Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou niet gezopen biggrin.gif , netjes gedragen hoor.

Balen van je hoofdpijn, net tussen je ogen? Daar heb ik het altijd.

En jammer van het forum, helmaal gewend.

• 2 weken later...
  • Reacties 182
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even dan.. ik vind het vreselijk dat ik nu zwaar verkouden ben met een hele lelijke hoest. Ik hoest soms zo erg dat ons meisje gewoon gaat protesteren... En mede doordat ik me niet helemaal top voel (understatement!!!), heb ik besloten vandaag niet naar Drenthe te rijden (te lang in de auto met al die hoestbuien, hoofdpijn) om mensen te bezoeken.. en daar baal ik stevig van!!!!

Zo dat was het even...

Geplaatst
Even dan.. ik vind het vreselijk dat ik nu zwaar verkouden ben met een hele lelijke hoest. Ik hoest soms zo erg dat ons meisje gewoon gaat protesteren... En mede doordat ik me niet helemaal top voel (understatement!!!), heb ik besloten vandaag niet naar Drenthe te rijden (te lang in de auto met al die hoestbuien, hoofdpijn) om mensen te bezoeken.. en daar baal ik stevig van!!!!

Zo dat was het even...

:positive energie: voor je kleine meisje.....en voor alle grote meisjes hier natuurlijk :positive energie:

Geplaatst

Ik wil klagen omdat ik eindelijk zwanger ben en nu bloedverlies heb. Kan er nu niets normaal gaan? Laat me gewoon genieten en zwanger zijn. Neeeeee, ook dit moet weer net iets moeilijker gemaakt worden.

Geplaatst

Ook weinig te klagen maar wel onzeker want volgens mij begin ik wat afscheiding te krijgen en is de iui niet gelukt.....

Als dat zo is kom ik zeker terug om te klagen.

Geplaatst

Ik wil even klagen over mn directrice.

Ik gaf vandaag aan dat onze 2e poging mislukt is en dat ik over 10 dagen mn 1e FM heb en daardoor een half uurtje later op school zal zijn.

Vraagt ze doodleuk: 'Hoe lang gaat dit nog duren, denk je?'

Geplaatst
Ik wil even klagen over mn directrice.

Ik gaf vandaag aan dat onze 2e poging mislukt is en dat ik over 10 dagen mn 1e FM heb en daardoor een half uurtje later op school zal zijn.

Vraagt ze doodleuk: 'Hoe lang gaat dit nog duren, denk je?'

Wat een kl*te opmerking, alsof wij dit zo leuk vinden en hier om hebben gevraagd.

Bah!

Geplaatst

Ik baal er van dat ik soms helemaal geen energie meer heb, constant hoofdpijn heb en besef dat het traject nog weleen heeeeel lang gaat duren met mogelijk als resultaat: niks!!

En dan heb ik het nog niet gehad over zeikende collega's....enhet rottige werk soms..... Ik ga ander werk zoeken! Wil ook geheel wat anders gaan doen, maar dat komt in een icsitraject waarvoor we nu druk zijn met laatste testen (en wat duuuuuurt dat allemaal lang!) ook niet echt uit!

Baaaahhhhhhhh, zo dat lucht op

Geplaatst

De laatste van vijf stellen vrienden die het afgelopen half jaar zwanger waren zijn bevallen gisteren van een wolk van een dochter. Ik moet vandaag bij hen op kraamvisite en zie daar als een berg tegenop. Eerst moet ik trouwens nog een cadeautje kopen en daar heb ik ook al bar weinig zin in. Ik word tegenwoordig een beetje depri van die babywinkels...

Geplaatst

Hey Esther,

Bah, dat is geen leuk vooruitzicht nee. Maar mag ik vragen waarom je perse vandaag al op kraamvisite moet? Echt goede vrienden die op de hoogte zijn van jullie geschiedenis van trajecten zouden moeten begrijpen dat het heel moeilijk voor jullie is. Het is heel natuurlijk om voor jezelf de tijd te nemen om met dit soort situaties om te gaan (je emotioneel te 'wapenen' zogezegd). Zo ging ik een tijd niet meer op kraamvisite op momenten dat er gelijktijdig ook ander kraambezoek was, omdat ik dat veel te confronterend vond (al die vrolijke felicitaties enzv. terwijl je jezelf goed moet zien te houden) Als ik alleen bij mijn vrienden zelf was er wel ruimte voor mijn emoties, dat maakte het een stuk draaglijker.En wat dat cadeautje betreft, kun je je man er niet op uit sturen? Als hij er in de winkel niet uitkomt, kan ie altijd nog hulp vragen!

Blijft gewoon klote hoor, dit soort situaties, klagen is volkomen terecht!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

He aafke,

Dit zijn wel onze beste vrienden zo'n beetje...en juist bij hen wil ik zelf gewoon graag gaan. Ze zouden het helemaal snappen als we dit niet zouden doen hoor maar ik keer het meer een beetje om. De mensen die juist verder van me af staan laat ik weten dat we nu even niet kunnen komen, dat het te confronterend is (zijn allemaal van onze situatie op de hoogte en enorm lief en meelevend hoor). Maar goed...zin heb ik er niet in nee.

Het is voor mij al heel wat dat ik vier keer afgelopen maanden heb afgebeld/maild. Ik vond altijd dat ik dat wel moest kunnen...kraamvisites enzo. Altijd klaar staan voor mijn zussen in hun kraamtijd, helpen enzo. Nu doe ik dat niet meer, dat gaat niet maar ik vind het wel lastig om dat toe te geven...

Ik wilde altijd de stoere meid zijn...de bikkel. Maar dat werkt niet!

Mijn man en ik gaan zo samen en ik hoop ook dat er niet teveel bezoek is.

Ik ben net Hattem in geweest, een pakje van imps en elfs gekocht, te schattig. Maar ben de winkel en en uit gelopen.

Mijn man iets laten kopen gaat hem niet worden... :)

Komt nog bij dat ik ook wel echt iets heel leuks wil kopen. Het zijn vrienden die zichzelf nooit zo verwennen en ik wilde graag echt iets leuks voor ze kopen!

Geplaatst
Ook weinig te klagen maar wel onzeker want volgens mij begin ik wat afscheiding te krijgen en is de iui niet gelukt.....

Als dat zo is kom ik zeker terug om te klagen.

Even reageren want nu heb ik wel wat te klagen:

Klote dat het niet zo heeft mogen zijn, waarom nu weer een mk, waarom is het soms zo moeilijk om te krijgen wat je wil. Het enige wat we niet kunnen kopen is een kind en dat is juist hetgene wat ik wil hebben.

De rest kan me gestolen worden. Altijd maar alles postief proberen te benaderen, nou niet dus, IT SUCKS...:waaaahhhhh2525257Et

Geplaatst

Joh annamoon, wat leuk! Hoelaat moet jij? Misschien komen we elkaar nog tegen? Waar ben jij nu mee bezig, iui, ivf, icsi?

Geplaatst

waarom moet er toch altijd een emotionele achtbaan zijn? denk je net dat je er weer redelijk bovenop zit te komen, stormt er weer vanalles door je hoofd...'t is gewoon oneerlijk...

andere zitten nu lekker van hun zwangerschap te genieten en wij moeten zoveel moeite doen en zoveel meemaken vantevoren al om zwanger te mogen worden (als het al lukt)...stomme dokter ook die mij niet meteen wilde opnemen 17 jaar geleden toen ik krom lag van de pijn door de blinde darmontsteking en waardoor ik dus massale verklevingen heb gekregen en ze uiteindelijk alles aan de rechterkant hebben moeten weghalen en dan die stomme knik in de linkerkant...werk toch gewoon zoals het moet en laat dat eitje er gewoon door zodat het bevrucht kan worden en we niet meer met die stomme hormonen aan de slag hoeven te gaan...

stomme exbaas van mijn vriend dat die niet fatsoenlijk zijn salaris heeft overgemaakt of betaald, waardoor wij nu in de problemen zijn gekomen en niet zomaar voor een 4e ivf of 5e ivf kunnen gaan zonder te denken redden we dat financieel allemaal wel...

bah...en dan heb ik ook nog net een reikibehandeling gehad maandagavond en daar is nu niet meer veel van over, van dat ontspannen gevoel...bah...

Geplaatst
waarom moet er toch altijd een emotionele achtbaan zijn? denk je net dat je er weer redelijk bovenop zit te komen, stormt er weer vanalles door je hoofd...'t is gewoon oneerlijk...

andere zitten nu lekker van hun zwangerschap te genieten en wij moeten zoveel moeite doen en zoveel meemaken vantevoren al om zwanger te mogen worden (als het al lukt)...stomme dokter ook die mij niet meteen wilde opnemen 17 jaar geleden toen ik krom lag van de pijn door de blinde darmontsteking en waardoor ik dus massale verklevingen heb gekregen en ze uiteindelijk alles aan de rechterkant hebben moeten weghalen en dan die stomme knik in de linkerkant...werk toch gewoon zoals het moet en laat dat eitje er gewoon door zodat het bevrucht kan worden en we niet meer met die stomme hormonen aan de slag hoeven te gaan...

stomme exbaas van mijn vriend dat die niet fatsoenlijk zijn salaris heeft overgemaakt of betaald, waardoor wij nu in de problemen zijn gekomen en niet zomaar voor een 4e ivf of 5e ivf kunnen gaan zonder te denken redden we dat financieel allemaal wel...

bah...en dan heb ik ook nog net een reikibehandeling gehad maandagavond en daar is nu niet meer veel van over, van dat ontspannen gevoel...bah...

Zo!!! Blèh, stom gedoe allemaal...

16_12_169.gif

sig.jsp?pc=ZSzeb112&pp=ZSman000

Geplaatst

hey esther,

ik moet er om 9,15 zijn

ik heb een gesprek met de ivf arts

ik ga voor de tweede keer mijn eicellen doneren

dus eigenlijk niet zo zeer voor mij zelf

wie weet komen we elkaar nog tegen:36_3_10:

• 2 weken later...
Geplaatst

effe klagen/balen:

ik baal dat ik toch weer ongesteld geworden ben

ik baal dat ik geen zin heb om te werken, zelfs niet in het leuke werk

ik baal dat ik een te hoog lichaamsgewicht heb en dus toch weer zal moeten afvallen om überhaupt aan de 3e ivf te mogen beginnen.

ik baal dat wij nooit cryo's erbij hebben gehad, waardoor onze 2 ivf's binnen 6 weken afgelopen waren

ik baal dat het geen zonnig weer is

ik baal dat ik het recept voor de hormoonwinkel weer moet afgeven bij de apotheek

ik baal dat ik nog maar een kans heb om spontaan zwanger te worden dit jaar...

ik baal gewoon van mijn lichaam omdat het niet werkt zoals ik dat wil m.b.t. zwanger worden

ik baal dat twee nichtjes van mij zwanger zijn

ik baal dat ik weer weet ik hoeveel zwangeren in mijn directe omgeving heb

ik baal dat ik mijn neefjes uit Engeland niet vaak zie

liefs,

Nico

Geplaatst

Altijd heel vrolijk en dan elke keer een geweldige lijst met klaagitems.

Haha, ik moet wel om je lachen.

Als het maar oplucht in ieder geval en voor je het weet is het weer week 1 en ben je een paar kilootjes kwijt!

Zet 'm op meid.4_4_109.gifHou vol!!!

Geplaatst

ik kom ook ff klagen hoor, moet het effe kwijt arghhhh

ik baal omdat ik nu al tig pogingen ben begonnen en heb moeten staken omdat mn lichaam niet doet wat het moet

ik baal omdat ik hierdoor na ruim 6 kuren pas 2 x tot een tp ben gekomen

ik baal omdat ik ipv van een dikke buik alleen maar een dikke reet krijg door die hormonen

ik baal omdat mijn cyclus opeens helemaal in de war is

ik baal omdat de arts vorige week vrijdag bij de echo zei dat ik pas over 2 weken ongesteld zou worden en het opeens na 5 dagen al is gekomen

ik baal omdat ik nu weer hals over de kop alles moet regelen, afspraak voor uitgangsecho enz enz

ik baal omdat ik hiervoor nu weer 2 uur heen en 2 uur terug moet rijden naar de kliniek

ik baal omdat ik op de www op hyves allemaal blije zwangerschapsberichten, echo- en babyfoto's zie (block that buzzz!!!)

ik baal omdat ik mezelf suf pieker

ik baal omdat ik daardoor barst van de pijn in mijn kop

zo weer ff gezeikt voor vandaag....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden