan nu want straks komt het nog zover dat je wel moet blijven en dan ben je nog verder van huis.

Ik vind het wel knap dat jullie het niet willen weten van het geslacht ik zou ook veel te nieuwsgierig zijn haha.

Sharon volgens mij kun je zondag echt wel testen alleen wanneer het negatief is zit de kans er natuurlijk wel in (hoe klein ook) dat het de volgende dag alsnog positief is. Dus altijd op de testdag mits je ongi bent geworden alsnog testen.

Ik duim heel erg hard dat je zondag al een knal positieve test in handen hebt.

Geplaatst

Liesjuh, wat schrikken voor je, maar gelukkig was het uiteindelijk toch goed, en hartstikke mooi om het hartje weer te horen!!

We kijken het weekend even of we al gaan testen, ik hoor dus ook dat je van de utrogestan vaak niet gaat menstrueren... het zal dus waarschijnlijk wel spannend blijven...

Had jij verder al verschijnselen in je wachtweken liesjuh? ik helemaal niet..... maar dat zal per persoon ook wel verschillend zijn.

Morgen weer werken maris? je zal wel moe zijn vanavond, toch vermoeiend zo`n eerste dag.....

fijne avond Dames!

Geplaatst

Sharon haha ja het valt nog mee ik ben niet heel erg moe, maar moet morgen weer werken. Ik moet van maandag t/m 18uur dus dat is wel even wennen zoveel haha.

Morgenavond gezellig met mijn moeder naar de expo naar de huishoud beurs.

maar niet bij iedereen word de ongi tegen gehouden bij mij wel maar er zijn er zat die wel gewoon door de bollen heen ongi worden. Dus dat zegt echt helemaal niks.

Geplaatst

Sharon, ik had geen verschijnselen in de wachtweken. Je denkt bij alles wat je voelt wel 10 keer na, wat je normaal niet doet.... Het is ook bij iedereen anders, dus ik zou niet op de gevoelens en verschijnselen van anderen uitgaan als ik jou was! Spannend dat je zondag gaat testen, duim voor je dat het goed gaat!!!!

Maris, leuk dat je naar de expo gaat morgen, misschien ga ik ook nog wel.... Ik geloof dat ik ook helemaal moe zou zijn na zo'n eerste werkdag, vooral als je al lang niet gewerkt hebt.... maar fijn dat je het zo naar je zin hebt!

Geplaatst

en weer een dagje voorbij..... pfffffff wat duurt het toch lang... je denkt er ook echt de hele dag aan, dan ben je weer heel positief en dan weer niet.... grr....kan ik niet even een weekje winterslaap houden?? haha..

Hoe is het met jullie vandaag?

Geplaatst

Sharon erg he dat wachten dat vond ik ook het ergste, maar nog even vol houden en ik hoop dat het lange wachten beloont word.

Met mij gaat het goed een beetje moe maar ja is niet zo gek na meer als een jaar bij huis geweest te zijn haha.

Ik ben net naar de huishoud beurs geweest maar dat is ook elk jaar hetzelfde. Ik vind er niet zoveel meer aan, vooral niet nu ik vorig jaar in Amsterdam bij de huishoudbeurs ben geweest haha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden