Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Diaan, ik sluit me bij de andere dames aan, heel veel succes en mijn duimen blijven draaien dat het in orde komt!!!

Vandaag heb ik de buikbeschildering laten doen door mijn schoonzus, hier het resultaat...

IMG_1511_klein.jpg

IMG_1508_klein.jpg

IMG_1527_klein.jpg

Geplaatst

dank jullie wel meiden

we kunnen niks anders dan afwachten dus dat doen we maar haha

vandaag al wel een kruidvattest 2 voor 5 euro gedaan om te kijken of de pregnyl nog in mn lichaam zit maar de test was echt negatief dus als ik nu dus toch volgende week ofzo een keer stiekum test dan kan die niet vals positief zijn want pregnyl is echt verdwenen.

hij kan alleen nog maar positief worden of negatief blijven deze weken

lisette

wauwwwwww,..wat een gave mooie buiktekening zeg

daar mag je ontzettend trots op zijn

super gedaan door je schonnzus

lfs

Geplaatst

Diaantje:wat vervelend zeg, maar je weet maar nooit, wel positief blijven!! we gaan allemaal voor je duimen.....

Wat mooiiii Lisette!! echt super gedaan......

Geplaatst

Bedankt meiden, ik ben er ook superblij mee!!! Over een aantal weken gaan we dit nog een keer doen, als de buik nog wat boller is, we vonden het beide erg leuk, dus wel voor herhaling vatbaar en weer leuke foto's maken.

Diaan, kom op hè meid, we duimen met z'n allen dat het goed gaat, dan moet het toch lukken!!!

Geplaatst

Ik kreeg net een telefoontje van het ziekenhuis dat alle 7 van onze cryos het niet overleefd hebben en we morgen dus geen terugplaatsing hebben... er gaat nu zoveel door me heen, hoe kan dit toch? in Zwolle vriezen ze alleen hele goeie cryos in? iemand die dit ook heeft meegemaakt?

Geplaatst

Och jeetje Sharon wat erg ik weet even niet wat ik zeggen moet.

ik heb dit nooit mee gemaakt omdat we in Zwolle nooit cryo´s hebben gehad (1van de redenen dat we naar DD zijn gegaan)

Heb je al contact met Enschede gehad?

Heel erg veel sterkte.

Geplaatst

Wij hebben nog geen contact gehad met Enschede, het is ook erg raar dat ze het allemaal niet overleefd hebben, dan ga je gelijk denken dat er iets met invriezen of ontdooien niet goed is gedaan ........ pfff ik ben er wel erg verdrietig om, hier bereidden ze je helemaal niet op voor....... we zitten nu ook aan Duitsland te denken, het vertrouwen in Zwolle is even op een laag pitje... Kun je zo overstappen naar Duitsland en is daar een wachtlijst? en hoe gaat het qua kosten enz? ik weet dat je een groot deel zelf moet betalen...

Geplaatst

hoi sharon

wat een vreselijk triest bericht zeg

kan me voorstellen dat dit je heel zwaar valt en dit als een harde klap aankomt

maar de fout ligt echter niet bij zwolle,..dat is wat ik je eerlijk kan zeggen.

ons hebben ze voor een paar jaar geleden zelf in zwolle verteld dat ze alleen emmies invriezen als ze meer dan 8 cellig zijn

wij hebben t toen ook in laten vriezen en we hadden cellen die niet meer te tellen waren,..dus een blasticum ofzoiets.

van de 8 had t er 1 gehaald.

ook vertelden ze ons vooraf daar toen al,...dat als ze van bevriezen naar ontdooien gaan is dat een heel zwaar proces voor een embryo en de kans van dat ontdooiproces te overleven is maar 10% en dan komt er ook nog bij dat t maar 10%is dat de terugplaatsing aanslaat

daarom ben ik al die jaren al overtuigd dat ik geen cryo's meer wou.

dat was me de spanning voor de 10%toen te zwaar voor in de wachtweken en heb daarna besloten nooit weer te doen.

dus zwolle is geen foute instelling op dat gebied,..dit was je dan in duitsland ook wel gebeurd lijkt me.

sterkte meid

Geplaatst

Ja echt kloten dit dit word er allemaal niet bij verteld.

Ja je kunt direct overstappen naar DD alleen hou er rekening mee dat je maar 1067,13 euro vergoed krijgt van de 2300 euro voor de punctie en tp en dan komt er nog 250 euro bij voor de narcose (wat daar direct betaald moet worden de rest is op rekening) en als je ook assisted hatching wil dan is dat ook nog eens 160 euro bij.

Dus het is een aardig bedrag wat er nog zelf betaald moet worden en aangezien de menzis hier niet heel erg duidelijk in is komen mensen wel een voor verrassingen te staan.

Ik vind wel dat je erg fijn behandeld word.

Nogmaals sterkte

Geplaatst

Heey dames,

Wat een rust hier!

Diaan, hoe is het nu met je en wanneer is de testdatum eigenlijk?

Sharon, hoe is het met jou, ben je al wat meer te weten gekomen over Dusseldorf en Zwolle?

Maris en Fluf, hoe is het met jullie?

Ik ben vanmorgen voor controle bij de gyn geweest, alles was prima, bloeddruk 110/70.

Ik heb met name 's nachts heel veel last van mijn handen, een tintelend gevoel en totaal geen kracht in de vingers. Volgens de gyn komt dit doordat ik vocht vasthoud, en is het een soort tunnelsyndroom. Na de bevalling zou dit gelijk moeten afnemen, laten we het hopen! Moet nu 's nachts spalken omdoen, zodat mijn handen/pols recht liggen, ben benieuwd of het helpt....

Geplaatst

Lisette wat lastig lijkt me dat tintelende gevoel. Ik hoop dat die spalken helpen.

Wel mooi dat alles zo goed was.

Diaan hoe is het met je meid?

Sharon heb je Enschede al gesproken?

Lafinah en Fluf hoe is het met jullie?

nou met mij gaat het nog niet zo ik ben gister weer naar het zh geweest voor de pols en nu blijkt de breuk zo moeilijk te genezen zijn dat ik nu voor 3 weken weer gips heb en dan moet ik pijn vrij zijn anders gaat er weer voor een paar weken gips om. Bah ik baal er zo van.

Maar goed er zijn ergere dingen zoals mijn tante (mijn nicht is mijn beste vriendin) die heeft gisteren te horen gekregen dat ze longkanker heeft met zowieso uitzaaiingen in de lymfeklieren de rest moeten ze nog uitzoeken. Ze is net oma geworden en dan krijg je dit echt ik ben er helemaal naar van.

Geplaatst

wat erg Maris, er zijn dan inderdaad wel ergere dingen... ik hoor de laatste tijd zoveel nare berichten..pfff

ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest, we moeten nu een keuze maken tussen zwolle en dusseldorf.. wel erg moeilijk hoor!!

Zitten jullie in Zwolle of Dusseldorf, ik ben het even kwijt....

Succes met je pols Maris, heb je erg veel pijn?

Geplaatst

Sharon die keuze kan inderdaad heel moeilijk zijn, wij zitten in DD maar dat wist je al.

Ik heb erg veel pijn ja slik de hele dag door pijnstillers anders is het helemaal niet te doen.

Geplaatst

Maris, beterschap met je pols!!! En wat een heftig verhaal heb je er weer neergezet, kan me voorstellen dat je er naar van bent... sterkte ermee!

Sharon, wij hebben de behandeling in Zwolle gehad!

Geplaatst

hoi meiden

maris,..jeetje dat is heftig wat je erneer hebt gezet over je tante.

wat een ellende zeg,..heel veel sterkte en laten we hopen dat er nog wel wat voor haar aan te doen is.

liesjuh

die tintelingen lijkt me idd niet echt een lekker gevoel,en is idd te hopen dat je er na de bevalling gelijk vanaf bent.

je kunt soms rare dingen nog krijgen aan t eind van de zwangerschap.

zo had ik met de zwangerschap van mn zoontje dat ik in week 34 een aangezichtsverlamming had!

werd zo smorgens wakker,..meende dat ik een beroerte had gehad maar was t gelukkig niet.

alles heeft tot na de bavalling schots en scheef gestaan in mn gezicht.

sharon

die keuze zul je echt zelf moeten maken waar je naar toe wilt

ik zeg alleen dat zwolle wel goed is en ze vriezen een embry in als t meer dan 8 cellig is ivm t ontdooiproces dat maar 10 procent is,..dat zal in dd ook zo zijn denk ik.

hier gaat t goed

te goed lijkt me wel

ik kan niet rusten en op de bank liggen

wil steeds dingen doen en lekker wandelen met zoonlief in de sneeuw enz enz

de vorige keren had ik altijd dat ik doodmoe op de bank lag de hele dagen t liefst en nu totaal niet

heb sinds maandag al steeds krampen in mn buik,..net alsof je ongesteld moet worden maar er komt niks.

vanmorgen nog een test gedaan haha,..kon t niet laten en wou ff kijken of we al wat lichts zagen maar nee,..niet dus.

hoe dan ook,..ik denk dat we geen kans meer hebben met deze tp

fijn weekend

Geplaatst

Diaan geef de hoop nog niet op het kan alle kanten nog uit.

Wanneer mag je testen?

Ga maar lekker genieten met je ventje in de sneeuw.

In DD vriezen ze trouwens alles in wat zich verder deelt en naar wat ik meen hebben zij ook een vrij hoog percentage met ontdooien.

Geplaatst

Hoi dames

Ik kom even namens Diaan melden dat het weer niet gelukt is.

Ze hebben besloten het een plekje te gaan geven.

Diaan hier nogmaals heel erg veel sterkte.

Geplaatst

Hoi Dames,

Hier weer een berichtje van mij.

Met mij gaat het prima. Ik ben druk alles te regelen voor de bruiloft in Kenia. Donderdag 16 december vliegen we naar Nairobi en vrijdag 7 januari 2011 komen we weer terug. Op 12 januari beginnen we met de 3e poging. Ik heb de medicijnen al in mijn koelkast liggen.

Wij gaan lekker genieten van onze vakantie en ons opladen voor de 3e poging.

Diaan een dikke knuffel voor jou en je man. Geef het een plekje.

Groetjes,

Fluf

Geplaatst

Diaan, heel veel sterkte en kracht gewenst om deze domper te verwerken!!!

Fluf, een hele fijne vakantie en super mooie bruiloft gewenst! Geniet er lekker van, zodat je nadien weer "ontspannen" kunt beginnen aan een volgende poging, heel veel succes alvast!!!

Met mij gaat het redelijk, heb erg veel last van harde buiken, dus moet het echt rustig aan doen (nog rustiger.... doe al haast niets...). Verder draag ik nu handspalken, dit gaat erg goed, heb geen last meer van tintelingen en krachtverlies in de handen en vingers.

Gisteravond hebben we een rondleiding en info avond gehad in het zh, dit was erg interressant en leuk, we weten nu precies waar we aan toe zijn straks en hoe het allemaal gaat, erg verhelderend!!!

Maris en Sharon, hoe is het met jullie?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden