Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lafinah: GEFELICITEERD!!! Ben super blij voor je!

Vandaag de prikinstructie gehad, snap niet waar ik me zo druk om heb gemaakt. Piece of cake haha

Nou op naar volgende week, dan kan het echte werk beginnen :)

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goed zo Eve haha zie maar het stelt niks voor (zegt degene wie zelf niet kan spuiten haha ik laat het altijd door mijn vriend doen en dan vind ik het niet erg)

Op naar volgende week.

Geplaatst

Hallo dames, ja daar zit ik weer...in de bieb..geen verbinding meer grr.. Maarja er zijn ergere dingen denk ik dan maar ;) Wel jammer want nu wil ik vanalles opzoeken over zwanger zijn natuurlijk haha.

Ik dank jullie weer hartelijk voor de felicitaties, lief!!

Vammorgen nog maar eens getest want idd wat lijkt dit onwerkelijk jemig..en de teststreep was er nog sneller dan de controle streep :O

Gister het zhuis gebeld en heb (als alles goed gaat..) 17 maart mn 1e echo (met 9 wkn dus) Ik dacht dat dát mss wel eerder zou zijn, maar de dame aan de lijn vertelde me dat er eerder niets te zien zou zijn. Morgen wil de internist me zien omdatik heb aangegeven dat ik nu zwanger ben en dus gaan we braaf. Ik denk dat het oa over mn antistollingsmiddel gaat want op het moment dat ik ga aankomen moet dat in hoevelheid ook worden aangepast. Verder zal ik het wel horen. Heb zelf ook een aantal vragen die ik dan kan stellen.

Verder ben ik best vermoeid (ik gaap de hele dag) en wordt ik 's nachts wakker met een overvolle blaas maar dat mag de pret niet drukken ;)

Eve idd het prikken is net als fietsen zo geleerd én éénvoudig ;)

Lieve Fluf ik heb idd ook meerdere keren aan je gedacht en voel dan een brok in mn keel... Tijd heelt alle wonden zeggen ze maar kan me voorstellen dat dát niet altijd opgaat.. Ik vind het heel moedig en dapper van je dat je hier komt kijken en dan ook nog 'ns een ander steunt! Ik hoop dat het in de toekomst een plekje kan krijgen danwel heeft gekregen.. Hele dikke knuffel van mij!

Liefs,

Geplaatst

Lafinah,

Wat spannend dat je de 17e een echo hebt, je zult wel helemaal in de wolken zijn, geniet er maar mooi van!

Hier gaat alles goed,wel erg moe vd bollen. De tijd kruipt echt voorbij, het weekend maar veel gaan doen voor een beetje afleiding. Iemand nog leuke ideeen? ;).

Geplaatst

Ik hoop dat je je wat beter gaat voelen fluf, ik had er laatst denk ik overheen gelezen vandaar de late reactie... wie weet gebeurt er een wondertje in de toekomst!;) dikke kus!

Geplaatst

Lafinah heb je geen nacontrole afspraak gekregen toen je alle echo afspraken opgestuurd heb gekregen?

Vind het zo raar dat ze zeggen dat er niks te zien zou zijn want met 7 weken kun je het hartje zien normaal gesproken.

Het zh regelde altijd een afspraak zo´n 3 weken na de test dat wanneer het gelukt was je de eerste echo had en zo niet dan had je een afspraak om de nieuwe ronde in te plannen.

Maar goed de 17de is ook zo en dan gaan jullie een geweldig hartje zien kloppen.

Wat vervelend dat je steeds geen internet hebt maar oh wat is die bieb handig haha. Heb je geen mobiel met internet?

Heb ik ook nog niet hoor vrijdag dan krijg ik mijn nieuwe tel en dan heb ik daar ook internet haha hoezo verslaafd.

Sharon dat moe herken ik wel en dat de tijd kruipt ook bah was het maar anders.

Ik heb geen idee wat je kunt gaan doen dit weekend ik ga zaterdag naar de huishoudbeurs en vrijdag verjaardag en zondag klootschieten dat was het wel zo´n beetje.

Geplaatst

Hallo dames.. nu weer wél internetr :0

Maris, ja ik vind het ook raar wnt ik werd een beetje overrompeld en ga maandag bellen en zal dat wat je vertelde ze voorleggen..daarnaast za l ik ook vertellen (ze herinneren) dat ik een stollingsafwijking heb en nu ik me het zo besef, me er al druk over maak.. Helaas ben ik een risico geval.. Bij de internist heb ik de laboratoriumfromulieren meegekregen omdat ik over een mnd en dan elke maand moet komen bloedprikken @mst om te kijken wat mn waarde dan is in m'n bloed. Ook heb ik gevraagd of ik 'normaal' mag bevallen ipv een keizersnee en ook dat mag.. Ik dacht dat omdat ik dat allemaal 's gelezen had en de arts v de Trombosedienst me zoiets vorg jaar vertelde..

verbinding is slecht, en valt steeds weg maar ik zl blijven proberen on" te komen

Heel fijn weekeend allemaal!!

Liefs

Geplaatst

Hoi

Ik zit ook in de mmm in Enschede, en wij gaan ook voor IVF.

Ze zijn erachter gekomen dat ik in de vervroegde overgang zit, mijn amh waarde is 0,5.

Ze hebben niet gezegd dat ik niet meer zwanger kan worden maar de kans wel een stuk kleiner is, mijn man's zijn zaad is gelukkig goed.

Waarschijnlijk is de kans met ivf ook klein, maar ik wil het zeker proberen.

7mrt heb ik een kijkoperatie om te kijken of de eileiders open zijn, en daarna 31mrt een gesprek om te kijken wat we gaan doen.

Ik heb nu dr hazelbag - migchelsen.

Heeft hier iemand ook last van vervroegde overgang en zijn daar toch mee zwanger geworden?

Geplaatst

Hoi Shannen welkom hier.

Klets gezellig mee hier.

Ik zit zelf niet in de vervroegde overgang maar een vriendin van mij wel en haar zoontje word volgende week alweer een jaar dus het kan echt.

Zij beginnen binnenkort ook voor een brusje.

Ik hoop dat de operatie goed gaat en dat de eileiders open zijn succes.

Geplaatst

Hoi Shannen,

Welkom op dit toppic!

Wat een herkenbaar verhaal, het kon de mijne zijn! Ik zit in precies dezelfde situatie, zit ook in de vervroegde overgang. Heb ook Dr. Haselbach en hetzelfde behandelplan gehad. Heb ook een kijkoperatie gehad, deze was goed, nadien gesprek en direct over op IVF. Bij ons was het de eerste keer direct raak en op 2e kerstdag is ons dochtertje Isa geboren! Het kan dus echt wel, mij hadden ze ook verteld dat de kans erg klein was.... Heel veel succes!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Shannen welkom! Heel veel succes de komende tijd ;)

Maris, ik heb 10 mrt nacontrole (khad er eerder vergeten op te antwoorden) maar dn vind ik het nog 'laat'.. Wil maandag zhuis bellen om het allemaal voor te leggen want elders lees ik ook dat een 1e echo met 7 weken eerder normal is.. raar hoor. Mja ik bel ze en leg ze alles voor.. mn schoonmoeder vroeg me ook of ik me zorgen maakte; nou eigenlijk wel ja.. dan moet je gaan bellen zei ze..helemal gezien mn omstandigheden.. Dan zou ik ook graag naar dr Michelsen willen (zo;n schat van een dokter) want op de 17 mrt heb ik een afspraak met een onbekende voor mij (dr heze lees ik net) een arts assistent.

verder voel ik me goed..hongerig en opvliegend (jeeh) en 1x een vlaag misselijkheid.. valt nog best mee toch?!

iedereen een hele fijne zondag!!

Liefs

Geplaatst

goeiemorgen,

welkom Shannen.

Ik zit bijna in mijn 2de wachweek maarheb het idee dat het bij ons deze keer weer niet gelukt is, ik had een tijdje gevoelige borsten maar dat gevoel is nu verdwenen..... verder voel ik eigenlijk helemaal niets... de eerste dagen had ik nog een goed gevoel maar ineens ben ik erg negatief en emotioneel......;( herkenbaar?? misschien bang voor wat er komen gaat?! dat het voor niets is geweest....

Geplaatst

Lafinah 10 maart is al eerder dat scheelt. Hopen dat ej nog iets eerder kunt.

Ik kan me wel indenken dat je je zorgen maakt. Succes.

SharonDat wil nog niks zeggen hoor dat je nu niks voelt want zolang jij nog geen hcg in je bloed hebt voel je toch niks en het is echt nog te vroeg om dat in je bloed te hebben.

Ook is het zo dat je niks hoeft te voelen dus probeer positief te blijven hoe moeilijk het ook is.

Maar ik herken het wel hoor ik zie het ook nooit meer zitten als ik niks meer voel.

Ik hoop dat je volgende week een vette positieve test in handen hebt.

Ik ben gister naar de huishoudbeurs geweest en het was erg druk maar wel een geslaagde dag daarna nog even uit eten geweest heerlijk.

Geplaatst

bedankt maris, je weet ons altijd weer moed in te spreken..... ik voel me vanmiddag al iets beter, het zijn zoals ze altijd al zeggen, echt slopende wachtweken...

Geplaatst

Gelukkig maar dat je je iets beter voelt. Nog even volhouden met een dikke week weet je het en dan heb je vast en zeker die positieve test in handen net als Lafinah.

Geplaatst

@Sharon moed houden hoor!! Maris heeft h e l e maal gelijk!! Ik dacht ook dat het helemaal voorbij was..remember?!! En ik wist het ook zeker..het voelde/reageerde precies zoals ik een wk later dan ongi moest worden en het tegendeel was waar zoals je nu weet.. dikke knuffel voor jou, kop op!

Liefs,

Geplaatst

Dank je wel Sharon.

Ik heb heb vandaag een lekkere rustige dag gehad even bij mijn schoonouders geweest en vanavond bij mijn ouders vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen dus nu kunnen we morgen weer met frisse moed aan het werk.

Lafinah hoe voel je je verder?

Lisette hoe gaat het met de mooie Isa?

Eve morgen gaat de eerste deca erin heel erg veel succes. Ik zal duimen dat het hartstikke goed gaat komen.

laat het gewoon over je heen komen.

Diaan ik weet niet of je nog mee leest maar hoe gaat het met je?

Fluf trek je het een beetje?

Geplaatst

Zal mijn best doen Lafinah! dank je ;). ik heb wel erg last van mijn onderrug vandaag, ben dus erg bang dat mijn ongi gaat doorbreken...

Ik heb dus de 13e de terugplaatsing gehad, is het vandaag dan mijn 8ste of 9e dag? weet iemand dat?

Geplaatst

Sharon mij is altijd gezegd dat ik 17 dagen na punctie mocht testen en dan was de dag van de punctie dag 1 volgens mij.

Maar volgens mij zit jij dan op dag 9 na tp.

Ik sanp dat ej dan bang bent dat je ongi door gaat breken maar dat is wel nog een beetje vroeg dus hou hoop.

Geplaatst

ik hoop het niet voorje Sharon, mn duimen draaien overuren.. mss innestelingsbloeding?

Ik wou gisteravond me hier 'melden maar ik had geen geluk mbt mn verbinding, kon nog nét de nwe berichten lezen en weg was 't weer :( Kijken hoe het vandaag ermee is..Hier gaat het goed. Gisteren heb ik het Vkc gebeld en het voorgelegd dat ik het wel heel lang vond duren tot 17 maart en het me niet lekker zat ook ivm mn stollingsprobleem. Ze zei letterlijk; ik ga hierover niet in discussie en plande een echo voor volgende wk dinsdag in O'zaal bij dr Migchelsen :)) ook gisteren had ik het enorm in me rug, zwaar gevoel dat is vdaag minder. Hij/zij zal wl aan het groeien zijn denk ik maar en omdat ik een lichtgewicht ben zal ik alles waarschijnlijk wel opmerken.. Ook voelde ik de afgelopen dagen mn eierstokken "zitten". Dacht vanmorgen een vlaag van misselijkheid te bespeuren na mn ontbijt..en heb maar gauw nog wat gegeten.

Verder nog weinig symptomen maar daar is het mss ook nog te vroeg voor?

Liefs

Geplaatst

Sharon, hoop ook dat het een innestelingsbloeding is, zou goed kunnen hoor, heb ik destijds ook gehad! Had je een beetje bloed en daarna niets meer? Dat had ik toen, dacht ook dat m'n ongesteldheid doorbrak, maar bleek dus dat te zijn..... ga heel hard voor je duimen dat dat het geval is!!! Maar snap dat je denkt dat het misse boel is, erg vervelend dat je je zo shit moet voelen, sterkte ermee!!!

Lafinah, denk ook dat het nog wat vroeg is voor de verschijnselen en niet iedereen heeft er last van, verschilt per persoon. Wat raar dat ze zo op je telefoontje reageerden, voel je je al onzeker en doen ze zo.... nog een weekje wachten op de echo dus.... succes!

Geplaatst

Lieve Sharon hoe is het nu met je?

Lafinah wat fijn dat je volgende week al kan in o´zaal. Ik ga duimen op een sterk kloppend hartje.

Eve hoe gaat het met spuiten?

En hoe gata het met de andere dames?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden