Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Lisette,

Bedankt voor de info, heb net het filmpje bekeken, best duidelijk allemaal.

Wat ik me wel afvraag, die combi met Zwolle, wat gebeurt daar?

Vindt daar de terugplaatsing plaats?

Jij in ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap, verloopt alles goed?

groetjes Plopje.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sharon hoe is het?

Ik hoop zo dat je het verkeerd hebt.

Plopje zodra de punctie achter de rug is en jij ligt weer in de uitslaapkamer komt de arts met een koffertje met daarin jou eicellen en dan moet jou man naar Zwolle. Daar moet hij de eicellen inleveren, formulieren invullen en dan moet hij een potje vullen. Als dat gebeurd is moet hij nog even wachten dan krijgt hij te horen hoeveel eicellen er zijn en of er genoeg zaadcellen zijn (ik zit dit nu na te vragen aan mijn vriend hoor haha)

Dan kan hij weer weg en het koffertje terug brengen naar Enschede.

Daar gaan ze de eicellen bevruchten en als het goed is word je 2 dagen later gebeld met de uitslag of er bevruchting is en dan weer 2 dagen later vind er hopelijk een tp plaats.

Wanneer mocht je ookal weer beginnen?

Geplaatst

We dachten dat we een verwijsbrief aan hadden gevraagd en de ha zou alles doorfaxen naar het zh, maar na 2 weken nog niets gehoord te hebben, ben ik vandaag weer met de ha gaan bellen, ze waren vergeten de verwijsbrief de deur uit te doen, daar baal ik zo vreselijk van, heb dan net het idee of je niet begrepen word of dat het om een verstopte neus gaat....

Maar goed, als het goed is, kan ik nu binnen 2 weken een afspraak verwachten voor de gyn en dan begint alles pas..

Het is wel zo dat het zaad van mijn man zo slecht is, vooruitbewegende cellen is 0 % dus ik heb nog geen idee of het uberhaupt geschikt is voor welke behandeling dan ook, het blijft voorlopig nog erg spannend.

Sjonge zeg, ik wist niet dat het zo ging, dus hij mag alleen met het koffertje op naar Zwolle?

Zal ie blij mee zijn haha.

Jij hebt ook al het nodige meegemaakt zeg...heb respect voor de vele dames die hier op het forum zitten, wat zit er veel verdriet maar ook mooie wondertjes..

Hoop ook dat jouw droom uitkomt..

Liefs Plopje

Geplaatst

Dank je wel Plopje ik hoop ook dat ieders droom uitkomt hier.

Wat laks van die ha dan erg hoor. Want vaak duurt het ook nog wel even voor je terecht kunt en dan krijg je alle onderzoeken nog en dan kun je hopelijk pas beginnen met spuiten.

En ja hij moet alleen naar zwolle dat moeten ze allemaal leuk is wat anders maar we hebben geen keuze.

Geplaatst

Sharon, wat erg voor je meid! Zou het ook een innestelbloeding kunnen zijn? Heb ik destijds ook gehad, schrok enorm, dacht ook dat het misse boel was en toen bleek het dat te zijn. Had deze op maandag, testdatum was vrijdag.... wil je geen valse hoop geven hoor, maar hoop voor je dat het dit is geweest of blijft het doorbloeden?? Heel veel sterkte in ieder geval!!!

Maris, bevalt je nieuwe baan je goed?

Plopje, bedankt voor je felicitaties! Zie dat Maris je al antwoord op je vragen gegeven heeft, er staat alleen niet bij dat de tp ook weer in Zwolle is, dus dan mag je er samen naar toe. Inderdaad laks van je huisarts zeg, dat vind ik toch wel een grove fout, net wat je zegt, het gaat niet om een verstopte neus, maar om iets wat ook geestelijk zeer zwaar is. Hopelijk kun je binnen twee weken terrecht voor een afspraak met Dr. Haselbach, wens jullie erg veel succes!!!

Ik heb de kinderkamer bijna klaar, morgen wordt de vloerbedekking gelegd en zaterdag halen we de meubeltjes op, dus dan kan het inrichten beginnen. Verder net een uitnodiging ontvangen voor een info avond op het Vrouw Kind Centrum, je krijgt dan de nodige info en een rondleiding, zodat je weet wat je straks te wachten staat, vindt het wel prettig dat het zo gaat.

Geplaatst

Lisette wat mooi dat het kamertje bijna af is.

Wat lijkt me dat leuk werk om je zo uit te leven in zo´n kamertje.

Mijn nieuwe job bevalt wel goed ik heb alleen hele erge zere voeten zo erg dat de blaren er onder staan niet normaal. Ik weet niet of je er ooit geweest bent, maar het is zo groot en dan moet je zoveel lopen daar moet ik echt aan wennen.

En het is niet zo dat ik niks ken hoor want ik loop met klootschieten ook zo 10km maar dit is anders.

Het werk is wel heel erg leuk ik heb deze week een gedeelte opnieuw gedecoreerd en vanaf morgen mag ik bloemstukken gaan maken dus dat is helemaal top.

Verder weinig nieuws hier ben een beetje moe haha.

Geplaatst

ik weet het niet, ik heb nog steeds geen rood bloedverlies, dus tot die tijd moet ik de bolletjes blijven gebruiken. Het ziekenhuis zei dat de bruine afscheiding/bloedverlies ook van de utrogestan bolletjes kan komen..... maar het voelt wel echt of ik ongi ga worden, heb ook erge rugpijn links onder... ik kan nu alleen maar geduld hebben en kijken of het doorzet.. dus stiekum nog een een heel klein beetje hoop!

Geplaatst

Sharon heel goed hou hoop, want geen bloed geeft moed!!!!

Het kan alle kanten nog op en dit kan nog van de innesteling zijn hoor net als wat Lisette zegt.

Heel veel succes ik zal even extra duimen.

Geplaatst

Sharon, ik hoop zo dat ik gelijk had en het een innestelbloeding is geweest! Ik duim met Maris mee voor je, leef met je mee, want de spanning is nu helemaal erg, weet nog precies hoe ik me toen voelde, succes meid!!!

Maris, fijn dat je het zo leuk hebt op je werk, denk dat je ook effe moet wennen aan die afstanden lopen. Ik ben er lang geleden geweest, maar kom er nu nooit meer. Er zijn zat tuincentra dichter in de buurt. Laat je voeten lekker verwennen door je vriend zou ik zeggen, hahaha... lekkere massage ofzo....

Geplaatst

Sharon, hoop zo dat het toch wel goed gaat, duim voor je!!

Maris, jij hebt een andere baan, in een tuincentrum? leuk! als ik mijn huidige werk zat ben of niet meer kan uitvoeren, dan lijkt het me wel leuk om in een bloemenzaak te gaan werken, lekker frutsen met je handen....hihi

En idd lekker je voeten laten masseren! hmmm

Lisette, dus je hebt het kamertje bijna klaar, leuk! welke kleuren heb je gekozen en weet je al wat het wordt? of wil je dat niet weten?

Het is idd een grove fout van onze ha, ik heb toch al niet veel vertrouwen in die man, toen we wisten dat het zaad slecht was, wist ik al direct dat we door wilden voor ivf of iets anders, in ieder geval, we wisten nu dat het op de natuurlijke manier niet zou gaan lukken, dus ik wilde gelijk een verwijzing. Van de arts moesten we er eerst een weekend over nadenken, iets wat ik overbodig vond, als je iets graag wilt, dan is de manier hoe het gebeurt, niet zo heel belangrijk, als het maar kan...

Dus na dat weekend heb ik zelf gelijk op gebeld en aan assistente doorgegeven, maar ik had er niet veel vertrouwen in, we zijn toen een week op vakantie geweest en bij terugkomst, lag er geen brief. Nu wilde ik niet te zeikerig overkomen en direct aan de bel trekken maar ik had dat beter wel kunnen doen, kan ik toch zien dat mijn gevoel vaak gelijk heeft, zo ook nu.

Vind het zo zonde van de 2 nutteloze weken die voorbij zijn gegaan, elke dag telt nu gewoon mee.

Ik word al 35 en dat gaat toch ook meespelen. Het is helemaal niet gezegd dat we binnen kort termijn in het hele traject zitten....

Nouja, ik sta nu op mijn strepen!

Girlpower!

Fijne avond, slaap lekker allemaal.

Liesje

Geplaatst

Plopje dat klopt het is nooit gezegd dat je snel kan beginnen want jullie krijgen alle onderzoeken nog in het zh. Maar goed dan ben je wel bezig en ben je elke keer weer een stapje dichterbij.

Ik heb nu een jaar bij huis gezeten en ben blij weer aan het werk te zijn. Wat voor een werk doe jij dan?

Heb je ook bloemenopleiding gehad?

Het is een heel erg leuk beroep haha.

Sharon hoe is het vandaag?

Geplaatst

Sharon, hoe is het met je, moet steeds aan je denken..... hoop zo dat 't allemaal goed komt!!!

Maris, ben je nog gemasseerd of niet? Hahaha.... moest wel lachen om je reactie hoor... kan ie best wel effe doen toch? Haha....

Plopje, het kamertje is lime groen met wit geworden, we hebben wit behang met een groene diagonale blok erin, de gordijnen zijn andersom, dus zelfde motief, maar groen met een wit blokje erin. We willen niet weten wat 't wordt, omdat we alles al zo geregeld en gepland hebben, laat dit maar een verrassing blijven!!! Ik zit nu te wachten tot ze de vloerbedekking komen leggen.... ze zouden er w.s. om 8.00 uur zijn, dus ik zit hier al een uur te wachten... tja... dan maar effe achter de laptop hè, hahaha....

Kan me voorstellen hoe je je voelt, het kan je nu niet snel genoeg gaan.... ik heb toen ook eerst een kijkoperatie gehad waar ik op moest wachten, maar dat kwam misschien doordat de oorzaak bij mij ligt en niet bij m'n man. Hoop dat jullie dat niet hoeven en de behandeling snel van start kan gaan!!!

Geplaatst

Vandaag nog hetzelfde al nemen de klachten wel toe, nog steeds erg in mijn rug..... en super emotioneel en ik heb dus nog steeds bruin bloedverlies, de test was vanmorgen weer negatief :(... weten jullie trouwens of er een wachtlijst is momenteel bij het ziekenhuis, mocht het mislukken dan wil ik wel graag gelijk weer door met onze cryo`s, en dan maar gelijk 2... haha......

Klinkt wel leuk je kamertje Liesjuh, limegroen is idd wel leuk voor een jongen of een meisje... heb je trouwens hyves, dan voeg ik je toe als je het goed vindt, wel leuk om een gezicht bij de verhalen te zien. Maris heb ik al!

Vandaag weer aan het werk Maris?? is het gelukt met de massage??

Geplaatst

Bah, wat een onzekerheid Sharon! Er is een wachtlijst tot februari geloof ik, maar volgens mij geldt dit alleen voor IVF.

Wens je heel veel sterkte en hoop..... duimerdeduim!!!!

Ik heb wel hyves, sta ook bij Maris op, moet je daar maar effe spieken.... hahaha..... ik zal je wel accepteren hoor!

Ze zijn nu de vloerbedekking aan het leggen, benieuwd hoe 't wordt!!!

Geplaatst

Sharon he bah wat een onzekerheid. Voor icsi geld geen wachtlijst alleen voor ivf, maar met cryo´s weet ik het niet ik denk het niet tenminste ik kon bellen wanneer we er aan toe waren dus zal wel niet.

Dames hij heeft niet gemasseerd haha maar het gaat al beter. Ik sta nu namelijk bloemstukken te maken massa werk maar wel leuker als wat ik deed vind ik. Het is wel een leuk clubje waar ik nu mee werk.

Sharon kun je Lisette vinden in mijn vrienden lijst haha.

Lisette ligt de vloerbedekking al?

Is het mooi geworden?

Geplaatst

Maris, ik zal straks wel even zoeken ;).

Hoe gaat dat eigenlijk met cryo`s terugplaatsen, moet je dan alleen pregnyl spuiten?? ik neem aan dat je geen puregon meer hoeft te spuiten?

Geplaatst

Hoi! Heb vandaag mijn punctie gehad in Enschede. Wat een verbetering met dat nieuwe Vrouw Kind Centrum zeg! Ik had niet dr. Hazelbag, zei was ziek. Dit wordt onze vierde en laatste poging. In Zwolle kreeg mijn vriend te horen dat er 11 eicellen waren gevonden! Nu maar afwachten hoeveel er bevrucht zullen worden. In Zwolle kreeg mijn vriend een papiertje mee met daarop het resultaat van de verkregen eicellen en de zaadwaarden, dat was voorheen niet zo he??

Wij komen voor ICSI in aanmerking, (vierde poging dus nu).Zondag krijgen we een telefoontje over het verloop. Hoeveel zullen er bevrucht zijn? Ik ben erg benieuwd.

Geplaatst

Sharon nee je hoeft dan geen puregon meer te spuiten alleen pregnyl geloof ik.

Hoe gaat het nu?

Bloem welkom hier. 11eicellen is toch een erg mooie opbrengst ik zal voor je duimen dat er veel bevrucht zijn.

Het is inderdaad allemaal verbeterd met het vkc. Mijn vriend heeft ook nog nooit een briefje mee gekregen, maar toch mooi of niet ik had elke keer wel willen weten hoeveel zaad er was maar dat heb ik nooit gehoord of gelezen.

In elk geval heel veel succes en laat je zondag even weten hoeveel er bevrucht zijn?

Geplaatst

Heej meiden,

De vloerbedekking is hééééél mooi geworden, hahaha.... we gaan straks de meubeltjes ophalen en dan zal ik wel effe een foto maken van hoe het geworden is!

Sharon, hoe is het nu met je? Heb nog geen uitnodiging ontvangen op de hyves.... kun je me vinden?

Bloem, spannend voor je, morgen dus het telefoontje, wens je heel veel succes meid!

Maris, fijn dat het beter met je voeten gaat, maarreuh... ik zou toch lekker om een massage vragen hoor, hahaha....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden