Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dames,

Na een heerlijke vakantie in Kenia en een geweldige bruiloft zijn we sinds vrijdag 6 januari 2011 weer terug in Nederland. En sinds gisteren ben ik begonnen met decapeptyl. Donderdag 20 januari hebben we de uitgangsecho.

Groetjes,

Fluf

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dankje Maris! Denk zelf ook wel dat ik het vol kan houden..ben er niet zo mee bezig en heb een goed gevoel erbij.

Sharon, ik had om 14u een afspraak.. Mijn bms was 9.. en ik mag maandag weer komen om te kijken hoe het ervoor staat want het zou te dik zijn momenteel. Verder alles goed. Het kan dus goed zijn dat me lichaam gewoon weeris doet waar 't zelf zin in heeft (zou niet de 1e x zijn ;)) Maar dat wachten we geduldig af, het gaat zoals het gaat zeg ik maar.

Welkom terug fluf! Bijzonder hoor een bruiloft in kenia, heb je daar familie? succes met je behandeling!

Lisette, hoe gaat het? Mocht je je meise mee naar huis nemen? Ik hoop het zo voor je..

Liefs

Geplaatst

Lafinah,ik was er al om 11u, dus dan hebben we elkaar niet gezien ;). Ben je ook al aan de deca begonnen?

Welcome back Fluf! succes weer de komende tijd.

Geplaatst

Hallo dames,

nou het was me het weekend wel; zaterdag brak mn ongi door en ik d8 nu begint m'n cyclus opnieuw..met vriendlief overlegd en we waren het eens dat ik dan dus moest stoppen (omdat ik dan weer op de 21e dag moet gaan starten met de deca..) ik kon ook niet bellen om te vragen want het was immers zaterdag.. internet lag het hele weekend eruit dus kon me niets anders bedenken. Gisteren dus naar het mst..en mn bms was nu 1 en dus precies goed..mn eierstokken waren mooi rustig en ik moest meteen de Deca weer oppakken (ik was al 17 dgn aan het spuiten en zodoende lag 'het' nog stil..wat natuurlijk de bedoeling van Deca is..) Als ik thuis zou komen moest ik onmiddelijk spuiten en dan na het etenstijd starten met de Puregon. Ik had me er al bij neer gelegd dat we dus 3 wkn later zouden starten omdat we dachten dat mn lichaam deed waar het zelf zin in had.. niet dus.. Alhoewel..doordat ik zo verrast was dt het gewoon doorgaat ben ik vergeten te vragen of dit wel goed was of vaker voorkomt..

Goed.. ik heb nu dus ook de 1e puregon spuit gezet en mag de 26e komen voor de 1e follikelmeting :))

Verder heb ik max 2 sig pdag gehad en vanaf as maandag wil ik helemaal gestopt zijn. Ipv te stressen dat ik die nog rook ben ik toch een beetje trots dat het veeel minder is dan eerder..en gun mezelf de tijd ervoor.. of is dit stom?

Liefs

Geplaatst

Gelukkig dat je toch verder mocht. Nu op naar de 26ste en heel veel follikels.

Tuurlijk mag je trots zijn dat je er maar 2 rookt nu moet je alleen de knop nog omzetten om helemaal te stoppen maar dta gaat je vast lukken.

Mijn oud collega is voor een paar jaar terug ook zo ongeveer gestopt en zij deed op een gegeven moment niet 2 hele sigaretten maar 1 of 2 trekjes en dan deed ze hem uit en op een gegeven moment kon ze helemaal stoppen.

Maar kom op he dit gaat je lukken.

Lisette hoe is het met Isa thuis?

Sharon hoe gaat het?

Fluf kun je weer een beetje wennen aan het koude Nederland haha?

Ik ga zo naar het ziekenhuis voor de pols. Ik heb elke keer uitval van 3 vingers en tintelingen dus het lijkt menog niet helemaal goed.

Geplaatst

djw Maris voor je bemoedigende woorden ;) Zo ga ik het ook doen, en heb a.s. maandag als stopdag gekozen..

hoe is het gegaan met je afspraak voor je pols?

Hier voel ik mn follikels langzaam maar zeker komen hihi Dacht eerst dat kan nog niet maar het is net alsof ik me bewuster ben van wat er gaat komen/groeien en dit dus herken tov de vorige keer..toen wist ik niet wat ik moest voelen/verwachten. Nu heb ik de beroemde 'reacties' op de hormonen al.. en gelukkig kunnen mn vriend en ik er om lachen. Normaal ben ik al temperamentvol typje nl wat nu dus versterkt wordt. Door de laatste jaren geen pilgebruik heb ik mn lichaam beter leren kennen en helemaal door dit traject eigenlijk.

Hoe is het met de andere dames? Tis rustig hier..stilte voor de storm?

Liefs

Geplaatst

Graag gedaan Lafinah.

Dat is alleen maar een goed teken dat je wat voelt groeien hopen dat het een mooi aantal is.

Wanneer heb je ook al weer je eerste fm?

Met mijn pols gaat het niet zo ik heb medicijnen gekregen omdat de arts aan dystrofie denkt en ik hoop echt niet dat dat het is want dan ben ik nog verder van huis.

Dus hopen maar dat dat het niet is. Nu is het verder gewoon afwachten.

Het is inderdaad rustig hier hoe is het met de andere dames?

Geplaatst

Even snel een berichtje tussendoor....

Isa is inmiddels thuis en het gaat prima met haar! Ze drinkt haar flesjes keurig leeg en is een tevreden meisje. Het was eerst even wennen toen de kraamzorg wegging en mijn man weer aan het werk ging, maar het lukt me nu prima. Je hele leven veranderd ineens, echt apart, het draait nu alleen om Isa. Nu heb ik een heel sterk verantwoordelijkheidsgevoel voor haar, het is echt bijzonder om mee te maken.

Gisteravond was wel even lachen, we deden haar in de tummy tub en ze zat er nog maar net in en toen poepte ze.... hele water bruin... wij gauw water verwisselen, dat zijn van die grappige dingen nu!

Lees dat jullie weer met behandelingen bezig zijn, ik wens jullie allemaal veel succes en ik duim voor jullie allemaal dat jullie dit ook binnenkort mee mogen maken!!!!!

Geplaatst

Hallo allemaal

Na een poos weg geweest te zijn ben ik weer terug! En er helemaal klaar voor....

Nou maar hopen dat niets meer roet in het eten zal gooien en dat we dan eindelijk van start mogen gaan.

Geplaatst

Wat spannend Lafinah dat je toch door kon gaan..... ik begin maandag met de puregon. ben nu ook nog deca aan het spuiten, heb er wel vaak hoofdpijn van, maarja het is voor een goed doel. Wat goed dat je zo verminderd bent met roken, knap van je hoor! ;) Hoe gaat het met je accupunctuur, kun je er nog wel heen tijdens het spuiten vd hormonen?

Lisette, wat fijn dat het zo goed gaat, het lijkt mij ook wel heel bijzonder, hopelijk mogen wij het idd ooit meemaken... geniet er mooi van!

Maris wat vervelend dat je pols nog niet beter is, wanneer hoor je meer, nu kun je ook niet aan het werk of wel=

Welkom terug Eve, wordt dit je eerst IVF behandeling, heb je hiervoor iui gedaan= sorry mijn vraagteken werkt ineens niet meer haha...

Geplaatst

Sharon vervelend dat je veel hoofdpijn hebt had ik ook elke keer, maar ja net wat je zegt het is voor een goed doel.

Heb je geen last van opvliegers dan? Had ik wel heel erg.

Tja met werken is het even afwachten ik ga het wel proberen ik ben heel goed geworden in zo veel mogelijk met rechts doen haha we zien wel hoe het gaat.

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal!

Ik zie dat Lisette ondertussen moeder is geworden, wat fantastisch! Gefeliciteerd.

@ maris, hoe is het nou met jou? Aan je handtekening te zien heb je al heel wat achter de rug, nu pauze? Weet je al wanneer je verder wil gaan, als je al verder gaat?

Sharon, heb je veel last van de bijwerkingen van de Deca? Zelf mag ik 21-2 van start, zie er best wel tegenop! Dit is mijn eerst IVF behandeling, heb nooit IUI gedaan. Heeft geen nut, heb afgesloten eileiders waardoor IVF de enige optie is voor ons...

Lafinah, wat onwijs knap van je dat je zo geminderd bent met roken! Super. Hoop dat je het vol gaat houden.

Geplaatst

Maris, ik hoop dat het snel beter gaat met je pols en dat het geen distrofie is.

Lafinah, wat fijn dat je toch door kan gaan. succes met broeden en op naar de eerste fm.

Sharon, lastig he die hoofdpijn. Succes maandag met de puregon.

Lisette, geniet van Isa.

Eve, welkom en succes met je IVF poging.

Vandaag heb ik de uitgangsecho gehad. Deze zag er goed uit en woensdag 26 januari begin ik met Menopur 2x per dag 150eh.

Ik heb ook wel last van de decapeptyl. Hoofdpijn en een soort spierpijn een half uur nadat de deca is gezet. Maar ik weet waar ik het voor doe.

Groetjes,

Fluf

Geplaatst

Eve we hebben inderdaad een pauze nu. We hebben nog 2 cryo´s in DD en wanneer we die terug laten plaatsen weten we nog niet.

Ik ben namelijk vorig jaar zwaar overspannen geweest door dit alles en door het werk wat ik toen had en we hebben toen na de derde poging besloten een pauze in te lassen. Het staat vast dat we dit jaar wel weer verder gaan hoor maar wanneer weten we nog niet. En mochten ze niet goed ontdooien willen we direct verder met poging 4.

Geplaatst

Goedemorgen,

Eve welkom en succes met je behandeling! lees dat dit je 1e ivf poging is?

Sharon, heb het aangegeven dat ik aan accupunctuur deed en dit was geen probeem volgens dr Hazelbach.. Woensdag mn 1e meting en heb a.s vrijdag weer een afspraak voor de accupunctuur.

Maris, ben je al begonnen bij je nwe baan? Hoop ook voor je dat het geen distrofie is.. en dat het wat beter gaat! Woensdag m'n 1e Fm :D

Lisette, wat fijn om te horen dat het zo goed gaat!

Dankje Fluf, jaa k voel ze groeien en ben dus flink aant broeden :))

Gisteren kwam ik erachter dat ik net iets te weinig puregon heb meegekregen en heb vanochtend het zhuis gebeld. Zat een beetje in de rats omdat ik nét mn mobiele abbnmnt heb opgezegd en nu prepaid heb maar dus gn tfoonverbinding meer heb vanwege providerproblemen (wat een timing).. Kheb toch met mn ene euro beltegoed ze kunnen bereiken en werd netjes terug gebeld :)) mag vanmiddag de medicatie komen halen ;) Kwas er anders heen gegaan want had het toch nodig.

Sinds een aantal dagen nu wel vlagen hoofdpijn en vermoeid van de Puregon maar het is goed te doen. Het stoppen m roken gaat goed maar wel moeizaam, heb een puzzel van 500 stukkies gekregen (Twente kampioen ;)) van mn schoonzusje en probeer me zelf zo bezig te houden en daarbij denken waarvoor ik het doe.

Het hondje (Zenna) die bij ons op loge was vanwege de gebroken pols van mn schoonmoeder is nu even naar mn schoonvader.. wel dubbel hoor na ruim 5 wkn; ik mis haar nu wel maar toch ook even fijn dat ik (vanwege de hormonen) niets hoef en aan me zelf mag denken.. anderzijds is ze een heerlijke afleiding, heel lief en gehoorzaam.. Dus overwegen we om haar eind deze wk weer op te halen en te houden.. Mijn schoonmoeder heeft een stichting opgezet waar hondjes uit oa Spanje en Griekenland worden gehaald uit de meest vreselijke omstandigeheden, hier opgeknapd en geobserveerd worden en het juiste baasje gezocht kan worden (adoptie). Zenna voelt zich door de andere hondjes niet meer zo gelukkig en zondert zich altijd af. Hier bij ons speelt ze zelfs weer en zondert zich totaal niet af en we zien hoe blij ze iedere keer weer is als we thuiskomen en of met haar uit gaan. Zodoende lijkt het ook voor ons een welkome afleiding..ook straks tijdens de wachtweken..die ik als 'het ergste' heb ervaren.

Goed na bijna een a4 aan tekst hihi :blush: ga ik me lunch klaarmaken en de apotheek opzoeken,

Liefs

Geplaatst

Lafinah goed dat het stoppen nog steeds goed gaat en ja het is moeizaam maar je moet even door de zure appel heen met een paar dagen heb je al minder trek naar een sigaret.

Wat leuk een hondje. Wij hebben er 2 een westy van bijna 3 en een franse bulldog van 1,5 (voor degene op mijn hyves hebben ze al wel gezien haha) echte deugnieten zijn het.

Ik wil ze niet meer missen, ze zijn net wat je zegt een geweldige afleiding tijdens de wachtweken. Toen ik vorig jaar overspannen was had ik alleen de westy nog maar en wij hebben samen kilometers gelopen alleen om maar te zorgen dat ik buiten kwam. Ik lag namelijk het liefste de hele dag in bed, maar dat kon niet want ik had een hond en daar moest ik voor zorgen. Ik heb ook iets meer met de westy dan de andere haha (hoewel ik gek met allebei ben hoor) maar die hond is echt mijn maatje die is ook liever bij mij dan bij mijn vriend.

Maar wat een mooi iets dat je schoonmoeder dat doet die stichting ik vind die hondjes altijd zo zielig op tv bah dat is ook geen leven daar. Goed dat er mensen zijn wie het voor ze opnemen.

Succes woensdag.

Geplaatst

Maris, moet wel 'bekennen' dat ik er nog zo'n 2 p dag rook.. ben er niet echt trots op want ik wil er van af maar het lijkt erop dat het me 'nog' in zn macht heeft.. hoe erg kn dat zijn..

Goed dat je door je hondje naar buiten moest, ik herken het wel. Als Zenna zoals nu er niet is, en het niet nodig is, ga k ook niet naar buiten..vooral met regen ed. Wel werd ik vanochtend wakker met de gedachten; en als ik zwanger raak..en het wordt geboren..kan ik toch niet zo vaak met haar uit? Haha ja hoezo voorbarig ;) Voorlopig maar niet druk om maken want dat komt vast ook wel goed :)) Mijn zus heeft ook een westy volgens mij, leuke lieve grappige hondjes. En de franse buldogjes zien er zooo schattig uit, wou er zelf ook eerst zo 1..maar vanwege dit traject hebben we zowieso iets van geen pup, nu nog niet.. Maar als ik puppy's zie, zwicht ik al bijna..vind ze allemaal lief. Zo'n stichting zoals die van mn schoonmoeder..is dan ook niets voor mij want ik wil ze allemaal dan houden hihi.

Verder voel en zie ik mn follikels komen en groeien..ben heel benieuwd! ..op naar morgen :))

ps sharon, als je je vraagteken 'kwijt bent..?" druk dan de ctrl toets in en erna meteen de shift toets, dan is ie er weer :)

Liefs

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mn 1e follikelmeting vandaag; +- 10 aan de rechterkant en 6 aan de linkerkant :clap2:

mag vrijdag komen voor de 2e meting :happy:..en zoals het er nu uitziet..kán woensdag de punctie plaatsvinden :toppie: :happydance:

Liefs

Geplaatst

Jeetje wta veel dta is een geweldig mooie opbrengst.

Op naar woensdag!!!

Sharon hoe is het met jou?

Wanneer had jij ook al weer je eerste fm?

Lisette hoe gaat het met Isa?

Mooi meisje hoor wat ik zag op de hyves!!

Hier gaat het wel goed ik heb gisteren heerlijk gegeten bij de wok met mijn teamgenoten.

Ik moet van de week een speciale brace aan laten meten voor de pols dat is wel minder maar misschien kan ik dan iets meer.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Lafinah, wat een goede start! Super!

Sorry als ik niet overal op reageer ben niet echt een goede forummer (of hoe je dat ook wilt noemen haha)

Zal binnenkort weer eens alles doorlezen!

We zitten nu midden in de verbouwing dus ga maar weer eens al die kerels in de gaten houden!

Geplaatst

Bedankt voor de tip Lafinah( vraagteken). De accupunctuur kan zeker geen kwaad voor de behandelingen, maar mijn accupuncturist zei dat ik niet behandeld kon worden tijden het spuiten vd hormonen.... maar dat is dus ook weer verschillend zie ik wel.... ze kon me ervoor en erna wel weer behandelen.....:happy8:. wat spannend dat je al zoveel follikels hebt, dan komt het allemaal wel erg dichtbij he..zal de punctie niet al eerder zijn? gisteren zat je al op dag 10 ofniet?

Ik ben nu ook de puregon aan het spuiten, ben maandag begonnen,volgende week woensdag de eerste meting... erg spannend dus weer....

Eve, ik heb wel wat last van de deca, vaak hoofdpijn en vermoeid en verder heb ik af en toe een opvlieger, maar het is gelukkig wel te doen. De eerste poging had ik er trouwens minder last van..... Heb jij er nog last van, je bent inmiddels ook begonnen toch?

Maris, maar hopen dat de brace het een beetje verlicht... Heb je er nog steeds veel last van?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden