Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Diaan ik kan me indenken dat het erg veel energie kost allemaal, maar denk je wel even aan jezelf nu.

Wat een mooi aantal heb je aan eitjes zitten zeg. Ik zal heel hard voor je duimen dat die kleintjes ook nog even een spurt maken.

Laat je het even weten vrijdag?

Ik heb vandaag met een man gebeld en volgens mij doet hij aan handoplegging of zoiets maar we kunnen zondag al terecht. Er zij hier in de buurt 2 vrouwen na heel veel ivf pogingen daar heen gegaan en 4 weken later waren ze zwanger dus we kunnen het altijd proberen dacht ik.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sharon, de moed niet opgeven hoor, je hoort best vaak dat het wel goed gaat met 400.000 zaadjes, succes!!!

Fluf, hoe was de uitgangsecho, mag je verder met de Menopur?

Diaan, kan me voorstellen dat je stressvrij wilt zijn, maar het verdriet om je hond kun je moeilijk wegstoppen..... het vreet inderdaad energie, dus probeer het rustig aan te doen! Je hoort vandaag dus wanneer de punctie is, spannend, laat je het even weten?

Maris, fijn dat je ongi eindelijks doorgebroken is! Wat leuk te lezen dat je aan handoplegging wilt gaan doen, ik zal je eerlijk zeggen dat ik ook bij een magnetiseur loop, in eerste instantie voor mijn rugklachten, maar ze helpt me nu ook bij de zwangerschap! Ze zorgt ervoor dat ik me rustig voel, haalt de spanningen uit m'n lijf en ik heb echt het gevoel dat ze me tijdens de behandeling erg geholpen heeft. Heb er eigenlijk nooit over gedacht om deze tip aan jullie te geven, sorry, dat had ik best kunnen doen...... maar zoals ik al zei niet over nagedacht!

Geplaatst

Dat maakt toch niks uit ik had dit nummer van mijn vriendin gekregen de nicht van haar man was hier ook geweest.

We gaan het zien morgen ben nu wel benieuwd.

Diaan hoe is het gegaan gister? Weet je al wanneer de punctie zal zijn?

Hoe is het met de andere dames?

Geplaatst

hoi hoi

sorry voor t late reageren maar we hadden t druk t weekend!

vandaag weer zh geweest voor 3e meting en nu hebben we woensdag de punctie en dan zondag de terugplaatsing!

dus we schieten bijna de wachtweken in!

vanavond om 22:00 de pregnylspuit zetten en dan weer aan de bolletjes vanaf de punctie!

ben benieuwd wat t weer zal gaan worden dit keer!

maris

hoe is t gegaan met dehandoplegger

vind een goed idee dat je dat probeerd hoor want ik geloof er ook in!

nou we spreken elkaar deze dagen weer hier he

Geplaatst

Yes ik ga vanaf nu weer heel hard voor je duimen dat het deze keer wel goed gaat Diaan. Succes met de pregnyl vanavond en woensdag met de punctie.

Heb je wel al een beetje rust gekregen?

Gisteren is het heel goed gegaan echt heel apart om mee te maken. Ik hoop ook echt dat hij kan helpen, want dat scheelt een bult ellende. Nu moeten we nog 2 keer voor mijn vriend en dan moeten we een zaadtest laten doen. En dan ben ik aan de beurt en gaat hij verder met mij.

Dus we wachten af.

Ik heb zo nog een gesprek voor een baan bij de belastingdienst dus kijken wat het word.

Lisette hoe is het met jou?

En met Sharon en Fluf?

Geplaatst

Diaan heel veel succes morgen ik hoop dat er een mooie opbrengst is. En natuurlijk een mooi aantal bevruchtingen.

Ik zal voor je duimen en een kaarsje aansteken.

Hoe is het met de rest van de dames?

Lisette lekker aan het genieten?

Geplaatst

Hoi hoi,

Diaan, hoe is de punctie gegaan (rijmt mooi, haha....)?

Hoop dat de pijn meeviel en dat je veel eitjes hebt!

Maris, fijn dat je een goed gevoel hebt bij de handoplegger!

Ik heb hier zelf ook veel baat bij, ze helpt me ook van mijn rugpijn af en dat is toch wel prettig. Hoe is je gesprek gegaan bij de belasting??? Je zult inmiddels de uitslag misschien al hebben..... spannend!

Hier gaat het goed, morgen hebben we de 12 weken echo en de nekplooimeting. Heb het gevoel dat het wel goed zit, maar toch blijft het spannend....

Ik voel me nu een stuk beter qua misselijkheid, ben alleen wel gigantisch moe, maar daar zal het weertje ook wel mee te maken hebben. Verder groei ik al behoorlijk, kan m'n broeken niet meer aan... heb een zwangere zus, dat is nu wel handig. Afgelopen zaterdag naar de Zwarte Cross geweest en haar kleding aangehad! Ik loop nu nog wel veel in legging met tuniek, maar dat is veels te netjes voor de Zwarte Cross vandaar... haha.... als de echo geweest is dan ga ik shoppen met m'n zus, nu al zin in!

Fluf en Sharon hoe is het met jullie?

Geplaatst

wat fijn zeg dat het zo goed gaat, maar wel spannend de nekplooimeting, laat je even weten hoe het gegaan is??Ik zit nog steeds op het wachtbankje, al verwacht ik er niet veel van met 400.000 zaadjes :disgust:... maarja we kunnen gelijk door met ivf, dus als ik nu ga menstrueren begin ik na 3 dagen met de pil........ wel een dubbel gevoel om daar weer mee te beginnen, maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen he ;). succes allemaal met de metingen en met het wachten enz enz.......

Chantal hoe is het met jou? je leest vast nog wel mee op het forum?

fijne dag allemaal

groetjes sharon

Geplaatst

Diaan hoe is het gegaan?

Lisette 12 weken alweer die echo komt vast helemaal goed morgen. Succes laat je even weten hoe het gegaan is?

Het gesprek is goed gegaan ik mag 1 oktober beginnen als ik dan nog niks anders heb morgen heb ik een rondleiding.

Sharon nogmaals met 400000 kan het ook hoor. Ik wou dat wij er zoveel hadden. Wij zijn al blij met 100. Maar goed wel een fijn idee dat wanneer het niet lukt dat je direct door kan met ivf.

Het is ook een raar idee dat je eerst weer aan de pil moet maar ja het is niet anders als het goed is is het maar voor een paar weken.

Geplaatst

De echo was helemaal super!!! Alles zat erop en eraan, beentjes, armpjes en zelfs de vingertjes kon je zien. Echt bijzonder hoe je dat kleine mensje ziet bewegen, hij was al aan het duimen, hier heeft ze een foto van gemaakt. We hebben nu ook het hartje gehoord, wat een mooi geluid. Gelukkig is zeer waarschijnlijk de nekplooimeting ook goed, het zag er gunstig uit, maar we krijgen woensdag de definitieve uitslag.

Wat een enorme opluchting zeg, we gaan nu echt genieten van ons wondertje en beseffen des te meer wat een geluk we hebben gehad. Hoop echt dat jullie ons snel zullen volgen!!!

Maris, wat fijn dat je bij de belasting kunt beginnen!

Sharon, heel veel succes met afwachten....

Diaan, ben nu toch wel heel benieuwd hoe het met je is, aangezien je nog niets hebt laten horen na de punctie..... hoop dat het allemaal goed gegaan is!!!!!

Geplaatst

Yes wat goed Lisette en nu lekker gaan genieten. Ik hoop ook snel te volgen we zullen zien.

Ja ik ben ook blij dat het bij de belastingdienst door kan gaan alleen zou ik vandaag de rondleiding hebben en nu ligt mijn schoonmoeder in het ziekenhuis en moet ik dus vanmiddag mijn schoonzusje (zij is zwaar gehandicapt) opvangen als ze van de dag opvang weer komt. Dus gaan we over twee weken maar naar die rondleiding.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier weer een berichtje van mij. Ik heb samen met mijn man een weekje op vakantie hier in Nederland geweest. Op donderdag 15 juli heb ik een goeie uitgangsecho gehad, dus ik ben nu vanaf maandag 's ochtend en

's avonds Menopur aan het spuiten en 's avonds ook nog decapeptyl erbij.

Het gaat op zich goed met prikken alleen om 7:30 's ochtend in je vacantie op te moeten staan om de Menopur klaar te maken voor het prikken daar ben ik wat minder blij mee. Ik vind het namelijk erg prettig om lekker te slapen. Maar ik weet war ik het voor doe.

Groetjes,

Fluf

Geplaatst

Helaas is mijn 4de iui mislukt, nu dus gelijk over naar ivf of icsi, dat horen we volgende week.....Weten jullie misschien of je op de 1ste of 3de dag van je menstruatie moet beginnen met de pil ? ik ben het even kwijt...........

Geplaatst

@ Sharon wat jammer dat je 4e iui nit is gelukt. Fijn dat je zo snel door kan naar ivf/icsi. Ik moets op de 4e dag met de pil beginnen, maar dat krijg je allemaal volgende week in het gesprek volgens mij wel te horen. Als je vragen hebt schrijf ze van te voren op.

Succes!!

@ Maris, fijn voor je dat je bij de belastingdienst kan gaan werken. Ik hoop dat je daar beter je draai kan vinden dan op je vorige werk.

@ Liesjuh, lekker zo'n goeie echo. Geniet maar lekker van je zwangerschap.

Groetjes,

Fluf

Geplaatst

@Maris, het is bij jullie ook steeds raak of niet? Hoe is het met je schoonmoeder?

@Fluf, kan me voorstellen dat het in je vakantie wel effe balen is als je vroeg moet opstaan om te spuiten... je hebt dus alles meegenomen op vakantie? Waar ben je heen geweest en was de vakantie geslaagd?

@Sharon, balen dat de 4e IUI niet gelukt is! Nu met goede moed met de IVF beginnen, zie je ertegen op? Volgens mij moest ik op de 4e dag van de menstruatie beginnen met de pil, maar net wat Fluf al zegt: Schrijf al je vragen op een papiertje, zodat je niets vergeet als je bij de gyn bent. Ik vergat altijd van alles te vragen en dat papiertje doet me erg goed, kun je ook gelijk de antwoorden opschrijven.

Geplaatst

Sharon sterkte. Volgens mij moest ik ook op de 4de dag beginnen met de pil. Succes ik hoop dat je met ivf meer geluk hebt.

lisette hoe voel jij je?

Diaan hoe is het met je na die vreselijke teleurstelling?

Hier gaat het met mij wel wel goed met mijn schoonmoeder iets minder. De zwelling word steeds erger in het gezicht. Dus ze heeft nou allerlei onderzoeken elke keer om erachter te komen wat het is. Ze denken nu aan een hele zware vorm van reuma maar dat is nog even afwachten ze moet in elk geval nog wel een tijdje blijven.

Geplaatst

Ik stuur effe een berichtje namens Diaan, omdat ze dit zelf nu niet kan opbrengen en jullie wel op de hoogte wil laten zijn. Zoals jullie weten heeft ze afgelopen woensdag de punctie gehad, hieruit kwamen 4 eicellen, waarvan er in 2 leeg waren. Er is één bevruchting ontstaan, maar helaas is deze niet verder gaan delen. Hierdoor heeft ze dus geen terugplaatsing gekregen, deze zou anders vandaag plaats vinden.

Daar komt nog bij dat haar zoontje de waterpokken heeft, dus gedachten ook daarbij aanwezig. Diaan, ik wens jullie heel veel sterkte en mocht je willen praten of een luisterend oor nodig hebben dan ben ik er graag voor je!!!

@Maris, ik voel me goed, de moeheid en misselijkheid nemen nu wel af. Ga dinsdag positiekleding kopen, dat is wel nodig. Voel me een beetje opgelaten als ik dit schrijf, gun het jullie ook zo.....

Geplaatst

Lisette dat maakt toch niks uit ik ben hartstikke blij voor jullie.

Wat leuk dat je nu positiekleding mag gaan kopen lijkt me erg leuk om te doen.

Fijn dat de misselijkheid en vermoeidheid afnemen nu dan kun je nu echt gaan genieten.

Ik had al via hyves contact gehad met Diaan dus ik was al op de hoogte maar lief dat je het hier even neer zet.

Diaan vanaf hier nogmaals heel veel sterkte met deze teleurstelling.

Geplaatst

Liesjuh: bedankt voor de info, ik zou inderdaad de 4de dag moeten beginnen, maar omdat ik pas in oktober de terugplaatsing zou hebben(kreeg ik vandaag door) heb ik gevraagd of ik niet een maand later mag beginnen met de pil... daar wordt ik straks over teruggebeld... anders moet ik wel erg lang doorslikken... iemand ervaring mee?? ik zie er een beetje tegenop maar hoop gewoon dat het nu wel gaat lukken aangezien de kansen wel hoger liggen.. ik hoor straks trouwens ook nog of het ivf of icsi wordt, dat konden ze me vanmorgen ook nog niet vertellen......

Wat fijn dat je positiekleding gaat kopen, dan begin je het dus wel te zien, geweldig!! hopelijk komt onze dag ook ooit..... je hoeft je er echt niet schuldig om te voelen hoor, geniet er lekker van!

maris: sterkte met je schoonmoeder, hopen dat ze er snel achterkomen wat het is!!

fluf ook bedankt voor de info, zit je ook in twente bij het MST?

Geplaatst

Dank je wel Sharon wij hopen ook dat er snel duidelijkheid komt wat er nu aan de hand is.

Vorig jaar bij de eerste behandeling ben ik op 29 augustus begonnen met spuiten en begin augustus ben ik met de pil begonnen. Toen had ik ook eind september de tp en op 14oktober mocht ik testen. Het ligt eraan hoe je cyclus loopt maar als je toch nog een keer ongi moet worden voor je begint met spuiten dan zal je toch nog wle even mogen wachten neem ik aan.

Ik ben benieuwd wat het word bij jullie ivf of icsi. Voor jou maakt het niks geen verschil hoor het is alleen dat het in het lab anders word gedaan.

Geplaatst

ik kreeg een telefoontje van het ziekenhuis dat ik nog even mag wachten met de pil, na mijn volgende menstruatie begin ik dan op de 4de dag en 8 sept met de decapeptyl.... 1 oktober heb ik dan mijn eerste follikelmeting.... wel fijn dat je het al weet, het is alleen nog zooo ver weg......:(!!!

Geplaatst

Lisette: wij zijn gewoon in Nederland en wel de provincie Groningen op vakantie gegaan. We zijn in juni namelijk al 2 weken huwelijksreis geweest nar de ABC eilanden. En we hadden nog een weekje over en omdat we wisten dat we nu weer zouden beginnen hadden we besloten om de provincie Groningen eens onveilig te maken.

Ik had mijn medicatie mee en lege augurkenpotjes meegenomen om mijn gebruikte naalden ed in te doen. We hadden hotel en b&b geboekt waar een koelkast op de kamer was zodat de medicatie koel gehouden kon worden.

Het was een zeer geslaagde vakantie. Het was prima weer en Nederland is dan ook erg mooi om te verkennen.

Maris: Sterke met je schoonmoeder. Hopelijk komen ze er snel achter wat ze precies heeft.

Diaan: Heel veel sterkte met het verwerken van deze poging. En hopelijk knapt je zoontje snel op van zijn waterpokken.

Sharon: Ik ben ook in het MST onder behandeling.

Fluf

Geplaatst

Sharon: Nee, we hebben in maart 2010 de eerste icsi gehad maar deze is helaas mislukt. Omdat we in juni gingen trouwen hebben we gevraagd of onze 2e icsi na onze bruiloft en huwelijksreis kon.

Fluf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden